no-img
نوین اطلس

همسریابی ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

همسریابی ازدواج
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
مهر ۱۶, ۱۳۹۷

همسریابی ازدواج


آیا تاکنون هیچ مرد مناسبی به شما پیشنهاد ازدواج نداده است؟

آیا تا کنون نتوانسته اید همسر خوبی برای خود بیابید و از این موضوع آزرده خواطر هستید؟

فکر می کنید راه های جذب و انتخاب همسر مناسب برای ازدواج چیست؟

همانطور که می دانید دین اسلام به ازدواج تاکید زیادی دارد و فواید زیادی برای امر مقدس ازدواج شرح داده است. همه باید دیر یا زود ازدواج کنند اما مهم آن است که این ازدواج موفق باشد.

سایت های همسریابی امروزه بسیار رایج هستند و راهکاری برای پیدا کردن همسر دلخواه و ایده آل به شمار می روند. اما در این سایت های همسریابی چه می گذرد؟ آیا جذب همسر دلخواه خیلی سخت است که باید به چنین روش هایی روی بیاوریم؟ تفاوت های همسریابی به روش سنتی و همسریابی آنلاین چیست؟

نوین اطلس در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهد.

سایت همسریابی

‍ در سایت‌های همسریابی چه می‌گذرد؟

اگر یک بار امتحان کنید می فهمید خوش خیالی زیادی چقدر می تواند در محیط های مجازی احمقانه باشد. چون ممکن است آقای محترمی که در حال مطالعه پروفایلش هستید دقیقا شرایطی مثل خود شما داشته باشد، یعنی خانم کنجکاوی باشد درست هم سن و سال و هم قد و قواره خودتان. چون احتمالا هیچ خانمی برای آقایی با مشخصات معمولی تلاشی نخواهد کرد و آقایان هم به پروفایل معمولی یک خانم خیلی میل و رغبت نشان نمی دهند.

اکثر دخترها می گویند بیشتر آقایان خالی بند هستند و فقط تعداد کمی از اعضای مرد قصد ازدواج دائم دارند. در کل نظر خانم ها زیاد مثبت نیست و شاید همین نگاه منفی باعث شده است که تعداد دخترها خیلی کمتر از پسرها باشد.

در مقابل آقایان برخلاف خانم ها فضای مجازی را شروع خوبی برای ارتباط برقرار کردن با خانم ها و ازدواج می دانند و کمتر از خانم ها ترس از گول خوردن دارند و با اعتماد به نفس بیشتری دنبال نیمه گمشده شان می گردند.

پس اگر در وبسایت های همسریابی گشت می زنید باید چشم و گوشتان را خیلی خوب باز کنید تا بتوانید فردی را قصد جدی دارد با فردی که می خواهد شما را به بازی بگیرد تشخیص دهید.

جذب همسر ایده آل

یکی از چالش برانگیز ترین مسائلی که جوان ها با آن رو به رو هستند ناتوانی در انتخاب و جذب همسر مناسب و ایده آل شان برای ازدواج است.

بسیاری از آن ها با این مشکل مواجه می شوند که همسران دلخواه شان به آن ها توجهی نمی کنند و در مقابل افرادی که از معیارهایشان کاملا دور هستند به آن ها توجه نشان می دهند. تحقیقات نشان داده این مسئله به صورت یک معضل بزرگ بین دختران و پسرانی که به سن ازدواج رسیده اند فراگیر شده است.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود در انتخاب همسر دلخواه خود سردرگم باشید عدم آگاهی از انتظارات و معیارهایتان است. همچنین این عدم آگاهی در بعضی موارد باعث می شود فردی را که موقعیت ازدواج شما بوده است رد کنید درحالی که ممکن بود معیارهای شما را داشته باشد.

در نتیجه برای جذب همسر مناسب و دلخواهتان لازم است همه ی معیارها و انتظارات خود را به صورت واضح مشخص کنید. همچنین برای جذب همسر دلخواه خود از انتظارات غیر واقعی، متناقض و خیالی دوری کنید.

همسریابی به روش سنتی

در گذشته پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج با زمان کنونی بسیار تفاوت داشت، شیوه قدیمی همان روش سنتی است که اکنون رو به افول و نابودی است و ازدواج بدون ارتباط و واسطه صورت نمی‌گیرد یا باید دختر و پسر و زن و مرد به نحوی مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند یا حتی به صورت اتفاقی در جایی در ارتباط قرار گیرند یا آنکه واسطه‌ها چنین وظیفه‌ای را انجام دهند.

در گذشته، مادران و خواهران و سایر زنان خانواده نقش واسطه‌گری یا همسریابی برا‌ی جوان را ایفا می‌کردند و پیش از آن نیز چون ازدواج‌ها درون جوامع کوچک مثل روستا انجام می‌شد، ارتباطات کامل بود و دختر و پسر و خانواده‌ها همدیگر را به نحو کامل می‌شناختند و چه بسا ازدواج بیش از آنکه محصول اراده و انتخاب دختر و پسر باشد، ناشی از خواست پدران و مادران آنان بود و حتی از مدت‌ها پیش از ازدواج موضوع روشن و نهایی شده بود.

همسریابی آنلاین

بسیاری از ازدواج‌های موفق محصول همین آشنایی‌های مستقیم در محیط‌های شغلی یا تحصیلی است، بنابراین و در درجه اول باید کوشید که زمینه‌های آشنایی مستقیم برای ازدواج و انتخاب همسر فراهم شود.

با توجه به بزرگی جوامع جدید و تنوع سلیقه‌ها، ارتباطات فردی نیز نمی‌تواند به تنهایی نیاز به همسریابی را تأمین کند؛ به ناچار باید شیوه‌های واسطه نیز به ماجرا اضافه شود.

بدون وجود واسطه و عامل سوم برای برقراری ارتباط میان افراد، نمی‌توان ظرفیت لازم برای همسریابی را تکمیل کرد، این کار از دو طریق ممکن است؛ شیوه اول مراکز مشاوره و راهنمایی و شیوه دوم از طریق فضای مجازی و دیجیتال است.

فواید ازدواج در اسلام

از آنجایی هم که یکی از اهداف اصلی دین مبین اسلام سلامت جامعه است، این دین بر ازدواج و توجه به مزایای فردی و اجتماعی آن تاکید بسیاری دارد. در ذیل به مهمترین این مزایا اشاره می شود.

۱. ایجاد سکون و آرامش واقعی: یکی از نیازهای طبیعی انسان داشتن آرامش و آسایش است. حال هر کسی بسته به شرایط و روحیات خود در برآوردن آن تلاش می کند. برخی آرامش را در ذیل رسیدن به ثروت، برخی در ذیل رسیدن به قدرت و برخی دیگر در… می دانند. اما براستی آرامش حقیقی کجاست؟

«وَ مِن آیاتِهِ أن خَلَقَ لکُم مِن أنفسکُم أزواجاً لتسکُنُوا إلیها وَ جَعَل بینَکُم مَوَدَّه وَ رَحمَهً إنّ فی ذلک لآیاتٍ لِقَوم یَتَفَکرُون (روم/۲۱)

از نشانه های خدا این است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان سکون و آرامش یابید و بین شما رحمت و صمیمیت قرار داد. به درستی که در این کار نشانه هایی است برای افرادی که اهل فکر و اندیشه اند.»

۲. افزایش ایمان: به عقیده بزرگان دین، کسی که ازدواج می کند ایمانش افزایش می یابد.

امام صادق (علیه السلام): دو رکعت نمازی که متأهل بخواند برتر از هفتاد رکعتی است که فرد بی‌همسر اقامه کند. (تهذیب، جلد۷، ص۲۳۹)

پیامبر گرامی اسلام: نزد خداوند متأهل خفته برتر از مجرد روزه دار و شب خیز است. (جامع الاخبار، ص۲۷۲، ح۷۴۱.)

۳. تکامل فرد و تکمیل دین : پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: «مَن تَزَوَّجَ فَقَد اَحرَزَ نِصفَ دینه، فَلیَتَّقِ اللهَ فی النّصفِ الباقی؛ هر کس ازدواج کند، نیمی از دینش را بدست آورده است نسبت به نیم دیگر تقوای الهی را رعایت کند.»

۴. تعاون در اطاعت: از دیدگاه اسلام اگر ازدواج با قصد قربت انجام گیرد، عبادت محسوب شده و پاداش اخروی دارد. یک انسان مومن، در صورتی که همسر مومن و موافقی داشته باشد، می‌تواند در طریق انجام وظیفه، از تشویق‌ها، رهنمودها و کمک های او بهره مند شده و در راه عبادت و رسیدن به خدا از تعاون و همکاری های او استمداد جوید.

مطالب مرتبط:

سایت ازدواج

جستجوی سایت همسریابی دوهمدم

بهترین سایت همسریابی

همسریابی رایگان

ربات همسریابی رایگان

سایت همسریابی موقت کاملا رایگان

همسریابی رایگان بدون ثبت نام

فواید روحی ازدواج

نشانه بسته شدن بخت

دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت

معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه امام علی

جذب همسر دلخواه

سایت مشاوره قبل از ازدواج

نقش پول در ازدواج

اعتماد به نفس و ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.