no-img
نوین اطلس

دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت
zip
مهر ۲۰, ۱۳۹۷

دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت


راهکارهایی از ائمه معصومین علیه السلام برای کسانی که بخت آنان بسته شده یا باز کردن بخت ارائه شده است. یکی از این راهکارها بهره بردن از دعای جعفر طیار برای باز شدن بخت می باشد. نماز جعفر طیار یکی از نمازهایی است که برای بخت گشایی و ازدواج بسیار توصیه می شود. کافی است بدانید نیت این نماز گونه است، کی باید آن را بخوانید و طریقه ی خواندنش به چه شکل می باشد. نوین اطلس در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهد.

نماز جعفر طیار و ازدواج

با فضیلت ترین نماز برای ازدواج نماز  جعفر طیار  است که وقت خواندن آن روز جمعه هنگام بالا آمدن آفتاب می باشد. از آداب نماز جعفر طیار برای ازدواج و بخت گشایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. از آداب نماز جعفر طیار این است که در رکعت اول بعد از حمد، سوره زلزال و در رکعت دوم سوره عادیات و در رکعت سوم سوره نصر و در رکعت چهارم سوره توحید خوانده شود.

۲. مستحب است که در سجده دوم رکعت دوم، بعد از تسبیحات بگوید: «یا من لبس العزّ و الوقار، یا من تعطّف بالمجد و تکرّم به، یا من لا ینبغی التّسبیح الّا له، یا من احصی کلّ شیء علمه، یا ذا النّعمه و الطّول، یا ذا المنّ و الفضل، یا ذالقدره و الکرم، اسئلک بمعاقد العزّ من عرشک و منتهی الرّحمه بکتابک و بأسمک الأعظم الأعلی و کلماتک التّامّات ان تصلّی علی محمّد و آل محمّد و افعل بی کذا و کذا» سپس حاجتهایش را بگوید، به فارسی هم می تواند حاجاتش را درخواست کند.

۳. بعد از فارغ شدن از نماز، مستحب است دعایی را که شیخ طوسی و سید بن طاووس از مفضل بن عمر نقل کرده اند بخواند.

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای بخت گشایی

این نماز چهار رکعت است که دو سلام دارد (دو تا دو رکعتی).

طریقه ی خواندن نماز جعفر طیار برای بخت گشایی به این شکل است که در هر رکعت حمد و سوره می خوانید، سپس پانزده مرتبه می گویید: «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الّا الله و الله اکبر».
و همین تسبیح را ده مرتبه در رکوع و هم چنین ده مرتبه بعد از سر برداشتن از رکوع و هم چنین ده مرتبه در سجده اول و ده مرتبه بعد از سر برداشتن از آن و ده مرتبه در سجده دوم و ده مرتبه بعد از سر بلند نمودن تکرار می کنید.

پس در هر رکعت هفتاد و پنج مرتبه و مجموع آن ها (در تمام چهار رکعت) سیصد تسبیح می شود.

نماز جعفر طیار برای باز شدن بخت

از آیه الله بهجت سۆال شد: ازدواج جوانی سر نمی گیرد و به اصطلاح عوام بختش باز نمی شود، چه کند؟

ایشان فرمودند: نماز جعفر طیار علیه السلام بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گرچه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. این عمل را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر نشد بداند که یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده است.

نیت نماز جعفر طیار چگونه است

می تواند دو نماز دو رکعتی به نیت جعفر بخواند و ذکرهای تسبیحات اربعه را بعد از نماز در حال راه رفتن و یا در محیط کار به امید ثواب بگوید و یا اگر فرصتش به مقداری است که فقط می تواند دو رکعت از نماز را به صورت کامل بخواند.

همچنین می تواند در ابتدای نماز، نیت نماز جعفر طیار کرده و در رکعت اول بعد از حمد سوره «اذا زلزلت»، در رکعت دوم پس از حمد سوره عادیات، در رکعت سوم پس از حمد سوره نصر و در رکعت چهارم پس از حمد «قل هو الله احد» خوانده می‏‌شود.

نماز جعفر طیار را کی بخوانیم

اگر چه نماز خواندن در همه حالی نیکوست و قرآن نیز استمداد از صبر و نماز را به ما یاد آور شده است. اما برخی از مستحبات علاوه بر ویژگیهای ذاتی خود اگر در زمان های سفارش شده اش به جا آورده شود تاثیر بیشتری خواهد داشت. در مفاتیح الجنان، وقت خواندن نماز جعفر طیار را نزدیک به ظهر جمعه هنگام بالا آمدن آفتاب ذکر کرده است. اگر چه در همه حالی می توان خواند. خصوصا اگر در مکانی هستیم که به واسطه تقدسش دعای ما به اجابت نزدیک تر باشد. مثلا در حرم اهل بیت علیهم السلام هستیم. اما ظهر جمعه نیست. در این صورت به واسطه جایگاهی که در آن هستیم از تقرب به خدا می توان استمداد کرد و این نماز را اقامه کرد.

مطالب مرتبط:

گشایش بخت در قرآن

دعا برای درست شدن خواستگاری

نماز ازدواج و دعای خوشبختی در ازدواج

نماز جعفر طیار برای حاجت

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج

                                                                                                                                           همسریابی ازدواج



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.