no-img
نوین اطلس

چرا هیچ همسری بهترین نیست


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا هیچ همسری بهترین نیست
zip
فروردین ۱۹, ۱۳۹۸

چرا هیچ همسری بهترین نیست


وقتی صحبت از ازدواج و تشکیل خانواده می شود هم دختر و هم پسر برای خود معیارهایی در ذهن دارند و می خواهند با فردی زندگی مشترکشان را شروع کنند که بیشتر این معیارها را داشته باشد. یکی از اهداف ازدواج آرامش جسم و روح است. هیچ کس تنش و دعوا را دوست ندارد و همه می خواهند در زندگی مشترک خود به آرامش برسند تا بتوانند اهداف فردی خود را تحقق بخشند و به رشد و تعالی خانواده شان نیز کمک کنند.

اما مسئله اینجاست که وقتی وارد زندگی مشترک می شوید بالاخره یک روز جر و بحث ها شروع می شود و متوجه خواهید شد حتی اگر فردی که انتخاب کرده اید به معیارهایتان خیلی نزدیک باشد بازهم با او اختلاف نظر خواهید داشت و این اختلاف نظرها منجر به بحث و دعوا می شود. باید این موضوع را درک کنید که بهترین همسر دنیا هم نمی تواند ۱۰۰درصد با شما هم نظر باشد و بالاخره تفاوت های اخلاقی و رفتاری تان جایی از زندگی گریبان گیر هر دو شما می شود. اما چرا هیچ همسری بهترین نیست؟

چرا هیچ همسری بهترین نیست 

هیچ همسری بهترین نیست زیرا تعریف ما از بهترین همسر تعریف غلطی است. همه ی ما تصور می کنید بهترین همسر فردی است که با همه ی سلایق، عقاید و افکار ما موافق باشد و به همه ی اقدامات و نظرات ما پاسخ مثبت دهد. هیچ وقت نمی توانید فردی را پیدا کنید که ۱۰۰درصد شبیه شما بوده و با همه چیز شما موافق باشد. دختر و پسری که با هم ازدوج می کنند از دو خانواده ی مخنلف هستند، در شرایط یکسانی بزرگ نشده اند و شیوه ی تربیتی آن ها در جزئیات با هم متفاوت بوده است. شما می توانید فردی را پیدا کنید که شرایط خانوادگی و فردی اش نزدیک به شما بوده و شباهت های زیادی با یکدیگر داشته باشید اما هیچ وقت نمی توانید انتظار داشته باشید فردی دقیقا همان چیزی باشد که شما هستید و هیچ تفاوتی بینتان به چشم نخورد. حتی در یک خانواده نیز می توان دید که خواهرها و برادرها کاملا شبیه به هم نیستند و تفاوت های رفتاری و اخلاقی بینشان به چشم می خورد. پس اگر می خواهید متوجه شوید چرا هیچ همسری بهترین نیست باید بدانید تعریف شما از بهترین همسر تعریف غلطی است و با این تعریف قطعا هیچ همسری بهترین نیست.

اما سوالی که پیش می آید این است: بهترین همسر چه خصوصیاتی دارد؟

بهترین همسر

همانطور که گفته شد معیارهای هر فردی در مورد انتخاب بهترین همسر متفاوت است اما برخی خصوصیات کلی هستند و در کنار معیارهای فردی، کسی که به عنوان بهترین همسر در نظر گرفته می شود باید حتما این خصوصیات را نیز داشته باشد:

  • بهترین همسر کسی است که تا جای ممکن برای شما فداکاری می کند
  • بهترین همسر همه چیز را با شما به اشتراک می گذارد و هیچ چیز پنهانی از شما نخواهد داشت
  • بهترین همسر فردی است که در هر شرایطی به شما احترام می گذارد
  • بهترین همسر در عین آراستگی حجب و حیای خود را حفظ می کند
  • بهترین همسر سخاوت مند است
  • بهترین همسر امین شما است
  • بهترین همسر با ایمان بوده و نگاهی پاک دارد

مطالب مرتبط:

مهارت های همسرداری

چگونه همسرم را خوشحال کنم

ارتباط کلامی با همسر

ارتباط صحیح با همسر

راههای عاشق شدن به همسر



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.