no-img
نوین اطلس

اوایل رابطه در چه مورد صحبت کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

اوایل رابطه در چه مورد صحبت کنیم؟
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

اوایل رابطه در چه مورد صحبت کنیم؟


اگر به تازگی وارد رابطه عاطفی شده اید حتما از خود می پرسید برای شناخت طرف مقابل چه سوالاتی بپرسم؟ در چه مورد صحبت کنم تا او را بهتر بشناسم؟ چگونه از همین ابتدا او را با سلایق و عقاید خودم آشنا کنم تا بعدها مشکلی نداشته باشیم؟
به همین دلیل در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به این موضوع پراهمیت بپردازیم تا بدانید اوایل رابطه چه سوالاتی بپرسید و موضوعات گفتگوی شما چه باشد.

سوالاتی برای شناخت طرف مقابل

اگر می خواهید در دوران آشنایی و جلسات ابتداییِ ملاقات شریک عاطفی، بهتر بتوانید برای آینده رابطه تان تصمیم بگیرید باید هرچه بیشتر به کشف و شناخت وی بپردازید. سپس با آنالیز اطلاعات بدست آمده برای ادامه ی رابطه تصمیم گیری موثرتری انجام دهید. در ادامه به موضوعات مهمی که باید در اوایل رابطه راجب آن ها سوال بپرسید، می پردازیم:

سرگرمی ها و علایق

در پاسخ به این سوال که ” اوایل رابطه چه سوالاتی بپرسیم تا طرف مقابل را بهتر بشناسیم؟” باید بگوییم که صحبت در مورد سرگرمی های اوقات فراغت خود را فراموش نکنید. ابتدا در مورد خود صحبت کنید و سپس نظر فرد مقابل را نیز جویا شوید و با خود بسنجید که آیا می توانید در این زمینه با هم کنار بیایید؟

عقاید دینی و مذهبی

اگر می خواهید در مورد آینده رابطه تان بهتر نظر دهید پس صحبت راجب موضوعات دینی از جمله خدا، آخرت، پیامبران و امامان، حلال و حرام، محرم و نامحرم و واجبات و مستحبات را دست کم نگیرید و حتما در این زمینه به صورت واضح صحبت کنید. بسیاری افراد بعد از ازدواج در این مورد با اختلافات جدی مواجه می شوند به گونه ای که زمینه ساز جدایی خواهد شد.

دوستان

شاید به نظر این موضوع برای شناخت طرف مقابل بی اهمیت باشد. اما از جمله سوالاتی است که اوایل رابطه باید از عشقتان بپرسید و خودتان نیز در موردش حرف بزنید. شما باید در مورد دایره دوستان، دوستی با جنس موافق و مخالف، کیفیت و کمیت ارتباط با دوستان، اهمیت جایگاه دوست صمیمی در زندگی و … صحبت کنید تا بعدها با سرد شدن فرد مواجه نشوید.

اهداف و پیشرفت

اوایل رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ قطعا یکی از موضوعات مهمی که باید درباره آن صحبت کنید اهداف تحصیلی، شغلی، اقتصادی، اجتماعی و … است. به صورت واضح با عشقتان در مورد پیشرفت های مد نظر خود حرف بزنید و نظر او را نیز بپرسید. رابطه های بسیاری هستند که به علت عدم تفاهم دو طرف بر سر مسائل تحصیلی و مهاجرت و … بعد از ازدواج منجر به جدایی می شوند.

اعضای خانواده

برای شناخت بهتر فرد مقابل بهتر است درباره اعضای خانواده او، اعتقاداتشان، فرهنگ، استقلال و وابستگی افراد به یکدیگر، نحوه تصمیم گیری در خانواده، میزان صمیمیت و … صحبت کنید. شناخت درباره خانواده فرد مقابل و مقایسه آن با ویژگی های خود می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر برای ادامه رابطه کمک کند. (همچنین نگاه کنید به شناخت رفتار زنان)

فامیل و آشنایان

علاوه بر اینکه درباره اعضای خانواده خود و عشقتان با هم صحبت می کنید باید از میزان کیفیت و کمیت ارتباط خود با خویشاوندان و فامیل صحبت کنید. سوال درباره میزان رفت و آمد و صمصیت با خویشاوندان از جمله سوالات برای شناخت طرف مقابل است و به شما کمک می کند بهتر تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ممکن است شما فردی با رفت و آمدهای زیاد با خویشاوندان باشید و از فردی که بخواهد شما را در آینده در این زمینه محدود کند خوشتان نیاید و یا برعکس.

نحوه حل مشکلات

اوایل رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ از مهمترین آن ها این است که درباره شیوه حل مشکلات از وی سوال بپرسید. از وی بپرسید در زمانی که به مشکل بر می خورد چه روشی در پیش می گیرد؟ آیا از جمله افرادی است که مشکل خود را با همه درمیان می گذارد و از دیگران کمک می خواهد؟ یا به دنبال تحقیق و بررسی مشکل می رود تا خود آن را حل کند؟ و یا در دسته افرادی قرار دارد که با مواجهه با هر موردی تمایل به فرار دارد؟
وقتی در این زمینه با شریک عاطفی خود صحبت می کنید بهتر است درباره نحوه حل اختلافات وی با خانواده اش نیز سوال کنید. بفهمید در هنگام اختلافات خانوادگی تمایل به قهر و سکوت دارد یا داد و بیداد و زد و خورد و ترک منزل و یا صحبت و گفتگو. همچنین از او بپرسید اگر در اینده با خانواده همسرش به مشکل خورد چگونه رفتار می کند و در این زمینه او را به چالش بکشید.

پول

از سوالاتی که به شناخت طرف مقابل کمک بسیاری می کند این است که از او درباره اهمیت پول در زندگی اش بپرسید. در این مورد حرف بزنید که پول چه جایگاهی در زندگی تان دارد و برای بدست آوردن حاضر به انجام چه کارهایی هستید. درباره نقش خانم در تامین امور مالی نظر خواهی کنید. آیا با شراکت مالی همسران موافق است؟ نظراتتان را درباره پس انداز، ولخرجی، قرض گرفتن و قرض دادن پول و … باهم مطرح کنید. درباره خواسته های مالی خود صحبت کنید و نظر وی را جویا شوید.

وظایف زن و مرد در خانواده

اگر می خواهید بدانید اوایل رابطه چه سوالاتی بپرسید که به تصمیم گیری بهتر شما کمک کند پس صحبت درباره وظایف زن و مرد را فراموش نکنید. باورها و ارزش های خود را درباره مرد سالاری، زن سالاری، حقوق برابر، نظافت خانه، کسب درآمد، خرید، آشپزی و … بگویید و از فرد مقابل نیز نظرش را بپرسید.

فرزند

درباره اینکه آیا تمایل به فرزند آوری دارید یا نه، اهمیت جنسیت بچه، تعداد، سقط جنین، پیشگیری بارداری، زمان مناسب بچه دار شدن، نحوه تربیت و … به خوبی صحبت کنید. حتی بپرسید اگر در بارداری زن و یا مرد مشکل داشتند چه اقداماتی انجام می دهید. آیا هریک از شما تحمل ناباروری فرد مقابل را دارد و حاضر به انجام پروسه درمان است و یا ترجیح به جدایی می دهد؟ شاید فکر کنید صحبت درباره این مسائل در دوران آشنایی مناسب نیست، اما زوج های زیادی هستند که در ادامه ازدواج به خاطر بچه دچار اختلاف و دلسردی می شوند.

در بالا به برخی از مهمترین مواردی که باید برای شناخت بهتر فرد مقابل در دوران آشنایی بپرسید اشاره شد. هرچند به جز این مسائل، موضوعات متنوع بسیار دیگری وجود دارد که باید نظرات یکدیگر را راجب آن ها جویا شوید و با خود تحلیل کنید که آیا می توانید به چنین فردی برای زندگی آینده تکیه کنید یا خیر.

مطالب مرتبط:

۱۰ نکته ضروری برای صحبت کردن با معشوق

شناخت شخصیت دیگران

ایجاد صمیمیت در رابطه

 



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *