no-img
نوین اطلس

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم


این مطلب در مورد موضوعات چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم، چطور دوستی را به ازدواج برسانیم، رابطه به قصد ازدواج، چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟، رابطه دوستی منجر به ازدواج، دوستی به قصد ازدواج؟، ترغیب مرد به ازدواج، علت سرد شدن پسرها نوشته شده است.

چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم

اگر رابطه خود را با طرف مقابل بر پایه ازدواج پی ریزی کردید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان این آشنایی نباید بیشتر از ۳ تا ۶ ماه باشد چون طولانی شدن این روابط با عث سرد شدن در مرد ها میشود به این دلیل که دیگر چیزی برای اکتشاف مردان وجود ندارد تا هیجان رسیدن به شما را افزایش دهد.

چطور دوستی را به ازدواج برسانیم

باید اعتماد بنفس بالایی داشته باشیم
مهارت های ارتباطی خود را افزایش بدهیم
نیاز های ناخود آگاه طرف مقابل را بشناسیم
احساس عشق را در طرف مقابل بوجود بیاوریم
با زبان بدن و فن بیان کلمات آشنایی کامل داشته باشیم

رابطه به قصد ازدواج

رابطه را بی‌دلیل کش ندهید
زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از ۱تا ۲سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند.

چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟

در گذشته خارج از محدوده ی ازدواج معمولا هیچ رابطه ی عاشقانه و یا دوستی وجود نداشت و در نتیجه نیازی به متقاعد کردن یا تلاش برای ازدواج کردن نبود. گاهی اوقات پسر و دختری که قصد ازدواج داشتند تا قبل از عقد حتی از دیدار یکدیگر نیز محروم بودند و همه ی تشریفات لازم توسط والدین آنان صورت می گرفت. اما داستان در دوران ما بسیار متفاوت است.

امروزه به دلیل افزایش آزادی های فردی و البته امکان برقراری روابط عاشقانه بدون نیاز به ازدواج در بسیاری از اوقات روابط در خارج از عرف ازدواج شکل می گیرند که همین امر باعث ایجاد مشکلات فراوان می شود. یکی از این مشکلات، عدم پایداری روابط است. در واقع ازدواج کردن مهر تاییدی بر قطعیت پایداری یک رابطه است. به همین دلیل افرادی که ترجیح می دهند روابط بلند مدت و مطمئنی داشته باشند همه ی سعی خود را می کنند تا رابطه ی دوستی و عاطفی خود را با ازدواج کردن به پایداری قطعی برسانند.

برای مطالعه ی ادامه ی این مقاله می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

رابطه دوستی منجر به ازدواج

فارغ از اینکه اینگونه روابط حتی به قصد ازدواج درست نیست و می‌تواند گناه آلود باشد، هیچ گاه نباید به قول پسران مبنی بر ازدواج اعتماد کنید؛ چرا که اولا: احتمال دروغ گفتن آنان هست. ثانیا: اگر هم صادق باشند، ممکن است بعدا نظرشان تغییر کند یا نتوانند خانواده خود را جهت ازدواج با شما راضی کنند. ثالثا: ممکن است در جریان خواستگاری، خانواده شما راضی نشوند. رابعا: ممکن است سر مهریه و مراسمات و مسکن زوجین به هم بخورد. خامسا: ممکن است در جریان خواستگاری متوجه شوید که به درد همدیگر نمی‌خورید و بی‌خودی این همه وقت و عمر خود را تلف کرده‌اید. بنابراین رابطه قبل از ازدواج نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند برای طرفین مسأله ساز شود. مضاف براینکه به اعتقاد روانشناسان، مردانی که همسر خود را از مجاری غیر عرفی و شرعی انتخاب می‌کنند، بعد از ازدواج ممکن است دچار بدبینی به همسر خود گردند که نکند همسر من با دیگری رابطه داشته باشد آنچنانکه قبل از ازدواج با من دوست بوده است!
در چنین شرایطی که آقا پسر قول ازدواج داده است، ولی جلو نمی‌آید، به او بگویید: تا رسماً جلو نیایی، رابطه ما قطع می‌شود. اگر با این تهدید قبول کرد جلو بیاید که هیچ، امّا اگر مخالفت کرد و گفت: همین طوری رابطه را ادامه دهیم، بدانید که شما را برای دوستی می‌خواهد نه برای ازدواج و اگر گفت: فعلاً شرایطم برای ازدواج جور نیست، بگویید: پس تا وقتی شرایطت جور شود، ما با هم رابطه‌ای نداشته باشیم. اگر دیدید وقتی نتوانست شما را به ادامه رابطه متقاعد کند، به جای خواستگاری آمدن، به قطع رابطه برای همیشه راضی شد، احتمال دهید که از اول هم شما را برای دوستی می‌خواسته، نه ازدواج که الان به راحتی از شما می‌گذرد و به قطع رابطه همیشگی راضی می‌شود.
البته اگر طرف مقابلتان، قطع رابطه را قبول کرد و گفت: فلان زمان؛ مثلاً چند سال بعد به خواستگاری تو می‌آیم، به او بگویید؛ درست است که وضعت جور نیست، امّا من هم نمی‌توانم چند سال با وعده‌ای ‌که معلوم نیست تحقق پیدا کند، صبر کنم، پس اگر قول می‌دهی که الان با خانواده بیایی و حرف‌های مقدماتی را بزنیم و اصل ازدواج را قعطی کنیم، من راضی هستم که برای انجام مراسم ازدواج، بعداً اقدام کنی، امّا اگر این کار را نمی‌کنی، من هم نمی‌توانم قبول کنم؛ چون اولاً: شاید بعد چند سال که بخواهی اقدام رسمی کنی، خانواده‌ها رد کنند. ثانیاً: حتی ممکن است که بعد چند سال نظرت عوض شود و قدم جلو نگذاری که در این صورت چند سال از بهترین سال‌های عمر من تلف شده است.
خلاصه آنکه به صلاح شماست که هرچه زودتر، فارغ از عشق و علاقه‌ای که به ایشان دارید، تکلیف خود را با این پسر روشن کنید که اگر شما را برای ازدواج می‌خواهد، اقدام رسمی کند و گرنه نه خودش را معطل و نه عمر عزیز شما را تلف کند.

دوستی به قصد ازدواج؟

دوستی های زیاد منجر به رابطه ی سالم نمیشه
برای اینکه به هدف مطلوب برسیم لازم نیست که حتما همه چیز رو تجربه کنیم چون هستند کسانی که بارها و بارها یک کار مشابه رو اشتباه انجام میدن ولی از طرفی کسب تجربه میتونه به انتخاب بهتر و رابطه ی پایدار منجر شه درصورتی که آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیریم و اشتباهات گذشته رو تکرار نکنیم. مهم داشتن روابط دوستانه متعدد با جنس مخالف نیست بلکه چیزی که اهمیت داره انتخاب هوشمندانه و عدم تکرار رفتارهای نادرست روابط قبلیه که منجر به رشد فکری بشه. و از همه مهمتر از افراد به اصطلاح سمی و سود جو دوری کنید.

ترغیب مرد به ازدواج

فکر می کنید با بیشتر منتظر ماندن چه چیزی عوض می شود؟ فکر می کنید اگر همه روزهای جوانی تان را وقف او کنید، دلش پیش شما می ماند؟ تصور می کنید اگر در هر شرایطی کنارش بمانید، مرد زندگی تان می شود؟ نه! باور کنید این طور نیست! روان شناسان می گویند چنین افکاری نمی توانند شما را پای سفره عقد بنشانند.

یک متخصص در این رابطه معتقد است که هیچ مردی نه با انتظاری که سال ها طول می کشد و نه با التماسی که دل سنگ را هم می تواند آب کند، حلقه ازدواج را به دست نمی کند. او می گوید برای بله گرفتن از مردها، باید اصول خاصی را رعایت کنید.

علت سرد شدن پسرها

۱-ایده ال نبودن رابطه ی زوجین
۲-نبود شرایط همگام با تفاهم و ازدواج از روی احساس
۳-درک نکردن یکدیگر
۴-نداشتن درک درستی از زندگی مشترک
۵-بر اورده نشدن برخی نیاز های روحی و جسمی
۶-اخلاق نامتناسب یکی از زوجین

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم

رابطه به قصد ازدواج

مردان متولد مهر از چه زنانی خوششان می آید

چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟

رابطه دوستی منجر به ازدواج

دوستی به قصد ازدواج

مشاوره دوستی دختر و پسر

ترغیب مرد به ازدواج

سرد شدن مرد



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.