no-img
نوین اطلس

شوهرداری عالی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهرداری عالی
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

شوهرداری عالی


این مطلب در مورد موضوعات نکات روانشناسی شوهرداری، شوهرداری مدرن، رازهای شوهرداری موفق، شوهرداری حضرت زهرا، شوهرداری در اسلام، سایت شوهرداری، تلگرام شوهرداری می باشد.

نکات روانشناسی شوهرداری

_ در مقابل شوهر خود هر چند حق باشما باشد، لجبازی و اصرار نکنید
اگر بحثی شد آن را کش ندهید. زود دعوای احتمالی را با احترام تمام کنید. کسی از احترام ضرر نکرده! مراقب آثار دعوا و مشاجره و فحاشی روی بچه هایتان باشید که بعدها پشیمانی سودی ندارد.

_ شوهر خود را بخصوص درمقابل بستگانش تحقیر نکنید ازتعریف و تمجید بستگان خود درمقابل آنان پرهیز نمایید. _ از مخالفت و مشاجره با شوهر خود بپرهیزید
او را بازجویی نکنید. هرگز به او و بستگانش بی احترامی نکنید. هرگز به او فحش ندهید. گله گذاری نکنید و تلخی های گذشته را مرور و یادآوری نکنید. گذشته گذشته و نباید آینده را با تکرار تلخی ها خراب کرد. چنانچه کمک‎هایی از طرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نکشید.

_ با دوستان و آشنایان شوهرتان در معاشرت‎ها بیش ازحد معمول گرم نگیرید
جز در خانه و فقط برای شوهرتان از لباس اندامی و چسبان و بدن نما و عطرهای محرک و آرایش آنچنانی و عشوه و کرشمه استفاده نکنید. اگر بچه دارید به آثار مخرب رفتارها و نمادهای جنسی و لباسهای محرک توجه کنید

_ شوهر خود را در معاشرت با دوستان و اقوامش محدود نکنید
بگذارید گاه به غار تنهایی خود برگردد. در رفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پیشقدم باشید. به بستگان نزدیک شوهر خود (مادرشوهر، پدرشوهر، برادرشوهر، خواهرشوهرو…) بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید. زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان شوهر خود متحمل می شوید به رخ شوهر خود نکشید.

_ چنانچه در آمدی دارید و برای زندگی هزینه می‎کنید آن را بازگو نکنید. _ از مردان دیگر (خصوصا شوهر یا نامزدسابق) نزد شوهرتان تمجید نکنید
هیچ مردی را به رخ شوهرتان نکشید و ترجیح ندهید و در گفتار این موضوع را رعایت کنید. بدترین کار یک زن تهدید به ارتباط با مرد دیگر و بدتر ازآن اقدام به آن است . هیچ زنی از خیانت به شوهرش خیر ندیده است.

_برای انجام درخواستهای خود با شوهرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننمایید
هرگز فحاشی نکنید و ا ورا از خود و خانه نرانید (درب اتاق یا خانه را به روی او نبندید بخصوص در برگشت به خانه پس از یک مشاجره).در مواقع مشاجره هر روالی دارید را ادامه دهید مثلا عدم طبخ غذا و شستن لباسها وسایر امور خانه را مجازات ندانید.

_ برای برآوردن نیازمندیهای خود از نظر مادی و غیر مادی امکانات شوهر خود را در نظر بگیرید و او را تحت فشار نگذارید
برای هر مناسبتی هدیه نخواهید و مناسبت تراشی نکنید. به هدیه مرد هرچند کوچک و کم ارزش بی اعتنا نباشید و ارزش معنوی هدیه را با طلا و جواهر و چک پول اندازه نگیرید.

_ خود را برای شوهرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس خود را در مقابل وی بپوشید. (نگاه کنید به سیاست های زنانه برای وابسته کردن شوهر)

شوهرداری مدرن

– بسیاری از زنان بر این باورند که باید بیش از حد عاطفی باشند. اینگونه نباشید!

– بکوشید بدون آنکه در مسائل کاری و اجتماعی همسرتان مستقیماً دخالت کنید، خیلی دوستانه و غیرمتعصبانه به افعال وی ناظر باشید.

– میزان وابستگی و دلبستگی یک زن می‌تواند قابلیت‌های شوهرش را برای توجه نشان دادن به او تحت‌الشعاع قرار دهد.

– هراز گاهی از او به خاطر حسناتش تمجید کنید.

– گاهی گفتگوی متعادل می‌تواند قفل‌هایی که بر زندگی‌عاطفی همسرتان زده شده، باز کند.

– هرگز به قصد آنکه همسرتان را برای انجام کاری سوق دهید، از او تعریف و تمجید نکنید.

– برای او این حق را قایل باشید که بتواند احساسات مختلفی داشته باشد. به ‌شیوه رفتاری همسرشان دارد.

رازهای شوهرداری موفق

محبت کردن:
یکی از رازهای شوهرداری موفق محبت کردن می‌باشد. محبت به همسر خوب است ولی نباید به وظیفه تبدیل شود اگر شما می‌خواهید محبتی به همسرتان بکنید باید سیاستی را به کار ببرید که همسرتان فکر نکند که این محبت وظیف شماست. مثلا اگر برای خنه خرید نیاز است و شما خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید نگویید پول بده امروز برای خونه خرید کنم با مرور زمان این خرید کردن شما یک عادت می‌شود و همسرتان این کار را وظیفه شما می‌دانید. برای این‌که محبت خودتان را ثابت کنید. لیستی از خرید تهیه کنید و روی میز قرار دهید و در موقع صبحانه به همسرتان بگویید که لیست خرید را آماده کرده‌ام می‌دونم زیاده و خستت می‌کنه ولی چاره‌ای نیست این وسایل برا خونه لازمه. اما بعد چند دقیقه به طوری که می‌خواین به همسرتان محبت کنید بگویید که عشقم ایرادی نداره میدونم کارات زیاده و خسته میشی این دفعه رو من میرم خرید. بیان این جملات به سه نکته دارد که به همسرتان می‌گویید که چه‌قدر او را دوست دارید و به فکر او هستید. خرید کردن وظیفه شما نیست و این به عادت تبدیل نمی‌شود. و محبت خودتون رو به همسرتان ثابت می‌کنید.

رازهای شوهرداری موفق ، ظرافت زنانه:
یکی از نکات مهمی که آقایان به آن توجه می‌کنند رفتار خانم‌شان است شما باید ناز و ادای زنانه برای همسرتان داشته باشید و آرام و شمرده شمرده حرف بزنید و هیچ‌گاه از جملات لاتی و کوچه بازی استفاده نکنید و صدایتان را بالا نبرید. آقایان همسر خود را معمولا با زنان دیگر مقایسه می‌کنند. معمولا خانم‌ها قدر خودشان را نمی‌دانند و فکر می‌کنند با رفتار مردانه می‌توانند زندگی زناشویی خوبی داشته باشد ولی وقتی یک زن می‌تواند با ناز و عشوه و رفتار خوب عقل و هوش شوهرش را از سرش بپراند چرا باید خشونت در میان باشد.

حفظ آرامش:
برخی خانم‌ها در زمان مشاجره می‌خواهند ثابت کنند که قوی‌تر از مردشان هستند ولی این درست نیست شما باید در هنگام مشاجره و خشم همسرتان کاملا ساکت باشید و سعی کنید او را آرام کنید و در این لحظه نخواهید شما هم پرخاشگری کنید بعضی خانم‎ها فکر می‌کنند این یعنی ضعیف هستند ولی این‌طور نیست این یک راز زنانه است که شما می‌توانید همسرتان را بعدا متقاعد کنید البته با آرامش.

احترام و ارزش:
احتران و ارزش نیز یکی از رازهای شوهرداری موفق می‌باشد. برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند مردان فقط نیاز جنسی دارند و به چیز دیگری فکر نمی‌کنند ولی این طور نیست مردان در زندگی بیشتر ب احترام و ارزشی که به آن‌ها می‌دهید نیاز دارند. شما باید از کارهایی که همسرتان انجام می‌دهد تعریف و تمجید کنید و هیچ‌گاه کارهای مردان دیگر را به رخ مرددتان نکشید و کاری کنید که اعتماد به نفس همسرتان را بالا ببرید و او را تشویق کنید با این کار همسرتان نیز تمام کارهایی را که انجام می‌دهد را به شما خواهد گفت و با شما مشورت خواهد کرد.

شوهرداری حضرت زهرا

یکی از ویژگی‌های یک بانوی مسلمان، همراهی و همدلی با شوهر است. او برای گرم نگه‌داشتن کانون خانواده، و استحکام روابط بین اعضای آن، همواره کنار همسر و پشتیبان اوست.

امام باقر(ع) فرمود: «علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای همدلی بیش‌تر در نظام خانواده به حضور رسول خدا(ص) رفتند تا رهنمودی بگیرند. رسول خدا(ص) حضرت فاطمه(س) را به کارهای درون خانه گماشت و کارهای بیرون را به علی(ع) واگذار کرد.

بعد از این رهنمود شایسته، حضرت زهرا(س) با خوشحالی اظهار داشت: فَلَایَعْلَمُ مَا دَاخَلَنِی مِنَ السُّرُورِ إِلَّا اللَّهُ بِإِکْفَائِی رَسُولُ اللَّهِ(ص) تَحَمُّلَ رِقَابِ الرِّجَالِ؛ جز خداوند متعال کسی نمی‌داند که از این تقسیم کار چقدر خوشحال شدم؛ زیرا رسول خدا(ص) مرا از انجام کارهایی که مربوط به مردان است، بازداشت.

حضرت زهرا(س) چنان به همسر گرامی خود علاقمند بود و با آن حضرت همدلی داشت که بعد از وقایع تلخ ماجرای سقیفه و فدک که دل زهرا(س) را شکستند و به خانه‌اش حمله کردند، آن‌گاه که حضرت علی(ع) وارد منزل شد و فرمود: «فاطمه‌جان، ابوبکر و عمر پشت در اجازه ملاقات می‌خواهند؟ نظرت دراین‌باره چیست؟ حضرت با آن‌همه خون دلی که خورده بود، با کمال تواضع فرمود: الْبَیْتُ بَیْتُکَ وَ الْحُرَّهُ زَوْجَتُکَ افْعَلْ مَا تَشَاءُ؛ علی‌جان، خانه خانه توست و من همسر تو هستم؛ هرآنچه می‌خواهی انجام بده.

شوهرداری در اسلام

شاد ساختن خانواده در مناسبت های فرخنده
راوی می گوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم: حق زن بر شوهرش چیست؟ حضرت فرمودند:

«. . . ولاتکون فاکهه عامه الا اطعم عیاله منها ولایدع ان یکون للعید عندهم فضل فی الطعام وان یسنی لهم فی ذلک شی ء ما لم یسن لهم فی سآئر الایام (۱۴) ; . . . هر میوه ای که همه مردم از آن می خورند، باید به خانواده اش بخوراند و در روزهای عید خوراک آنان را افزایش دهد، و چیزهایی برای آنان فراهم کند که در روزهای دیگر فراهم نمی کرده است .»

تهمت و سوء ظن هرگز
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«لا تقذفوا نسآءکم فان فی قذفهن ندامه طویله وعقوبه شدیده (۱۵) ; به زنان خود تهمت نزنید ، زیرا در این کار، پشیمانی طولانی و کیفر سختی خواهد بود .»

خدا کند تو بیایی
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«هلک بذی المروه ان یبیت الرجل عن منزله بالمصر الذی فیه اهله (۱۶) ; از جوانمردی دور است که در شهری که خانواده اش هستند باشد، ولی در غیر خانه خود بخوابد .»

آداب ورود به خانه
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«یسلم الرجل اذا دخل علی اهله واذا دخل یضرب بنعلیه ویتنحنح یصنع ذلک حتی یؤذنهم انه قد جآء حتی لا یری شیئا یکرهه (۱۷) ; هنگامی که مرد با خانواده اش برخورد می کند، سلام کند و هنگام ورود با صدای کفش و با سرفه کردن، خانواده اش را از آمدن خود با خبر کند، تا اینکه چیزی نبیند که او را ناخوش آید .»

در کنار همسر نشستن
پیامبر عزیز اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«جلوس المرء عند عیاله احب الی الله تعالی من اعتکاف فی مسجدی هذا (۱۸) ; نشستن مرد در کنار خانواده اش، نزد خدای بزرگ دوست داشتنی تر از اعتکاف در این مسجد من است .»

تا کنون لقمه در دهانش گذاشته ای؟
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان الرجل لیؤجر فی رفع اللقمه الی فی امراته (۱۹) ; مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد .»

کتک نزن، فریاد نکش!
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله به یکی از زنان درباره حق زن بر شوهرش می فرمایند:

«حقک علیه ان یطعمک مما یاکل ویکسوک مما یلبس ولا یلطم ولا یصیح فی وجهک (۲۰) ; حق تو بر شوهرت این است که از آنچه خود می خورد به تو غذا دهد، و از آنچه خود می پوشد تو را نیز بپوشاند، و به روی تو سیلی نزند و فریاد نکشد .»

اخلاق زن نسبت به همسر
زیور اطاعت به گردن آویز
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«ان للرجل حقا علی امراته اذا دعاها ترضیه واذا امرها (۲۱) لا تعصیه ولا تجاوبه بالخلاف ولا تخالفه (۲۲) ; مرد حقی بر زنش دارد چنانچه او را صدا زند پاسخ دهد، و هنگامی که او را دستوری دهد سرپیچی نکند و پاسخ مخالف ندهد و با او مخالفت نورزد .»

باران عشق و محبت
امام رضا علیه السلام می فرمایند:

«اعلم ان النسآء شتی فمنهن الغنیمه والغرامه و هی المتحببه لزوجها والعاشقه له … (۲۳) ; بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و عاشق اوست .»

رضایت و شفاعت
امام باقر علیه السلام می فرمایند:

«لا شفیع للمراه انجح عند ربها من رضا زوجها (۲۴) ; برای زن هیچ شفیعی نزد پروردگارش به اندازه رضایت شوهرش سودمندتر نیست .»

عطر مهر و محبت
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«للرجل علی المراه ان تلزم بیته وتودده وتحبه وتشفقه وتجتنب سخطه وتتبع مرضاته وتوفی بعهده ووعده (۲۵) ; حق مرد بر زن این است که ملازم خانه او باشد، و به شوهرش دوستی و محبت و دلسوزی کند، و از خشم وی دوری گزیند، و آنچه را مورد رضایت اوست انجام دهد، و به پیمان و وعده وی وفادار باشد .»

سرانجام ناسپاسی
امام صادق علیه السلام می فرمایند:

«ایما امراه قالت لزوجها: ما رایت قط من وجهک خیرا فقد حبط عملها (۲۶) ; هر زنی به شوهرش بگوید: من از تو هرگز خیری ندیدم، کارش از بین می رود .»

لجبازی هرگز
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«خیر نسائکم الودود الولود المؤاتیه وشرها اللجوج (۲۷) ; بهترین زنانتان زنی است که با محبت، فرزندآور و سازگار باشد، و بدترین آنان زنی است که لجباز باشد .»

خشمگین کردن شوهر هرگز
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«طوبی لامراه رضی عنها زوجها (۲۸) ; خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد .»

اذیت نکن
پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«من کان له امراه تؤذیه لم یقبل الله صلاتها ولا حسنه من عملها حتی تعینه وترضیه وان صامت الدهر وقامت واعتقت الرقاب وانفقت الاموال فی سبیل الله وکانت اول من ترد النار ثم قال: وعلی الرجل مثل ذلک الوزر والعذاب اذا کان لها مؤذیا ظالما (۲۹) ; کسی که زنی دارد که به او آزار می رساند، خداوند نماز و کارهای نیک زن را نمی پذیرد تا اینکه به مرد کمک و او را راضی کند، اگر چه این زن تمام عمر را روزه بگیرد و نماز بخواند و بندگان را آزاد و دارایی را در راه خدا انفاق کند . و این زن نخستین کسی است که وارد آتش جهنم می شود . سپس حضرت فرمودند: مرد نیز چنین گناه و عذابی دارد اگر زنش را آزار رساند و ستم کند .»

سایت شوهرداری

برای مطالعه ی مطالب روانشناسی مربوط به روابط و زندگی مشترک می توانید از وبسایت های نوین اطلس و نوین بینش استفاده کنید.

تلگرام شوهرداری

کانال تلگرام نوین بینش مرجع کاملی از نکات روانشناسی مربوط به روابط و زندگی مشترک و موضوعات متنوع دیگر می باشد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

آشنایی با سیاست های زنانه

رفتار با همسر در دوران عقد

مردان چگونه وابسته می شوند

چگونه شوهرم را عاشق خود کنم

آموزش سیاست شوهرداری



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.