no-img
نوین اطلس

دوستی به قصد ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دوستی به قصد ازدواج
zip
بهمن ۸, ۱۳۹۶

دوستی به قصد ازدواج


این مطلب در مورد موضوعات چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم، رابطه دوستی منجر به ازدواج، چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟، ترغیب مرد به ازدواج، فواید دوستی های قبل از ازدواج، علت سرد شدن پسرها، دوستی برای ازدواج، دوستی های قبل از ازدواج نوشته شده است.

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم

داشتن یک رابطه با عشق میتواند برای هرکسی یک ایده آل در زندگی باشد اما ازدواج کردن و تشکیل خانواده در مسیر رابطه ای که دارید بهترین اتفاق در زندگی هر کسی خواهد بود.

یکی از بهترین سفرها در زندگی تبدیل رابطه دوستی به ازدواج است. هر کس دوست دارد از یک جاده‌ مشخص و بدون هیچ توقفی در مسیر برای رسیدن به آن عبور کند. همه دوست دارند رابطه‌ای را شروع کنند و بعد یک روز از خواب بیدار شوند و ببینند تا ماه‌عسلی که همیشه منتظرش بودند چند ساعتی بیشتر فاصله ندارند.

نکته مهم در آن این است: اگر همه خانم‌ها بتوانند تحقق‌پذیر بودن این انتظار را در ابتدای هر رابطه‌شان بفهمند، آنوقت میزان دلشکستگی‌ها به حداقل خواهد رسید. مطمئنم که از خودتان می‌پرسید آیا این امکان‌پذیر است؟ من پاسختان را خواهم داد.

اولین چیزی که باید به پایگاه اطلاعاتی باورهایتان اضافه کنید این واقعیت است که هنوز هم مردهای خوب وجود دارند. وقتی می‌گویم مردهای خوب منظورم مردهایی است که بتوانند همسرانی احتمالی باشند. مردهایی که آنقدر دوستتان خواهند داشت که هر چیزی را برای ازدواج کردن با شما قربانی کنند. مردهایی که آرزوهایتان را تحقق خواهند بخشید.

سوال دیگر این است: چطور باید چنین مردهایی را پیدا کرد؟ اگر بدانید این مردها چه شکلی هستند، آنوقت هر جایی می‌توانید آنها را پیدا کنید چون همه‌جا هستند.
داشتن مردی که شما را در مراحل عشق پیش ببرد، ازخودگذشتگی‌های لازم را بکند و هر چه می‌خواهید را برایتان فراهم کند، فوق‌العاده است. فوق‌العاده نیست؟ چرا واقعاً هست.

اما همانقدر که این می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اگر یک روز خودتان را در دستان مردی ببینید که یک روز به شما می‌گوید، «ببخشید عزیزم ولی باید این چیزی را که برای آن اسم رابطه گذاشته‌ایم را تمام کنیم» می‌توانند فاجعه‌بار باشد. اینجاست که قلبتان شکسته خواهد شد!

رابطه دوستی منجر به ازدواج

۱. به حس‌های خود در رابطه توجه کنید : خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل به یکدیگر و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند. شاید عده‌ای تصور کنند این حالت‌ها در یک رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌کنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما دوره نامزدی با این فراز و نشیب نشانه آن است که قطعا در زیر یک سقف مشکلات تشدید خواهد شد.

۲. دوره نامزدی دوره خوشگذرانی نیست : دوره نامزدی برخلاف تصور، دوره تفریح و خوشگذرانی نیست بلکه دوره دشوار آشنایی برای کسب اطلاعات در یک زندگی چند ساله است.

۳. صفات قابل‌تحمل و غیرقابل‌تحمل همدیگر را بشناسید : خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاکره، خواسته‌هایی هستند که باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی که از این خطوط قرمز عبور کند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا خط‌قرمز بعضی‌ها اعتیاد یا رابطه خارج از زندگی زناشویی است.

۴. از آزارهای جسمی طرف مقابلتان چشم‌پوشی نکنید : اگر در دوران نامزدی از طرف مقابل متحمل آزار جسمی شدید، شک نکنید این مشکل دوباره تکرار خواهد شد. این زدن به معنای عصبانیت و خشم نیست و عذرخواهی نیز تغییری در ماهیت عمل ایجاد نخواهدکرد. در پس آن فرهنگ و ذهنیتی وجود دارد که به آن مرد یا زن اجازه دست‌درازی می‌دهد. البته ممکن است واکنشی‌ نشان دهید که طرف مقابل دیگر حرکت خود را تکرار نکند ولی فرهنگ و ذهنیت او را نمی‌توان تغییر داد.

۵. آزارهای روانی را تحمل نکنید : اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد.

۶. اولویت‌ها را مشخص کنید : در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است. وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد.

چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟

در مورد رابطه تان قاطع باشید
بگویید که در دوران طلایی عمرتان هستید و باید برای آینده خود تصمیم بگیرید.
اگر شرایط مساعدی دارد و قصدش جدی است، رابطه تان را رسمی کند.
اگر دلیل و توجیه آورد یا سعی کرد شما را قانع کند که مدتی دیگر صبر کنید تا شرایطش مساعد شود، به او بگویید که هر زمان شرایط مساعد شد، دوباره می تواند جلو بیاید.
نگذارید این رابطه شما را معلق نگه دارد.

موضوع رابطه تان با او را با خانواده در میان بگذارید
اگر او دست دست می کند، موضوع را با خانواده در میان بگذارید و به پسر هم بگویید که خانواده تان در جریان قرار گرفته اند و مایلند بدانند هدف این رابطه چیست.
در چنین شرایطی، عکس العمل طبیعی این است که پسر موضوع را با خانواده اش در میان بگذارد و برای مشخص شدن تکلیفتان اقدامی کند.

او می تواند با خانواده شما صحبت کرده و بگوید برای مهیا کردن شرایط ازدواج (سربازی، شغل، تامین مایحتاج، جلب رضایت خانواده و…) چه کارهایی خواهد کرد و چه زمانی نیاز دارد.
در آن صورت توافق کردن با خانواده دو طرف درباره این مسایل، ادامه رابطه شما را مشخص می کند.
اما اگر پسر همچنان موضوع رابطه شما را معلق نگه داشت یا وجود شما را از خانواده خودش پنهان کرد، بدانید که سرانجامی نخواهد داشت.
بهتر است، قاطعانه و با حفظ شان و احترام خودتان از رابطه بیرون بیایید.
بله، درد دارد، غم و اندوه و حسرت و افسردگی سراغتان می آید.
اما تحمل این اندوه روزی تمام می شود و این بسیار بهتر از آن است که سال ها در رابطه بی سرانجامی بمانید که فرصت های دیگر ازدواج و خوشبخت شدن را از شما می گیرد.

اشتباهات نابخشودنی در رابطه های قبل از ازدواج
برخی دختران ممکن است به عنوان راه چاره برای بیرون آمدن از این تعلیق، تن به کارهایی بدهند که اتفاقا دردسرساز شده و احتمال سر گرفتن ازدواج را کمتر می کند.

ترغیب مرد به ازدواج

برخلاف اعتقادات رایج راضی کردن دختر یا پسر مورد علاقه ی ما به ازدواج هیچ ارتباطی با بحث کردن و استدلال آوردن ندارد. بسیاری از افراد تصور می کنند می توانند با گفتن چند جمله و یا با قهر کردن و اجبار طرف مقابل، شخص مورد نظرشان را متقاعد به ازدواج کنند که متاسفانه این روش ها نتیجه ی عکس می دهد. در واقع برای متقاعد کردن دیگران به ازدواج باید روی رفتار و نحوه ی برخوردمان کار کنیم. قطعا پرسشی که اکنون برای شما ایجاد شده این است که رفتار و برخورد صحیح چیست؟ پاسخ بسیار ساده است رفتار هایی از خود نشان دهید که باعث بسته شدن پرونده ی شما نشود!!!

برای اطلاعات بیشتر می توانید ادامه ی این مقاله را در لینک رو به رو دنبال کنید چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

فواید دوستی های قبل از ازدواج

۱- آشنایی با تفاوت های فردی انسان ها

آشنایی با افراد مختلف به ما کمک می کند تا درباره افراد مختلفی که در جامعه ما وجود دارد اطلاعات کسب کنیم.

۲- شناخت بهتر خودمان

تعامل با انسان های دیگر به ما کمک می کند تا خودمان را هرچه شفاف تر و روشن تر بشناسیم. مردم به شیوه های متفاوتی فکر و عمل می کنند. آگاهی هرچه بیشتر از این تفاوت ها در شناخت بهتر از خود به ما کمک می کند.

۳- آشنایی با چیزهایی که دوست داریم و چیزهایی که از آن ها متنفریم

آشنایی با دیگران به ما کمک می کند تا آنچه را که در شریک خود جستجو می کنیم روشن تر بفهمیم، بفهمیم با چه کسانی راحت تر هستیم و چه کسانی ما را ناراحت می کنند.

۴- یادگیری مهارت های ارتباطی

آشنایی، فرصت زیادی برای تمرین ارتباط با افراد دیگر در اختیار ما می گذارد. ما باید در دنیای آشنایی تصمیم گیری درباره آنچه می گوییم و آنچه عمل می کنیم را تجربه کنیم.

علت سرد شدن پسرها

رفتارهایی که باعث دوری پسر از شما می شود:

انتظارات شما

انتخاب نادرست

احساسات بیش از حد

توقعات بالا

اخلاق و رفتار نا مناسب

دوستی برای ازدواج

آسیب های دوستی قبل ازدواج
– وابستگی

نیاز به محبت ورزیدن و مورد محبت واقع شدن در دوران جوانی به اوج خود می رسد. از این رو افراد در این دوران به سرعت عاشق می شوند. پس از مدتی علاقه ابتدایی بین دو نفر شدت می یابد و کم کم دو طرف به یکدیگر وابسته می شوند. این وابستگی در بسیاری از موارد، آفت بزرگی برای زندگی آن هاست. برای نمونه به علت وابستگی شدید آن ها در تمام اوقات شبانه روز در فکر فرد مقابل هستند.

-افت تحصیلی یا رکود علمی

تحصیل دانش، نیازمند تمرکز فکری و روحی است. اما در این گونه روابط دختر و پسر به علت وابستگی بسیار به یکدیگر مدام در فکر هم بوده و به دیدارها و ملاقات های حضوری و تلفنی شان توجه می کنند که این خود بزرگ ترین مانع در راه رشد و ترقی علمی آن هاست.

– اضطراب، تشویش و احساس نگرانی

معمولاً در این گونه دوستی ها وجود افکاری چون احساس گناه، ترس از والدین و تلاش برای پنهان داشتن این رابطه، خیال ازدواج، نگرانی از تهدید به فاش کردن رابطه توسط یکی از طرفین، ترس از دست دادن فرد مقابل و… باعث ایجاد برخی تعارضات درونی و اضطراب های مستمر در فرد می شود.

– فقدان شناخت درست و واقع بینانه

در این روابط دختر و پسر سعی می کنند به گونه ای رفتار کنند که از نظر دیگری قابل تحسین باشند. در واقع افراد برای خوب جلوه کردن در نظر دیگری به رفتارهای تصنعی روی می آورند. حال اگر این رابطه به ازدواج بیانجامد، افراد بدون هیچ شناخت دقیق و درستی از یکدیگر وارد زندگی مشترک می شوند. از سوی دیگر به دلیل وابستگی بیش از حد به یکدیگر نه تنها عیوب فرد مقابل را نمی بینند بلکه او را فردی سرشار از نیکی ها، خوبی ها، زیبایی ها و … تصور می کنند. امام علی (علیه السلام) می‏فرمایند:«حبّ الشّیء یعمی و یصمّ، (میزان الحکمه،ج۲، ص۲۰۸، ح۳۰۶۶.) دوست داشتن چیزی، انسان را کور و کر می کند.»

دوستی های قبل از ازدواج

دوست داشتن جنس مخالف و ایجاد رابطه دوستانه با او خارج از حدود شرعی آثار و پیامدهای منفی متعددی دارد و در هیچ صورت خالی از اشکال نیست چون:
۱. فکر شما را در ابتدای جوانی از درس و پیشرفت باز داشته است، تنها در مسیر شهوات و غرایز نفسانی قرار می‌دهد.
۲. موجب اضطراب و نگرانی شما می‌شود (چون می‌خواهید کسی از این ماجرا مطلع نشود، برای او خواستگار نرود، و…)
۳. دوستی و ارتباط عاشقانه ولو به صورت یک نگاه، راه را برای لغزش‌های گسترده‌تر و عمیق‌تر هموار می‌کند.
(زنان بزرگان مصر که زلیخا را به خاطر علاقه‌اش به یوسف سزنش می‌کردند، تنها با یک نگاه آلوده، خود شیفته یوسف شده و خواستار برقراری روابط با او شدند. سوره یوسف.
۴. چنانچه پس از مدمت‌ها ارتباط با او، به خواست خود یا به اصرار خانواده با فرد دیگری ازدواج کند، ضربه روحی سختی به شما وراد خواهد شد.
۵. چنانچه پس از ارتباط دوستانه، با او ازدواج کنید، ممکن است همواره به یکدیگر بدبین باشید و سابقه ارتباط قبلی خود را، دلیلی بر امکان خیانت هر یک به دیگری بدانید.
۶. عشق و علاقه شدید قبل از ازدواج، به شما امکان بررسی خصوصیات دیگر او را نمی‌دهید و لذا ممکن است پس از ازدواج احساس کنید که هیچ سنخیتّی با او نداشته‌اید.
تذکر: طبق روایات ما آنچه باعث استحکام و تدام دوستی و علاقه می شود، ایمان، اخلاق خوش و دینداری است، و دینداری با این روابط سازگاری ندارد. البته دین بهما اجازه می دهد هرگاه تصمیم جدی برای ازدواج گرفتیم، با فرد مقابل(جنس مخالف) گفتگو کنیم تا به تفاهم ها و اشتراک هم برسیم و زندگی معنوی خوبی را با هم شروع کنیم.

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد قبل از ازدواج

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.