no-img
نوین اطلس

بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۲۸, ۱۳۹۶

بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن


این مقاله در مورد موضوعات درمان خیانت زنان، بعد از خیانت همسر چه کنیم، بهبود رابطه بعد از خیانت، برخورد با خیانت شوهر، درمان خیانت زناشویی با روش emdr، حکم خیانت زن به شوهر، خیانت زناشویی علل و درمان، پروتکل درمان خیانت زناشویی می باشد.

درمان خیانت زنان

خیانت زن به شوهر
همیشه در جامعه این تصور وجود دارد که:
تعداد مردهایی که به همسر خود خیانت می‌ کنند از تعداد زنانی که به شوهر خود خیانت می‌ کنند بیشتر است که البته تصور درستی است!!
اما تحقیقات اخیر نشان می‌ دهد که در سال‌ های اخیر تعداد زنان خیانت‌ کار نسبت به قبل بیشتر شده است.

خیانت به شوهر
به نظر می‌ رسد عوامل بسیاری وجود دارد که می‌ تواند به عنوان دلیل خیانت به شوهر شناخته شود!!
یکی از این عوامل حس انتقام‌ جویی است.
بعضی از زنان که همسرشان به آنها خیانت کرده است:
با خیانت و یا تظاهر به خیانت سعی می‌ کنند از شوهرشان انتقام بگیرند.

خیانت زن شوهردار
بعضی از کارشناسان خانواده معتقد هستند که اصلی‌ ترین دلیل خیانت بعضی از زنان شوهردار بی‌ تفاوتی همسرشان است.
این بی‌ تفاوتی به خصوص اگر با بی‌ تفاوتی کلامی و جسمی همراه باشد می‌ تواند باعث ایجاد احساس نا امنی و خلاء عاطفی شود.
معمولاً زنان نیاز به تأیید و توجه بیشتری از سوی همسرانشان دارند و در بعضی موارد به دلیل احساس خلاء به افراد دیگر گرایش پیدا می‌ کنند.

خیانت زن
خیانت در زنان جدا از عواملی که بر شمردیم می‌ تواند نتیجه بازگشت به روابط قبلی باشد.
بعضی از زنان هنور در روابط گذشته از نظر احساسی درگیر وابستگی‌ هایی هستند که بازگشت به آنها می‌ تواند موجب خیانت شود!!
یا در صورت بازگشت فردی از رابطه قبلی حتی بدون وابستگی احساسی، در بعضی از زنان که اعتماد به‌ نفس لازم را برای مقابله با این بحران ندارند و راه‌ حل را در مسکوت نمودن امر می‌ بینند و به خیانت تن در می‌ دهند.

بعد از خیانت همسر چه کنیم

از شکست درس بگیرید
اغلب خیانت ها تنها به یک دلیل اتفاق نمی افتند. مجموعه ای عادت ها و عوامل رابطه ای وجود دارند که زوج را از هم جدا می کنند و به سمت فرد دیگری سوق می دهند که منجر به خیانت می شود.برای این دلیل ، ما زوج ها را تشویق می کنیم که سعی کنند اعتمادشان را بازسازی کنند و رابطه شان را از نو بسازند و همچنین از شکست و خیانتی که اتفاق افتاده درس بگیرند.الان زمانی برای سرزنش کردن یا متهم کردن کسی نیست. الان زمان آن است که مسئولیت خود را قبول کنید و همچنین به خود بقبولانید که چیزهایی را که باعث بوجود آمدن این خیانت شده است را شناسایی کرده و درصدد حل آن مسائل برآئید.توجه خود را به عادات تان دهید چرا که این چیزی است که اغلب ما روی آن کنترلی نداریم. همسرتان را مجبور نکنید که تغییر کند اما می توانید عادت هایی را که باعث بوجود آمدن این خیانت شده را کشف کرده و تصمیم بگیرید که با آنها در آینده چه برخود و عکس العملی می خواهید انجام دهید.همچنین می توانید به خودتان رجوع کنید و به نیازهایی که به آنها توجه نشان نمیدادید توجه کنید و در رابطه تان از آنها کمک بگیرید. این ممکن است مکانی باشد که همسر شما می تواند توافقاتی برای کمک کردن به ارضای نیازهای شما ایجاد کند.

بهبود رابطه بعد از خیانت

خودتان را قضاوت نکنید:
خودتان را سرزنش نکنید و مورد قضاوت قرار ندهید. شما پس از این ماجرا دچار احساسات متناقضی خواهید شد. ترس، خشم، انتقام، شک، بی‌اعتمادی، احساس حماقت و… از مواردی هستند که ممکن است به سمت شما هجوم بیاورند. به‌خود زمان دهید که از پس این احساسات بر بیایید و تصمیم درست را بگیرید. زندگی مشترک‌تان را با این احساسات مورد قضاوت قرار ندهید و پیش از آن‌که از پس این تناقضات بر بیایید در مورد ماندن یا رفتن تصمیم نگیرید.

با یکدیگر صحبت کنید:
به حرف های هم خوب گوش دهید و میان حرف دیگری نپرید. به هم احترام بگذارید و اجازه دهید مسایل کاملا روشن شود. فهمیدن به معنی پذیرفتن نیست. احساساتی مانند عصبانیت، شرم، ترس و گریه طبیعی بوده و جزو روندی است که باید طی شود. سعی کنید احساساتتان را بدون بی احترامی به هم و خشونت لفظی یا جسمی یا تهدید به ترک طرف مقابل بیان کنید. اگر قادر نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید از یک روان شناس کمک بگیرید.

به تردید پایان دهید :
هر سوالی که دوست دارید از او بپرسید. او موظف است تمامی ابهامات شما را برطرف کند و به سوالات‌تان پاسخ دهد. او باید اشتباهی که مرتکب شده را بپذیرد و درصورت خواست همسرش، به تمامی سوالات او در این مورد پاسخ گوید و دست از پنهان‌کردن حقیقت بردارد.

نکته:
قلم و کاغذ بردارید و احساسات‌تان را بنویسید. هر آنچه در دل دارید و نمی‌توانید به زبان بیاورید، هر آنچه احساس می‌کنید بر سر زندگی‌تان آمده و هر تصمیمی که فکر می‌کنید با گرفتنش آرام می‌شوید را بنویسید و سپس قلم را کنار بگذارید.

برخورد با خیانت شوهر

خیانت را در بوق و کرنا نکنید

اگر چه خیانت همسر، همچون نیشتری بر قلب ،هر لحظه امانتان را می برد، اما بیش از آن که دیگران را از این مهم باخبر سازید بهتر است با خود بیندیشید که آیا با وقوع این اتفاق ناخوشایند، باز حاضر هستید زندگی تان را حفظ کنید و ادامه دهید یا نه؟ چه بسا اگر حاضر به ادامه رابطه باشید آگاهی دیگران از این واقعه نه تنها منجر به تحول مثبتی در زندگی تان نمی شود بلکه باعث می شود نه تنها قضاوت شان در مورد همسرتان تغییر کند بلکه زندگی آینده تان نیز با چالش های بیشتری روبرو شود. اگر چه گاهی دخالت ها، نصحیت ها و سرزنش های اطرافیان، ممکن است خود را شما را نیز خسته و عاصی کند و حل مهمترین مساله زندگی تان به تعویق بیفتد.

علت خیانت را جستجو کنید

در مقابل خیانت همسرتان سریع و بدون فکر واکنش نشان ندهید، مثلا اتفاق پیش امده را انکار نکنید، چه بسا ایفای این نقش نه تنها اوضاع را بدتر می کند و بر روح و روان شما آسیب های جدی تری وارد می سازد بلکه باعث می شود همسر خاطی ترغیب به ادامه این رفتار نیز شود؛ همچنین هرگز تلاش نکنید برای حل مساله با فردی که همسرتان با وی در ارتباط است، تماس بگیرید، این کار مطلقا فایده ای ندارد و نتیجه ای جز پایین آن وجهه شما نخواهد داشت، به جای آن بهتر است مساله پیش آمده را بررسی کنید. در موقعیت مناسب با همسرتان به صحبت بنشینید و در مورد خطایی که مرتکب شده، سخن بگویید. تمامی سوالاتی که به ذهن تان می رسد را پرسش کنید، اما یادتان باشد در برابر همسرتان جبهه نگیرید و صحبت های ایشان را برای خودتان تفسیر اشتباه نکنید و یا با دید منفی به آن نگاه نکنید. یادتان باشد بی وفایی یک فرد، هرگز دلیل روشن و واضحی ندارد و هیچ گاه نمی توان دلیل واقعی آن را متوجه شد چه بسا عوامل ریز و درشت بسیاری در این امر دخیل هستند اما با این حال می توان از نوع خیانت به ارکان متعدد آن پی برد و معنای واقعی آن را درک کرد.آیا خیانت به یک شب ختم می شود؟ به دلیل مشکلات زندگی عاطفی، اخلاقی و شخصیتی و … است؟ اعتیاد به برقراری رابطه جنسی است؟ آیا خیانت بهانه ای برای خاتمه دادن به زندگی مشترک است و ….

به طور حتم با یافتن پاسخی مناسب برای این سوالات ، می توان تصمیم جدی برای ادامه یا خاتمه این رابطه آسیب دیده داشت.

بسیاری از همسران پرسش های ره یاب و گاه مستقیم را سخت تر از کندوکاوهای پشت پرده رفتار همدیگر می پندارند، به همین دلیل از هر روش غیر مستقیم ممکنه ای، برای کسب اطمینان استفاده می کنند! اگر به خیانت همسرتان مشکوک هستید تا زمان اثبات، آن را ابراز نکنید؛ چه بسا از آنجا که همسران خیانتکار همیشه ترس افشای راز دارند و تلاش می کنند رد و نشانه ای از خیانت از خود به جای نگذارند، به راحتی نیز می توانند دروغ بگویند ، بنابراین ابراز شک و بدگمانی، نه تنها فهمیدن حقیقت خیانت را سخت تر می کند بلکه باعث می شود همسر خیانت کار،بیش از پیش، جوانب احتیاط را رعایت کند. بهتر است در گفتگویی صمیمانه درباره مشکلات زندگی زناشویی تان صحبت کنید، اما هرگز به خیانت اشاره ای نکنید و یا بدگمانی تان را نشان ندهید، چه بسا همسرتان منکر خیانت خواهند شد مگر آنکه دلایل واضح و اسناد مناسبی برای اثبات حرف تان داشته باشید، در صورت محرز بودن این حقیقت تلخ، به واکنش های همسرتان در برابر اتهامی که به او می زنید، بیندیشید، به راستی وقتی بشنود، شما خیانت او را می دانید، به شما چه خواهد گفت؟ ” شوخی می کنی؟”، ” توهم زدی؟”، ” تو اشتباه می کنی”، ” ما فقط دو دوست صمیمی هستیم؟”، ” چیزی بین ما نیست” و… با پیش بینی واکنش های همسرتان می توانید از قبل دلایل مستندتان را به او نشان دهید.
سلامت نیوز: با خیانت همسرم چگونه برخورد کنم؟

درمان خیانت زناشویی با روش emdr

قانون اول: حمایت
عامل نارضایتی و ناخشنودی همسرتان نباشید. قطعاً همه ما انسان ها با ویژگی های طبیعی مانند توانایی عصبانی شدن، خودخواهانه رفتار کردن، نامحترمانه برخورد کردن و… متولد شده ایم. اما همین توانایی ها، تهدید کننده های جدی زندگی مشترک بوده و در حقیقت طوفان عشق به شمار می روند و می تواند رابطه عاشقانه و عاطفی که می توانید با همسرتان داشته باشید را به اصطکاک بکشاند. حال آنکه شما می توانید با توجه و عمل به قانون حمایت، عشق همسرتان را برای همیشه حفظ کنید. یعنی طوری رفتارتان را انتخاب کنید که از گرایشات تخریبی (مانند عصبانی شدن، رفتارهای غیرمحترمانه، خودخواهی و…) دوری کرده و با حذف این گرایشات رابطه عاطفی تان را تضمین کنید.

یکی از راه های دیگر برای جلب حمایت همسرتان، توافق مشترک است یعنی در زندگی زناشویی تان هیچ کاری را بدون توافق دو طرفه انجام ندهید. با این اقدام هیچ کاری در زندگی زناشویی، علی رغم میل دیگری صورت نمی گیرد و همواره در مورد هر مساله ای با همسرتان صحبت و توافق کرده و راه حل هایی را انتخاب می کنید که مورد پذیرش هر دوتان باشد.

قانون دوم: توجه
مهم ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و بر طرف کنید. تنها عاملی که باعث می شود، عشق در یک رابطه زن و شوهری همواره زنده بماند و طراوت و شادابی خود را حفظ کند، توجه دائمی زوجین به یکدیگر و به نیازهای عاطفی یکدیگر است.

حال این نیازهای عاطفی در هر دوره ای از زندگی شکلی خاص به خود گرفته و اولویت ها مورد تغییر و تحول قرار می گیرد اما مساله مهم همان «اصل توجه» است که احساس عشق را در زندگی مشترک زنده نگه می دارد. پس سعی کنید، اول نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و سپس یاد بگیرید که چگونه آن نیازها را برطرف کنید که برای خودتان هم لذت بخش خواهد بود.

خیانت بین همسران

خیانت روابط را نابود کرده و آرزوها را نقش بر آب می‌کند‎

قانون سوم: زمان
زمان ویژه ای برای خلوت کردن با همسرتان و توجه کامل به او اختصاص دهید.

اجرای کامل این قانون نیازمند توجه به چند فاکتور مهم است:
۱- سعی کنید برای با هم بودن، همیشه یک برنامه هفتگی داشته باشید که در آن به یکدیگر توجه کامل کرده و در آن زمان خاص حتماً با هم تنها باشید، حتی اگر صاحب فرزند هستید.

۲- از این فرصت خاص بیشتر برای گفتگو، ابراز محبت به هم، تفریح کردن و خصوصاً برقراری رابطه جنسی استفاده کنید.

۳- هر هفته حداقل ۱۵ ساعت را صرف بودن با یکدیگر کنید. البته قطعاً زن و شوهری که صاحب فرزند هستند نمی توانند ۱۵ ساعت را تنها با هم باشند ولی از این ۱۵ ساعت حداقل باید ۲- ۱ ساعت را به تنهایی با هم صرف کنند.

وقتی در یک زندگی زناشویی، زوجین تا این حد برای یکدیگر وقت صرف می کنند، دیگر نیازی به برقراری رابطه پنهانی نمی شود و ردپای خیانت در خانه شما دیده نمی شود.

قانون چهارم: صداقت
با همسرتان روراست باشید. برای رعایت این قانون، داشتن کمی صداقت کافی نیست، بلکه نیازمند روراستی کامل است. صداقت یعنی اینکه همسرتان از همه احساسات مثبت و منفی، نقاط قوت و ضعف، برنامه روزانه، افکار و برنامه های آینده تان مطلع باشد. صداقت یعنی اینکه هرگز به همسرتان اطلاعات غلط ندهید. حفظ این صداقت برای موفقیت ازدواج ضروری است چرا که نه تنها باعث ارتباط عاطفی نزدیکتر میان زوجین می شود بلکه مانع از ایجاد عادات مخرب و مخفی کردن آنها از همسرتان می شود.

حکم خیانت زن به شوهر

خیانت زن به مرد، صورت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد; مانند: خیانت اقتصادی و مالی‌; یعنی زن در غیاب مرد، بی‌اذن او در اموال مرد تصرف کند و در جایی که مرد رضایت ندارد، مصرف نماید و بعداً به مرد نگوید، و خیانت عرضی و آبرویی‌; یعنی زن اسرار مرد را افشا نماید و او را نزد دیگران بی‌آبرود کند. یکی از خیانت‌های زن به مرد این است که با مرد اجنبی رابطه نامشروع داشته باشد. اگر این رابطه نامشروع با چهار شاهد عادل و دیگر شرایط آن ثابت شود، حکم زنا بر زن جاری می‌شود.

اگر چهار شاهد عادل وجود نداشت‌، حکم آن در قرآن این گونه بیان شده است‌: ”

والَّذین‌َ یَرمون‌َ اَزوَجَهُم ولَم یَکُن لَهُم شُهَدأُ اِلاّ اَنفُسُهُم فَشَهـَدَه‌ُ اَحَدِهِم اَربَع‌ُ شَهـَدَت‌ٍ بِاللّه‌ِ اِنَّه‌ُ لَمِن‌َ الصّـَدِقین # والخـَمِسَه‌ُ اَن‌َّ لَعنَت‌َ اللّه‌ِ عَلَیه‌ِ اِن کان‌َ مِن‌َ الکـَذِبین‌; (نور، ۶ و ۷)

کسانی که همسران خود را متهم ]به عمل منافی عفت می‌کنند[ و گواهانی جز خودشان ندارند، هر یک از آنان باید چهار مرتبه به نام خدا شهادت دهند که از راست گویان است‌; و در پنجمین بار بگوید: لعنت خدا بر او باد اگر از دروغ گویان با شد.” پس از این پنج شهادت مرد، زن می‌تواند این اتهام را با پنج شهادت دیگر از خود نفی نماید. این شهادت‌ها در محکمه عدل و در حضور قاضی انجام می‌گیرد، که در اصطلاح فقه به آن “لعان‌” گفته می‌شود. در صورتی که مرد و زن در حضور قاضی این شهادت‌ها را اجرا کنند، زن و مرد بدون نیاز به صیغه طلاق فوراً از هم جدا می‌شوند. زن برای همیشه بر مرد حرام می‌شود و ازدواج مجدد میان آن دو امکان ندارد. حد قذف (مجازات اتهام زنا به زن پاک دامن‌) از مرد و حد زنا از زن برداشته می‌شود، و اگر از این ماجرا فرزندی به وجود آمده باشد از مرد منتفی و به او نسبتی نخواند داشت‌; ولی نسبتش با زن محفوظ است‌. البته اگر زن از پنج شهادت خود داری کرد، حد زنا بر او جاری می‌شود. موضوع “لعان‌” احکام و مسائل دیگری دارد که برای آگاهی از آن‌ها باید به کتاب‌های فقهی رجوع نمود.(ر.ک‌: تحریر الوسیله‌، امام خمینی‌، ج ۲، ص ۳۵۹ ـ ۳۶۲، مؤسسه اسماعیلیان / تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج ۱۴، ص ۳۷۷ ـ ۳۸۵، دارالکتب الاسلامیه‌.)

یکی از عواملی که بنیان هر جامعه‌ای را متزلزل کرده و حتی می‌تواند فروپاشد، همانا “سوء ظن‌” افراد نسبت به یکدیگر است‌، به خصوص این که این عنصر زهرآگین به جامعه کوچک خانواده مسلمانان راه پیدا کند; قرآن مجید در رابطه با اجتناب از این صفت زشت اخلاقی می‌فرماید: “یَـََّأَیُّهَا الَّذِین‌َ ءَامَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّن‌َ الظَّن‌ِّ إِن‌َّ بَعْض‌َ الظَّن‌ِّ إثم‌ٌ; (حجرات‌، ۱۲) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید; چرا که بعضی از گمان‌ها گناه است‌.” (ر.ک‌: فتح‌، ۱۲) گمان بد، نه تنها به طرف مقابل و “حیثیت و آبروی‌” او، لطمه وارد می‌کند و روح “بی‌اعتمادی‌” را در جامعه کوچک خانواده سایه افکن می‌نماید، بلکه برای صاحب آن نیز بلای بزرگی است که همانند خوره او را آزار می‌دهد و دنیائی وحشت ناک و آکنده از غربت را برای او فراهم می‌سازد. اسلام اجازه نمی‌دهد هر کسی با این کار با آبروی دیگران بازی می‌کند و جهنمی نیز برای خویش به وجود آورد. رسول گرامی اسلام‌در حدیثی می‌فرماید: “خداوند خون و مال و آبروی مسلمان را بر دیگران حرام کرده و همچنین گمان بد درباره او بردن را”(ر.ک‌: مهجّه البیضأ، فیض کاشانی‌;، ج ۵، ص ۲۶۸، دفتر انتشارات اسلامی‌.)

خیانت زناشویی علل و درمان

۱-خیانت موقعیتی به معنای تسلیم شدن در مقابل میل جنسی است. در واقع در این نوع خیانت، فرد شریک زندگی خود را دوست دارد اما در موقعیتی خاص در برابر تکانه های جنسی خود تسلیم می شود.

۲-خیانت تحت اجباردر این نوع خیانت نیز فرد به شریک زندگی خود علاقه مند است و سعی می کند به او متعهد بماند اما از ترس واکنش های فردی که نسبت به او ماجراجویی جنسی نشان می دهد، تسلیم می شود. این واکنش ها ممکن است دامنه ای از تهدیدهای عاطفی (مثل ترک کردن یا بی توجهی) تا تهدیدهای جسمی را در بر بگیرد.

۳-خیانت عشقیزمانی رخ می دهد که فرد علاقه خود نسبت به شریک زندگی اش را از دست داده است و به فرد دیگری علاقه مند می شود.

۴-خیانت عشقی متعارضاین نوع خیانت شکل پیچیده تری از خیانت عشقی است. در واقع در این حالت فرد به طور همزمان به چندین نفر علاقه‌مند است و ممکن است روابط پنهانی زیادی داشته باشد. اما گذشته از تعریف و انواع خیانت یک سوال بسیار رایج این است که چرا افراد خیانت می کنند؟

به عقیده برخی انسان شناسان مانند هلن فیشر عوامل روان شناختی متعددی موجب گرایش افراد به خیانت می شود. برخی افراد به دنبال حل مشکلات رابطه زناشویی و جنسی خود هستند، برخی نیز به دنبال کسب توجه بیشتر، گرفتن انتقام یا ایجاد هیجان در رابطه فعلی هستند. علاوه بر این، به عقیده فیشر گرایش به خیانت ریشه های زیستی هم دارد. ما همان طور که گرایش بسیار زیادی به روابط صمیمی داریم، گرایش مشابه و خالصی هم برای کسب لذت جنسی بیشتر داریم. به نظر می رسد خیانت با غلبه این تمایلات جنسی نیز مرتبط باشد.علل مسئله خیانت را می توان به شکل جداگانه در زنان و مردان بررسی کرد.

بیشتر مردانی که خیانت می کنند عمده ترین دلیل خود را نارضایتی جنسی از رابطه فعلی می دانند و بیشتر زنان دلیل اصلی خود را نارضایتی عاطفی می دانند. برخی پژوهش ها نشان داده است که مهم ترین دلیل زنان برای خیانت نارضایتی از رابطه فعلی است و مهم ترین دلیل مردان برای خیانت، نارضایتی های جنسی و همچنین نبود درک متقابل و مشکل در برقراری ارتباط با همسرشان است.

عوامل دیگری که با خیانت بیشترین همبستگی را دارد عبارت است از: ارزش های سهل گیرانه جنسی، اعتقاد به روابط بی قید، تعداد زیاد روابط جنسی پیش از ورود به رابطه متعهدانه، تحصیلات بالاتر و زندگی در مناطق شهری.اما اگر قرار باشد فقط و فقط به یک عامل مشترک میان زنان و مردان اشاره کنیم که بیشترین میزان خیانت را پیش بینی می کند، بی شک آن عامل نارضایتی زناشویی خواهد بود. رضایت زناشویی به معنی ارزیابی ذهنی زوج ها از رابطه خود است. به نظر می رسد تاثیر عوامل دیگر از گذرگاه این عامل می گذرد. به این معنا که عوامل دیگر به این دلیل باعث خیانت می‌شوند که موجبات نارضایتی زناشویی را فراهم می‌کنند.

سلامت نیوز: علل خیانت های زناشویی

پروتکل درمان خیانت زناشویی

روشهای مداخله در خیانت های زناشویی مساله ای تکان دهنده برای زوج ها و خانواده ها و پدیده ای رایج برای درمانگران زوج و خانواده است. هر چند ارتباط با شخصی غیر از شریک خود ممکن است به شکل جسمانی یا عاطفی باشد، اما نتیجه نهایی این است که زمان صرف شده بین یکی از زوجین با فردی خارج از رابطۀ زناشویی برای زوج ها مساله ای جدی خواهد بود. با توجه به حساسیت موضوع آشنایی روانشناسان و مشاوران با روش های مداخله در خیانت های زناشویی بسیار مهم است.

در کارگاه روش های مداخله در خیانت های زناشویی شرکت کنندگان متوجه می شوند که خیانت جنسی برای افراد در تمام سنین، یکی از عمده‌ ترین دلایل شکستن قواعد ازدواج و تعهد است و به شدت بر عملکرد و ثبات رابطه اثر میگذارد، قواعد رابطه را برهم میزند، خلاف انتظارات طرف مقابل بوده؛ همچنین اعتمادی را که رابطه براساس آن شکل گرفته مخدوش مینماید. این خیانتها ممکن است به عنوان یک عامل تسهیل کننده عمل کرده و نارضایتی های بنیادی در ازدواج را ظاهر سازد که این مشکلات درنهایت ممکن است منجر به طلاق گردد.

کارگاه آموزشی روشهای مداخله در موضوع خیانت های زناشویی با رویکرد شناختی رفتاری یکپارچه نگر با هدف آشنا سازی روانشناسان و مشاوران با زنگ خطرهای خیانت، دلایل خیانت مردان و زنان، عوامل پیش بینی کننده و زمینه ساز خیانت، نشانه های خیانت، واکنش به خیانت، فرایند بخشش و مراحل آن، راهبردهای شناختی سیستمی مداخله در خیانت زناشویی طراحی شده است.

مشاوره بعد از خیانت

دلایل خیانت مردان

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.