no-img
نوین اطلس

رابطه دوستی منجر به ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

رابطه دوستی منجر به ازدواج
zip
بهمن ۸, ۱۳۹۶

رابطه دوستی منجر به ازدواج


این مطلب در مورد موضوعات چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم، چطور دوستی را به ازدواج برسانیم، رابطه به قصد ازدواج، چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم، چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟، دوستی به قصد ازدواج؟، علت سرد شدن پسرها، ترغیب مرد به ازدواج نوشته شده است.

چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم

برای‌ این که به یک فرد ‌ایده آل تبدیل شوید باید هفت نکته ی را رعایت کنید :

۱- مثبت نگری :
به جای‌این که همیشه به اتفاقات زندگی‌تان دید منفی داشته باشید ، هر رویدادی را که برای‌تان پیش می‌آید مثبت تابیر کنید .
برای مثال اگر نامزدتان یک روز از صبح تا شب با شما تماس نگرفت‌این فکر منفی را نداشته باشید که :
حتما من را دیگر دوست ندارد ، شاید دختر بهتری را پیدا کرده است و می‌خواهد با او نامزدی حدیدی را شروع کند ، شاید از من متنفر شده است و …. تمام‌این افکار منفی ممکن است به ذهن یک خانم رجوع کند ، و هنگامی که شب یا بعد از مدتی نامزدشان با آنها تماس می‌گیرد با لحن و صدای بدی با او صحبت می‌کنند به همین دلیل دید منفی باعث سر منشا سوﺀ تفاهمات‌اینده شود و رابطه‌تان به انحرافات برود .
اما به جای تمام‌این افکار منفی می‌توانید افکار مثبت را در خود تقویت کنید و با خود بگویید : نامزدم برای‌این که هر چه زودتر سر و سامان بگیریم ، مجبور است تا‌این حد کار کند ، او به فکر من است به همین دلیل و بخاطر خوشبختی من در حال تلاش مستمر است .

۲- به زندگی‌تان معنا بدهید :
همیشه برای زندگی‌تان یک هدف خاص داشته باشید و طبق آن هدف پیش بروید زیرا اگر گاهی هم دچار مشکل شوید چون هدفی بالا و بلند دارید ، به راه خود ادامه می‌دهید . بخصوص اگر برای زندگی مشترک‌تان هدف داشته باشید باعث می‌شود که شما عامل محرکی برای رسیدن همسرتان به امال و آروزهایش شوید ، و نقاط قوت یکدیگر را افزایش می‌دهید .

۳- از کسی انتطار کاری را نداشته باشید ، انتظارات خود را قطع کنید .
زندگی که هر شخصی دارد تنها متعلق به اوست و او خود به تنهایی باید زندگیش را بسازد .
هیچ گاه از شخص یا اشخاصی توقع کاری را نداشته باشید ، زیرا هنگامی که‌این خواسته در درون‌تان شکل بگیرد باعث می‌شود که به مرور زمان دچار افسردگی شوید ، زیرا همیشه نیازهای شما توسط بقیه برطرف نمی‌شود ، گاهی در جواب احتیاجات‌تان جواب رد می‌شنوید به همین دلیل شما به مرور زمان از اطرافیان‌تان دلزده می‌شوید ، پس از همان ابتدا خواسته هایتان را کم کنید .

شما تنها باید‌ این خواسته ها را از نامزدتان داشته باشید نه هیچ کس دیگر . در پله ی اول باید تنها به خودتان متکی باشید ، و درمرحله بعد به همسرتان .

۴- گوش کردن به صحبت‌های دیگران را یاد بگیرید :
در اکثر مواقع نزاع‌های بین نامزدهای یا زوجین بر سر‌این مطلب می‌باشد که صحبت‌های یکدیکر را خوب نمی‌شنوند و بد نتیجه گیری می‌کنند ، صحبت یا کلامی که همسر یا نامزدشان را به کار نبرده است را مدعی می‌شوند شنیده اند . در مرحله ی بعدی خوب شنیدن و خوب گوش کردن به صحبت‌های مهم است .

چطور دوستی را به ازدواج برسانیم

آزارهای روانی را تحمل نکنید
اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد.
اولویت‌ها را مشخص کنید
در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌ کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است. وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد.
افکار و احساساتتان را بروز دهید
وقتی در دوره نامزدی حس می‌کنید افکار و احساساتتان مقابل نامزدتان مجال بروز ندارند و او همیشه به فکر تحمیل احساسات و افکار خود به شماست، خطر را جدی بگیرید. او ارزش‌های خود را درست می‌داند و از شما خواهد خواست مانند او فکر کنید.

رابطه به قصد ازدواج

زمانی که احتمال زیادی می دید که شخص هدفی از این ارتباط داره و اینکه پسر خودش از ابتدا عنوان میکنه که قصدش آشنایی هست:

در این حالت دوستان بعد از چند جلسه اول که او را شناختید باید به او بگید که با مادرتون دراین باره صحبت کردید. این شخص قاعدتا نباید عکس العمل بدی نسبت به عملکرد شما داشته باشه چون قصد آخر او همین است. فقط ممکنه که به شما اعلام کنه که قصد داره بیشتر شما رو بشناسه. چون بعضی از پسرها فکر میکنن که اگر با خانواده شما آشنا شدن دیگه مجبورن تا اخرش بیان جلو و راه برگشت ندارن در نتیجه دوست دارن اول خودشون نسبت به اینکه شما براشون گزینه مناسبی هستید مطمئن بشن. در این حالت میتونید بهش بگید که شما هم قصد دارید اونو بیشتر بشناسید ولی ابتدا باید مطمئن بشید که خانوادتون ازنظر ظاهری شما رو تائید می کنن. چون اگر دختری برای ازدواج با مخالفت خانوادش روبرو بشه هرچقدر که مطمئن باشه اون شخص براش مناسبه و وقت زیادی رو برای شناخت طرف مقابلش صرف کرده باشه بازم به بن بست میخوره و کارش بسیار سخت میشه. پس بهتره اول یه تأییدیه از مادرتون که میتونه مشاور بسیار خوبی برای شما باشه بگیرید و با مشورت اون این رابطه رو ادامه بدید تا به امید خدا به سرانجام خوبی از این رابطه برسید. برای اینکه ترس چنین پسرهایی هم از بین بره میتونید بهش بگید که یه قرار ملاقات ساده در یک رستوران با مادرتون داشته باشه. اینجوری پسر هم نسبت به اینکه مجبوره تا اخر راه رو بیاد وتوی رودرواسی یا هرچیز دیگه ای قرار بگیره ترسش کمتر میشه. اگه پسر حاضر بشه واقعا دیداری رو با مادر شما داشته باشه خب قاعدتا قصدش شناخت هست.

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم

پسری که قصد واقعی ازدواج دارد و نمی خواهد شما را معطل خود کند، ۳ویژگی یا ۳پیش شرط را داراست.
اولین شرط: اولین شرط برای این که یک پسر خواستگار واقعی شما باشد این است که شرایط سنی و اجتماعی مناسب ازدواج را داشته باشد. پسر ۲۰ تا ۲۳ ساله عموما آمادگی ازدواج را ندارد.
پسری که شاغل نیست و هیچ برنامه ریزی شغلی برای خود ندارد هم همین طور. بنابراین مهم ترین ویژگی کسی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهد، داشتن شرایط خواستگاری است که اگر این طور نبود، باید روی صلاحیت او و به جا بودن درخواستش شک کنید.

شرط دوم: وقتی با کسی وارد رابطه عاطفی می شوید، باید از ابتدا هدف این رابطه مشخص باشد.
پسرانی که نیت ازدواج دارند، با پیشنهاد ازدواج جلو می آیند و از شما می خواهند که تا مدتی همدیگر را با یا بدون اطلاع خانواده ها بشناسید. اما اگر رابطه با پیشنهاد ازدواج شروع نشد، شما باید تا حداکثر یک ماه بعد از شروع رابطه از او بپرسید که برای آینده اش چه برنامه ای دارد. فکر می کند آینده رابطه شما به کجا می رسد و اگر پاسخ چیزی جز ازدواج بود، بدانید که این رابطه نافرجام است. اما ممکن است طرف مقابل شما، پاسخی دوپهلو بدهد و تصمیم گیری را برای شما دشوار کند. مثلا بگوید دوست دارم با تو ازدواج کنم اما شرایطش را ندارم. در این صورت، باید بپرسید چه شرایطی نیاز دارد و فکر می کند این شرایط فراهم شدنی است یا نه. یا بگویید برای محقق شدن این شرایط چه کارهایی کرده یا می کند؟ اگر برنامه روشنی نداشت باز هم باید بدانید که این رابطه سرانجامی ندارد. قبل از آن که وابسته همدیگر شوید، migna.ir به او بگویید که تا زمان فراهم شدن شرایط، بهتر است از همدیگر جدا شوید و در این گفته و تصمیم خود قاطع باشید. در این صورت پسر، یا به فکر می افتد و اگر واقعا خواهان ازدواج با شما باشد، تلاشش را برای حفظ شما و مهیا کردن شرایط می کند و در غیر این صورت، همچنان رویه سابقش را ادامه می دهد.
پس می بینید که صرفا مطرح کردن پیشنهاد ازدواج به معنی واقعی بودن قصد یک پسر در ازدواج با شما نیست.

شرط سوم: او شما را به خانواده اش معرفی می کند، درباره شما به آنها اطلاع می دهد و می گوید که در حال شناخت شما برای ازدواج است. اگر دو سه ماه از رابطه تان گذشت اما او درباره شما به خانواده اش چیزی نگفت، بدانید که قصد ازدواج با شما را ندارد.
وقتی شما درگیر یک رابطه عاطفی باشید، احساس تعهد می کنید و در نتیجه به خواستگاران خود جواب رد می دهید. چرا که مدام زندگی مشترک عاشقانه با طرف مقابل را با زندگی معمولی با خواستگارتان مقایسه می کنید.
واقعیت این است که این مقایسه غلط است چون مردی که به مرحله ازدواج رسیده و به خواستگاری شما آمده است، اعلام مسوولیت پذیری کرده و حداقل چیزی که بیشتر از فرد مورد علاقه شما دارد، این است که تصمیم جدی به ساختن یک زندگی جدید دارد.
این را به یاد داشته باشید که مرد ایده آل یک زن لزوما مردی نیست که با او بتوان خوشبخت شد! خیلی ها به درد ازدواج نمی‌خورند. به‌درد وقت گذرانی و خنده و هیجانات زودگذر می‌خورند. آنها مسوولیت پذیری طولانی مدت ندارند و در زندگی بال دیگر شما نخواهند بود.

چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم؟

سریش نباشید
اگر بیش از اندازه به یک مرد آویزان شوید، او را پس خواهید زد. نکند می خواهید ضعف هایتان را با کوتاه کردن زمان آشنایی بپوشانید و به همین دلیل با وجود انکارکردن های او اصرار دارید هرچه زودتر جشن عروسی بپا شود؟ اگر تصور می کنید طولانی شدن دوره شناخت باعث زده شدنش از شما می شود و ممکن است بعد از چند ماه خیال ازدواج کردن با شما از سرش بیرون برود، چطور می خواهید او را یک عمر کنار خودتان نگه دارید؟ باور کنید اگر همین انرژی را برای قوی تر کردن خودتان و بالابردن توانایی هایتان بگذارید به نتیجه بهتری می رسید. فراموش نکنید مردی که در زمان آشنایی تمایلی به ازدواج ندارد، به احتمال زیاد بعد از راضی شدن به ازدواج هم تا ابد در کنارتان نمی ماند.

گنده دماغ نباشید
گفتیم که نباید بیش از اندازه به یک مرد چسبید و او را با عاشق و مراقبت کردن محاصره کنید؛ اما معنای این حرف این نیست که با عقب نشینی کردن و پس زدن یک مرد، میل او به ماندن کنار خودتان را بیشتر می کنید. مردها از بی تفاوتی متنفرند، پس تصور نکنید اگر از او فاصله بگیرید و به فردی که در خیالتان دوست دارید با او ازدواج کنید، بی اعتنایی کنید، مقدمات ازدواج تان با او زودتر فراهم می شود. در رابطه با او، تعادل را رعایت کنید؛ نه آن قدر دور شوید که شما را نبیند و نه آن قدر نزدیک شوید که حضورتان آزارش دهد.

دوستی به قصد ازدواج؟

رابطه دخترها و پسرها در جامعه ی ما چگونه است؟
در گذشته های نه چندان دور ارتباط بین پسرها و دخترها مانند امروز مورد توجه نبود. سن ازدواج پایین بود ارتباطات به شکل وسیع نبود، از این رو کنترل بیشتری بر جوانان صورت می گرفت، اما واقعیت این است که بسیاری از جوانان امروز در ارتباط های خود به ازدواج فکر نمی کنند، به اعتقاد جامعه شناسان در جامعه امروز وجود مسایل اقتصادی، نگاه دوگانه جامعه مدرن و سنتی، فراگیری اطلاعات و دانش و پدیده جهانی شدن که مبتنی بر ارزشهای دینی نیست، احساس دو گانه ای را در این نسل پدیدار کرده است.

یک صاحبنظر در این باره می گوید: غرایز احساسی عاطفی و اخلاقی جوان برگرفته از فضیلت های نهفته در ذات اوست که با نکات متعالی و دستورات حیات بخش اسلامی می تواند مورد سنجش عمیق قرار گیرد. آنچه که جوان متهور و متحول امروز ایران طلب می کند، مسلماً آشفتگی ها و نابسامانی های غربی نیست. وظیفه ی والدین ، مربیان و مسئولان است که در زمینه مسائل جوانان به خصوص ارتباط دختر و پسر، روح، فکر و اخلاق اجتماعی آنان را مدنظر قرار دهند و بر این محور که بسیار حساس و پیچیده است، برایشان تعیین تکلیف کنند. اگر فرهنگ ازدواج صحیح را به جوان آموزش ندهیم، غرایز جوانی او ممکن است رشته اخلاق را گسسته و او را به بیراهه بکشد.

اما آیا ارتباط بین دو جنس همیشه به پیوندهای عاطفی و صمیمانه منجر می شود؟ آیا این نوع ارتباط نمی تواند به زمینه های علمی، فرهنگی و … محدود باشد؟ یک صاحبنظر در این باره می گوید:

«از آنجا که در جامعه ما نگاه دوگانه ای نسبت به این مسئله وجود دارد، نتوانسته ایم به تعریف قابل قبولی در این باره برسیم به همین دلیل نوع نگاه به دو جنس مخالفی که کنار یکدیگر قرار می گیرند، عمدتاً با سوء ظن و سوء نیت همراه است و به معنای ناخوشایند موضوع یعنی دوست دختر و پسر تعبیر می شود. در حالی که می توان به جوانها آموزش داد که مباحثه و مکالمه با یک غیر همجنس در صورتی که بر محوری صحیح انجام گیرد، شاید حتی مزیت اخلاقی و اجتماعی و شخصیتی برای او و جامعه در برداشته باشد.»

علت سرد شدن پسرها

سرد شدن پسر بعد از مدتی از شروع رابطه طبیعی است بخاطر اینکه هرچه رابطه بیشتر باشه، شعله کشیدن علاقه در پسر بیشتره، در نتیجه وقتی که رابطه محدود به حدی خاص باشه طبیعیه که بعد یه مدت تکراری می شه و دیگه برای پسر خیال انگیز نیست و معلومه که در این صورت اظهار علاقه پسر کم می شه

بنا براین سرد شدن پسر و کم شدن اظهار علاقه اش اشکالی نداره و نباید نگرانش باشید بخاطر اینکه بعد ازدواج که رابطه تون زیاد بشه سردی پسر برطرف و اظهار علاقه اش دو چندان خواهد شد مگر اینکه ارتباطتون خیلی طول بکشه و یک نوع زدگی بین شما پیدا بشه که در این صورت حتی ممکنه به اصل ازدواجتون هم لطمه بزنه

ترغیب مرد به ازدواج

در زیر ما ۴ رفتار کلیدی که پسرها را به ازدواج با دخترها ترغیب می کند آورده ایم:

۱- پرانرژی‌ها و بانشاط‌ ها

دخترانی که شخص مقابلشان را به هیجان می آورند همیشه محبوب هستند. یک دختر با نشاط، با غافلگیر کردن و انجام دادن کارهای غیر منتظره می تواند طرف مقابلش را به هیجان بیاورد.

همیشه علایق جدید از خودتان نشان دهید و خودتان را به شکل های مختلف به او بشناسانید. هرگز نگذارید زندگی تان راکد و ساکن پیش رود. ریسک پذیر باشید و همیشه از تجربه های جدید استقبال کنید. اشتیاق و هیجاناتتان را بروز دهید و سعی کنید او را به وجد بیاورید. در یک کلام، خسته کننده نباشید.

۲- مستقل‌ها و مغرورها

منظورمان از غرور، خودپسندی و کله شقی و خودبرتر بینی نیست. غروری که عزت نفس را در پی داشته باشد، همیشه مطلوب است و به شما شخصیت می دهد. دخترهایی که استقلال و عزت نفسشان را نگه می دارند حتی وقتی رابطه شان با تغییرات جدی مواجه می شود، برای پسرها کشش و جاذبه بیشتری برای ازدواج دارند.

مردها از خانم هایی که به آنها وابسته هستند، می ترسند. یک مرده ایده آل رابطه ای را بین خود و همسرش دوست دارد که ثابت و پابرجا و بدون وابستگی باشد. برای خودتان، زندگی شخصی تان، تحصیل، دوستان و علایق تان وقت بگذارید.

البته مراقب باشید که این وقت گذاشتن منجر به کم گذاشتن در زندگی تان نشود. به این ترتیب شما می توانید هم زندگی فردی تان را حفظ کنید و هم زندگی مشترکتان را.

۳- زنان خانواده

بین وابسته نبودن و کناره گیری خط و مرزی وجود دارد. مردها با زن‌هایی که مرتبا به آنها نشان می دهند که در کنار آنها هستند سازگاری دارند. مردها کسی را می خواهند که همیشه درکنارشان باشد. البته این به این معنی نیست که زنها برای شوهرانشان مادری کنند یا در تمام جزئیات زندگی از آنها حمایت کنند.

بلکه بیشتر باید به او ثابت کنید که در کنارش هستید و با او همکاری می کنید. مردها دنبال زنی هستند که نشان دهد زن خانواده است. برای پدر و مادر و روابط فامیلی ارزش قایل است و خودش هم می تواند در عین همسر خوب بودن، مادر خوب و مهربانی باشد.

یک مرد خانمی که او را در کارها و اهدافش تشویق می کند تا به علایقش برسد و بهترین باشد، تحسین می کند. این به معنی کمک کردن و همکاری با همسرانتان است. اهداف بلند و دست یافتنی برای زندگی تان داشته باشید و هیچ وقت اجازه ندهید زندگی تان از هدف خالی شود
۴- بلندپروازها

مردها دوست ندارند که همسرشان مانند سرباز و فرمانده باشند و مدام از همسرشان دستور بشنوند. مثل کمک به رسیدن به اهدافشان به صورت مستقیم و حتی به اجبار. مردها دوست دارند در هر تلاشی که می کنند پیروز شوند و خانم ها هم به آنها اجازه دهند و از اعتراض به آنها دوری کنند.

یک مرد خانمی که او را در کارها و اهدافش تشویق می کند تا به علایقش برسد و بهترین باشد، تحسین می کند. این به معنی کمک کردن و همکاری با همسرانتان است. اهداف بلند و دست یافتنی برای زندگی تان داشته باشید و هیچ وقت اجازه ندهید زندگی تان از هدف خالی شود.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.