no-img
نوین اطلس

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
آبان ۶, ۱۳۹۷

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج


تا کنون بارها دیده شده که رفتارهای آقایون قبل از ازدواج با بعد از ازدواج تغییر کرده، البته این مسئله در مورد خانم ها هم صادق است اما آنقدر کم است که حتی احساس نمی شود. تغییرات مردان بعد از ازدواج به خصوص تغییرات رفتاری و اخلاقی آن ها تبدیل به یکی از معضلات خانم ها شده است. در مشاوره های مشکلات بعد از ازدواج بسیاری از خانم ها موضوعاتی مانند فاصله گرفتن مردها، قهر آن ها و حتی خیانتشان را مطرح می کنند.

اما همین مشاوره های مشکلات بعد از ازدواج به شما کمک می کند بدانید وقتی مردی از شما فاصله می گیرد چه باید بکنید، بهترین روش برخورد با مردی که قهر می کند چیست و متوجه شوید چرا مردان بعد از ازدواج خیانت می کنند تا بتوانید مانع رخ دادن چنین اتفاقاتی شوید و اگر اتفاق افتاد بدانید برای نجات زندگی خود چه باید بکنید. پس با نوین اطلس همراه باشید.

تغییرات مردان بعد از ازدواج

یکی از شکایت‌های رایج خانم‌ها بعد از ازدواج، کم شدن محبت مردان است که آزارشان می‌دهد. علتش هم این است که زن بعد از ازدواج تمام احساس و امنیتش را در وجود شوهرش می‌بیند، اما بعضی مردان پس از ورود به زندگی مشترک، نیاز به احساس امنیت را در کار، شغل، دوستان، مسافرت و… می‌بینند. مردان پس از ازدواج با این استدلال که حالا با زن مورد علاقه‌مان ازدواج کرده‌ایم، به یک‌باره تغییر رویه داده و همه چیز برایشان عادی می‌شود و به این ترتیب رفتار محبت‌آمیز مرد کمرنگ می‌شود.

علت روان‌شناختی‌اش هم این است که مردان در ذهن خود این طور احساس می‌کنند که زن باید بفهمد که دوستش دارم. همین که زحمت می‌کشم، همین که کار می‌کنم برای گذراندن امور زندگی؛ یعنی دوست داشتن. خودم را به زنم نشان می‌دهم و دلیلی ندارد آن را به زبان بیاورم.

مشاوره مشکلات بعد از ازدواج

مهمترین اصل در نگهداری از ازدواج به خصوص هنگام بروز مشکلات بعد از آن گذشت داشتن زوجین است . یعنی تا زمانی که زوجین این حس را در طرف مقابل خود ببیند متوجه می شود که زندگی مشترکشان برایش مهم است و این خود یکی از مهمترین قدم ها برای داشتن زندگی موفق و پشت سر گذاشتن مشکلات پس از ازدواج می باشد.

یکی از مشکلات بعد از ازدواج روابط زوجین با دوستانشان می باشد. افرادی که در مشاوره پس از ازدواج شرکت می کنند می گویند پس از ازدواج دوستانمان دو دسته می شوند: دوستان شوهر، دوستان زن. مشاوره ی قبل از ازدواج به شما توصیه می کند به این دو دستگی پایان دهید و دوستان مشترکی برای همدیگر داشته باشید.

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد زن زندگی باشید تا حسش را به شما بگوید. یک مرد برای این که از احساساتش حرف بزند، باید در مقابل همسرش احساس امنیت کند. او باید فکر کند، احساساتش برای شما ملموس و قابل پذیرش است و بدون این که در موردشان قضاوت کنید آن ها را می شنوید. در بسیاری مواقع مرد ها فکر می کنند، با همسرشان زبان مشترکی ندارند و حرف زدن از احساسات شان به قیمت یک سوء تفاهم بزرگ تمام می شود. به همین دلیل آن ها تا نشانه های درست نبودن این موضوع را در شما و زندگی شان نبینند، از آنچه درون شان می گذرد حرف نمی زنند.

روش برخورد با مردی که قهر میکند

یک روش برخورد درست با مردی که قهر میکند این است: همیشه سعی کنید درباره مشکلی که با همسرتان دارید، با او صحبت کنید حتی اگر ظاهراً به حرف شما گوش نمی کند. می توانید برای او یادداشتی بگذارید یا پیامکی بفرستید. در ضمن از مردها در بیشتر مواقع انتظار جواب نداشته باشید چون مردها به ندرت به اشتباه خود اعتراف می کنند. شاید علت این که همسر شما قهر می کند این است که فکر می کند نمی تواند در صحبت با شما پیروز شود یا به نتیجه دلخواهش برسد.

برای این که بتوانید همسرتان را برای صحبت کردن با خودتان درباره مشکلات قانع کنید ابتدا سعی کنید به طور کامل به صحبت های او گوش کنید. در این مرحله از خودتان هیچ دفاعی نکنید یعنی سعی نکنید قضیه را توضیح دهید یا حتی نخواهید از ناراحتی همسرتان با این توضیحات کم کنید.

چرا مردها بعد از ازدواج خیانت می کنند

نوین اطلس با تحقیقات و مطالعات زیاد دلایل مختلفی برای خیانت مردان بعد از ازدواج پیدا کرده است که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

۱. انتخاب همسر ‌آگاهانه نبوده و براساس تصورات ذهنی مثل زیبایی، پول و… بوده و زمانی‌که مرد در زندگی مشترک به آگاهی رسیده و خود را فرد موفقی ندیده، به سمت خیانت رفته است.

۲. افراد وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند، معیارهای‌شان سریع‌تر تغییر می‌کند. یعنی اگر زیبایی بوده، دیگر نیست و خانواده مهم‌تر است. تغییر جهشی نگرش، فرد را درگیر خیانت می‌کند.

۳. نیازهای عاطفی ـ احساسی و جنسی مرد از سوی زن تامین نشده و مرد تصور می‌کند این نیازها را باید در فضای خارج از خانه تامین کند.

۴. رفتارهای همسر تغییر می‌کند؛ یعنی زن با دلایلی وارد زندگی می‌شود که از نظر مرد خوب بوده، اما پس از آن، این‌طور نیست.

۵. نبود آرامش و آسایش در خانواده؛ زن دعوا می‌کند، فریاد می‌کشد و همسرش را تحقیر و سرزنش می‌کند.

مطالب مرتبط:

مشاوره ازدواج

عشق بعد از ازدواج

چرا مردان بی احساس می شوند

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم

روانشناسی مردان متاهل

ازدواج با مرد کوچکتر از خود



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.