no-img
نوین اطلس

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم
zip
آذر ۱۱, ۱۳۹۷

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم


ممکن است که همسر شما یک مرد باهوش و بامزه باشد و تمام ویژگی های یک همسر بی نقص را داشته باشد، احتمالا هنوز هم مسائل کوچکی هست که احساس کنید باید تغییر دهید و البته این فقط احساس شخصی شما نیست، بلکه بیشتر خانم ها با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنند.

برای اینکه اخلاق شوهرتان را تغییر دهید ابتدا باید بدانید دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان بعد از ازدواج چیست و چرا وقتی ازدواج می کنند با دوران نامزدی شان متفاوت هستند. البته برای تغییر شخصیت هر فردی، چه شخصیت خودتان و چه شخصیت دیگران باید با روانشناسی تغییر شخصیت آشنایی داشته باشید تا این کار را به خوبی انجام دهید و نتیجه ی خوبی بگیرید.

گاهی اوقات تغییرات مردان با سرد شدن و بی توجهی همراه است که در این مطلب به شما یاد می دهیم با مردی که سرد شده نیز چگونه باید برخورد کنید. تغییر دادن شوهر آنقدر ها هم که فکر می کنید کار سختی نیست. در این مطلب نوین اطلس همه چیز را در این مورد برای شما توضیح می دهد. حتی دعاهایی برای خوش اخلاق شدن شوهر نیز وجود دارد که در این مطلب آن ها را به شما معرفی می کنیم تا زندگی مشترک موفقی داشته باشید.

دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان

اگر شما هم احساس می‌کنید رفتار همسرتان مثل همیشه نیست، عادت‌هایش عوض شده‌اند، احساساتش نسبت به شما تغییر کرده است او را شاد نمی‌بینید و اعتمادتان را از دست داده‌اید و با بی توجهی شوهر به همسرش روبرو هستید به جای نگرانی و ترس از دست دادن رابطه، تلاش کنید تا درک درستی از این وضعیت پیدا کنید و اوضاعتان را سروسامان بدهید.

تلاش شما این نیست که با همسرتان دعوا و درگیری راه بیندازید، پیشاپیش از خودتان و عملکردتان دفاع کنید، ضعف‌هایتان را بپوشانید، به دنبال متهم باشید و با تندروی و بدرفتاری از حقوق خودتان دفاع کنید.

زمانی که این تغییرات را در زندگی احساس کردید پیش از هر واکنشی لازم است کمی فکر کنید و از خودتان بپرسید “چه چیزی باعث شد رفتار همسرم عوض بشه؟ چرا اون دیگه درکنار من شاد نیست؟”. کمی به عملکردتان دقت کنید و ببینید چرا او مثل قبل در این رابطه خوشحال نیست؟ چرا برای زندگی تلاش نمی‌کند و شما در اولویت زندگی اش نیستید؟ درواقع می خواهم به شما بگویم قبل از هر چیز دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردان را در خودتان جستجو کنید.

روانشناسی تغییر شخصیت

شخصیت قابلیت تغییر دارد. با تغییر تجارب و گذر زمان، شخصیت هر فرد تا حدودی عوض می‌شود. پس تغییر شخصیت امکان‌پذیر است و اگر از بخشی از آن ناراحت هستید، می‌توانید با استفاده از راهکارهای روانشناسی آن را تغییر دهید. این مساله امری دو جانبه است. باید ببینید اکنون چگونه هستید و دوست دارید چگونه باشید.

باید بدانید که تغییرات شخصیتی شما به چه شکل خواهد‌ بود. بیشتر افراد به عمق مساله تغییر، آگاهی ندارند و فکر می‌کنند تنها با تغییر عادت‌های بد مشکلات آن ها رفع می‌شود. در حالی‌ که ایجاد تغییرات شخصیتی، نیاز به زمینه و آمادگی زیادی دارد.

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

به خاطر اینکه همسرتان به لحاظ احساسی فعال نیست و کمتر ابراز علاقه و محبت می کند، وی را سرزنش نکنید.(نگاه کنید به چرا مردان بی احساس می شوند)
بهتر است به او حق بدهید چرا که این یکی از تفاوت های جنسیتی است، زبان احساسات و عواطف برای زنان به مثابه زبان اول است در حالی که برای مردان به مثابه زبان دوم. از همسرتان انتظار نداشته باشید که در ابراز احساساتش به مانند شما باشد و راحت و روان آن را ابراز نماید. لذا بهتر است به او فرصت دهید تا با احساساتش ارتباط برقرار نماید و او را  در بیان احساساتش یاری نمایید وتمایل و ممارست وی در ابراز عواطفش را تحسین کنید تا به مرور زمان مهارت لازم را کسب کند و خیلی سریع این ویژگی ذاتی وی را به پای بی محبتی شوهر نگذارید.

برای مردها هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که احساس کنند، از طرف شریک زندگی شان درک نمی شوند و همسرشان به احساسات آنان هیچ توجه خاصی را مبذول نمی دارند؛ لذا بهتر است به همسرتان بگویید که او را درک می کنید و کاملا وضعیت روحی وی را می فهمید چرا که عواقب بی توجهی مرد به زن بسیار بد می باشد.

تغییر دادن شوهر

تغییر دادن همسر برای آن که اخلاقتان به قول معروف با هم جور شود باید از راه و اصول درست انجام شود. بدانید که شما معلم و یا مادر همسرتان نیستید و جایگاه شما برای او با همه کس متفاوت است.

بسیاری از افراد عادت دارند از بدترین روش ها برای وادار کردن همسر خود به تغییر استفاده کنند؛ روش هایی که موارد زیر تنها نمونه هایی از آن است!

اشتباه است اگر فکر کنیم بعد از ازدواج کردن می توانیم همسرمان را به کلی تغییر دهیم. اصلاً اشتباه است اگر فکر کنیم می توانیم کسی را تغییر دهیم. تنها چیزی که می توان به کمی تغییر در آن امید بست، نمودهای رفتاری است که آن هم باید با ملاحظاتی ویژه انجام شود. به عبارت دیگر، اعمال این تغییرات کار هر کسی نیست. پس اگر می خواهید راحت زندگی کنید، به خودتان رحم کنید و درصدد تغییر کسی برنیایید. تلاش کنید در رابطه با دیگران و عادات و رفتارهایشان، از این سه راهکار استفاده کنید:بشناسید، بپذیرید و مدیریت کنید.(همچنین نگاه کنید به با مرد بیخیال چگونه رفتار کنیم)

دعا برای خوش اخلاق شدن شوهر

برای خوش اخلاق شدن شوهر دعای زیر یکی از دعاهای مجرب برای علاقه مندان به دعاهای دینی می باشد. این دعا را هر روز به مدت ۴۰ روز ۳۶۵ بار بخوانید و شب که شوهرتان می آید با اخلاق نیک از او استقبال کنید و این دعا را به او بدمید.

یا حَمیدُ تَحَمَّدتَ بِالحمدَ وَ الحَمدُ فی حَمدِ حَمدَکَ یا حَمیدُ

مطالب مرتبط:

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن

کلمات جادویی برای مردان

چگونه برای مردان جذاب باشیم

روش برخورد با شوهر بی مسئولیت

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

شوهرم به من احترام نمی گذارد

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم



موضوعات :
ازدواج
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.