no-img
نوین اطلس

از بی توجهی شوهرم خسته شدم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

از بی توجهی شوهرم خسته شدم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۸, ۱۳۹۷

از بی توجهی شوهرم خسته شدم


گاهی اوقات به نقطه ای در زندگی مشترک خود می رسید که با خود می گویید دیگر از بی توجهی شوهرم خسته شده ام. اما این موضوع را در نظر نمی گیرید که وقتی که مردی استرس و دل مشغولی داشته باشد اولین واکنش او در مقابل این دل مشغولی ها این است که احساسات و عواطف همیشگی اش تغییر می کند و رفتارش را در قالب بی توجهی تفسیر خواهید کرد.

نوین اطلس دات کام در این مطلب در مورد بی توجهی شوهر و بی محبتی او به همسرش صحبت خواهد کرد و به شما نشان می دهیم دلایل و راهکارهای درست مقابله با چنین مواردی چیست. موضوع دیگری که در این باره خیلی مطرح می شود بی احساسی مردان و در کنار آن بی توجهی مرد به همسرش در دوران بارداری همسر می باشد که در مورد آن نیز صحبت می کنیم. در آخر نیز نحوه ی برخورد با مرد بی توجه را به شما معرفی خواهیم کرد.(نگاه کنید با بی محلی های شوهر چه کنم)

بی توجهی شوهر به همسرش

همونطور که گفتیم از اونجایی که عموما مردان بیشترین سنگینی و مسئولیت زندگی رو بر عهده دارن گاهی در برخورد با مشکلات و یا دل مشغولی های روزمره و برای پیدا کردن راه حل به زبون خودمونی توی لاک خودشون میرن که گاهی برای ما خانوم ها سو تفاهم پیش میاد که مردشون نسبت به اونا بی توجه شده.

از اونجایی که زنان ذاتا اهل ارتباط و صحبت کردن هستن و مردان در مواجهه با مواردی که بالا گفتیم از ابراز احساساتشون کم میشه و حتی به طور غیر ارادی توجهشون به محیط اطراف و شاید همسرشون کم میشه رنجش هایی به وجود میاد که باعث متشنج شدن زندگیشون میشه.

پس گاهی اوقات بی توجهی شوهر به همسرش اونطوری که شما بهش نگاه می کنید نیست و مرد فقط احتیاج داره تا یه مدتی فضای شخصیش حفظ بشه و تنها باشه تا بتونه مشکلاتش رو حل کنه و دوباره به کانون گرم خوانده برگرده.(نگاه کنید به شوهرم به من احترام نمی گذارد)

بی محبتی شوهر

نکته مهمی که در مدیریت رابطه خانم ها در مورد بی محبتی شوهر باید به آن توجه کنند این است که بی محبتی مردان هرگز به دلیل بروز مشکلات محیط خانه و همسرشان نیست و البته این کار را به طور خودکار برای محافظت بیشتر از آرامش درونی خودشان انجام می دهند و از آنجایی که حل مشکلات احتیاج به واقع بینی دارد از احساس و محبت مرد به شما کم خواهد شد.

این را هم باید بدانیم که مردها معمولا آرامش خودشان رو از توانایی های کاری کسب می کنند به طوریکه اگر نتوانند مشکلات کاریشان رو حل کنند هرگز نمی توانند از تعادل روحی برخوردار بشوند.

پس خانوم ها هرگز نباید این رفتار های همسرشان را بی محبتی شوهر تلقی کنند چراکه با این سوتفاهم زمینه برای مشکلات و واکنش های منفی بعدی فراهم میشود و آرامش زندگی به همین راحتی بر هم خواهد خورد و همچنین باید یادتان باشد خانم ها هستند که مسئول آرامش محیط خانه و زندگی میشترک اند و آقایان خیلی نمی توانند این موارد را مدیریت کنند. در عوض اگر با رفتاری از همسرتان مخالف هستید باید یاد بگیرید چگونه اخلاق شوهر را تغییر دهیم.

مردان بی احساس

مردان بی احساس احساسی بروز نمی‌دهند و سرد هستند

این اتفاقی زمانی می‌افتد که فرد به دلیل خاصی از بروز احساساتش جلوگیری می‌کند. مثلا افرادی که بینهایت خودخواهند و می‌خواهند به موقعیت خاصی دست پیدا کنند ممکن است تا زمانی که به رویاها و خواسته‌های خود نرسند نتوانند احساس واقعی خود را بروز دهند. کسانی هم هستند که در پی یک طلاق یا شکست عشقی یا یک رابطه‌ی بد و ناخوشایند، ترس‌های روحی و هیجانی دارند. برای این اشخاص، سازش و عاطفه نشان دادن به یک نفر دیگر و داشتن رابطه‌ای معقول و خوشایند بینهایت دشوار است. و همه‌ی اینها باعث می‌شود اگر بهانه یا دلیل سرد بودن‌شان مزمن و پیچیده شود، کسی نتواند ذره‌ای در قلب‌شان رخنه کند.( نگاه کنید به چرا مردان بی احساس می شوند)

اگر احساس می‌کنید چیزی در رابطه‌‌تان کم دارید ممکن است علتش نداشتن ارتباط عاطفی از طرف مقابل باشد. راههایی برای تشخیص همسر سرد و نفوذ ناپذیر از جهت عاطفی وجود دارد:

مردان بی احساس ترجیح می‌دهند همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهند

اگر همسر شما هرگز شما را در سفرها و برنامه‌ها و سایر فعالیت‌هایش شرکت نمی‌دهد پس این احتمال بسیار زیاد است که آدم سرسختی از جهت عاطفی باشد. چنین افرادی همیشه دوست دارند فاصله‌ی خود را با دیگران حفظ کنند و برای شناخت و نزدیک شدن به طرف مقابل هیچ کوششی نمی‌کنند. تنها بودن و به تنهایی انجام دادن کارها آنها را از درگیری‌های عاطفی مصون نگه می‌دارد و این همان چیزی است که به دنبالش هستند و به آنها آرامش می‌دهد.

مردان بی احساس هیچ احساسی از خود بروز نمی‌دهند

این یک پندار نادرست بین خانمهاست که مردها احساس ندارند، اما اینطور نیست. مردها احساسات خود را پنهان می‌کنند اما نه همیشه و نه تماما! ولی اگر شوهر شما تحت هیچ شرایطی احساسی بروز نمی‌دهد یا هرازگاه به شما ابراز علاقه و عشق نمی‌کند یعنی ارتباط او با شما احساسی و هیجانی و عشقی نیست. طرز رفتار و واکنش‌های یک مرد، چیزهای زیادی از قلبش بروز می‌دهد.(نگاه کنید به شوهرم بهم بی محلی میکنه)

بی توجهی همسر در بارداری

در دوران بارداری مردان ممکن است کمی ازهمسرشان فاصله بگیرند و به او بی توجهی کنند. چون مردان برخلاف زنان از روش متفاوت‌تری برای حل‌‌و‌فصل مشکلات استفاده می‌کنند. آنها بر خلاف زنان که همواره در مورد مسایلشان به گفت‌و‌گو می‌پردازند، از مشکل فاصله می‌گیرند.
تغییرات دوران بارداری و مشکلاتی که در نتیجه تغییرات هورمونی برای زنان به وجود می‌آید باعث می‌شود مردان کمی کلافه شوند و متاسفانه به جای حل صورت مساله، خودِ مساله را پاک کنند و بی توجهی شوهر به همسرش رخ دهد. در واقع دلیل سردی مردان نداشتن یک راه حل درست برای مشکل به وجود آمده است. این موضوع در ظاهر ساده باعث تنفر زنان از مردان می‌شود.
زنان باردار انتظار دارند که همسرانشان با آنها مهربان و منصافه رفتار کنند, اما مشکل اینجاست که بسیاری از مردان در برقراری ارتباط و بیان احساساتشان به زنان مشکل دارند.

نقش مردان در دوران بارداری همسر

دوران بارداری می‎تواند یکی از شیرین‎ترین و خاطره انگیزترین دوران زندگی هر زنی باشد، به شرطی که بدون دغدغه و با آرامش روانی سپری شود.نقش مردان در دوران بارداری بسیار موثر و حیاتی است، از جمله:

– بیشتر از قبل به او محبت کنید. از نوازش کردن و بوسیدن او غافل نشوید.
– در کارهای شخصی‎اش کمک او باشید. موهایش را شانه بزنید، ناخن‎هایش را لاک بزنید، حتی گاهی آرایشش کنید.
– با او درباره آینده و زندگی سه نفره یا چهار نفره‌‎تان صحبت کنید. از خیال‎پردازی کردن خجالت نکشید.
– به او اطمینان قلبی بدهید که پدر خوبی برای فرزندتان و همسر خوب‎تری برای او خواهید بود.
– به پاس زحمات و سنگینی باری که حمل می‎کند برای او هدیه بگیرید.
– در این دوران در مورد افسردگی بعد از زایمان و علائم آن اطلاعات کسب کنید.
– بیشتر از قبل برایش وقت بگذارید. او را در دکتر رفتن و سونوگرافی‎ها همراهی کنید.
– برنامه‎های تفریحی بچینید؛ دیدن فیلم، رفت و آمد با اقوام و دوستان، خواندن کتاب‎های ترببت فرزند، پیاده‎روی‏‎های سبک روزانه و سفرهای کوتاه می‎تواند روحیه مادر آینده را با نشاط‎تر کند.
– داشتن آرامش بیشتر در بارداری یکی از دلایل کاهش احتمال افسردگی در بارداری است.(نگاه کنید به عواقب بی توجهی مرد به زن)

نحوه برخورد با مرد بی توجه

بی توجه همسر یکی از مشکلات زندگی زناشویی است که با شیوه درست با آن برخورد نشود ، به اختلاف و بی اعتمادی منجر می شود. در ادامه روش برخورد با شوهر بی مسئولیت را توضیح می دهیم.

نحوه برخورد با شوهر بی توجه:

*هرگز همسر خود را به خاطر بی توجهی و بی احساسی خود سرزنش نکنید. ذات مردان بر خلاف زنان به گونه ای است که احساسات و با عاطفه بودن در اولویت قرار ندارد و بسیاری از مسائل را به جای گفتن آن و تخلیه احساسات در خود می ریزند.

*در مورد نیاز و انتظارات شوهر بی توجه خود با او صحبت کنید. در نظر داشته باشید مردان به دلیل مسئولیت تامین مخارج خستگی زیادی را متحمل می شوند. پس بهتر است قبل از صحبت و گفت‌ و‌ گوی دونفره ، از تلاش های همسر خود تشکر کنید.(نگاه کنید به با مرد بیخیال چگونه رفتار کنیم)

*زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که هم شما و هم همسر در موقعیتی خلوت و استراحت و بدور از فرزندان هستید.

* علت ناراحتی همسرتان را بپرسید. سوالات شما نباید حالت بازجویی داشته باشد و پس از آن به شوهر خود فرصت دهید به آنها پاسخ دهد و عجله ای در شنیدن آن نداشته باشید. سعی کنید سوالات زیاد و طولانی نپرسید.

* فراموش نکنید آقایان اگر با مشکلات کاری مواجه شوند ، احساست و عاطفه آنها کم می شود. بنابراین بی توجهی شوهر را مستقیم به مسائل زناشویی و مشکل در محیط خانواده ارتباط ندهید. بیشتر مردها اگر دچار مشکل کاری باشند ، تعادل روحی آنها به هم می خورد.

*زمانی که شوهر صحبت می کند به دقت به کلام او گوش دهید. اگر می خواهید شوهرتان احساس کند درکش می کنید زمانی که پاسخ می دهد ، گفته هایش را بازگو کنید و بپرسید که ” منظورت این بود ؟ ” من درست متوجه شدم ؟” تا باعث دلیل فاصله گرفتن مردان نشوید.

مطالب مرتبط:

راهکارهایی برای درمان خیانت زناشویی

طلاق عاطفی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

سرد شدن رابطه زن و شوهر

رازهای شوهرداری موفق

درمان طلاق عاطفی

آموزش عاشقانه حرف زدن

درست کردن رابطه

راهکار زندگی با مردی که دست بزن دارد



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.