no-img
نوین اطلس

بی توجهی شوهر به همسرش


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بی توجهی شوهر به همسرش
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
آذر ۱۱, ۱۳۹۸

بی توجهی شوهر به همسرش


نوین اطلس در این مطلب خود با عنوان بی توجهی شوهر به همسرش قصد دارد در مورد بی توجهی مرد به زن در اسلام، از بی توجهی شوهرم خسته شدم، دلایل بی توجهی شوهر به همسرش، عوارض بی توجهی مرد به همسرش و بی توجهی زن به مرد صحبت کند.

بی توجهی مرد به زن در اسلام

خداوند بلند مرتبه و دین اسلام همواره به احترام و توجه متقابل زوجین به هم تاکید کرده اند. در جای جای مختلف قرآن کریم می توان آیاتی در زمینه احترام به همسر و خوش رفتاری با وی به چشم می خورد و خدای بزرگ افرادی که به همسرشان توهین و بی توجهی کنند را نکوهش می کند. بی توجهی مرد به زن در اسلام جایگاهی ندارد و همواره به احترام به حقوق زنان تاکید شده است. همانطور که در آیه ۲۱ سوره روم ملاحظه می کنید خداوند می فرماید:
«از نشانه های خداوند این است که از نوع خودتان، همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میانتان دوستی و رحمت نهاد»
علاوه بر این ائمه اطهار نیز همیشه بی توجهی شوهر به همسرش را نقد کرده اند و به مردان توصیه داشته اند که با همسرانشان به احترام و محبت صحبت کنند.

به دلیل توجه و اهمیت احترام مرد به زن و عوارض بی توجهی مرد به همسرش از منظر اسلام در زیر روایاتی از بزرگان دین را در زمینه امتناع از بی محلی های شوهر و بی محبتی شوهر برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم:

  • پیامبر (ص) می فرمایند:وقتی مرد به زن خود با محبت می نگرد و زنش نیز به او با مهر نگرد، خداوند به دیده ی رحمت به آن ها نگاه می کند.
  • امام صادق (ع) می فرمایند: هر کس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد، به همسرش نیز بیشتر دوستی می کند.
  • امام علی (ع) می فرمایند: همیشه با همسرت مدارا کن، و با او به نیکی همنشینی کن تا زندگیت باصفا شود.
  • امام صادق (ع) می فرمایند: هرگاه یکی از شما به مسافرت رود و سپس از سفر برگردد، پس باید برای خانواده خود به اندازه ای که توانایی دارد سوغاتی بیاورد.

با توجه به تمام این احادیث و صدها آیات و روایت دیگر می توان به این نتیجه رسید که هر مرد مومنی موظف است همسرش را تکریم کند و با وی با احترام و محبت صحبت کند. چرا که خانواده در اسلام جایگاه بسیار والایی دارد و بی توجهی شوهر به همسرش باعث نابودی خانواده می گردد.(نگاه کنید به شوهرم به من احترام نمی گذارد)

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

حتما تا کنون از زبان خانم های زیادی شنیده اید ه می گویند ” از بی توجهی شوهرم خسته شدم.” “هر کار می کنم همسرم سمت من نمی آید” “رفتار شوهرم بیرون از خانه خیلی خوب است اما با من خوب نیست و به من اهمیتی نمی دهد”

در اکثر موارد خانم ها فکر می کنند ناگهانی شوهرشان به آن ها علاقه ای ندارند و بی توجه شده اند. این در حالیست که اینگونه نیست و دلسرد شدن از زندگی مشترک به آهستگی بدون آنکه متوجه آن باشید رخ می دهد. زنان ممکن است ناخودآگاه رفتارهایی داشته باشند که باعث بروز بی محلی های شوهر شده باشد. برای خاتمه دادن به کم محلی های شوهر پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا با دلایل بی توجهی شوهر به همسرش آشنا شوید و با یافتن این دلایل چاره ای بیاندیشید که متوجه شوید با بی محلی های شوهر چه کنید. زیرا همانطور که بی توجهی مرد به زن در اسلام نیز منع شده است اگر ادامه یابد عواقب بسایر بدی در پی خواهد داشت.

دلایل بی توجهی شوهر به همسرش:

بی توجهی شوهر به همسرش دلایل متعددی می تواند داشته باشد که باید هر چه سریع تر این دلایل ریشه یابی شوند. به دلیل عوارض بی توجهی مرد به همسرش که بسیار در جامعه مخرب است بهتر است همه خانم ها با این علت ها آشنا شوند و در صدد رفع آن ها باشند.(همچنین نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)

یکی از دلایل بی توجهی شوهر به همسرش درگیری های زیاد بیرون از خانه و یا وابستگی هایی است که بین او به و دوستانش می باشد. خانم ها باید با بکارگیری سیاست های زنانه کاری کنند همسرشان را بیشتر به خود و خانه جذب کنند.
از دیگر دلایل این بی توجهی این است که زن به قیافه ظاهری خود اهمیت ندهد و کم کم جذابیتی که برای شوهرش دارد را از دست بدهد. پس آراستگی را فراموش نکنید.
غرغرو نباشید. مردان از شنیدن غرهای همسرشان تنفر دارند و باعث سرد شدن رابطه عاطفی و شروع بی محلی های شوهر می شود.
بدگویی راجب خانواده شوهر منجر به خراب شدن دیدگاه مردان درباره ی زنان می شود. زنان باید در صحبت های خود حتی در حالت عصبانیت هم همیشه احترام را حفظ کنند تا مانع بی محلی های شوهر خود شوند.
توقع زیاد خانم ها و چشم و هم چشمی ها باعث می شود مردان فکر کنند همسرشان درکی راجب شرایط اقتصادی آن ها ندارد و کم کم باعث بی توجهی شوهر به همسرش می شود.
قدردانی نکردن زن از مرد نیز از دیگر دلایل بی توجهی شوهر به همسرش می باشد. هنگامی که زنی از شوهرش قدردانی نکند باعث بی انگیزگی وی شده تا جاییکه مرد اهمیتی به نیازهای خانه و برطرف ساختن آن ها نخواهد داشت.
کش دادن بحث ها و دعواهای قدیمی باعث می شود مردان فکر کنند همسرشان قدرت بخشش ندارد و این موضوع از ارزش زن در چشم مرد می کاهد.
با توجه به اینکه زندگی افراد با هم بسیار متفاوت است دلایل بی توجهی شوهر به همسرش نیز خیلی زیاد است که نوین اطلس در اینجا تنها به عنوان کردن برخی از مهم ترین ها بسنده کرده است. اما اگر شما هیچ یک از این مشکلات را با همسر خود ندارید بهتر است جوانب دیگر زندگی مشترکتان را بررسی کنید و حتی به صورت مستقیم از همسرتان دلیل نارضایتی و سرد شدن یهویی رابطه را بپرسید.

عوارض بی توجهی مرد به همسرش

در این مبحث از مقاله بی توجهی شوهر به همسرش می خواهیم به عوارض بی توجهی مرد به همسرش نیز اشاره کنیم. آشنایی افراد با این عواقب بی محلی های شوهر باعث می شود هم مرد هم زن تلاش کنند مشکلاتی که وجود دارد را از سر راه بردارند تا به زندگی عاشقانه خود ادامه دهند و همانطور که بی توجهی مرد به زن در اسلام نیز نهی شده است این موضوع را در خانه خود ریشه کن کنید.
از عوارض بی توجهی مرد به همسرش و بی محلی های شوهر می توان به از بین رفتن انگیزه در زن نیز اشاره کرد. خانم ها وقتی ببینند شوهرشان به آن ها اهمیتی نمی دهد شور و هیجان خود را از دست می دهند و ممکن است حتی به افسردگی مبتلا شوند. برخی زن ها نیز به دنبال توجه از سمت دیگر مردان می گردند و این موضوع خود می تواند پای خیانت را به زندگی باز کند چرا که زن ها احساساتی هستند و بی محلی های شوهرشان می تواند آن ها را نابود کند.
زن و مرد وقتی با هم باشند در زندگی می توانند به موفقیت های چشم گیری برسند و هر دو پله ای برای رشد و ترقی یکدیگر شوند در حالیکه از عوارض بی توجهی مرد به همسرش این است که کینه توزی جای محبت و پشتیبانی را خواهد گرفت و خانواده را از رشد و بالندگی بازمی دارد.
یکی از مهمترین عوارض بی توجهی مرد به همسرش در خانواده هایی که فرزند دارند اثری است که در روح و روان فرزندشان می گذارد. روانشناسان و روانکاوها با بررسی اکثر مجرمین و اتفاقات ناخوشایندی که در جامعه رخ می دهد به این نتیجه رسیده اند که تمامی اختلالات ریشه ای در کودکی فرد دارد. وقتی محیط خانه آرام نباشد و کودک امنیت و حس دوست داشتن را در خانه تجربه نکند، در اجتماع نیز فرد موفقی نخواهد بود و روابط اجتماعی سالمی نخواهد داشت و بر همین اساس است که بی توجهی مرد به زن در اسلام نیز به عنوان امر بسیار بدی می باشد.
به همین دلیل همیشه تاکید شده است به زندگی و نحوه ی برخورد با مرد بی توجه اهمیت دهید تا با عواقب ناخوشایند بی توجهی شوهر به همسرش مواجه نشوید.

بی توجهی زن به مرد

بی توجهی زن به مرد نیز مانند بی توجهی شوهر به همسرش دلایل و عوارض مربوط به خود را دارد که در زندگی برخی زوج ها ممکن است رخ دهد. زن هنگامی که با کم محلی های شوهرش مواجه شود در ابتدا برای رفع آن تلاش خواهد کرد و به دنبال جلب توجه بیشتر شریک زندگی می باشد. اما اگر ببیند تلاشش کارساز نبوده است و شوهر بی توجه به رفتارش ادامه می دهد. او نیز برای تلافی اقدام می کند و بی توجهی زن به مرد نیز رخ می دهد. در این هنگام است که کانون گرم خانواده از هم می پاشد و طرفین تصمیم به جدایی خواهند گرفت.

مطالب مرتبط:

۱۵ جمله طلایی که زنان را شیفته شما می کند

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر بدیم

روش برخورد با شوهر بی مسئولیت

چرا مردها بی احساس هستند

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

با مرد بیخیال چگونه رفتار کنیم

دلیل فاصله گرفتن مردان

بایدها و نبایدهای صحبت با مردان



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.