no-img
نوین اطلس

عواقب بی توجهی مرد به زن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عواقب بی توجهی مرد به زن
zip
مهر ۸, ۱۳۹۷

عواقب بی توجهی مرد به زن


اغلب مردان علاقه قلبی و درونی خود به همسرشان را به شکل های مختلف ابراز می‌کنند، اما مردانی نیز هستند که یا این کار را بلد نیستند، یا نمی‌دانند چگونه باید عشقشان را به همسر خود نشان بدهند و همین باعث شده است زن ها فکر کنند مردشان نسبت به آن ها  بی توجهی می کند. البته شایان ذکر است که گاهی این بی توجهی عمدی بوده و مرد واقعا در رابطه از همسر خود فاصله گرفته است.

نوین اطلس دات کام در این مطلب قصد دارد با اشاره به اهمیت نیاز زن به توجه عواقب بی توجهی مردان را برای شما شرح داده و به شما نشان دهد نحوه ی برخورد درست با مرد بی توجه چه خواهد بود. همچنین دلیل فاصله گرفتن مردان را توضیح داده و نشان می دهیم گفتن کلمات محبت آمیز به همسر چگونه می تواند در کاهش این فاصله تاثیرگذار باشد. در آخر نیز کیفر بی توجهی مرد به زن را در احادیث اسلام بررسی می کنیم.(همچنین نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم؟)

نیاز زن به توجه

زنان به چه محبتی از سوی همسر نیازمند هستند؟

زنان به ابراز محبت واقعی نیازمندند. با خرید هدیه محبت خود را نشان بدهید. هدایایی که به زن شادی واقعی می بخشد، هدیه ای است که بر احساس او اثر بگذارد. به عنوان مثال یک لباس اگر به درستی انتخاب شود، نشان دهنده علاقه شما و بهترین شکل ابراز محبت است و این را می رساند که مرد به سلیقه کسی که دوستش دارد پی برده و به آن اهمیت می دهد.

یک زن نمی خواهد که مرد زندگی اش فقط او را دوست داشته باشد و فقط به او محبت کند. او مردی مهربان می خواهد، مردی که دیگران به او اطمینان دارند و مورد تعریف و تحسین قرار می دهند. او مهربانی و ترحم را نشانه ضعف شما نمی داند و واقعیت هم همین است. مردان زیادی هستند که مردانگی را با سنگدلی و خشم و بدخلقی و بی توجهی شوهر به همسرش اشتباه می گیرند. این موضوع قلب مهربان زن را به درد می آورد. شما برای اثبات قدرت و مردانگی خود نیازی به سنگدلی و بداخلاقی ندارید، گاهی فقط با کمک کردن به یک زن می توانید مردانگی خود را به او ثابت کنید.

نحوه برخورد با مرد بی توجه

در مورادی مردان بی توجه و بیخیال به امور همسرشان هستند باید بدانید با مرد بیخیال چگونه رفتار کنی تا به زندگی مشترکتان آسیبی وارد نشود.

چرا مردی احساساتش را پنهان می کند و بی توجه است و در این شرایط شما باید چه برخوردی داشته باشید:

اگر چه مردها نیز احساسات دارند اما اگر مرد شما هیچ وقت در این باره صحبت نکند چگونه می توانید احساس او را حدس بزنید یا دریابید اصلا احساسی دارد یا نه؟

برخی زنان فکر می کنند برای پی بردن به احساسات مردان باید قدرتی خارق العاده داشته باشند! اما بدون برخوردار بودن از قدرت خارق العاده هم می توانید احساسات این مرد به ظاهر بی احساس را دریابید و به مرور به او کمک کنید تا احساسات خود را به زبان بیاورد یا حداقل در برابر شما با احساس برخورد کند.(نگاه کنید به از بی توجهی همسرم خسته شدم)

۱- او می ترسد که شما او را طرد کنید به این دلیل که مردی بی کفایت است زیرا پشتوانه ی محکمی برای شما نیست. چنین مردی لازم دارد که بارها از زبان شما بشنود که اگر احساسات خود را آشکار کند ترکش نمی کنید و اینکه او را تحسین می کنید زیرا به اندازه کافی قدرتمند هست که احساساتش را سرگوب نکند.

۲- اوهیچگاه الگویی نداشته که از نظر عاطفی به دیگران نزدیک باشد، مثلا ممکن است در کودکی پدرش را دیده است که در موارد عاطفی و هیجانی ساکت تر بوده و هرگاه مادرش ناراحت می شد اتاق را ترک می کرد پس بهتر است با مقاله چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم آشنا شوید تا بدانید در این زمان برای تغییر این رفتار وی چه می توان کرد.

۳- او می ترسد همین که دیواری را که برای حفاظت دور احساسات خود کشیده است ویران کند کنترل احساسات خود و در نتیجه کنترل زندگیش را از دست بدهد. همچنین ممکن است تصور کند که با این کار شما هم به اندازه ی خود او از احساسات او غافلگیر می شوید.

۴- او تلاش می کند تا با شیوه ی بی احساس خود روش های عاطفی شما را متعادل سازد تا کنترل اوضاع را از دست ندهد. حتی امکان دارد زمانی که شما احساسات خود را ابراز می کنید خود شما را به ازدست دادن کنترل متهم کند. احتمالا این دیدگاه از خانواده و فرهنگ او سرچشمه گرفته است.

دلیل فاصله گرفتن مردان

دلایل و شواهد زیر هر چند برای این جدایی ها کافی نیست اما بیشترین نقش را در دوری زن و شوهر از یکدیگر و به خصوص فاصله گرفتن مردان در رابطه خواهند داشت:

۱- بی توجهی به رعایت اصول اولیه

بی توجهی به آنچه موجب آغاز عاشقی و دلدادگی شده؛ مثل خوب لباس پوشیدن، منظم و مرتب بودن، خوب غذا خوردن، وقت شناسی، خوش سخنی، رعایت آداب اجتماعی، هدیه خریدن، مهربانی کردن و جایگزینی این ویژگی های مثبت در زندگی زناشویی با رسیدگی نکردن به سر و وضع و بی توجهی به اصلاح و آرایش صورت، شکم پرستی و پرخوری، وقت نشناسی، بدزبانی، درغگویی و نامهربانی، رویاهای طرف مقابل را نقش بر آب می کند.

۲- ایجاد شخصیت بدلی

وقتی حقایق را از هم پنهان می کنیم، اطلاعات غلط و نادرست به هم می دهیم و به دروغ ادعا می کنیم ویژگی های مثبتی داریم و خود را همسری آرمانی، خونسرد، بخشنده و مردمدار معرفی می کنیم اما در عمل خلاف اینها ظاهر می شویم؛ باید به همسرمان حق بدهیم نگاهی مانند گذشته به ما نداشته باشد!

وقتی پیش از ازدواج وعده هایی می دهیم که از انجام شان عاجزیم، باید آماده باشیم فردا به چشم قهرمان به ما ننگرند و به نقش ضد قهرمان سقوط کنیم. وقتی خود را کدبانو، خانه دار و صرفه جو معرفی می کنیم، اما از انجام نقش آنه ناتوانیم، باید آمادگی دلسردی همسرمان را داشته باشیم.

۳- تفاوت فکری

ادامه تحصیل یکی و توقف دیگری، گرایش شدید یکی به مذهب، سیاست، ایدئولوژی یا به طور کلی ارتقای فکر و اندیشه اش در مقابل ایستایی دیگری، موجب می شود زن و مرد از هم فاصله بگیرند.

کلمات محبت آمیز به شوهر

جملات عاشقانه برای شوهر و گفتن کلمات محبت آمیز به او همراه با لحن و فضای متناسب عاشقانه، می‌توانند در ایجاد فضای عاطفی و افزایش عشق در خانه و خانواده تاثیرگذار باشند. جملات عاشقانه قابلیت تاثیرگذاری بر احساسات شوهرتان را دارا هستند. در این مطلب نمونه‌های زیبا از جملات عاشقانه برای شوهر را گردآوری نموده‌ایم که می‌توانید آنها را به او بگویید و یا به صورت پیام برای شوهرتان ارسال کنید.

  • همسرم، تو بهترینی. به خاطر همه خوبی‌هایت ممنونم. تو فرشته نجاتی فرشته مهربان من. بهترین روز زندگی‌ام را در کنارت تجربه کردم. تو مهربان‌ترین همسر دنیایی. امیدوارم لایق این همه عشق تو باشم. عاشقانه دوستت دارم، همه هستی من و نور زندگی من.
  • هرگاه پیش من هستی، نمی‌خواهم سر هیچ کار دیگری بروم. می‌خواهم تا ابد بنشینم و چشم‌هایت را نگاه کنم. تا عمق چشم‌هایت را نگاه کنم تا مطمئن شوم بی‌نهایت دوستم داری.
  • در لحظه‌های تنهایی‌ات روی تمام مهربانی‌ام حساب کن. خستگی‌هایت را به دست‌هایم بسپار.

احادیث بداخلاقی شوهر

کیفر بداخلاقی شوهر با خانواده و همسر خود 

هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه وآله) و مردم (از خاکسپاری سعد بن معاذ) بازگشتند، پرسیدند: ای رسول خدا! با سعد کاری کردی که با هیچ کس دیگر نکرده‌ای؛ جنازه‌اش را بدون ردا و کفش مشایعت کردی؟ فرمود: فرشتگان بدون کفش و ردا در تشییع او حاضر شدند و من به آنها تأسی جستم. گفتند: یک بار سمت راست تابوت و بار دیگر سمت چپ آن را گرفتی! فرمود: دستم در دست جبرئیل بود و هر جا را که او می‌گرفت می‌گرفتم. گفتند: به غسل او فرمان دادی و خودت بر جنازه‌اش نماز گزاردی و خودت به خاکش سپردی؛ آن گاه فرمودی همانا عذاب قبری بر سعد اصابت کرد؟ فرمود: آری، رفتار او (سعد) با خانواده‌اش تند بود.

در مذمت سختگیری بر خانواده از حضرت رسول(صلی الله علیه وآله) روایت شده است که فرمود: بدترین مردم، سختگیر بر خانوداه است. شخصی پرسید: ای رسول خدا! مراد از سختگیری بر خانواده چیست؟ فرمود:‌ مرد هرگاه وارد خانه شد همسرش بترسد و فرزندش بهراسد و بگریزد و هرگاه از خانه بیرون رفت همسرش بخندد.

مطالب مرتبط:

روش برخورد با شوهر بی مسئولیت

مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه

چرا مردان بی احساس می شوند

نحوه برخورد با مرد بی توجه

پنهان کاری در ازدواج

کم محلی به مردان

جملاتی که مردان دوست دارند بشنوند

دعا برای از بین بردن محبت بین دو نفر



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.