no-img
نوین اطلس

پنهان کاری در ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

پنهان کاری در ازدواج
zip
مهر ۲۹, ۱۳۹۷

پنهان کاری در ازدواج


ازدواج یک سنت مقدس است و باید با احترام، اعتماد همراه باشد اما پایه‌های این بنیان هر چند که محکم به نظر برسند بسیار شکننده هستند. بسیاری از اشتباهات می‌توانند بر رابطه زناشویی تاثیر منفی بگذارند و فرصت تجربه یک رابطه خوب در ازدواج را بگیرند. پنهان کاری در رابطه چه از طرف مردان چه از طرف زنان یکی از آن اشتباهات بزرگی است که می‌تواند این رابطه راخراب کند.

از آن جا که بیشتر خانم ها از پنهان کاری شوهرانشان گله می کنند و نمی دانند علت این پنهان کاری ها چیست و چگونه باید با آن برخورد کرد نوین اطلس در این مطلب بیشتر به این مسئله می پردازد.

پنهان کاری در رابطه

پنهان کاری زوجین مشکلات و آسیب های زیاد در تربیت، مسائل خانوادگی و رابطه های بین فردی به وجود می آورد، اعتماد به نفس، صداقت و درستی را کاهش داده و شک و تردید را بین زوجین افزایش می دهد و دیوار بلندی از بی اعتمادی میان آنان ایجاد می کند.

بیشتر اوقات مخفی کاری زوجین مشکلات زیادی را در زندگی مشترک به وجود می آورد، پنهان کاری ها وابسته به ماهیت و اطمینان در رابطه و ویژگی های شخصیتی همسران است. وقتی افراد درگیر مخفی کاری و رازداری می شوند، معمولا برای حفظ راز درگیر دروغگویی می شوند، در واقع دروغ گفتن به شریک زندگی، اعتماد و صمیمیت را غیرممکن می سازد.

پنهان کاری زنان

مرد باید طوری رفتار کند که زن در کنارش احساس امنیت و آرامش داشته باشد. یکی ازمهمترین عامل بدبختی زنان خشونت مردهاست. بزرگترین ومهمترین نعمتی که خدا به مردان داده همسر است. اما متاسفانه خیلی ها قدر این هدیه الهی رو نمی دانند و با خشونت با او برخورد می کنند.بهترین راه این است که به زن آرامش بدهید و حامی او باشید تا دلیلی برای پنهان کاری نداشته باشد. علت اصلی پنهان کاری ترس از همسر است. اگر مرد به همسر خود این اطمینان را بدهد که در هر شرایط حامی زنش هست دلیلی برای پنهان کاری باقی نمی ماند.

پنهان کاری مردان

برخی افراد با اینکه با همسر خود صمیمی هستند، گاهی اوقات مسئله خاصی را از او مخفی می کنند. مثلا مردی که کار خود را از دست داده، مدتی آن را به خانم خود نمی گوید. مانند گذشته صبح ها از خانه بیرون می آید و عصر بر می گردد تا همسرش متوجه بیکاری او نباشد. پس از چندی مسئله روشن می شود و در برابر گله همسر خود به توجیه این پنهان کاری می پردازد.

برای این دسته پنهان کاری ها ممکن است افراد دلائل خاصی را در نظر داشته باشند. مایل به ناراحت کردن همسر خود نباشند ، اظهار آن را ضروری ندانند و یا این امر را به موقع مناسبی موکول کنند.

یکی از علل دیگر این مسئله این است که مسائلی که زن و مرد گفتن آن را ضروری می دانند، یکسان نیستند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که صمیمی ترین زن و شوهرها همه اوقات تمام مسائل مربوط به خود را با همسر خود در میان بگذارند.

بعضی از مردان مشکلات یا یک بیماری خاص خود را بروز نمی دهند و از همسر خود مخفی می کنند. شاید علت آن است که به اصطلاح غرور مردانه دارند و نمی خواهند خود را ضعیف نشان دهند تا همسرشان همچنان آن ها را سالم و پرقدرت بداند.

علت پنهان کاری شوهر

در این مطلب دلایل عمده ای که زن و شوهر ها را ترغیب می کند تا مسائل مختلف را از هم پنهان کنند را برای شما بیان می کنیم. ممکن است مدت زمان زیادی از پیوند مبارک و آسمانی شما گذشته باشد و فکر می‌کنید که همه چیز را در مورد همدیگر می‌دانید. اما چنین چیزی حقیقت ندارد. برخی از مردان چیزهایی را از همسران خود پنهان می‌کنند و علت پنهان کاری این شوهر ها می تواند یکی از دلایل زیر باشد:

مردان موجوداتی عاطفی و احساساتی نیستند
خانم‌های سراسر دنیا در این مورد اتفاق نظر دارند که به ندرت گریه شوهرشان را دیده‌اند. مگر می‌شود گریه نکرد؟! بیشتر آنها شاید در اوج ناراحتی یکی دو قطره اشک هنگام دوش گرفتن بریزند یا هنگامی که در حال مجادله و دعوا هستند. آقایان در حضور خانم‌هایشان احساساتی نیستند اما وقتی به آنها نگاه نمی‌کنید، خیلی هم احساساتی هستند.

بیشتر آقایان اندام متناسبی ندارند
مرد شما ممکن است طوری به نظر برسد که انگار بدنی از فولاد دارد. اما نه تنها احساسات دارند بلکه بدنشان خیلی قرص و محکم نیست. مردان هم عاشق زیبایی بدنشان هستند و برخی از آنها نیز بیش از اندازه روی معایب بدنشان تمرکز و توجه می‌کنند: چیزهایی مثل شل بودن سینه‌ها، بالاتنه چاق، عضلات بازوی کوچک و چیزهایی شبیه این. باید به او نشان دهید که او را با همین شکل و ظاهر دوست دارید.

او به شما نیاز دارد
مرد شما ترکیبی از یک مرد آهنین و یک مرد معمولی است که می‌تواند خودپسندترین و مغرورترین موجود روی زمین باشد که فکر می‌کند کاملاً مستقل است و فقط به خودش متکی است. اما با این حال، او مثل یک بچه به شما نیاز دارد. بله، درست است که به باشگاه می‌رود و همکاران خیلی جذابی هم دارد اما دوست واقعی او شما هستید و آنها در تمام طول زندگی نیازمند حمایت شما هستند.

مرد‌ها خودشان را سرکوب می‌کنند
مردها هر کدام خصوصیت‌ها و ویژگی‌های مردانه خاصی دارند. اما آنها هم روحیات خاصی دارند، دچار شک می‌شوند، می‌ترسند و یاد نگرفته‌اند که در اجتماع خودشان را ابراز کنند و به راحتی احساساتشان را بیان نمایند. مرد شما فکر می‌کند باید احساساتش را دفن کند و به همین دلیل است که شما به عنوان همسرش باید به او نشان دهید که می‌تواند در حضور شما، یعنی در همان محیط امنی که هست، احساسات خود را به راحتی ابراز کند.

با شوهر پنهان کارم چه کنم

درباره اینکه با شوهر پنهان کار چه کار می توانید بکنید و به طور کلی زن و شوهر چگونه می توانند اعتماد یکدیگر را جلب کنند و رابطه خوبی داشته باشند ، توصیه های زیر می تواند مفید باشد:

شناخت بیشتر و گفتگو: لازم است که زن و شوهر از خواسته ها و تمایلات یکدیگر اطلاع داشته باشند. این امر مستلزم گفتگو و صحبت های صمیمانه است. اگر یکی از آن ها بعضی از مسائل و جریاناتی را که همسرش از آن اطلاع ندارد با او در میان بگذارد او را نیز وادار می کند که درباره کار و مسائلی که با آن ها برخورد داشته توضیحاتی بدهد و برخی از ناگفته ها را بیان کند. این روش می تواند موجب شناخت بیشتر آن ها از یکدیگر و آشنایی زیادتر از نظر نظریات و تمایلات همدیگر باشند.

عدم کنجکاوی های نادرست: چنانچه زن و یا شوهر متوجه شود که همسرش موضوعی را از او پنهان می کند بهتر است از کنجکاوی های غیر معقول مثل چک کردن موبایل و ایمیل خودداری کند. روشن شدن این گونه کنجکاوی ها موجب سلب اعتماد و خرابی رابطه آن ها خواهد بود. باید بدبینی را کنار گذاشت و صبر و تحمل به خرج داد تا همسرش او را از آن مطلع کند، یا گذشت زمان آن را روشن کند.

رازداری: بعضی افراد به اهمیت رازدار بودن و اینکه تا چه حد در جلب اعتماد در رابطه با همسر یا افراد دیگر تأثیر دارد توجه ندارند و موجب آن می شود که دیگران کمتر با آن ها صحبت کنند و مسائلی را با آن ها در میان بگذارند. این مسئله در رابطه زن و شوهر اثرات زیاد دارد.

چنانچه یکی از آن ها مسئله ای را که نباید به دیگران بگوید فاش کند یا از اطلاعاتی که همسرش در اختیارش گذاشته بر علیه او استفاده کند موجب آن می شود که همسرش برخی از موضوعات را به او نگوید و فاصله بین آن ها پیوسته زیادتر می شود.

مطالب مرتبط:

ازدواج با مرد شکاک

نارضایتی از ازدواج

عواقب بی توجهی مرد به زن

توقعات مرد از همسرش



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.