no-img
نوین اطلس

ازدواج با مرد شکاک


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ازدواج با مرد شکاک
zip
دی ۹, ۱۳۹۶

ازدواج با مرد شکاک


در این مقاله در مورد نشانه های مرد شکاک، مردان شکاک و بدبین، خواستگار شکاک، خصوصیات مردان شکاک، بددلی مردان، نشانه های بددلی، شوهر بدبین، خصوصیات مرد بد دل صحبت میکنم.

نشانه های مرد شکاک 

* مردان شکاک غالبآً درخواست های نامتعارفی دارند که در دروان نامزدی و یا حتی خواستگاری مطرح می کنند به طور مثال از شما می خواهند که دیگر با محرام خود مانند عمو ودایی و حتی برادر و پدرتان تماس بدنی نداشته باشید و از دست دادن با آنها هم خودداری کنید و یا اینکه درمقابل محارمتان حجاب داشته باشد.
* درخواست های مکرر برای اینکه شمابه تنهایی از منزل خارج نشوید و حتماً کسی شما را همراهی کند و یا اینکه با اصرار ازشما بخواهد در تمام مواقع که از منزل بیرون می روید خودش شما را همراهی کند متعارف به نظر نمی رسد این گونه از مردها غالبآ در توجیه رفتار خود به نا مناسب بودن فضای اجتماع اشاره می کنند و عنوادن می کنند که قصد حمایت از شما را دارند.
* اگر شما با تماسهای مکرر نامزدتان رو به رو هستید که در ابتدای تماس نیز از شما می پرسد: «کجایی؟» باید بدانید با مردی کنترل گر که می خواهد شما را در هر لحظه کنترل کند مواجهه هستید. بعضی دختران جوان این تماس های مکرر را به معنای دوست داشتن و علاقه زیاد فرض می کنند و تصور می کنند اگر غیر از این باشد طرف مقابل به آنها علاقه ندارد، اما باید بدانید اگر در این تله گرفتار شوید روزهای سختی را در پیش رو دارید.
* اگر با نامزدتان برای تفریح به بیرون از منزل رفتید و متوجه شدید که نامزدتان در بیشتر مواقع در حال کنترل رفتار سایر افراد و مراقبت از شماست و حتی نسبت به رفتار دیگران خشمگین می شود باید منتظر رفتارهای نامعقولانه و بدلانه بعدی باشید.
* نشانه دیگری که در مردان شکاک وجود دارد این است که آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد که ارتباط شما با مردان دیگر حتی اقوامتان را به حداقل برسانند این مردان از حضور در جمع های فامیلی سر باز می زنند و یا از شما می خواهد رفتار سرد و خشکی را با مردان فامیل و غریبه داشته باشید و حتی ممکن است کار را به جایی برسانند که از شما بخواهند در صورت هم کلام شدن از جانب آنها پاسخشان را ندهید.

مردان شکاک و بدبین

اساسا بدبینی به همسر در ۳ حالت کلی بروز می کند :
۱-گروه اول افرادی هستند که بدبینی در ذاتشان است. این افراد را از همان ابتدای زندگی براحتی می توان شناخت؛ آن زمان که نسبت به هر موضوعی نیمه خالی لیوان را می بینند ودر رابطه با پیرامون خود نوعی نگاه منفی دارند.

۲- گروه دوم افرادی هستند که نوعی وسواس نیز در بدبینی هایشان نهفته است. این دسته از زوجین نسبت به برخی رفتارها و واکنش های همسر خود به جنس مخالف، حال در محیط کاری باشد، نوعی وسواس فکری دارند که در پاره ای اوقات همراه با بدبینی به وی است که البته در این فرم باز هم اختلاف بین زوجین خیلی پدیدار نمی شود.

۳- گروه سوم که در حقیقت روزگاری جزو گروه های یک و دو بودند بشدت در معرض خطرند، چرا که مبتلا به اختلالات پارانوئیدال می شوند به این معنا که با کنار هم گذاشتن برخی پارامترهای خیالی به این نتیجه می رسند که همسرشان قطعا در حال خیانت به وی است و این فکر همچون خوره جسم و روح فرد را نابود می کند و اگر خوشبین باشیم که اتفاق ناگواری در این بین نیفتد، طلاق و جدایی بین زوجین مسالمت آمیز ترین اتفاق است.

خواستگار شکاک

افراد شکاک و خودخواه معمولا روابط اجتماعی ضعیفی دارند و از ارتباط با دیگران لذتی نمی برند، ضمن اینکه فرد شکاک از یک اضطراب فراگیر رنج می برد.
به هر حال شما می توانید با هدایت گفتگو و مطرح کردن سوالات زیر تا حدودی به سوال خود پاسخ دهید؛
_ دیگران شما را به ویژگیهایی می شناسند؟
_ آیا در امور مختلف به راحتی تصمیم می گیرید؟
_ به تصمیمی که می گیرید اطمینان پیدا می کنید یا بعدا پشیمان می شوید؟
_ آیا شما فرد آرام و خونسردی هستید یا تحریک پذیر و عصبانی؟
_ آیا خاطرات شیرینی دارید؟
_ چه خاطرات تلخی دارید؟
_ عصبانیت خود را چگونه بروز می دهید؟
_ ایا افرادی هستند که همچنان انها را نبخشیده باشید؟
و…

خصوصیات مردان شکاک

یک روانشناس ظهور اختلالات پارانویید یا همان بدبینی را دربین مردان شایع تر عنوان کرد و گفت: عوامل ژنتیکی یکی از دلایل بروز بدبینی در افراد خواهد بود؛ اما اتفاقات و حوادث دوران کودکی، آموزش والدین و تجربیات افراد هم می تواند در بروز اختلالات بدبینی بسیار موثر باشد.

شک در بین همه انسان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: این خصوصیت اخلاقی به خصوص نسبت به کسانی وجود دارد که آنها را دوست داریم و نگران آنان هستیم؛ اما شکاکیت در بزرگسالان نیز نسبت به هم وجود دارد.

وی معمولا اعتماد نداشتن افراد و به خصوص زوجین نسبت به یکدیگر را از عوامل بروز شکاکیت در افراد عنوان کرد و گفت: فرد شکاک دارای اعتماد به نفس پایین است و بیشتر احساس ضعف می کند و امکان دارد که گمان‌های فرد شکاک واقعیت نداشته و بیشتر ناشی از اضطراب باشد.

این روانشناس در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که اعتماد و شناخت دو نفر به یکدیگر کامل باشد حتی با به وجود آمدن موقعیت شک برانگیز این دو نفر از طریق صحبت کردن با یکدیگر می توانند شک نسبت به یکدیگر را از بین ببرند.

افرادی که به اختلالات بدبینی مبتلا هستند به شدت نسبت به شریک زندگی خود و در وهله بعدی به اطرافیان خود شک دارند و نسبت به آنها بدبین هستند. این دسته از افراد دارای یک زندگی موفق و همسر مطیع هستند، به دلیل داشتن شک بیش از اندازه ارتباطات بسیار محدودی با دیگران دارند و درمان آنان بسیار مشکل است و حتی به پزشک هم اعتماد ندارند.

بددلی مردان

بد‌دلی و شک، علّت‌های متفاوتی دارد، که به دو منشأ مهم آن اشاره می‌شود. بد‌دلی و شک، به شکل بیماری مزمن در می‌‌آید و بدون آن‌که از واقعیت خارجی ناشی شود، درون بعضی افراد رخنه می‌کند و آن ها را بیمار می سازد.

این بدترین نوع بدگمانی است و بدون آن‌‌که علت خارجی و منشأ بیرونی داشته باشد، فقط یک مرض درونی خواهد شد و فرد آزار خواهد دید و اطرافیانش را هم آزار خواهد داد. خیالات و توهمات و به هم ربط دادن موضوعات نامربوط، از عوامل ایجاد یا تشدید‌کننده چنین بددلی است.

بددلی در نوع دوم، منشأ خارجی دارد و به عملکرد فرد مقابل، ارتباط مستقیم دارد و بیش‌تر در بین زوجین ایجاد می‌گردد. حرکات مشکوک که قابل توجیه نبوده و دور از صداقت و پنهان‌کاری در عمل یا گفتار و رو شدن موضوعی که حساسیت‌‌‌برانگیز باشد یا رفتار تصنعی و خالی از صداقت و قربان صدقه رفتن مصنوعی‌، از عوامل مهم و تشدید‌کننده شک و بدگمانی به شمار می‌آید.

نشانه های بددلی

مرز بین بددلی و غیرت چیست؟ چگونه باید فهمید که عکس العمل انسان مربوط به بددلی است یا غیرت؟

«غیرت» حالت عاطفی‌ای است که هنگام درک لزوم پاس‌داری و دفاع از کسی یا چیزی که موجب دلبستگی است، برانگیخته می‌شود. حس غیرت مانند یک نگهبان از نابودی نهاد خانواده جلوگیری کرده و از طهارت و پاکی نوامیس مراقبت می‌کند و نمی‌گذارد نسل‌ها با یکدیگر درهم شود. اسلام در عین این‌که غیرت را جزو ایمان می‌داند و بی‌غیرتی را نکوهش می‌نماید، بدگمانی و بددلی را نیز مذموم دانسته و پیروانش را به دوری از این عمل وا می‌دارد. بددلی را به صورت کلی می‌توان بدگمانی و سوء ظن‌های بی‌مورد، تعصب جاهلی، بزرگ‌نمایی تخلفات کوچک و اختلالات روانی دانست.

شوهر بدبین

ریشه‌های بدبینی به همسر
_ خیلی اوقات بدبینی و شک بین زوجین از علاقه و عشق زیاد به یکدیگر نشات می‌گیرد. خانم همسرش را تنها متعلق به خود می‌داند و طبیعتا هر نوع رفتار خارج از منزل برایش سخت و غیر قابل هضم است. بتدریج این عشق و علاقه به نوعی احساس شکست از دیدگاه خودش تبدیل می‌شود و هر آن فکر می‌کند که زندگی اش در حال فروپاشی است.
_ عدم شناخت کافی از همسر، اساس بدبینی و شک به وی است. وقتی مرد از همسر آینده‌اش تصویری دیگر را در ذهن می‌پرورانده با ورود به زندگی مشترک متوجه می‌شود که درانتخابش اشتباه کرده و این خود نوعی نفرت و انزجار را در وی نسبت به همسرش ایجاد می‌کند و طبیعتا این موضوع مهم‌ترین دلیل می‌شود برای پیدایش بهانه گیری‌ها و بدبینی‌های بیمار گونه.
_ فرزندان والدین بدبین و شکاک در طول زندگی یاد می‌گیرند که در آینده نیز نسبت به همسرشان و اطرافیان خود بدبین و شکاک باشند. این موضوع نقش تربیت خانواده را براحتی روشن می‌کند، این‌گونه که فرزندتان از شما بدبینی و شک به همسرش را یاد می‌گیرد.
_ مراقبت از خانواده در مقابل سنگ اندازی و حسادت‌های دشمنان خانوادگی که عموما به شکل یک دوست وارد زندگی می‌شوند نیز اساس خیلی از بدبینی‌ها و سوءتفاهم‌هاست. دوست شما به زندگیتان حسادت می‌کند و بر همین اساس پروژه‌ای را پیاده می‌کند که اطمینان شما را به همسرتان سلب کند.

خصوصیات مرد بد دل

برخی مردها خصلت هایی دارند که آن ها را برای زندگی مشترک نامناسب می کند شاید با این جمله آشنا
باشید که « امروزه ازدواج به بزرگ ترین ریسک زندگی دختران و پسران تبدیل شده است».
به هر حال پیچیدگی روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خصوص در جوامع شهری باعث شده بسیاری از افرادی که
در آستانه ازدواج هستند،

در رفتارها و ارتباط های اولیه چهره واقعی خود را نشان ندهند.
برخلاف تصور اغلب جوانان، ازدواج تنها یک تصمیم عاطفی نیست بلکه باید کاملا حساب گرانه و مهندسی شده باشد تا
همسران در طول زندگی مشترک به بن بست نرسند.
در واقع باید در این راه طرفین به شناخت دقیق از هم برسند.

تجربه نشان داده است هرچه این شناخت دقیق تر و قوی تر باشد، ازدواج سرنوشت بهتری خواهد داشت.
در این میان اما هستند مردانی که به هیچ عنوان برای ازدواج مناسب نیستند؛ آن ها را به اصطلاح «مردان
خطرناک» برای ازدواج می نامیم.
این افراد شخصیت هایی دارند که آن ها را برای ازدواج نامناسب می کند.

به همین دلیل دختران جوان باید در مقابل این قبیل افراد وارد ارتباط عاطفی نشوند و فکر نکنند که با
ازدواج همه مشکلات حل می شود.
در این شماره برخی از این افراد را به دختران جوان معرفی می کنیم تا آن ها هوشیارانه تر و
آگاهانه تر به موضوع نگاه کنند و از سیستم «انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه » استفاده کنند.
در شماره های آینده نیز می توانید منتظر معرفی سایر افراد نامناسب باشید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

پنهان کاری در ازدواج

چگونه مردان را غیرتی کنیم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.