no-img
نوین اطلس

دلیل فاصله گرفتن مردان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلیل فاصله گرفتن مردان
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

دلیل فاصله گرفتن مردان


این مطلب در مورد موضوعاتی همچون فاصله گرفتن در رابطه، عقب نشینی مردان در رابطه، چگونگی به چالش کشیدن مردان، سرد شدن مرد، فاصله گرفتن زن از مرد، مردان مانند کش هستند، وقتی مردی از شما فاصله می گیرد، وابستگی مرد به زن می باشد.

فاصله گرفتن در رابطه

گاهی اوقات حرف زدن همسران با یکدیگر دشوار می شود و همسران از هم دلزده می شوند. در چنین شرایطی زوج ها از یکدیگر خسته می شوند و هر تلاشی برای نزدیک کردن آن ها به یکدیگر به بن بست می رسد. خستگی همسران از یکدیگر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

دلمردگی و خسته شدن از همسر معمولا وقتی رخ می دهد که آن شور و هیجان اولیه زندگی مشترک از بین می رود و همسران که تصور می کردند یکدیگر را می شناسند، با ادبیات متفاوتی با یکدیگر روبه رو می شوند. در این وضعیت نوعی «صمیمیت بی روح » در روابط بین زوج ها برقرار است که ممکن است هر یک، طرف مقابل را مسئول به وجود آمدن آن بداند.

به گمان همسران، عشق کامل کننده زندگی آن ها خواهد بود اما عشق به تنهایی نمی تواند دایره صمیمیت را شکل دهد. زمانی صمیمیت در اوج بود اما حالا شور و احساسات فروکش کرده است و خود واقعی طرفین برای هم آشکار شده است.

روان شناسان می گویند ممکن است دلزدگی و خستگی از روابط با همسر ریشه در روابط مخدوش در دوران کودکی دارد. شاید یکی از همسران توجه لازم و کافی را از والدین خود در دوران کودکی دریافت نکرده است و احساس می کند نمی تواند در مقابل همسر آنچنان که باید جلوه گری کند یا به خود بابت روابطی که با همسرش برقرار کرده است، ببالد و افتخار کند.

او به طور طبیعی نارضایتی از روابط با والدین را به رابطه با دیگران و به ویژه همسرش تعمیم می دهد. تجربه « صمیمیت بی روح » با والدین باعث ایجاد فاصله بین وی و همسرش می شود و به این ترتیب مسکوت گذاشتن معضلی که به آن اشاره شد، هر روز به ایجاد فاصله بیشتر بین همسران و وخیم شدن اوضاع منجر می شود.

از نظر روانی فاصله گرفتن از همسر می تواند به دلزدگی تعبیر شود فرد از خود می پرسد: چرا باید با کسی زندگی کنم که نمی تواند تمام نیازهای مرا برآورده کند.(نگاه کنید به وقتی مردان ناراحتند چه باید کرد)

البته ریشه دلزدگی فقط در دوران کودکی نیست و گاه دلایل دیگری مثل « جنگ قدرت » هم دارد. زندگی زوجی را تصور کنید که دایم و بابت همه چیز از کوچک و بزرگ گرفته با هم بحث می کنند. درباره پول، وقت خواب، تربیت بچه ها و حتی نوع پوشش. رابطه ای که بر محور چنین مشاجراتی بچرخد و نتوان پایانی بر آن یافت، قطعاً مخدوش است. فراموش نکنید که رابطه مانند انتشار موج است و وقتی جریان مثبت در آن به راه بیفتد، موج مثبت دیگری به دنبال خواهد داشت.

عقب نشینی مردان در رابطه

چرا مردان مضطرب نمی خواهند حرف بزنند؟
یک زن بیرون از سرش صحبت می کند، یعنی می توان صدای او را شنید، درحالی که یک مرد درون سرش حرف می زند. درمغز مرد هیچ بخش مشخصی برای تکلم وجود ندارد، برای همین حرف نزدن مطابق طبیعت اش است. وقتی مرد مشکلی دارد با خودش حرف می زند، وقتی زن مشکلی دارد با دیگران حرف می زند. اگر شما با یک زن عصبانی روبرو هستید، برایش راه حل ارایه ندهید، درستی احساساتش را زیر سوال نبرید، فقط به او نشان دهید که گوش می کنید. مرد مضطرب و تحت فشار ، مثل یک صدف بسته می شود و دیگر هیچ صدایی از او خارج نمی شود. با نیم کره راست مغزش شروع می کند به جست و جو برای یافتن راه حل و در این زمان نیم کره چپ مغزش را که می توانست برای گوش کردن و حرف زدن از آن استفاده کند موقتا غیرفعال می کند. مرد نمی تواند همزمان هم مشکلی را حل کند و هم حرف بزند، یا گوش بدهد. سکوت او برای زن اغلب ترس آور و یا ناراحت کننده است. زنان به همسران، پسران و برادرانشان می گویند: “تو باید دراین باره حرف بزنی، بعدش حتما حالت بهتر می شه” انان این را می گویند، چون برای خودشان بهترین روش است. مرد نمی خواهد با کسی دراین باره حرفی بزند، حتی با یک روانشناس ؛ زیرا او تصور میکند این نشانه ی ضعف اوست. زنان باید یاد بگیرند مردی را که از صخره ی تنهایی اش بالا رفته، به حال خود رها کنند. اما بسیاری از زنان این احساس را دارند که سکوت مرد یعنی اینکه او زن را دوست ندارد و یا از دستش ناراحت است. اگر هم زنان می خواهند این حالت مردان را تغییر بدهند بهتر است مقاله چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر بدهیم را مطالعه کنند.

چگونگی به چالش کشیدن مردان

هنگامی که می‌خواهید با نامزد یا همسر خود به صحبت بنشینید، به او «خط» بدهید و بگویید می‌خواهید راجع به چه موضوعی با او هم‌صحبت کنید، به چه نتیجه‌ای برسید و اینکه چه انتظاری از او دارید تا زندگی مشترک موفق داشته باشید. به عنوان نمونه:

«عزیزم، بیا امشب کمی با هم صحبت کنیم.از هفته پیش که مادرت به دیدن ما آمد، اصلا با هم صحبت نکردیم. چرا به من نمی‌گی نظرت راجع به آمدن مادرت چی بود؟ بعد من هم نظرم را بهت می‌گم. با این کار یک‌بار دیگه که به دیدن‌مان بیاد، می‌تونیم رفتار بهتری داشته باشیم.»

«علی، می‌خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم. ۶ ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می‌کنم وقتش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه‌مان را ارزیابی کنیم. فکر می‌کنم از این راه می‌توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از زمینه‌ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.»

«محمد، می‌خوام به من کمک کنی، بفهمم چطوری می‌تونم با رئیسم کنار بیام.این اواخر خیلی اضافه کاری کردم. یواش یواش از این کار خسته شدم. نمی‌دونم چطوری این موضوع را با او در میون بذارم. فکر کردم اگه نظر مرد دیگه‌ای را هم بدونم، می تونم تصمیم بهتر و عاقلانه‌تری بگیرم »

از شوهر خود بپرسید؛ چرا که سؤال کردن از همسرتان به مکالمه شکل داده و به او کمک می‌کند، تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم کند. هرچه پرسش‌های شما خصوصی‌تر باشد، بهتر است.

روش اشتباه: «فکر می‌کنم باید راجع به رابطه‌مان باهات صحبت کنم.»

در این حالت همسرتان احساس خواهد کرد می‌خواهید از او بازجویی کنید و سپس او را محکوم کنید.

پس می ترسد و می گوید: «چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد»؟

روش درست: «فکر می‌کنم باید راجع به رابطه‌مون صحبت کنیم. ۶ ماهه که نامزد شدیم. فکر می‌کنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه‌مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟»

روش اشتباه: کار چطور پیش رفت؟

نامزد یا همسرتان در مقابل این سؤال، خلاصه‌ترین پاسخ ممکن را انتخاب می کند: مانند «بد نبود»

روش درست: «عزیزم، پروژه جدیدی که داری چطور پیش می‌ره؟ به همون سختی که فکر می‌کردی؟»

روش نادرست: «محمد، در رابطه با رئیسم به کمکت احتیاج دارم.»

روش درست: « محمد، بارئیسم مشکلی پیدا کردم(مشکل را برای او توضیح دهید). فکر می‌کنی باید مقابلش بایستم یا با ارشدم صحبت کنم؟ اگه توجای من بودی چه کار می‌کردی؟»

سرد شدن مرد

● سردکننده شماره۱: زیاد به ظاهرتان اهمیت می دهید

▪ زنانی که همیشه نگران ظاهر شان هستند

هر مردی دوست دارد زنی زیبا و آراسته داشته باشد اما زن هایی که مدام درگیر ظاهرشان هستند مردها را عذاب می دهند. زن ها می خواهند از تکراری شدن زن برای مرد جلوگیری کنند اما باید بدانند یک مرد دوست دارد با خیال راحت با همسرش کوه برود و مدام نگران خاکی شدن کفش هایش نباشد. دوست دارد گاهی چهره همسرش را بدون آرایش ببیند و وقتی با عجله می خواهند جایی بروند، او ساعت ها مقابل آینه ننشیند. اگر هنوز هم منظور مان را نفهمیده اید، چند شکایت اصلی مرد ها از همسرشان را بخوانید:

دوست دارم گاهی دستش را بگیرم و روی یک تپه کنارش بنشینم اما او حاضر نیست مانتواش را خاکی کند یا به دلیل نشستن روی زمین شلوارش را چروک کند. هیچ وقت کنارش احساس راحتی نمی کنم.

هزینه زیادی که برای لوازم آرایشی می پردازد مرا دیوانه می کند. من مخالف کار او نیستم و دوست هم دارم که آراسته باشد اما از اینکه نیمی از بودجه ماهانه ما برای لوازم آرایشی مصرفی هزینه می شود ناراحتم.

حاضر نیست لباس های تکراری بپوشد و ست کردن لباس ها برایش شبیه یک بحران غیرقابل حل است. ما هیچ وقت نمی توانیم تصمیم ناگهانی ای برای تفریح بگیریم. چون باید زمان کافی برای حاضر شدن را داشته باشد.

▪ مردها چه فکر می کنند؟

همان طور که گفتیم مردها از دیدن زیبایی همسرشان لذت می برند اما دوست دارند بخش اصلی این آراستگی را زیبایی طبیعی تشکیل دهد. آنها دوست ندارند کنار یک عروسک بی عیب و نقص زندگی کنند، بلکه ترجیح می دهند کنار یک همسر ساده، اما مرتب باشد. کنار زنی که اگر به موهایش دست بزنید، آشفته و مضطرب نشود.

▪ چرا زن ها به اینجا می رسند؟

با دیدن تصویر بازیگران زیبا، برخی از زن ها تصویری بی عیب را در ذهن شان حک می کنند؛ تصویری که تمام تلاش شان را برای شبیه شدن به آن به خرج می دهند و با دیدن تفاوت هایشان با آن، ناامید و مضطرب می شوند. گرچه این زن ها فکر می کنند در صورت شبیه نبودن به این تصویر، دیگران آنها را رد یا سرزنش می کنند اما واقعیت این است که این افراد خیلی زود همسرشان را از خود می رانند.

● سردکننده شماره ۲: ضعیف هستید

▪ زنان وابسته و دست و پا چلفتی

مرد ها احساس قدرت را دوست دارند و اینکه زنی با استقلال بیش از حدش آنها را تحت سلطه در بیاورد، آزارشان می دهد. در عین حال، مردها از زنان ناتوان و وابسته هم خوش شان نمی آید. آنها دوست ندارند عین یک نگهبان مدام مراقب همسرشان باشند و اینکه زنشان رفتاری کودکانه و منفعلانه هم داشته باشد، برایشان مثل یک کابوس است و باعث سرد شدن مرد می گردد. اگر هنوز هم منظور مان را نفهمیده اید، چند شکایت اصلی مرد ها از همسرشان را بخوانید:

برای همسرم اتومبیل خریدم و کمکش کردم تا گواهینامه بگیرد اما او بدون من حاضر نیست رانندگی کند. انتظار دارد من مثل یک راننده شخصی در کنارش باشم و به دلیل ترسش، حاضر نیست از امکانی که برایش فراهم کرده ام استفاده کند.

اگر من مراقب همه چیز نباشم، زندگی مان از دست می رود. همسرم حتی نمی تواند یک خرید ساده را انجام دهد. همه جا باید کنارش باشم و همه مسئولیت های زندگی را باید به تنهایی برعهده بگیرم.

همسرم با یک بحث ساده زیر گریه می زد و از بدبختی هایش شکایت می کرد. ما اختلافات زیادی داشتیم و یک بار که تلاش کردم او را به جدایی راضی کنم، تهدید کرد که خودش را می کشد.

▪ مردها چه فکر می کنند؟

زن های مظلوم نما، ضعیف و ناتوان برای هیچ مردی جالب نیستند. یک مرد دوست دارد بداند که همسرش در هر شرایطی از عهده کارهای خودش برمی آید و می تواند روی پای خودش بایستد. مردها دوست دارند در زندگی حرف اول را بزنند اما نمی خواهند بار تمام مسئولیت های ریز و درشت خانه بر دوش شان باشد.

▪ چرا زن ها به اینجا می رسند؟

این مشکل ریشه در اعتماد به نفس زنان دارد. کسانی که اعتمادبه نفس پایین دارند، گمان می کنند با این مظلوم نمایی ها می توانند دل دیگران را به رحم بیاورند و زندگی شان را پیش ببرند. بعضی از زنان هم به دلیل بحران هایی که در کودکی برایشان به وجود آمده، همیشه نوعی احساس ضعف همراه شان است و ترس از ترک شدن باعث می شود که به چنین ابزار هایی متوسل شوند؛ ابزار هایی که به جای درست کردن ماجرا، می تواند روابط آنها را از هم بپاشد.

در انتها بهتر است بدانید در موارد سردی مرد چگونه رفتار کنید پس پیشنهاد می کنم مقاله چگونه با مردی که سرد شده است رفتار کنیم را بخوانید.

فاصله گرفتن زن از مرد

۱- بی توجهی به رعایت اصول اولیه

بی توجهی به آنچه موجب آغاز عاشقی و دلدادگی شده؛ مثل خوب لباس پوشیدن، منظم و مرتب بودن، خوب غذا خوردن، وقت شناسی، خوش سخنی، رعایت آداب اجتماعی، هدیه خریدن، مهربانی کردن و جایگزینی این ویژگی های مثبت در زندگی زناشویی با رسیدگی نکردن به سر و وضع و بی توجهی به اصلاح و آرایش صورت، شکم پرستی و پرخوری، وقت نشناسی، بدزبانی، درغگویی و نامهربانی، رویاهای طرف مقابل را نقش بر آب می کند.

۲- ایجاد شخصیت بدلی

وقتی حقایق را از هم پنهان می کنیم، اطلاعات غلط و نادرست به هم می دهیم و به دروغ ادعا می کنیم ویژگی های مثبتی داریم و خود را همسری آرمانی، خونسرد، بخشنده و مردمدار معرفی می کنیم اما در عمل خلاف اینها ظاهر می شویم؛ باید به همسرمان حق بدهیم نگاهی مانند گذشته به ما نداشته باشد و فاصله گرفتن در رابطه رخ دهد!

وقتی پیش از ازدواج وعده هایی می دهیم که از انجام شان عاجزیم، باید آماده باشیم فردا به چشم قهرمان به ما ننگرند و به نقش ضد قهرمان سقوط کنیم. وقتی خود را کدبانو، خانه دار و صرفه جو معرفی می کنیم، اما از انجام نقش آنه ناتوانیم، باید آمادگی دلسردی همسرمان را داشته باشیم.

۳- تفاوت فکری

ادامه تحصیل یکی و توقف دیگری، گرایش شدید یکی به مذهب، سیاست، ایدئولوژی یا به طور کلی ارتقای فکر و اندیشه اش در مقابل ایستایی دیگری، موجب می شود زن و مرد از هم فاصله بگیرند.

۴- فرافکنی

هر انسانی در طی روز دچار فشارها و استرس هایی می شود که یا ناشی از خطاهای اوست یا علت خارجی دیگری دارد اما برای اینکه در مقابل این فشارها بی دفاع نباشد، به سلاحی متوسل می شود که در اصطلاح به آن «مکانیسم دفاعی روان» (Psychological Defense Mechanisms) می گویند. یکی از انواع رایج چنین مکانیسمی «فرافکنی» (Projection) است؛ یعنی اشتباهی کرده ایم اما نمی توانیم شجاعانه به آن اقرار کنیم؛ در نتیجه برای اینکه از دست خودمان عصبانی نشویم و خود را آرام کنیم، به ناچار تقصیر را به گردن طرف مقابل می اندازیم.

اگر این خطاها که اغلب طبیعی هستند، به شکل فرافکنی درآیند، زن و شوهر مدام نسبت به هم فرافکنی فاعلی و مفعولی خواهند داشت. وقتی شما سهم خود را در وضعیت بد پیش آمده انکار کنید و آن را ناشی از بی توجهی دیگران بپندارید، از «مکانیسم دفاعی روان» خود سود جسته اید تا در تعادل روانی باقی بمانید. اگر تمام این تقصیرها را متوجه نزدیکترین فرد در دسترس یعنی همسرتان سازید، بی شک نوعی دلسردی و بی علاقگی تدریجی در او ایجاد می شود. این است که زن و شوهر باید از همیشه با هم بودن بپرهیزند و گاهی با خود خلوت کنندتا بی جهت و با جهت از دست یکدیگر عصبانی نشوند.

مردان مانند کش هستند

نظریه متعلق به پروفسور جان گری ست که بیست سال است تحقیقات گسترده انجام می دهد برای
هر چه بهتر کردن روابط عاطفی همسران …..اولین بار این نظریه را سال ۱۹۹۲ ارایه داده و از آن سال

تا کنون در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس و به بحث گذاشته شده است …

اصل این نظریه این است :

مردان به کش می مانند وقتی آنها را می کشید کش می آیند و برای پرتاب آماده می شوند

کش مفهوم جالب وساده ایست که به کمک آن می توانیم چرخه ی صمیمیت را در مردان درک کنیم
این چرخش از نزدیک شدن فاصله گرفتن و مجددا نزدیک شدن تشکیل می شود بسیاری از زنان تعجب می کنند که می بینند حتی وقتی مردی زنی را دوست دارد برای نزدیک شدن به او گاه به عقب کشیده می شود مردان به غریزه این ویژگی خود را می شناسند مساله تصمیم گیری یا انتخاب مطرح نیست صرفا اتفاق می افتد نه تقصیرمرد است نه زن این یک مدار چرخش طبیعی ست ….

وقتی مردی زنی را دوست دارد گاه لازم است برای نزدیک شدن به او ابتدا خود را عقب بکشد(نگاه کنید به کم محلی به مردان)

زنان عقب نشینی مرد را به درستی تفسیرنمی کنند و ممکن است بگویند از بی توجهی شوهرم خسته شدم زیرا معمولا زنان خود را به دلایل دیگری عقب
می کشند زن وقتی خود را عقب می کشد که به مرد اعتماد نمی کند یا وقتی رنجشی داشته باشد
یا مرد کاری را به اشتباه انجام دهد دراین حالت زن مایوس شده و خود را به عقب می کشد
مرد خود را به عقب می کشد زیرا به استقلال و خودمختاری علاقه دارد وقتی به اندازه ی کافی خود را عقب
کشید مانند فنر یا همان کش دوباره جمع می شود به جلو می آید زیرا تحت تاثیر نیاز به دوست داشتن و
صمیمیت باید دوباره نزدیک شود …..

اشتیاقی که زن ایجاد می کند مرد را به سمت او می کشد اما مردان پس از رفع نیاز به عشق احساس
می کنند که به استقلال خود احتیاج دارند و عقب نشینی می کنند زن گاه دراین حالت گیج و یا دچار هراس از این تغییر رفتارمی شود ..

.رابطه مرد باکش
ارتباط اوست بین نیاز به صمیمیت و نیاز به استقلال ……

نکته آنکه این موضوع نباید باعث شود زن ابراز محبت و دوست داشتن نکند زیرا همین مساله توان برگشت
مرد و علاقه اش به صمیمیت را تضمین می کند …..

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد

رازهایی که زنان باید درباره مردان بدانند؟

۱ – مرد ها از شکایت متنفر هستند :

کلماتی مثل “تو” و “چرا” مردها را وارد وضعیت تدافعی می کند . مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند و این از علل دلسردی مردان می باشد. شکوه ها را به درخواست تبدیل کنید . سعی کنید با “دوستت دارم وقتی که …” یا ” خیلی خوشحال می شوم وقتی که … ” شروع کنید . همین کار به تنهایی باعث می شود او به حرف شما گوش کند .

۲ – مرد ها از نظر احساسی ناتوان هستند :

تحقیقات نشان می دهد که احساسات برا ی مردان طاقت فرسا هستند . آنها مایلند بر اساس نیمه منطقی ذهن عمل کنند . بنابراین وقتی با زنی که از نظر احساسی قویست روبرو می شوند ۸۰% موارد واکنش آنها عصبانیت است . این مکانیسم تدافعیست که او برای حفظ کنترل به کار می گیرد. یک مرد نمی تواند در این زمینه کمک کند اما جذب زنی می شود که روی کنترل احساسات خود تمرین می کند .(نگاه کنید به چرا مردها بی احساس هستند)

۳ – بازه زمانی توجه مرد ۳-۲ دقیقه است :

خلاصه مطلب . خودتان را در نظر بگیرید و تعداد کلماتی که برای صحبت کردن نیاز دارید و آن را بر ۴ تقسیم کنید . این تقریبا برابر با تعداد کلماتیست که فیزیولوژی او می تواند از پس آن برآید . بیشتر از آن پیغام شما نامفهوم خواهد بود. ممکن است شما باعث شکست او در درک مفهوم مورد نظرتان بشوید و خودتان را ناامید کنید. تمرین کنید که بیشتر گوش بدهید و کمتر حرف بزنید . اگر او به جزئیات پرآب و تاب بیشتری نیاز داشته باشد از شما خواهد پرسید . همچنین ، منحصر کردن همه وقت وانرژی او به یک موضوع باعث ایجاد احساس بد در شما می شود .

۴ – امتیاز دهی مردها :

مدار عصبی مرد به یک تخته امتیازبندی متصل شده است . آنها طبیعتا موجودات رقابتی هستند . تنها پیروزی و یا شکست وجود دارد، هیچ چیز دیگری مهم نیست. اگر شما او را مورد انتقاد قراردهید ، این به طور خودکار یک شکست محسوب می شود .. به همین دلیل است که او نیاز به ماجراجویی وچالش های کسب و کار و ورزش دارد . او نیاز دارد تا برنده شود. وقتی که او شما را خوشحال نمی کند این یک شکست است . کاری کنید که برنده باشد و همیشه به تلاش هایش پاداش بدهید .

۵ – ترسناک ترین سلاح علیه یک مرد :

زبان عصبانی زن می تواند مخرب ترین دشمن مرد باشد .سلاحی مرگبار که هر مردی این را تایید می کند . تلاش کنید تا آگاهانه آن را به صدای نرم و شیرین زنانه که با آن به دنیا آمده اید تبدیل کنید . هیچ چیزی مانند صدای خشمگین یا انتقاد شدید رابطه را نابود نمی کند و علت فاصله گرفتن مرد نمی باشد. مطالعات نشان می دهد اکثر مردان تن صدا را برتر از کلمات می شنوند. آهسته تر و نرم تر صحبت کنید و من تضمین خواهم کرد اوواکنش بهتری نشان می دهد. به جای اصلاح شریک زندگی خود ، با کلام خود روی رابطه تان تاثیر مثبت بگذارید . قدرت لحن کلامتان را فراموش نکنید ،او به صدای شما مشتاقانه پاسخ خواهد داد .

اگر شما واقعا متعهد به ایجادیک رابطه بهترهستید ، از خود بپرسید که چگونه می توان این پیشنهادات را به کار برد. ۳۰ روز زمان صرف کنید و من تضمین می کنم که شما توانمندی را تجربه خواهید کرد و متوجه یک تغییر مثبت در رابطه خود خواهید شد . شاید شما این مطالب را قبلا هم شنیده اید اما مسئله مهم عمل و به کارگیری آنهاست، پس همین حالا شروع کنید.

وابستگی مرد به زن

۱. منتظر تلفن شماست
یکی از ویژگی‌های مرد عاشق این است که در هر شرایطی دوست دارد وقت خودش را با شما سپری کند حتی وقتی که پیش یکدیگر هم نیستید به فکر شماست و ترجیح می‌دهد با تلفن یا پیامک با شما در ارتباط باشد که این از نشانه های دلتنگی مردان می باشد. هرچند که بیشتر آقایان زیاد از تلفن صحبت کردن خوش‌شان نمی‌آید اما اگر قرار باشد با همسری که دوستش دارند صحبت کنند چندان هم از این کار بدشان نخواهد آمد و حتی منتظر تماس شما می‌شوند و با این کار به شما نشان می‌دهند که دوست‌تان دارند.

مردی باسلیقه و مغرور است. معمولا خیلی به سر و وضعش می‌رسد و نگران ظاهرش است. او یک مرد خوش‌لباس است که کیفیت و تجمل را دوست دارد. دوست دارد محل زندگی‌اش دنج و قشنگ و با امکانات رفاهی باشد. از تمجید و ستایش کردن خجالت نمی‌کشد و از این بابت بسیار راحت است. او دلش می‌خواهد متفاوت‌‌ترین، کم‌نظیرترین و تاثیربخش‌ترین چیزها را داشته باشد. سخاوتمند است و در مورد پول دست و دلباز است. او عاشق چیزهایی مثل گل، موسیقی ملایم، رستوران‌‌های دنج و مهمانی‌های مجلل است.

۲. سعی می‌کند آراسته باشد
وقتی قرار است شما را ببیند به خودش می‌رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببینید همان‌‌طور که خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشید. مردی که سعی می‌کند در کنار شما بی‌عیب و نقص به نظر بیاید حتما شما را خیلی دوست دارد و برای شما ارزش قائل است و همیشه بهترین‌ها را برای‌تان فراهم خواهد کرد. چون آرامش و آسایش شما برایش مهم است به‌خصوص در مواقعی که قرار است به دیدار دوستان یا اقوامش بروید، او سعی می‌کند طوری لباس بپوشد که شما راضی باشید. اینها همه از نشانه‌های دوست داشتن به روش مردانه است.(همچنین نگاه کنید به سرد شدن در دوران نامزدی)

او تقریبا همیشه هدفی دارد که برای نیل به آن سخت می‌کوشد. توقعش در عشق آن است که شما هر آنچه را در توان دارید انجام دهید و کمک کنید او به هدفش برسد. امنیت خاطر خیلی برایش اهمیت دارد. اگر می‌خواهید چنین مردی عقاید و خواسته‌های شما را مدنظر قرار دهد باید بیاموزید که در رابطه با او سیاستمدار باشید زیرا او به سیاست و تدبیر و کاردانی احترام می‌گذارد. آنچه دوست ندارد شورش و نافرمانی است. می‌تواند به طرزی خارق‌العاده حامی و پشتیبان شما باشد. جاه‌طلب است او سرسپرده شما نخواهد شد مگر آنکه بداند شما آماده‌اید سرسپرده او و اهدافش شوید.

۳. وقتی از سرکار به منزل برمی‌گردد
از نشانه‌های حمایت و دوست داشتن بعضی از مردها، این است که هنگامی که از محل کار به منزل برمی‌گردند سعی می‌کنند خستگی‌های محل کارشان را با خود به خانه نیاورند چون نمی‌خواهند محل آسایش خودشان را با درگیری‌های محل کاری‌شان خراب کنند. شاید به نظر شما بیاید که بهتر است در مورد مشکلات و جزئیات کار همسرتان اطلاع داشته باشید اما همیشه اینگونه نیست و گاهی پیش می‌آید که برخی از مردان ترجیح می‌دهند شما را درگیر حاشیه‌ها و دلمشغولی‌های کارشان نکنند و حتی بعضی از آنها برای اینکه کوچک‌ترین ناراحتی و نگرانی‌ای برای شما پیش نیاید نه‌تنها در مورد کار با شما صحبت نمی‌کنند بلکه با روی گشوده و حتی با خرید گل پیش شما می‌آیند و با بی محبتی شوهر روبرو نخواهید بود که بسیار ارزشمند است.
بنابراین در این مورد بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهید چون این هم یکی از نشانه‌های خوبی است که می‌توانید به آن دقت کنید و البته از آن لذت ببرید.

سایت روانشناسی نوین بینش

مطالب مرتبط:

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

علت فاصله گرفتن مرد از زن

آشنایی با سیاست زنانه

سیاست های زنانه در دعوای زن و شوهری

با مرد بیخیال چگونه رفتار کنیم

روش برخورد با شوهر بی مسئولیت

عواقب بی توجهی مرد به زن

بی توجهی شوهر به همسرش

 



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.