no-img
نوین اطلس

علت فاصله گرفتن مردها


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

علت فاصله گرفتن مردها
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

علت فاصله گرفتن مردها


این مطلب در مورد موضوعاتی همچون فاصله گرفتن در رابطه، عقب نشینی مردان در رابطه، وقتی مرد فاصله میگیرد، چگونگی به چالش کشیدن مردان، سرد شدن مرد، فاصله گرفتن زن از مرد، مردان مانند کش هستند می باشد.

فاصله گرفتن در رابطه

علت سکوت همسر چیست؟

برخی از زوجین در برابر مشکلات با یکدیگر مشاجره می کنند، برخی دیگر گفت و گو را انتخاب می کنند و گروهی هم بی تفاوتی و سکوت کردن را چاره کار می دانند. اما چرا گاهی این سکوت لازم است و گاهی باید نگران عواقب آن باشیم؟

برای هر زن و شوهری، در زندگی مشترک بارها و بارها این اتفاق می افتد که به دلیل تفاوت در طرز تفکر، با هم به تعارض و مشکل برخورد کنند. نحوه برخورد با این مشکلات از طرف هر زوج با زوج دیگر کاملا متفاوت است.
نحوه برخورد با این مشکلات می تواند بر ادامه رابطه بین زن و شوهر تاثیر گذار باشد. برخی از زوجین در برابر مشکلات با یکدیگر مشاجره می کنند، برخی دیگر گفت و گو و حل مساله دارند و گروهی هم بی تفاوتی و سکوت همسر را می پذیرند. مشاجره کردن اگر به صورت دایمی اتفاق بیافتد منجر به فاصله گرفتن عاطفی زوجین از همدیگر می شود و همچنین سکوت کردن های مداوم، منجر به بی تفاوتی زوج ها نسبت به همدیگر می شود.

غار تنهایی مردها مشکل اساسی زن ها
هر فردی که ازدواج می کند، نیازهای عاطفی روانی زندگی قبلی خود را، همراه با خود به زندگی مشترک می برد.
نیازهای عاطفی خانم ها عبارتند از نیاز به تحسین شدن، شنیدن کلمات عاطفی، تشکر از همراهی در زندگی و … و از نیازهای مردان نیز، نیاز به قدرت و اقتدار، مسئولیت پذیری، نیاز به خلوت و غار تنهایی و … است.
از مهمترین نیازهایی که خانم ها باید نسبت به همسرشان بشناسند، نیاز به غار تنهایی و خلوت و در واقع
سکوت کردن است. برخی اوقات مردان نیاز دارند که تنها باشند و با کسی مخصوصا همسرشان صحبت نکنند، اما اگر خانم ها این نیاز عاطفی روانی را نشناسند ممکن است که رابطه خودشان با همسرشان را به چالش و تنش بکشانند. پس لازم است خانم ها بدانید، برخی مواقع سکوت مردان علت خاصی ندارد و بسیار طبیعی است.
سعی کنید در این زمان ها برای خود سرگرمی و فعالیت های لذت بخشی را فراهم کنید تا خودتان هم دچار استرس و دغدغه ذهنی نشوید.

عدم توجه به ویژگی های مثبت
خیلی وقت ها بحث زن و شوهر بر سر ندیدن هاست. اتفاقاتی مثبت که دیده نمی شود. لازم است، به مرور زمان خانم ها و آقایان تلاش کنند که نقاط مثبت یکدیگر را شناسایی و تحسین کرده و مداوم به فکر بیان نقاط منفی همسرشان نباشند. نهایتا این کار باعث می شود، در ذهن خود، از همسرشان، یک فرد پر از عیب و خالی از خوبی
ها را بسازند. وقتی این تصویر از همسر در ذهن فرد جای بگیرد، ممکن است، به تدریج زوجین علاقه ای به صحبت کردن با یکدیگر نداشته باشند.

عقب نشینی مردان در رابطه

آنچه زن متوجه نیست، این است که مرد با عقب‌ کشیدن، نیاز به استقلال خود را ارضا کرده و بعد ناگهان احساس می‌کند می‌خواهد دوباره صمیمی شود.

مردانی که از رفتن به غار ذهنی خود، سرباز می‌زنند و طبیعت واقعی خود را انکار می‌نمایند، ناراحت، رنجش‌پذیر، بیش از اندازه حساس، تدافعی، ضعیف، انفعالی یا آزاردهنده می‌شوند و حتی خود نیز نمی‌دانند که چرا تا این حد، ناخوشایند شده‌اند.

وقتی مرد فاصله میگیرد

دنیای زن‌ها و مردها، حتی اگر در یک خانه به دنیا آمده و در کنار هم بزرگ شده باشند، آنقدر متفاوت است که می تواند حرف ساده‌ای که میان شان رد و بدل می‌شود را تبدیل به جرقه‌ای برای شعله ور کردن یک آتش کند. حالا حساب کنید زیر یک سقف با مردی از خانواده دیگر، فرهنگ دیگر و حتی شهر یا کشوری دیگر زندگی می‌کنید!

طبیعی است که در چنین شرایطی، حرف‌های‌تان تا مدت‌ها نصفه و نیمه یا اشتباه درک شوند و همسرتان هر چیز به ظاهر ساده و بی‌اهمیتی را به دلیلی برای آغاز کردن یک جنگ تبدیل کند اما نگران نباشید! اگر از همین روز برای خاموش کردن آتشی که می‌تواند میان مریخی‌ها و ونوسی‌ها راه بیفتد، تلاش کنید، می‌توانید آرامش را به خانه مشترکتان برگردانید.

محسن آشوری استاد دانشگاه و آسیب‌شناس می‌گوید: در واقع زندگی انسان، یک زندگی اجتماعی است و انسان قادر به تنها زندگی کردن نیست و انسانی که تنها زندگی می‌کند ممکن است در او انزوا و گوشه‌نشینی رخ دهد.

مردان به غار خود فرو می‌روند و زنان حرف می‌زنند
وی گفت: یکی از تفاوت‌های عمدهٔ زن و مرد طرز کنارآمدن آنان با استرس است. در چنین مواردی مردان بیش از پیش در خود فرو می‌روند و زنان به طور فزاینده‌ایی درگیری احساسی پیدا می‌کنند. در این مواقع مرد برای رسیدن به احساس بهتر به غار تنهایی نیاز پیدا می‌کند، حال آنکه زن در صورتی حالش بهتر می‌شود که دربارهٔ مسألهٔ موجود حرف بزند. درک نکردن این تفاوت‌ها اصطکاکی غیر ضروری در روابط زناشویی ایجاد می‌کند. پس باید بدانید چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنید.

چاردیواری، اختیاری
مردی که به گوشه‌ای بنشیند و دائم به فکر فرو رود، ‌در چهار دیواری خودش مخفی شود یعنی در واقع به غار تنهایی خودش رفته و اختیار آنجا در دست اوست و در اینباره روان‌شناسان و آسیب‌شناسان می‌گویند: شایع‌ترین بحث‌هایی که در مردان و زنان وجود دارد و در هر سنی اتفاق می‌افتد گوشه‌نشینی و یا غارنشینی است که در واقع این افراد با خود خلوت می‌کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.

وی تصریح کرد: حالت انزوا و گوشه‌نشینی به گونه‌ای است که شخص در این حالت به رویا و خیالات می‌رود بطوری که می‌خواهد خودش را سرگرم کند و خود را از بحران‌ نجات دهد و‌‌ رها شود، در اینگونه افراد انزوا و گوشه‌نشینی بوجود می‌آید.

آشوری عنوان کرد: انزوا و گوشه‌نشینی در افراد مختلف وجود دارد و جنسیت هم در این گونه افراد مطرح نیست و سن خاص هم در این افراد وجود ندارد، این افراد خودشان را در عالم دیگری می‌برند تا بتوانند از طریق خیال‌بافی و تخیل خود را نجات دهند و چون بی‌هدف هستند مهارت لازم را در این زمینه ندارند و نمی‌دانند که چه باید انجام دهند.

چگونگی به چالش کشیدن مردان

مردان چه جور خانم هایی را دوست دارند؟

اول از همه مردها به دنبال کسی هستند که تشنه عشق و محبت باشد. شاید این حرف بسیاری از خانم ها را غافلگیر کند اما مردها دوست دارند مورد دوست داشتن قرار بگیرند و خودشان نیز کسی را دوست بدارند. مشکل اینجاست که خانم ها برخورد بی احساس و سردی با آنها دارند.

خوب، حالا مردها واقعا به دنبال چه چیز هستند؟

* اول از همه مردها به دنبال کسی هستند که تشنه عشق و محبت باشد. شاید این حرف بسیاری از خانم ها را غافلگیر کند اما مردها دوست دارند مورد دوست داشتن قرار بگیرند و خودشان نیز کسی را دوست بدارند. مشکل اینجاست که خانم ها برخورد بی احساس و سردی با آنها دارند. پیدا کردن خانمی که قابل دوست داشتن باشد کمی مشکل است و مردها از اینکه بفهمند دختر رویاهایشان را پیدا کرده اند خوشحال می شوند.

* مردها دنبال خانمی می گردند که در نظرشان جذاب باشد. خانم ها اغلب تصور میکنند که مردها خیلی سطحی نگر بوده و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد وضعیت ظاهری خانم می باشد. مردها لزوما به دنبال خانم های کمر باریک نمی گردند و اکثر آنها از خانم های چهل کیلویی خوششان نمی آید، بلکه آنها می خواهند کسی را داشته باشد که به وضعیت ظاهری خود افتخار کند (البته این کار را نباید بیش از اندازه انجام دهد). مردها از داشتن نامزدی که قیافه خوبی داشته باشد لذت می برند و من فکر نمی کنم که مردی چیزی جز این به شما بگوید.

* مردها به دنبال خانم هایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. کسی که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از خانم ها قابل اعتماد نبوده و بسیار بی وفا هستند. همین امر باعث می شود که مردها محتاط تر عمل کنند. بوسه روز عید و یا عشق بازی ها اصلا به حساب نمی آیند و این جزئی از خصوصیات خانم هاست. آقایون به شدت از بی وفایی و بد قولی بیزار هستند و به دنبال کسی می گردند که بتوانند از صمیم قلب به او اعتماد کنند.

* مردها می خواهند برای خود تشکیل زندگی خانوادگی دهند و به دنبال شریکی هستند که بتواند با او در خانه زندگی کند. خانم هایی که در محیط های اجتماعی فعالیت می کنند برای مردها قابل قبول تر هستند چرا که آقایون تصور می کنند خیلی بهتر می توانند با این گونه افراد ارتباط برقرار کنند و ارتباطشان پایدار تر خواهد بود.

* مردها به دنبال خانم هایی با روحیه زنانه و مهربان می گردند زیرا چنین خصوصیاتی باعث می شود که یک زن بتواند مادر بهتری برای بچه هایش باشد. البته این امر بدان خاطر نیست که مردها انتظار دارند خانم ها آنها را نیز تر و خشک کنند بلکه بدان خاطر است که دوست دارند فرزندانشان در آغوش مادر مهربان و دلسوزی پرورش پیدا کنند.

* مردها به دنبال خانم های خوش مشرب هستند. بعضی از خانم ها خیلی سخت گیر بوده و برای جزئیات اهمیت بیش از اندازه ای قائل می شوند. آیا تا به حال دختر هایی را دیده اید که دارای خلق و خوی پسرانه هستند؟ مردها می خواهند از در کنار هم بودن با همسر خود لذت ببرند و احتیاج به محبت دارند به همین دلیل همیشه به دنبال فرد خوش طبعی هستند که بتوانند در کنار او به آرامشی که آرزوی آن را دارند دست پیدا کنند.

* مردها به دنبال زن هایی هستند که حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده باشند. البته منظور ما آن دسته از خانم هایی نیست که دائما به دنبال مد می روند و چهره خود را به انواع و اقسام اشکال مختلف در می آورند. خانمی که بادگلو می زند و از خود گاز معده خارج می کند هیچ گاه برای یک مرد قابل قبول نخواهد بود. این روزها خانم ها ممکن است از مشروبات الکلی استفاده کنند که این کار نیز به نوبه خود باعث میشود که نظر جنس مخالف به آنها جلب نشود. بعضی از خانم ها هستند که در زمان عصبانیت هر چه که دلشان می خواهد بار طرف مقابل می کنند که این کار به هیچ وجه به مزاج آقایون سازگار نیست. مردها نمی خواهند رفتار همسرشان به اندازه خودشان بی شرمانه و توهین آمیز باشد.

* مردها کسی را می خواهند که حامی و پشتیبانشان باشد. خیلی از خانم ها منتظر هستند که اشتباه کوچکی از آقا سر بزند که آنها را به باد انتقاد بگیرند و در مسائل خصوصی و حتی شغلی شان دخالت کنند. آقایون به ارتباط خود به عنوان یک سیستم محافظ نگاه می کنند زمانیکه خانم نتواند یک چنین حسی را در آنها به وجود آورد و از این گذشته تا آنجا که می تواند از آنها انتقاد هم بکند، چیزی نمی گذرد که آقا از او جدا می شود.

سرد شدن مرد

مردها به دلایل مختلفی می توانند سرد شوند. در زیر چند مورد از دلیل فاصله گرفتن مردانرا عنوان خواهیم کرد:

۱. به سردی گراییدن ابراز علاقه خانومها نصبت به قبل
۲. برآورده نکردن احتیاجات جنسی آقایان به صورتی که انتظار دارند.
۳. توجه نکردن خانومها به وضعیت مالی آقایان.
۴. بچه دار شدن خانومها و کم توجهی ناشی از بچه دار شدن نسبت به آقایان.

فاصله گرفتن زن از مرد

عدم توجه به ویژگی های مثبت
خیلی وقت ها بحث زن و شوهر بر سر ندیدن هاست. اتفاقاتی مثبت که دیده نمی شود. لازم است، به مرور زمان خانم ها و آقایان تلاش کنند که نقاط مثبت یکدیگر را شناسایی و تحسین کرده و مداوم به فکر بیان نقاط منفی همسرشان نباشند. نهایتا این کار باعث می شود، در ذهن خود، از همسرشان، یک فرد پر از عیب و خالی از خوبی ها را بسازند. وقتی این تصویر از همسر در ذهن فرد جای بگیرد، ممکن است، به تدریج زوجین علاقه ای به صحبت کردن با یکدیگر نداشته باشند.

فرزندان، عاملی دیگر
فرزندان در زندگی، از مهمترین و بهترین نعمت هایی هستند که خداوند در اختیار هر زن و شوهری می گذارد. وقتی کودک متولد می شود و وارد زندگی یک زوج می شود با جذابیت و عاطفه، توجه زوج ها از یکدیگر کم می شود. کم کم بعد از گذشت این اتفاق زوج ها فاصله زیادی از هم می گیرند و نیازهای یکدیگر را برآورده نمی کنند و تمام سعی و تلاش خودشان را به سمت فرزندشان معطوف می کنند. در این حالت، زوج ها حوصله صحبت کردن با یکدیگر را ندارند، زیرا از همدیگر فاصله گرفته اند و از روحیات و نیازهای هم مطلع نیستند. زوج های موفق کسانی هستند که با وجود داشتن فرزند، ابتدا یکدیگر را دوست بدارند و به همدیگر تعلق خاطر را نشان دهند و نیازهای هم را برآورده کنند. به صورت کلی زوج ها باید مهارت های مدیریت توجه به نیازهای اعضای خانواده خود را یاد گرفته باشند.

هدایت سکوت
یکی از بهترین پیشنهادهای روانشناسی در حوزه گفت و گوی همسران این است که هم خانم و هم آقا در زمان بحث و مشاجره کمی سکوت کنند. در واقع قبل از مشاجره تفاهم در این باره که هنگام بالا گرفتن مشاجره و بحث، بهتر است، اندکی سکوت کنند، راهکار موثری است. در زمان این سکوت هدایت شده، خانم و آقا هیچ گونه صحبتی را با یکدیگر رد و بدل نمی کنند و هر کدام به انجام دادن یک فعالیت می پردازند. در این حالت میزان خشم طرفین نیز هدایت می شود. همچنین با این کار، از سکوت کردن در جهت بهبود ارتباط خودمان با همسرمان استفاده کرده ایم.

مردان مانند کش هستند

چرا مردان احساسشان را پنهان می کنند؟
مردان امروزی هنوز هم ارثیه ی قدیم را باخود دارند : باید شجاع باشند وحق ندارند از خود ضعف نشان دهند. زنان درهمه جای دنیا از خود می پرسند: “چرا مرد باید اینقدر تودار باشد؟ چرا نباید احساس واقعی خودش رو به من نشون بده؟” ، “وقتی بداخلاقه یا از چیزی عصبانیه، همه چیز رو توخودش می ریزه ودیگه نمی شه با یه من عسل خوردش ودیگه نمی ذاره کسی بهش نزدیک بشه”

اصولا یک مرد، درحال رقابت، مسلط است و درحال دفاع، تودار . مردها در چنین حالاتی ، وضعیت روحی شان را دربرابر اطرافیانشان مخفی میکنند، تادر هر موقعیتی آقای خانه بمانند. در واقع ابراز احساسات برای مردان ، به معنای ضعف است.

هنوز هم برخی رفتارها در بعضی خانواده ها وجود دارد که این گونه رفتار مردان را تشدید می کند، به این ترتیب که به آنان یاد داده می شود که باید مانند یک مرد رفتار کنند، باید شجاع باشند و اینکه یک مرد گریه نمی کند.

چرا زنی که مضطرب است باید حرف بزند؟
اضطراب وفشار ، باعث فعال شدن عملکرد مغز مرد ، که همان تجسم فضایی ومنطقی است می شود. اما در مورد زن ، مرکز تکلم را فعال می کند . بنابراین او شروع می کند به حرف زدن وتا بتواند ادامه می دهد.وقتی زن مضطرب است با کسی که آماده شنیدن باشد، حرف می زند وسرش را می برد.او می تواند ساعت ها با دوستش درباره مشکلش با تمامی جزئیات صحبت کند و وقتی حرفش تمام شد همه چیز را مشترکا از اول تا آخر دوباره تکرار می کنند. او در مورد مشکلات جاری، گذشته یا احتمالی ومشکلاتی که برایشان راه حلی وجود ندارد حرف می زند. وقتی حرف می زند به دنبال راه حل نمی گردد .حرف زدن به تنهایی او را آرام می سازد وتسلی می بخشد. صحبت های او بدون نظم وقاعده است ومی تواند درهر لحظه، همزمان چند موضوع را مطرح کند، بدون اینکه هربار به نتیجه ای برسد.

برای مرد ، گوش کردن به زنی که در مورد مشکلاتش حرف می زند کار بسیار سختی است، چرا که احساس می کند زن برای هرمشکلی که هنگام صحبت مطرح می کند ، یک راه حل از او می خواهد. مرد نمی خواهد فقط راجع به مشکلات صحبت کند او می خواهد علیه آن مشکل دست به کار شود. احتمالا مرد در لحظات مختلف تک گویی زن را قطع می کند ومی گوید :”حالا این موضوع که وسط حرفت پرید، چیه؟” موضوع وسط حرف، یعنی اینکه زن نباید موضوع دیگری را وسط حرفش مطرح کند. مهمترین چیزی که یک مرد می تواند یاد بگیرد، گوش کردن است واینکه گاهی چند صدا از خود درآورد وچند حرکت نشان دهد که یعنی گوش می کند، اما هیچ راه حلی ارایه ندهد.البته این نسخه برای مرد عجیب وغریب است.چون او معمولا وقتی راه حلی به ذهنش برسد شروع به حرف زدن می کند.

نکته ی جالب و مشکل ساز از اینجا شروع می شود : وقتی زنی از پذیرش راه حل مرد سرباز می زند مرد سعی می کند مشکلات او را کم اهمیت نشان دهد، مثلا با این جملات: “آنقدرها هم مهم نیست” ، ” باز داری موضوع را بزرگ می کنی” ، “حالا خیلی هم بد نشده” . به این ترتیب زن عصبی می شود؛ زیرا احساس می کند مرد نمی خواهد به او گوش دهد.

می خواهم بیشتر بدانم:

چگونه برای مردان جذاب باشیم

عقب نشینی مردان در رابطه

علت تنفر مرد از همسرش

سرد شدن پسر از دختر

تعبیر خواب خیانت شوهر به زن

چرا مردان خیانت نمی کنند

چگونگی برخورد با زن خیانتکار

مردان خیانت خیانتکار چگونه رفتار می کنند

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.