no-img
نوین اطلس

عقب نشینی مردان در رابطه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عقب نشینی مردان در رابطه
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

عقب نشینی مردان در رابطه


این مطلب در مورد علت فاصله گرفتن مرد از زن، فاصله گرفتن در رابطه، علت فاصله گرفتن مردها، وقتی مرد فاصله میگیرد، دلیل فاصله گرفتن مرد از زن، دلیل فاصله گرفتن مردان، چگونگی به چالش کشیدن مردان، سرد شدن مرد می باشد.

علت فاصله گرفتن مرد از زن

۱- توجه بیشتر زن به خانواده پدری خود

برخی از مردان در جلسات مشاوره اظهار می کنند که چون به این نتیجه رسیده اند که اولویت نخست زندگی همسر خود نیستند، به همین دلیل آنها نیز زن خود را اولویت نخست زندگی خود نمی دانند و ترجیح می دهند تا با فرد دیگری رابطه عاطفی داشته باشند. مهدی آریافر در تشریح این موضوع به زنان توصیه می کند: شوهر شما همیشه باید فرد شماره یک زندگیتان باشد. اگر اتفاق فوق‌العاده‌ای نظیر قبولی در دانشگاه و یا موفقیت در اخذ مدرک تحصیلی، ترفیع کاری، تأیید بارداری یا هر خبر خوب دیگر رخ دهد؛ ممکن است وسوسه شوید که ابتدا این خبر خوب را به والدینتان اطلاع بدهید، ولی اجازه دهید همسرتان نفر اولی باشد که از این خبر خوش مطلع می‌شود. برای مرد بسیار مهم است که شما او را در درجه نخست اهمیت قرار داده و سپس موضوع را با دیگران در میان بگذارید. ولی در پاره ای موارد برخی از زنان ناخودآگاه طوری رفتار می کنند که به خانواده پدری خود بیشتر از شوهرشان اهمیت می دهند. زوجین باید بدانند که آنها دیگر در خانه پدری حضور ندارند و تشکیل خانواده جدیدی داده اند لذا نباید به گونه ای رفتار کنند که شوهرشان احساس کند، مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و اولویت نخست زندگی همسرش نیست. بدیهی است تداوم این وضعیت می تواند مرد را از همسر خود دور کرده و زمینه شکل گیری خیانت عاطفی و جنسی را فراهم سازد.

۲- بی توجهی زن به رابطه زناشویی

مهدی آریافر در این خصوص معتقد است: بررسی ها بر روی برخی از مردانی که به همسر خود خیانت کرده اند، نشان می دهد که آنها از ضعف زن در برقراری یک رابطه زناشویی جذاب، مثبت و سازنده گله مند بوده اند. متأسفانه برخی از زنان و حتی مردان، با مهارتهای لازم برای داشتن رابطه زناشویی مؤثری که می تواند در تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشد، آشنا نیستند، بنابراین هرطوری که دلشان بخواهد رفتار می کنند، فقدان این مهارت ها باعث می شود تا زن یا مرد با الگوهای رفتاری اشتباهی که از خود بروز می دهند، ناخواسته همسر خود را از چنین رابطه ای گریزان کرده و خلائی را ایجاد کنند که او در خارج از خانه به دنبال برطرف کردن آن باشد. لذا بهتر است هر یک از طرفین اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و حتی در مورد علائق طرف مقابل برای داشتن رابطه ای دو طرفه و جذاب صحبت کنند تا بتوانند به یک دیدگاه مشترک و مؤثر دست یابند.

۳- رفتار تحکم آمیز زن با شوهر

این متخصص سرشناس خانواده در این خصوص به مهر، گفت: زمانی که یک زن با صدایی مردانه و حالتی دستوری امر و نهی می کند، این احساس را در شوهر خود به وجود می آورد که زن او یک مدیر است نه همسر. بارها در جلسات مشاوره خیانت همسران از زبان مردان شنیده ام که برخی از زنان به دلایل مختلف در نوع گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم برخورد می کنند و این احساس را در شوهران ایجاد می کنند که آنها قصد دارند تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند و لذا مردان نیز در برابر چنین زنانی یا مقاومت می کنند و یا ترجیح می دهند با بی تفاوتی به تدریج از علاقه و احساسات مثبت خود نسبت به همسرانشان کاسته و به دنبال ارتباط عاشقانه دیگری بروند.

۴- تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان

مهدی آریافر در این باره خطاب به زنان تاکید می کند: هیچ شکی نیست که فرزندان و یا دوستان، افراد بسیار مهمی در زندگی شما هستند، اما قطعاً از همسر شما مهمتر نیستند. اگر همسرتان را از ردیف اول اولویت‌های زندگی‌تان پایین بیاورید، این پیام را به مرد القاء کرده اید که وفاداری کاملی به او ندارید، لذا نباید از او نیز توقع داشته باشید تا به شما وفادار بماند. اولویت نخست زندگی شما باید همسرتان باشد. اینکار نه تنها باعث رشد و شکوفایی زندگی‌تان می‌شود و آن را در برابر بی وفایی و خیانت احتمالی شوهرتان بیمه می‌کند، بلکه محیطی امن و ایمن برای شما و فرزندتان فراهم می‌کند. بارها از برخی از مردان نظیر این جملات را شنیده ام که اظهار داشته اند که وقتی با حالتی خسته از سر کار وارد منزل شده اند، همسرشان در حال رسیدگی به فرزند و یا صحبت کردن با دوستان صمیمی اش بوده و هیچ توجهی به حضور شوهر خود نداشته است. برخی از مردان نیز می گویند: «همسرمان در مهمانی ها توجه چندانی به ما ندارد و همه تمرکزش بر روی دوستان و اطرافیان خودش است» بدیهی است مردان در چنین وضعیتی احساس می کنند، زنان زحمات و تلاش آنها را در بیرون از خانه نادیده گرفته و قدردان نیستند، تداوم این وضعیت مرد را از خانواده دور کرده و او را بسوی بی وفایی و خیانت به زن سوق خواهد داد.

۵- سرزنش کردن مرد توسط زن

این مشاور خانواده می افزاید: تحقیر و سرزنش کردن مرد باعث شکسته شدن اقتدار او خواهد شد و از او فردی پرخاشگر و عصبی خواهد ساخت که دیگر همانند سابق، همسرش را دوست نخواهد داشت. مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد. وقتی شما به عنوان شریک زندگی اش عیب او را بیان می کنید، او اولین احساسی که می کند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار خطرناک است. پس اگر خواهان یک همسر مهربان و خوب هستید، به جای دیدن بدی‌هایش، خوبی های او را ببینید و مدام آنها را به زبان بیاورید و اگر انتقادی از او دارید، به جای استفاده از کلمات تنش زا و سرزنش کردن او سعی کنید تا با لحنی ملایم و بهره گیری از مهارتهای ارتباطی مناسب با او صحبت کنید. پیشنهاد می کنم برای کسب این مهارتها یا از کتابهایی که در این زمینه نوشته شده و یا از راهکارهای مشاورین با تجربه و آگاه بهره بگیرید. برخی از مردان در جلسات مشاوره می گویند؛ همسرمان کاری کرده است که ما از اشتباه کردن می ترسیم زیرا اگر مرتکب اشتباهی شده و یا در اثر عواملی که حتی خارج از دست ماست، گرفتار بحرانی شویم، همسرمان به جای آنکه به ما انگیزه داده و اعتمادبه نفس لازم برای غلبه بر شرایط موجود به ما بدهد، اقدام به سرزنش و تحقیر کرده و همین امر باعث شده تا ما نیز به محض رهایی از مشکلات، دیگر بر روی همراهی همسر خود حساب باز نکرده و از او فاصله بگیریم.

فاصله گرفتن در رابطه

هنر ارتباط درست ما را به داشتن روابط عمیقی که به رشد شخصیت‌مان کمک می‌کند؛ می‌رساند. اما برخی رفتارها ما را به سرعت از دیگران دور می‌کند.

خودشیفتگی

افرادی که مدام درباره خودشان صحبت می‌کنند اغلب نیز توسط دیگران طرد می‌شوند.

ظاهر

زیبایی واقعی باید از درون قلب و بدن باشد. افرادی که بیشتر به ظاهر خود توجه می‌کنند و با آرایش غیرمتعارف، خود را در مرکز توجه قرار می‌دهند؛ جذابیت‌شان را سریع‌تر از دیگران از دست می‌دهند.

رقابت با دیگران

افرادی که همیشه احساس می‌کنند در یک تقابل و مسابقه با دیگران قرار دارند سریع‌تر جذابیت‌شان را از دست می‌دهند. این افراد مدام در حال گفتن تفاوت‌های بهتر خود نسبت به دیگری هستند. اگر فرد مقابل کوهنورد است او یک قله را فتح کرده و مثال‌هایی از این دست نشان می‌دهد که آن فرد در حال مسابقه و رقابت برترجویی خود است.

دعوا با دوستان

افراد غیر جذاب مدام احساس می‌کنند که دوستان‌شان، دشمنان‌شان هستند و در حال مبارزه با آنها دوستان‌شان را از دست می‌دهند.

سوال درباره اهمیت خود

قطعاً شخص غیرجذابی می‌توانید باشید که می‌پرسید آیا من از دید شما مهم هستم؟ همان‌طور که دوستی با شما برای من مهم است برای شما هم هست؟ شاید دو دوست شما با یکدیگر به جایی رفته و شما را نبرده باشند. برای آنها اصلا این مسئله مهم نیست بنابراین با پرسش در این باره خود را غیر جذاب نکنید. آنها هنوز دوستان شما هستند، بی‌خیال شوید.

رئیس‌بازی دراوردن

در یک گروه دوستان یکی همیشه تصمیم‌گیری می‌کند و مدام مسئول کنترل دیگران است. در این صورت اون شخص جذابی نیست.

علت فاصله گرفتن مردها

چگونه مرد را به سخن گفتن تشویق کنیم؟
وقتی زن قصد صحبت دارد یا احساس می کند که می خواهد به همسرش نزدیکتر شود باید باب صحبت را خود بگشاید وانتظار نداشته باشد که شوهرش آغازگر صحبت باشد. برای گشودن باب صحبت ، زن باید ابتدا احساسش را با شوهرش درمیان بگذارد.حتی اگر همسرش حرفی برای گفتن نداشته باشد. وقتی زن از شوهرش به این دلیل که به سخنان او گوش می دهد تشکر کند، به تدریج گفتنی های مرد افزایش می یابد. ممکن است مرد هنگام صحبت با زنش بسیار باز وروشن حرف بزند، اما درآغاز حرفی برای گفتن نداشته باشد.

آنچه زنان درباره مردان نمی دانند این است که آنان باید دلیلی برای گفتن داشته باشند.مردان صرفا برای اینکه حرفی زده باشند درگفت وگو شرکت نمی کنند.اما وقتی زن مدتی حرف می زند، مرد به تدریج تشویق می شود که خواسته ها ونظریاتش را مطرح کند. مثلا اگر زن درباره مشکلات روزی که پشت سرگذاشته حرف بزند، مرد هم ممکن است به برخی از مشکلاتی که درآن روز داشته اشاره کند تابتوانند یکدیگر را درک کنند. اگر زن درباره احساسش به بچه ها حرف بزند مرد هم ممکن است درباره بچه ها حرفی بزند واظهارنظر کند. وقتی زن حرف می زند ومرد احساس نمی کند که مورد سرزنش وزیر فشار قرار گرفته است به تدریج لب به سخن می گشاید.

وقتی مرد فاصله میگیرد

به همسرتان بگویید دوستت دارم

خواهرم ، اگر می‌بینی که زندگی‌ات دیگر صفای روزهای اول را ندارد برای این است که خودت از گل زندگی‌ات غفلت کردی! آیا می‌خواهی جبران گذشته را بکنی و دوباره زندگی‌ات پر از عشق و محبت شود؟

من یک دستور ساده برایت دارم:

اگر به من قول بدهی که این دستور را عمل کنی به زودی دوباره قلب تو از عطر عشق و محبت، مدهوش خواهد شد.
البته از شما چه پنهان، که این دستور از من نیست!

این دستور از پیامبر مهربان ماست.
پس گوش فراده!

آن حضرت فرمود: وقتی مرد به همسر خود بگوید «دوستت دارم»، این سخن هیچ گاه از قلب همسرش بیرون نمی‌رود.

ای کاش ما اسلام را فقط در نماز و روزه خلاصه نمی‌کردیم! آیا می‌شود آن روزی بیاید که همه ما جمله «همسرم! دوستت دارم» را هم به عنوان یک برنامه دینی خود بدانیم؟

آیا می‌دانید که هر زنی نیاز دارد که حداقل روزی سه بار این جمله را بشنود؟

پس هیچ گاه این جمله سحرآمیز و جادویی را از همسرت دریغ مکن!

دلیل فاصله گرفتن مرد از زن

صمیمت از لحاظ عاطفی
مرد باید اطمینان یابد هنگامی که برای اولین بار در مقابل همسر خود می گرید همسرش او را کنار نمی زند و برخورد بدی با او نمی کند.

در سنین پایین مردان می آموزند که به هر طریق ممکن خود را فردی ضعیف نشان ندهند. از نظر مردان نشانه های ضعف شامل شکایت کردن ، احساس ترس یا نگرانی، یا ابراز نگرانی ها و تردیدهای شخصی است.

توجه کنید به هنگام بروز هر مشکلی همسر مکانی امن است. مرد می تواند مشکلات خود را نزد همسر بیان کند و همسرش نیز باید به او در بهبود آن یاری رساند.

دقیقا مانند خانم ها که کم کم از لحاظ جنسی وارد رابطه می شوند مردان نیز با گذشت زمان احساسات خود را نشان می دهند. اگر مرد را از خود برانید و اگر نتوانید هنگام نیاز به او یاری رسانید او دیگر در مورد بیان احساسات خود به شما اطمینان نخواهد کرد و او کم کم از رابطه خارج می شود .

در این شرایط زوجین از هم دور شده و فاصله می گیرند و مرد سکوت اختیار می کند زیرا معتقد است او دچار نقص است و زن نیز در احساسات اسیر می شود.

دلیل فاصله گرفتن مردان

پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد؟

کشف شخصیت واقعی مردها بدون نقاب و رسیدن به واقعیت طرف مقابل از دغدغه‌های قدیمی و همیشگی خانم ها بوده و هست. شناخت عمقی مردان مشکلات و سوءتفاهم‌های‌تان را کم می‌کند و باعث برقراری رابطه بهتر بین شما می‌شود. کشف رازهایی از دنیای پر پیچ و خم مردان و توجه به آنها نه تنها به شما در تصمیم‌های‌تان کمک می‌کند بلکه با نگاهی تازه شما را وارد افکار و سیاست‌های مردانه می‌کند.حالا اگر روی معنی کارها و اخلاق همسرتان حساس شده‌اید چند نکته ساده اما اساسی در مردان را بشناسید.

کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است

همه ما فکر می‌کنیم وقتی همسرمان با جزئیات تمام برای‌مان تعریف می‌کند که کجا بوده ‌است و چه کرده است یعنی هیچ چیزی را از ما پنهان نکرده و با ما روراست است و می‌توانیم خیال‌مان راحت باشد اما باید بدانید که کاملا در اشتباه هستیم، چون وقتی او خیلی به تعریف جزئیات می‌پردازد یعنی در حال پنهان کردن موضوعی است و می‌خواهد با تعریف داستانی طول و دراز موضوع اصلی را پنهان کند. نشانه‌ای ‌مهم که می‌تواند عدم صداقت را نشان دهد زمانی است که شروع به تعریف کردن داستانی می‌کند و در آن بیشتر به جزئیات بی‌اهمیت می‌پردازد و مدام از موضوع اصلی طفره می‌رود، باید بدانید در این مواقع احتمالا در حال پنهان کردن موضوعی است، به‌خصوص اگر هنگام صحبت مدام مکث کند، چون در حال ساختن یک واقعیت خیالی است در این مواقع شما می‌توانید با سؤال کردن او را تا حدی مجبور به گفتن حقیقت کنید. اگر کمی با خود فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که وقتی خودتان هم در حال گفتن حقیقت و تعریف کردن یک واقعه خاص هستید خیلی به جزئیات نمی‌پردازید.

احساسات‌تان را کنترل کنید

شاید همسرتان خیلی گرفتار باشد، همیشه سرکار است و شما خیلی کم او را می‌بینید، این موضوع به خودی خود اصلا شک‌برانگیز نیست ولی زمانی که همسرتان یکباره و به طور ناگهانی و بدون اینکه سابقه داشته باشد شروع به خریدن کادوهای خیلی گران​قیمت برای شما می‌کند، زمین و زمان را برای‌تان فرش قرمز پهن می‌کند تا حواس​تان از همه چیز دور باشد به این مسئله فکر کنید که شاید او دچار عذاب وجدان شده‌ است و می‌خواهد به نوعی جبران کند (البته این مسئله همیشه صدق نمی‌کند). گاهی نیز پیش می‌آید که همسر بی‌اعتنای شما ناگهان بیش از حد مهربان می‌شود و بیش از اندازه به شما توجه نشان می‌دهد همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از احساس گناه او باشد بنابراین بهتر است در این مواقع در رفتارهای او دقیق شوید تا متوجه شوید واقعا چرا ناگهان اینقدر مهربان شده و آیا به راستی دچار تحول شده یا…

اگر شما آدم ساده‌ای باشید از چاپلوسی طرف مقابل خوشحال خواهید شد و همین رضایت خاطر شما نقطه آغاز شکست شما خواهد بود ولی اگر باهوش و زیرک باشید چاپلوسی او در برابر شما اذیت‌کننده نیز هست. نحوه روبه‌رو شدن با اینگونه افراد بسیار ساده است به این ترتیب که از کنارشان به گونه‌ای بگذرید که انگار چیزی نشنیده‌اید و با لبخند ساده‌ای پاسخگوی او باشید، چرا که در نهایت شما برنده‌اید اگر عقل را به همراه زیرکی و حربه‌های مخصوص خودتان به‌کار گیرید. یادتان باشد احساسات شما به حد کافی زیاد هست در مواقعی آن را به کار گیرید که ضروری باشد نه در همه موارد.

چگونگی به چالش کشیدن مردان

آیا می خواهید برای مرد خود جذاب تر شوید؟ چیزهای جدید در زندگی برای هر کسی جالب است، سعی کنید علائق او را بشناسید و با رعایت این ۵ راهکار، همواره در نگاه وی جذاّب تر، جدید و دوست داشتنی تر باشید.
۱- در هیجانات و علائق ورزشی، او را همراهی کنید
طرفدار تیم ورزشی مورد علاقه وی باشید، این کار مردها را به وجد می آورد، اگر خانه دار هستید، در حین انجام امور خانه، می توانید از نتیجه و مراحل بازی سوال کنید، بعضی از مردها عاشق ورزش مورد علاقه اشان هستند. با این کار خود را به وی نزدیک تر کرده و روابط خود را مستحکم تر می کنید. در این صورت، شما برای وی، حکم رفیقی را دارید که او را در تمام مراحل و هیجانات بازی همراهی می کند.
۲- برای او جشن و میهمانی بگیرید
بیشتر مردها به تاریخ تولّد و میهمانی برای خود حتّی فکر نمی کنند، این شما هستید که با گرفتن یک میهمانی، دعوت دوستانش، تدارک غذا و پذیرایی جالب و جدید، می توانید او را خوشحال و غافلگیر کنید. این کار تأثیری عاشقانه در ذهن او خواهد داشت. متأسفانه در حال حاضر بیشتر همسران به این کارها و خوشحالی شوهرشان اهمیّتی نمی دهند.
۳- او را در روابط با دوست های پسرش راحت بگذارید
این مسئله از قدیم تا کنون باعث اختلافات بین زن و شوهر بوده، بدون شک هر مردی دوست دارد اوقاتی را با همجنس خود و دوستانش بگذراند، مردها افکاری دارند که تنها خود جنس مرد می فهمد، این طبیعیست، باور کنید! آنها نیاز دارند که حتیّ برای چند ساعت، آزاد از مسئولیّت های زندگی، با دوستان خود تفریح کنند، بنابراین تحمّل داشته باشید، با غر زدن و شکایت، تنها اوضاع را بدتر می کنید. در صورت ملایمت، او نیز متقابلاً خوشحال می شود که شما نیز با دوست های دخترتان رفت و آمد کنید.
۴- با او فیلم ببینید و لذّت ببرید
حقیقت این است که بیشتر مردها اوقات فراغت خود را دوست دارند جلوی تلویزیون بنشینند و استراحت کنند، شما نیز در دیدن فیلم و برنامه های دلخواه وی، او را همراهی کنید. در صحنه های هیجان انگیز یا خنده دار، از خود عکس العمل نشان دهید و او را به هیجان بیاورید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید طی فیلم پشت سر هم از جای خود تکان نخورید.
۵- با غذای دلخواه وی، او را غافلگیر کنید.
درست است که خانمها همیشه باید غذا درست کنند، امّا گاهی وقتها، با درست کردن غذای دلخواه وی و چیدن میزی رویایی و دو نفره، او را غافلگیر کنید. این کار نه تنها او را خوشحال می کند، بلکه می فهمد که برای او ارزش زیادی قائلید.

سرد شدن مرد

برای اینکه مرد زندگی خود را اغوا کنید و او را علاقمند نگه دارید، باید نقش یک افسونگر را بازی کنید و کاری کنید که عاشق شما باشد.

در این مقاله نکاتی را برای شما بیان می کنیم که به کمک آن می توانید شوهرتان را به گونه ای شورانگیز نسبت به خود وابسته و علاقمند سازید و مسحور خود سازید.

دلفریب باشید

نقش یک پری دریایی را بازی کنید. یک پری دریایی با اینکه بسیار زیباست خود را در معرض دید قرار نمی دهد. در رابطه خود کمی رمز راز به عنوان چاشنی وارد کنید. مقدار کمی طفره رفتن اشتیاق او را برای بدست آوردن شما بیشتر می کند. هیچگاه بدن خود را بیش از حد درمقابل همسر خود به نمایش نگذارید. اگر در روابط خود غیر قابل پیش بینی باشید این کار باعث می شود شور و اشتیاق او را بیشتر کنید. پیام های متناقض و گیج کننده برایش بفرستید می توانید سرکش و سپس رام باشید معصومانه رفتار کنید آنگاه مانند افراد شرور رفتار کنید. این گونه رفتارها سبب می شود همسر شما سعی کند بیشتر متوجه شما شود و بیشتر شما را کشف کند.

از خوب بودن زیادی پرهیز کنید

اگر تمام سعی خود را برای بسیار خوب و فرمانبردار بودن بکار گیرید احتمالاً در پایان روز بسیار از رفتار خود راضی خواهید بود اما با محبت بیش از حد در عمل از جاذبه و شدت اغواگری خود کاسته اید و حتی ممکن است پس از مدتی باعث دلزدگی همسر خود شوید. وقتی یک تقاضای طبیعی دارید همسرتان به عنوان فردی پر توقع به شما نگاه می کند. نیکی بیش از اندازه به ندرت کسی را شیفته می کند.

بعضی اوقات قسمت های کوچکی از سیاهی های شخصیت خود را نشان دهید. گاه کمی بی رحمی از خود نشان دهید یا حتی اگر لازم دیدید کمی هم کارهای زشت انجام دهید ولی مراقب باشید کارهای مبتذل و بی ارزش انجام ندهید.

جاذبه ظاهری داشته باشید.

آنچه مردان می بینند برایشان بسیار مهم است. و در آنها کشش یا دافعه ایجاد می کند در حالیکه خانم ها با مغز خود عشق می ورزند مردان از طریق آنچه می بینند مجذوب می شوند. بسیار مهم است که خود را برای همسر خود سرحال و جذاب نگه دارید. بعد از ازدواج شما یک مسئولیت مهم داریدکه نباید با خود خواهی از زیر آن شانه خالی کنید. باید خود را آراسته کنید، باید از نظر بدنی متناسب باشید از پوست و موی خود مراقبت کنید و از نظر روحی فردی پرانرژی باشید.

همه این کارها نه تنها به دوام زندگی زناشویی شما کمک می کند بلکه سبب اعتماد به نفس بالای شما می شود.

اگر چه بهتر است در اجتماع با سلیقه همسر خود رفتار کنید ولی شما به عنوان زنی جذاب، خوش تیپ، باوقار، باعزت نفس بالا، شیک و مرتب سبب اعتماد به نفس بالای شوهر خود خواهید شد. و در این میان زنان دیگر کمتر می توانند در مقابل چشمان همسر شما دلربایی کنند. و البته فراموش نکنید به گونه ای لباس بپوشید که نظر مردان دیگر به سمت شما جلب نشود چون در رابطه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

نیازهای مزاجی و ذهنی همسر خود را فراموش نکنید

در حالی که برای حفظ همسر خود تلاش می کنید نباید از نیازهای احساسی و فکری همسر خود غافل شوید. رنگ مورد علاقه او، خواندنی های مورد علاقه اش، فیلم ها و کتاب هایی که دوست دارد همه را باید بدانید و هر از چند گاهی او را غافلگیر کنید و یکی از آن چیزهایی که به آن علاقه دارد به او هدیه بدهید. طرز تهیه خوراک، دسر و یا نوشیدنی مورد علاقه او را پیدا کنید و آن را برای وقتی که از سر کار به خانه بر می گردد حاضر کنید. خود را با آنچه دوست دارد و دوست ندارد و حوصله او مطابقت دهید.

همه انسان ها تمایل دارند خود را در ظاهر خویشتندار و فردی که به فکر دیگران است نشان دهند ولی در عمل همه ما در نهایت افرادی خود خواه هستیم و قبل از هر کسی به خود اهمیت می دهیم بنابراین اگر همسر خود را به اندازه کافی (نه بیش از حد) نوازش کنید او را به خود وابسته کرده اید.

به همسر خود احترام بگذارید

بسیاری از خانم ها فکر می کنند بزرگترین نیاز مردان به آنها نیاز جنسی است ولی در حقیقت این است که آنها بیش از هر چیزی احتیاج به احترام آن هم از شریک زندگی خود دارند. با او به گونه ای صحبت کنید و همینطور به گونه ای رفتار کنید که شوهرتان احساس کند برایش ارزش زیادی قائل هستید.

اعتماد به نفس او را تقویت کنید.

مردها برخلاف ظاهرشان همانند کودکان هستند که می خواهند از آنها تعریف و تمجید شود. اعتماد به نفس او را با تایید تصوراتش نسبت به خودش تقویت کنید. این کار شما سبب می شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد. با صداقت و گاه با زیرکی همه رفتارهای خوبش را به او بگویید. اگر روزی یک بار به او بگویید که دوستش دارید سبب می شود احساس خوبی در او ایجاد کنید.

او راتشویق کنید

وقتی همسر شما تلاش می کند مشوق او باشید. و بگویید که به او کاملاً ایمان دارید. حتی اگر همسرتان خرابکاری کرد به جای اینکه در مقابل او قرار گیرید و او را سرزنش کنید بگویید دفعه بعد حتماً موفق می شوی. از همسر خود به خاطر تلاشی که کرده است قدردانی کنید. این کار باعث می شود عصبانیت او تخلیه شود و رفتار بدی که احتمالاً با شما خواهد داشت خنثی شود. مردها وقتی که از همسر خود احساس برتری می کنند امنیت را حس می کنند بنابراین سعی کنید این گونه تظاهر کنید.

حتی اگر با همسر خود اختلاف نظر اساسی دارید هیچگاه از کلمات بد و خشن استفاده نکنید چون این کار صدمات جبران ناپذیری به روابط شما می زند.

مطالب مرتبط:

دعا برای دفع زن مزاحم

کلمات جادویی برای مردان

سکوت مرد عاشق

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.