no-img
نوین اطلس

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم
zip
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم


افراد رفیق باز به هیچ وجه همسران خوبی نمی شوند آن ها دوستانشان را به همسرشان ترجیح می دهند و نمی توانند والدین خوبی برای فرزندانشان باشند. از نظر روانشناسی شوهر رفیق باز ممکن است مشکلاتی داشته باشد پس بهتر است قبل از هر چیز علت رفیق بازی مردتان را درک کرده و بعد از آن به این فکر کنید که چگونه بین شوهرتان و دوستانش جدایی بیندازید و آن ها را از هم دور کنید. رفیق بازی مردان هیچ وقت عاقبت خوبی ندارد و و برای ترک آن باید اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین می توانید برای ترک رفیق بازی مردان از دعا بهره ببرید.

روانشناسی شوهر رفیق باز

از نظر روانشناسی بودن مردان در کنار رفیق ها و دوستان هم جنس خود، در سلامتی آن ها تاثیر مثبت دارد. مردان به تفریح و گشت و گذار با دوستان خود نیازمند هستند. اما قطعا این جمله برای زنان بسیار ناخوشند و غیرمنطقی است. حتی ترجیح می دهند این سلامتی که در اثر با دوست بودن قرار است برای همسرشان ایجاد می شود نباشد اما همسرشان دست از رفیق بازی بردارد.

روانشناسی ثابت کرده است در بیشتر مواقع احتمال کاهش استرس مردان هنگام قرار گذاشتن با هم‌جنس‌ های خود، بیشتر از زمان بیرون رفتن با جنس مخالف یا صرف وقت با خانواده است. بر اساس تحقیقات روانشناسی حضور در یک گروه از رفیقان و هم جنس ها باعث می‌شود عوارض اضطراب برای مردها کمتر آزار دهنده باشد.

علت رفیق بازی مردان

شاید شما مقصر رفیق بازی مردتان هستید:

زنی  که در زندگی مشترک در انجام وظایف زناشویی و همسرداری کوتاهی می‌کند خواسته یا ناخواسته باعث می‌شود که همسرش بیشتر از گذشته اوقات فراغت خود را با دوستانش سپری کند. در این حالت ممکن است مرد بخواهد وقت خود را کنار خانواده سپری کند اما چون زن او در ایفای نقش همسری ضعف‌هایی دارد، این مرد نیز با بودن بین رفیق هایش  احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

در واقع وقتی یک زن نتواند کانون خانواده را گرم نگه دارد، کانون خانواده سرد می‌شود و مرد ترجیح می‌دهد نیاز عاطفی‌ اش را در جمع دوستانش و‌گاه متاسفانه با نشاط‌های کاذب تامین کند. البته کوتاهی همسر تنها یکی از دلایل رفیق بازی است به عبارت دیگر این رفتار نادرست می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

عاقبت رفیق بازی

رفیق بازی مساوی با طلاق عاطفی

بد‌ترین عاقبت و پیامد داشتن رابطه بیش از اندازه با دوستان یا به اصطلاح عامیانه‌تر «رفیق بازی» این است که فاصله بین افراد بیشتر و بیشتر می‌شود و هر یک از زوجین ترجیح می‌دهند کمترین ارتباط را با یکدیگر داشته باشند.
در پی این نوع رفتار‌ها به مرور زمان آن عاطفه و احساسی که اوایل ازدواج وجود داشته است از بین می‌رود و در ‌‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی منجر شود.

چگونه شوهر را از دوستانش دور کنیم

اگر خودتان هم اهل معاشرت زیاد با دوستانتان باشید، تحمل یک مرد رفیق باز برایتان ساده تر می شود شما می توانید یک نه بگویید و همه چیز را به هم بزنید. اما نباید به همین زودی به فکر جدایی بیفتید. اگر نامزدتان رفیق باز است، شاید بد نباشد برای اصلاح او تلاش کنید. تغییرات ذره ذره ایجاد می شوند، به شرطی که خود او آمادگی تغییر را داشته باشد و ضرورت آن را حس کند.

این اقدامات می تواند به شما کمک کند شوهرتان را از دوستانش دور کنید:

۱- بعد از ازدواج ارتباط همسران باید با دوستان دوران مجردیشان کمتر شود و اولویت شان همراهی با همسرشان باشد اما توقع قطع کامل این رابطه های دوستانه را هم نداشته باشید. به او اجازه دهید در زمان های مشخصی، مثلا آخر هفته ها یا دو روز در هفته با دوستانش باشد و بقیه وقتش را برای شما صرف کند.

۲- انرژی تان را صرف حذف دوستان او نکنید بلکه جذابیت های دو نفرگی و با هم بودن را آنقدر زیاد کنید تا او ترجیح دهد روابط متاهلی داشته باشد، بیشتر با شما باشد یا در خانواده وقت بگذراند.

۳- دنبال علاقه های مشترک، حل مسئله های مشترک و وقت گذرانی های جذاب بگردید. وقتی با هم هستید از کمبودها، انتظارات به زمین مانده و غرغرهای همیشگی حرفی نزنید. بیشتر با هم بخندید.

۴- دوستان مشترکی پیدا کنید که بتوانید رابطه خانوادگی با آن ها بسازید و به نوعی شما هم در رفت و آمد او با دوستان متاهلش شریک شده و او را در روابط خود با دوستان متاهلتان وارد کنید.

دعا برای ترک رفیق بازی مرد

برای نجات شوهر از مردم فاسد یا دوستان بد و ناباب و ترک رفیق بازی شوهر و دور کردن او از دوستانش دعایی را بخوانید که حضرت لوط را از دست قوم تبه کارش نجات داد:

«رَبِّ انْصُرْنی‏ عَلَی الْقَوْمِ الْمُفْسِدینَ»

(آیه ۳۰ سوره عنکبوت)

«پروردگارا! مرا در برابر این قوم تبهکار یاری فرما»

این آیا را هر روز صبح بعد از اینکه بیدار شد و شب قبل از اینکه بخوابد ۱۰ بار بخوانید به او فوت کنید

مطالب مرتبط:

چگونه شوهر را مطیع خود کنیم

چگونه شوهرم را جذب خانه کنم

عقب نشینی مردان در رابطه

دعای سنگین برای جدایی

رابطه با دوستان بعد از ازدواج

علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.