no-img
نوین اطلس

علت دلسردی مردان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

علت دلسردی مردان
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

علت دلسردی مردان


این مطلب در مورد موضوعات علت تنفر مرد از همسرش، علت دلسردی زنان، دلسرد شدن زن از شوهر، تنفر از زن، دلسرد شدن از شوهر، درمان دلسردی، دلسردی در زندگی، دلسرد شدن از زندگی نوشته شده است.

علت تنفر مرد از همسرش

۱- از افسردگی رنج می برد.

۲- مردتان کاملا بی رمق است.

۳- مردتان درباره شغلش نگرانی های کاری دارد.

علت دلسردی زنان

زن و شوهرها برای اینکه اشتباهات خود را جبران کنند و جلوی خراب شدن بیشتر رابطه و به هم خوردن زندگی خود را بگیرند باید به علائم بحران در روابطشان توجه کنند. علائم بحران در رابطه زن و شوهرعبارتند از:

مصاحبت

در ابتدای زندگی، زن و شوهر برخی اوقات با هم شوخی و تفریح می کنند و از مصاحبت یکدیگر لذت می برند و سعی می کنند رضایت یکدیگر را جلب کنند. وقتی تبادل نظرها و گفتگو ها کم می شود یا از بین می رود نشانه آن است که روابط آن ها رو به سردی است.

عشق و محبت

البته نمی توان انتظار داشت که سال ها پس از ازدواج روابط عاشقانه زن و شوهر مانند دوران اولیه گرم و پرهیجان باشد. زندگی مشترک به تدریج دلبستگی های دیگری بین آن ها به وجود می آورد و علائق مشترکی آن ها را به هم پیوند می دهد. با این حال با از بین رفتن روابط عشقی نشانه عدم توجه زن یا شوهر نسبت به همسر خود می تواند باشد.

اعتماد متقابل

زن و شوهرهایی که به هم اعتماد دارند با هم روابط صمیمانه دارند و بیشتر می توانند مشکلات زندگی را تحمل و برطرف کنند. کم شدن یا از بین رفتن اعتماد متقابل استحکام زندگی آن ها را تهدید می کند.
در زندگی مشترک اختلاف نظرهایی وجود دارد. در همه افراد نقاط ضعفی می توان یافت. ممکن است در گفت و شنود ها با انتقادی دوستانه و بدون آن که رنجش ایجاد کند اختلاف نظر را مورد بحث قرار داد. اما اگر در هر موقعیتی از نقاط ضعف یا اختلاف نظر به عنوان وسیله ای برای تحقیر یا سرزنش همسر استفاده شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

توجه به نقاط ضعف

همسرانی که روابط صمیمانه دارند به صفات خوب و جنبه های مثبت شخصیت یکدیگر توجه دارند و در موقع مناسب آن را ستایش می کنند. اما اگر در گفتگوها و مشاجرات نقاط ضعف یکدیگر را مطرح و به انتقاد یا سرزنش بپردازند نشانه آن است که روابط آن ها خوب نیست و زندگی زناشویی آن ها در معرض خطر قرار دارد.

البته در زندگی مشترک اختلاف نظرهایی وجود دارد. در همه افراد نقاط ضعفی می توان یافت. ممکن است در گفت و شنود ها با انتقادی دوستانه و بدون آن که رنجش ایجاد کند اختلاف نظر را مورد بحث قرار داد. اما اگر در هر موقعیتی از نقاط ضعف یا اختلاف نظر به عنوان وسیله ای برای تحقیر یا سرزنش همسر استفاده شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

دلسرد شدن زن از شوهر

۱- قسم دروغ

با اینکه بیشتر خانم ها از قسم خوردن آقایان وقتی خودشان ناراحتند بدشان نمی آید اما از مردهایی که فکر می کنند قسم خوردن تنها راهی است که حرفشان را باور کنند متنفرند.

۲- سلطه گری

بیشتر خانم ها مردی می خواهند که از آنها محافظت کند و به آنها احساس امنیت دهد اما به دنبال دیکتاتوری که به آنها دستور دهد چه بکنند و کجا بروند و با کی حرف بزنند و یا چه بپوشند نیستند. زنان از مردانی که قصد کنترل دارند می ترسند و از آنها فرار می کنند.

۳- متعهد نشدن

خیلی مهم است که مردها درک کنند که وقتی همه چیز جدی می شود، زن ها توقع دارند که شما دو نفر خودتان را محدود به همدیگر کنید. زن ها از اینکه بازیچه کسی قرار بگیرند و با کسی بمانند که از متعهد شدن می ترسد متنفر هستند.(نگاه کنید به علت سرد شدن ناگهانی مردان)

۴- رمانتیک نبودن

زن ها عشق واقعی همراه با حس ارتباط عاطفی به مردشان را می خواهند. اگر طرفتان احساس کند که فقط بخاطر رابطه جنسی سراغ او می آیید خیلی زود از شما دور شده و حتی اجازه دست زدن به خود را هم به شما نخواهد داد.

۵- نرسیدن به خود

با اینکه ظاهر همه چیز نیست اما زن جذب مردانی که به خود نمی رسند، موهایشان ژولیده است، بوی عرق می دهند، ناخن هایشان بلند شده، دهانشان بو می دهد و لباس های چروک می پوشند نمی شوند. علاوه بر این، متناسب نگه نداشتن اندامتان به خانم ها نشان می دهد که احترامی برای خودتان قائل نیستید و هیچ انگیزه و نظمی در زندگی ندارید.

تنفر از زن

ویژگی هایی در زنانکه باعث تنفر مردان می شود و علت سرد شدن مردان در رابطه زناشویی:

۱. اینکه زن‌ها چطور می‌توانند حتی ساده‌ترین چیزها را هم پیچیده کنند: شاید این اولین باری نباشد که این را می‌شنوید، خانم‌ها عادت دارند وقتی چیزی را نمی‌خواهند، اما نمی‌توانند بگویند چرا، موضوع را پیچیده کنند. برای آنها پیچیده کردن مسائل خیلی راحت‌تر از توضیح دادن است.

۲. کمبود اعتمادبه‌نفس در خانم‌ها: چطور ممکن است مردی زنی را تحسین کند که قادر به تحسین کردن خودش نیست؟

۳. زن‌هایی که فکر می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند: این هم درست مثل مورد قبلی است. همیشه باید تعادل وجود داشته باشد.

۴. میل شدید زن‌ها برای تغییر دادن مردها: خیلی از زن‌ها با این تصور وارد یک رابطه می‌شوند که می‌توانند نقص‌های جزیی فردمقابل خود را عوض کنند. و بااینکه ممکن است در بعضی مسائل درست باشد، اما هیچ چیز برای یک مرد بدتر از این نیست که زن زندگی‌اش خصوصیات او را نپذیرد

۵. حسادت خانم‌ها: داشتن حسادت در یک رابطه تاحدی می‌تواند سالم باشد اما متاسفانه وقتی این حسادت تا جایی پیش می‌رود که روابط مرد با اجتماع اطرافش را دچار مشکل می‌کند، او را از زن زندگی‌اش دورتر می‌کند.

۶. زن‌هایی که بیش از حد وابسته هستند: مردی که احساس کند در رابطه خود اسیر شده است، هر کاری که دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا آزادی خود را دوباره به دست‌ آورد.

دلسرد شدن از شوهر

این کارها همسرتان را دلسرد می کند

ترساندن

کمالگرایی بیش از حد، باعث احساس ترس می‌شود. همسرانی که توقع دارند همسرشان بر اساس ملاک‌های کمالگرایانه آن‌ها عمل کنند احساس دلسردی را به همسران خود انتقال می‌دهند.

تصدیق نکردن پیشرفت

وقتی پیشرفت‌های همسرتان را تصدیق نمی‌کنید باعث دلسرد شدن همسرتان می‌شوید. تصدیق کردن پیشرفت‌های همسر باعث تشویق آن‌ها برای تغییر می‌شود.

حساسیت بیش از حد

وقتی همسری می‌خواهد بر‌تر از دیگران باشد، به همسر خود بیش از حد حساس می‌شود، چرا که این اعتقاد اشتباه را دارد که وقتی کسی می‌شوم که از دیگران سر‌تر باشم. وقتی شوهر یا زن در مورد یک دوست خود صحبت می‌کند یا از لباس قشنگ کسی حرف می‌زند، طرف مقابل این صحبت‌ها را کنایه از نواقص خود می‌بیند و واکنش نشان می‌دهد. این نوع رفتار‌ها ممکن است باعث دلسردی طرف مقابل شود، چرا که هم منظور او را بد تعبیر کرده‌اید و هم در مقابل ابراز عقیده یا احساساتش ایستاده‌اید.

درمان دلسردی

۱-علت را پیدا کنید
ببینید چه چیزی او را این چنین دلسرد کرده؟ با او باشید، با او صحبت کنید، او را خوشحال کنید، سعی کنید او را بخندانید، به او نزدیک باشید، با او دوست باشید. آیا قبل از اینکه با او ازدواج کنید هم مثل حالا بود؟ اگر برای کشف او وقت بگذارید، زمان پاسخ شما را می دهد.(نگاه کنید به دلیل فاصله گرفتن مردان)

۲-خودتان را تغییر دهید
بزرگی می گفت: “اگر نگرش تان را تغییر دهید، می توانید زندگی تان را تغییر دهید.” بنابراین همه چیزی که نیاز دارید تغییر است. عادات بدتان را تغییر دهید. همسرتان چه چیزی را در مورد شما دوست ندارد؟ آن را تغییر دهید. کار سختی است ولی ارزش امتحان کردن را دارد، این طور نیست؟

۳-به خوبی از او مراقبت کنید اما مراقبت از خودتان را هم فراموش نکنید
اگر کمی سر و وضع تان را بهتر کنید، همسرتان می خواهد که با شما باشد. او به شما افتخار می کند زیرا یک همسر فوق العاده دارد. سعی کنید جهت اظهار عشق به همسر خود از بعضی کلمات عاشقانه مثل عسلم، خانمم، عزیزم و … چیزهای دیگری که به ذهن تان می رسد استفاده کنید.

۴-کارهایی را با هم انجام دهید
می توانید با هم دکور خانه را عوض کنید، باغچه درست کنید، برای شام بیرون بروید، مسافرت بروید. این کار باعث گرم شدن رابطه تان و همچنین دلگرمی همسرتان خواهد شد. به او هدیه بدهید، سورپرایز کردن یک عنصر مهم در ازدواج است، آن را فراموش نکنید.(نگاه کنید به چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم)

دلسردی در زندگی

درمان دلسردی از زندگی:

۱. یادتان باشد تسلیم نشوید.
همه‌ی ما در زندگی با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ایم- رویارویی با مشکلات غیرقابل اجتناب است. تصور کنید که زندگی بدون چالش چه‌قدر نامطلوب است. ما بدون عبور از لحظات سخت رشد نمی‌کنیم و درس نمی‌گیریم؛ فقط هیمن‌طور بدون هدف جلو خواهیم رفت و احساس دلزدگی و رکود خواهیم داشت. مشکلات کمک می‌کنند همه‌ی تمرکز و توجه‌مان را روی کاری که می‌خواهیم انجام دهیم بگذاریم، ما را تشویق می‌‌کنند که تغییر کنیم، به شکستن موانع پیش رو ادامه دهیم و در دام راحتی و بی‌خیالی نیفتیم. این‌که درحال‌حاضر دوران سختی را سپری می‌کنیم، به این معنا نیست که همیشه اوضاع همین‌طور خواهدبود. فقط نگاه‌تان به خورشید باشد، و نهایتا متوجه خواهیدشد که سایه‌ها، پشت سرتان ناپدید خواهندشد.

۲. یادتان باشد که پذیرای تغییر باشید.
بسیاری از اوقات، با مقاومت در برابر تغییر زندگی را پیچیده می‌کنیم. در حالی که، تغییر ما را محکم و استوار نگه می‌دارد، به ما کمک می‌کند که رشد کنیم، و تضمین می‌کند که تکامل یافتن و یاد‌گرفتن را ادامه دهیم. هیچ کس نمی‌گوید که تغییر راحت است، اما اگر راحت باشد، واقعا ارزش‌اش را دارد؟ شاید تا به حال دقت نکرده‌اید، اما بهترین چیزها در زندگی زمانی رخ می‌دهند که به یک چندراهی برسیم، زمانی که زندگی تیره و تار به نظر می‌رسد و بهتر شدن شرایط در تصورمان نمی‌گنجد. معمولا، زمانی که به پایان خود رسیده‌اید و حتی تصور نمی‌کنید که بتوانید ادامه بدهید، خشم و یاس به شما مسیر درستی را که باید انتخاب کنید، نشان خواهد داد. هیچ چیز خوبی در زندگی به راحتی به‌دست نمی‌آید، و اگر چیزی را بدون زحمت و تلاش به‌دست بیاورید، چندان برای‌تان مطلوب نخواهد بود.

۳. یادتان باشد که این شما هستید که انتخاب می‌کنید.
شما در هر برهه از زمان، قدرت کنترل زندگی خودتان را دارید- هیچ نیرویی از بیرون تصمیم نمی‌گیرد که چه شغلی انتخاب خواهیدکرد، کجا زندگی خواهیدکرد یا چه نگرشی خواهیدداشت. همه چیز در دستان شما است، بنابراین به جای این‌که بترسید یا این مسئولیت را انکار کنید، آن را با آغوش باز بپذیرید. شما مجبور نیستید مشغول به کاری باشید که از آن نفرت دارید، یا در جایی زندگی کنید که قلب‌تان را خشنود نمی‌کند، یا در رابطه‌ای بمانید فقط به این دلیل که به شما احساس امنیت می‌دهد. در لحظه‌ای که متوجه شدید عشق خود را نسبت به زندگی از دست داده‌اید، باید به عقب برشد و دوباره‌ تصمیماتی را که تا این‌جا اتخاذ کرده‌اید، ارزشیابی کنید.

یادتان باشد، دلسردی فقط به این معنا است که ما باید انتخاب‌های بهتری برای خودمان داشته باشیم، بنابراین به خودتان فرصت این کار را بدهید. شما استحقاق شاد بودن را دارید، اما گاهی اوقات، برای رسیدن به آن باید حسابی زحمت بکشید و یک تحول کلی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

دلسرد شدن از زندگی

اغلب اوقات زمانی که دلسرد هستیم، غالبا به جای توجه روی چیزهایی که خوب پیش می‌روند، روی چیزهای ناجور زندگی‌مان تمرکز می‌کنیم. حتی اگر فقط به این خاطر ‌که امروز صبح از خواب بیدار شدید سپاسگزار باشید، همین قدردانی در برابر زندگی کمک می‌کند که خوبی‌‌های بیش‌تری در مسیرتان جاری شوند. اگر تمرکزتان را بگذارید روی چیزهایی که بد پیش می‌روند، حدس بزنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ فقط بیش‌تر آنها را جذب خواهید کرد. مطالعات بی‌شماری قدردانی را با روابط بهتر، سلامتی بیش‌تر، نگرشی خوشبینانه‌تر درمورد زندگی و بسیاری از چیزهای دیگر مرتبط می‌دانند‌.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

آیا مردان هم دلتنگ می شوند

علت کم شدن علاقه به همسر

علت فاصله گرفتن مرد از زن

دلسرد شدن از شوهر

علایم طلسم سردی

چگونه به یک مرد محبت کنیم

سرد شدن مرد

علت تنفر مرد از همسرش

وقتی مردان ناراحتند چه باید کرد

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

اشتباهات برگرداندن عشق

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

علت تنفر مرد از همسرش و تنفر از زن چیست ؟ علت دلسردی زنان و دلسرد شدن زن از شوهر چه می تواند باشد. درمان دلسردی برای دلسرد شدن از شوهر و دلسردی در زندگی و دلسرد شدن از زندگی



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.