no-img
نوین اطلس

علت کم شدن علاقه به همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

علت کم شدن علاقه به همسر
zip
دی ۷, ۱۳۹۶

علت کم شدن علاقه به همسر


موضوعاتی که در این مقاله قصدر دارم در مورد آن ها صحبت کنم تعریف علاقه، نشانه های بی علاقگی زن به شوهر، دعا برای سرد شدن از شخصی، دلایل سرد شدن زنان، علایم دوست نداشتن شوهر، معنی علاقه، نشانه های عدم علاقه مرد به زن، نشانه عشق پسر به دختر خواهند بود.

تعریف علاقه

ز.روبین یکی از نخستین روان شناسانی که به بررسی عشق پرداخته‌اند، از ۲۰۰ دانشجو خواست با پاسخ دادن به جملات یک پرسشنامه گسترده تجربه خود را توصیف کنند. او دریات که تجربه عشق ظاهرا در بردارنده چهار ویژگی اصلی است.

افراد عاشق خود را نیازمند یکدیگر می‌دانند. در هنگام تنهایی ، نخستین فکری که به ذهن آنها خطور می‌کند یافتن طرف مقابل است.
آنها علاقه مندی و دغدغه خاطر را تجربه می‌کنند، یعنی میل به انجام کاری برای یکدیگر.
آنها احساس اعتماد می‌کنند. آنها معتقدند که می‌توانند با امنیت مطالب خود را به یکدیگر بگویند.
این اعتماد ظاهرا بخوبی ایجاد شده است، چرا که افراد عاشق تحمل خطاهای طرف مقابل دارند.

افراد عاشق این ویژگیها را در عمل نشان می‌دهند. روبین دریافت کسانی که خود را عاشق توصیف می‌کنند، نسبت به سایر زوجهای زمان بیشتری به چشمان یکدیگر نگاه می‌کنند. سوونسون گزارش کرد که افراد عاشق، عشق خود را این گونه نشان می‌دهند:

ابراز محبت کلامی و جسمانی.
تبادل پاداش و انجام کارهایی برای یکدیگر.
حمایت عاطفی و اخلاقی از یکدیگر.
صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتارهای کمتر خوشایند طرف مقابل.
موار متفاوت تجربه عشق
اشتباه است اگر چنین فکر کنیم که همه انسانها عشق را به یک شیوه می‌کنند. برخی عشق را به عنوان پدیده‌ای سریعا متغیر و پر راز و رمز و عده‌ای دیگر نیز آنرا به عنوان چیزی ظریف و عقلاین تجربه می‌کنند. افرادی که معتقدند اختیار سرنوشتشان در دست خودشان است، کمتر احتمال می‌رود که خودشان را به عنوان کسی در نظر بگیرید که “به دام” عشق افتاده است و یا آن که عشق را به مشابه چیزی متغییر و پر راز و رمز ببینند. در این میان تفاوتهای جنسیتی نیز وجود دارد.

محققین گزارش کردند که مردان ساده‌تر از زنان ، عاشق می‌شوند و زنها ساده‌تر از مردان فارغ. بر اساس این تحقیق مردان در مقایسه با زنان در مقیاسهای عشق احساساتی نمره بالایی می‌آورند و زنان در جفت گزینی خود بیشتر از مردان احتیاط به خرج می‌دهند. علاوه بر این ، تفاوتهای فرهنگی نیز در مورد مفهوم عشق وجود دارد. با اینکه آمریکاییها علاقه مندی و دغدغه خاطر را بخش بسیار با اهمیتی از عشق محسوب می‌کنند اما مردمان سایر کشورها اهمیت کمتری برای آن قایل‌اند.
انواع عشق
به نظر جی. ا.لی یونانیها بین سنخهای مختلف عشق فرق قائل بوده‌اند، به نظر آنها چندین نوع عشق وجود دارد:

عشق شهوانی: بر اساس جاذبه جسمانی بوده و ویژگی آن اشتیاق شدید به خود فاش سازی سریع و صمیمیت جنسی است.
عشق دوستانه: به آهستگی و در اثر دوستیهای قلبی ایجاد می‌شود.
عشق بازیگر و دمدمی: ویژگی افرادی است که می‌توانند به سادگی از یک رابطه به سراغ رابطه‌ای دیگر بروند، یا همزمان و بیش از یک رابطه وارد شوند.
خود باختگی: نوعی عشق خود باخته ، ایثارگر ، عمقا دلسوزانه است.

نشانه های بی علاقگی زن به شوهر

گاهی روابط بعد از شروعی خوب و مناسب به شکست می انجامند. بعضی اوقات فقط با پرسیدن چند سؤال کوچک و جزئی ناگهان رابطه شما به پایان خود می‌رسد. برخی اوقات نیز با اینکه شما باور دارید که او مرد رویاهایتان است، پیام‌هایی درهم و گیج کننده به شما منتقل می‌کند و شما را وادار به حدس و گمان راجع به احساسات خود می‌کند. در این مواقع شما شروع به بهانه جویی و ایراد گرفتن از او به خاطر رفتار نامشخص اش می‌کنید. درک کردن علائم و نشانه‌هایی که ثابت می‌کند مردتان دیگر علاقمند به شما نیست ممکن است دردناک باشد، اما به شما کمک خواهند کرد تا به یک رابطه مرده و بی معنی پایان دهید و بتوانید به زندگی خود ادامه داده و از آن نهایت لذت را ببرید.

روابط

او تلفن‌های شما را جواب نمی‌دهد یا ایمیل‌ها و پیام‌هایتان را به موقع پاسخ نمی‌دهد. شما نیز دائماً از این طرز برخورد او بهانه جویی می‌کنید و ایراد می‌گیرید. نادیده گرفتن، ساده‌ترین و مشخص‌ترین نشانه عدم علاقه و توجه او نسبت به شماست.

اجتماع

او در مورد زندگی خانوادگی‌اش با شما صحبت نمی‌کند یا هیچ تلاشی برای معرفی شما به اعضای خانواده و دوستانش انجام نمی‌دهد. برای انجام وظایف اجتماعی و شغلی‌اش از شما تقاضای کمک نمی‌کند. هیچ وقت برای ملاقات با دوستان و اعضای خانواده‌تان در دسترس نیست.

دسترسی

به قدری سرش شلوغ است که دیگر وقتی برای شما ندارد، همیشه به انجام کارهایی غیر از کنار شما بودن سرگرم است. به سختی حاضر به اختصاص یک روز وقت بیشتر برای شماست. اصلاً به این نکته توجه نمی‌کند که نیازهای شما چیزی بیش از نیازهای مادی است.

آینده

اصلاً به فکر آینده نیست. حتی اگر شما در حال برنامه ریزی برای مراسم عروسی و ازدواج خودتان هستید، او حداقل به فکر تعطیلات بعدی تان یا گذراندن آخر هفته ای لذت بخش با شما هم نیست.

وضوح و روشنی

هیچ مردی کاملاً نمی‌داند که چطور احساسات خود را مستقیماً بیان کند، بنابراین به مبهم بودن ادامه می‌دهد. احساسات خود را به روشنی و با صراحت تمام ابراز نمی‌کند و رفتاری نامعلوم و پر از ابهام را از خود نشان می‌دهد. ممکن است شک و تردیدهایش را کاملاً درک نکرده باشد.

زنان دیگر

با علاقه ای عجیب در مورد دیگر زنان با شما صحبت می‌کند و اصلاً اهمیتی نمی‌دهد که ممکن است شما را ناراحت کند. ممکن است روابطش با همسر یا دوستان قبلی‌اش را حفظ کند. مردی که عاشقتان باشد، به شما توجه خواهد کرد و هرگز کاری که موجب ناراحتی شما شود انجام نخواهد داد.

بهانه جویی

دلایل زیادی برای رفتارهای مبهم خود دارد. دلایلی از قبیل کار زیاد، ضربه روحی از یک زن دیگر و یا نداشتن وقت و حوصله کافی برای عدم بحث درباره رفتارش می‌تراشد. اگر به شما علاقه داشت به جای بهانه جویی، راه حلی پیدا می‌کرد.

دعا برای سرد شدن از شخصی

دعای مجرب بیرون کردن عشق کاذب از فکر و قلب

صرفا در امر حلال استفاده شود.

برای فراموش کردن عشق شخص خاص از ذهن و قلب ، آیه ۲۷ از سوره مبارکه ابراهیم را هفت مرتبه قرائت کند و بر کف دستهایش بدمد و سپس دستهایش را به صورت و بدن بکشد . عشق و محبت به آن فرد را فراموش خواهد نمود. برای نتیجه گیری کامل بهتر است که این عمل را یک هفته ادامه دهد.

( یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَهِ وَیُضِلُّ اللّهُ الظَّالِمِینَ وَیَفْعَلُ اللّهُ مَا یَشَاءُ ) .

دلایل سرد شدن زنان

همان طور که میدانید در رابطه سالم جنسی زناشویی عشق ورزی یکی از مهمترین اجزاء سازنده یک رابطه پایدار است، در روابط جنسی کلا دو چیز همیشه مهم بوده است، رابطه جسمی و رابطه عاطفی.

در روابط کوتاه مدت و یک شبه که بیشتر به هدف لذت جویی یا بقای نسل صورت میگیرند، تاکید بروی رابطه بدنی است اما اگر خواهان یک رابطه بلند مدت با همسرتان هستید نمیتوانید صرفا به برقراری یک رابطه جسمی بسنده کنید و خیالتان را راحت کنید که فقط به صرف عمل دخول و رفع نیاز جنسی میتوانید زندگی شیرین و خوبی را تجربه کنید.

برای اینکه بتوانید رابطه جنسی تان را همیشه گرم نگه دارید و به فراخور آن زندگی شیرینی را تجربه کنید باید نیازها و خواسته های طرف مقابلتان را نیز در نظر بگیرید و با شناسایی رفتارهایی که موجب سرد شدن رابطه تان میشود از عواقب احتمالی جلوگیری کنید.

همه مان این مثل معروف را شنیدیم که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا به همه آقایون عزیز توصیه میکنم تا نکات آمده شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنند تا بتوانند با عواملی که خود میتوانند ایجاد کنند و باعث واکنشهای منفی در خانمشان شوند، آشنایی پیدا کنند و از این به بعد از تکرار این کنشها و رفتارها جلوگیری کنند.

مردان زیر برای خانمها سرد کننده هستند :

۱. مردهایی که با بدن زنها آشنا نیستند.

۲. مردهایی که بیش از حد با زن خودشان در رابطه جنسی خشن رفتار می کنند. ( بهترین فردی که میتوان در نحوه رفتار صحیح جنسی بدنی به شما مشاوره بدهد همسر خودتان است، سعی کنید از او بپرسید که چه جوری دوست دارد با او رفتار شود )

۳. مردهایی که به هنگام رابطه جنسی رفتار نظافتی مناسب ندارند . خوردن و آشامیدن در زمان رابطه جنسی و عدم کنترل در خروج منی بویژه در مردانی که قصد جلوگیری از بارداری را دارند .

۴. مردهایی که بیش از حد در هنگام رابطه جنسی حرف می زنند .

۵. مردهایی که از بهداشت شخصی پایینی برخوردارند. ( قابل توجه کسانیکه دهانشان همیشه بوی بد میدهد، ناخنهایشان بلند و زیرشان پر از چرک است، بدنشان بوی عرق متعفن میدهد، دستهایشان پینه های زبر و خشن دارد، پاها و جورابهای بد بو و کثیف دارند، و … )

۶. مردهایی که بیش از حد به ظاهر، قیافه و سرو و وضع زن اهمیت میدهند. ( قابل توجه کسانیکه به اندام زنانشان خیلی توجه میکنند و خود وجود زنانشان را فراموش میکنند )

علایم دوست نداشتن شوهر

در بعضی از ازدواج ها دیده می شود یکی از زوجین دائم این احساس را دارد که همسرش شخص دلخواهش نیست و از این موضوع احساس ناراحتی می کند. واقعیت این است که این حس تقریبا به سراغ بسیاری از افراد متاهل می آید، اما برای برخی افراد، حسی گذرا و موقتی است و برای برخی دیگر احساسی پایدار که دائم آنان را رنج می دهد.
مجردها مراقب باشند
قبل از هرچیز از آن جا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است به افراد مجرد توصیه می کنیم که حتما در فرآیند انتخاب همسر بدون خجالت و رودر بایستی مشارکت فعال داشته باشید. اگر نمی توانید برای ازدواج تصمیم گیری کنید، احتمالا هنوز برای ازدواج کردن آمادگی ندارید. شما باید نظرات بزرگان خانواده و فامیل را جویا شوید و از تجربیاتشان استفاده کنید، اما هرگز تن به ازدواج اجباری ندهید. وجود علاقه در یک ازدواج به منزله نیروی محرکه و موتور یک ازدواج است و باعث می شود فرد انگیزه لازم برای حل مسائل زندگی

مشترک را به دست آورد. اما خوشبختانه احتمال به وجود آمدن علاقه پس از ازدواج نیز صفر نیست. به بیان دیگر ما به هیچ وجه توصیه به ازدواج اجباری و بدون وجود علاقه نمی کنیم، اما اگر شما در حال حاضر در چنین رابطه ای قرار گرفته اید، لازم است قبل از هرگونه تصمیم گیری، برای ادامه زندگی مشترک تلاش کنید. یک مشاور خبره می تواند به شما در رسیدن به تصمیم درست کمک کند. جدایی همیشه باید به عنوان آخرین راه حل، مد نظر قرار گیرد.
اگر احساس می کنید از ابتدا همسرتان را نمی خواسته‌اید؛ بد نیست بدانید که:
_ دلسوزی کردن برای خودتان کمکی به شما نخواهد کرد. پس دست از ترحم کردن به خود بردارید.

_ از همسرتان باج خواهی نکنید، زیرا او در این موضوع که شما احساس می کنید ازدواج مطلوبی نداشته اید، نقشی ندارد و شما باید مسئولیت عواقب تصمیم خودتان را بپذیرید.

_ تحقیر همسر یکی از عواملی است که به شدت زوجین را نسبت به یکدیگر دلسرد می کند. همسرتان را تحقیر نکنید. با همسرتان بهترین رفتار را داشته باشید. برای ابراز خشم و ناراحتی خود از روش های دیگری استفاده کنید.

_ اگر از وی جدا نمی شوید، به این خاطر است که در نهایت شما از این ازدواج نفعی می برید. بنابراین به خاطر داشته باشید همسرتان به خاطر این که شما وی را ترک نمی کنید، مدیون شما نیست.

_ هر اشتباهی پیامدهایی دارد و متاسفانه اشتباه در انتخاب همسر، پیامدهای سنگینی دارد اما فراموش نکنید که در صورت اقدام به طلاق، فرد باید مسئولیت پیامدهای طلاق را نیز بپذیرد و خود را برای دست و پنجه نرم کردن با آن ها آماده کند.

معنی علاقه

علاقه . (از ع ، اِمص ) به دل دوست داشتن . (اقرب الموارد). دوست داشتن و خواهش آن نمودن . (منتهی الارب ). || کشتن . (اقرب الموارد) (از منتهی الارب ). || (اِمص ) آویزش . (منتهی الارب ). || آویزش دل . (غیاث ). دوستی . (اقرب الموارد). دوستی لازم قلبی . (منتهی الارب ). || بستگی و ارتباط.

– علاقه ٔ قرابت ؛ بستگی و ارتباط خویشاوندی . (از ناظم الاطباء).

– علاقه ٔ محبت ؛ بستگی و دوستی . دوستی قلبی و حقیقی . (از ناظم الاطباء).

نشانه های عدم علاقه مرد به زن

هر سنی که باشید یا هر سطح تجربه‌ای که داشته باشید، اینکه بدانید مردی به شما علاقه دارد یا نه کار دشواری است. خیلی از مردها ترجیح می‌دهند به صورت یک راز باقی بمانند، برای همه قسمت‌های زندگی‌شان حریم‌شخصی می‌خواهند تا زمانیکه برای یک تعهد آماده باشند. باید از مردانی که در همان قدم اول قصد و نیت‌شان را می‌گویند تشکر کنیم. اما برای بیشتر مردها باید از طریق اشارات ظریف متوجه نیت قلبی‌شان شویم. اگر نمی‌دانید طرفتان به شما علاقه‌مند است یا نه و مطمئن نیستید که باید از رابطه بیرون بیایید یا خیر، در زیر به ۱۴ علامتی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد مردتان چندان به شما علاقه‌مند نیست. اگر مردی که در زندگی‌تان است چند مورد از این خصوصیات را نشان می‌دهد، دیگر زمان آن رسیده است که به او بگویید می‌خواهید از رابطه بیرون بروید.

۱. ایمیل‌ها و پیامک‌های شما را پاسخ نمی‌دهد.

در این عصر تکنولوژی هیچ چیز ساده‌تر از فرستادن یک ایمیل یا یک پیامک به کسی نیست. اگر طرف‌ موردنظرتان ساعت‌ها –یا حتی روزها– بعد به این نوع پیام‌های شما پاسخ می‌دهد، وقت آن رسیده است که او را فراموش کنید. دلیل این رفتار فقط تنبلی نیست، بی‌ادبی و بی‌توجهی هم هست. شاید چندان اهل پیامک فرستادن نباشد اما حداقل باید بتواند به طریقی دیگر با شما تماس بگیرد.

۲. فاصله جسمی و احساسی خود را با شما حفظ می‌کند.

آیا اغلب ارتباط چشمی خود با شما را قطع می‌کند، حتی وقتی تنهایید؟ یا هیچ چیزی درمورد جزئیات زندگی خود به شما نمی‌گوید؟ چنین مردی نمی‌خواهد با شما رابطه عمیقی ایجاد کند. البته دوستی با چنین کسی اشکالی ندارد اما نباید سرمایه‌گذاری احساسی روی او بکنید و بهتر است از او دور شوید.

۳. هیچوقت دنبالتان نمی آید.

مردی که دوستتان داشته باشد همه تلاشش را می‌کند که به شما نشان دهد برای او خاص هستید. کسی که حتی تا دم خانه‌تان نمی‌آید، نباید انتظاری برای یک رابطه طولانی‌مدت از او داشته باشید.

۴. از لمس کردن شما در محفل‌های عمومی خودداری می‌کند. ( درمورد افراد متاهل)

اگر می‌بینید که همسرتان در خانه‌اش دوست دارد در آغوشتان بگیرد، ببوسدتان یا ناز و نوازشتان کند اما در خیابان حتی دستتان را هم نمی‌گیرد باید هوشیار باشید. یا نمی‌خواهد در یک رابطه نزدیک با شما دیده شود یا می‌ترسد زنان دیگری که در زندگی‌شان است شما را با او ببینند. از چنین مردی باید دوری کند.

۵. بی‌ادبانه ایده‌های شما را تحقیر می‌کند.

ممکن است مردی با اینکه با نگرش شما مخالف است اما همچنان دوستتان داشته باشد و به شما احترام بگذارد. اما اگر بی‌ادبانه فقط قصد تحقیر نظریات شما را دارد، احتمالاً هیچ علاقه‌ای به شما ندارد. مطمئناً نباید با کسی بمانید که نمی‌تواند با شما درست رفتار کند.

نشانه عشق پسر به دختر

شناخت نشانه های پسر عاشق واقعی از روی رفتار و صحبت کردن
نشانه های علاقه یک پسر به دختر مورد علاقه اش چیست؟شاید برای خیلی از خانم های مجرد پیش آمده باشد که احساس کنند یکی از همکاران در سر کار یا یکی از همکلاسی ها در دانشگاه به زودی از آن ها خواستگاری می کند اما همین سوال که احتمالا کی او به خواستگاری می آید می تواند دوران پرتنشی را بسازد، اگر می خواهید بدانید آیا همکار یا همکلاسی تان به زودی از شما خواستگاری می کند یا نه به نشانه های رفتاری او دقت کنید. می توانید از حرکات او بفهمید کی زمان خواستگاری است. علاوه بر این ها بعد از خواستگاری و در دوران آشنایی نیز می توانید با خواندن رفتارهای خواستگارتان بفهمید که آیا شما را پسندیده است یا نه؟ پس معطل نکنید تمام نشانه های رفتاری یک مرد عاشق اینجاست.

پسری که به شما علاقه مند است، وقتی چشم در چشم شما می شود او کمی سرش را به سمت راست یا چپ کج می کندکج کردن سر یک حرکت کاملا ناخودآگاه در مردان است که وقتی نسبت به زنی احساس نزدیکی می کنند از خود نشان می دهند. این حرکت و ژست را زمانی مردها نشان می دهند که به زنی علاقه مند شده اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند که جلو بروند و علاقه شان را ابراز کنند و از او خواستگاری کنند. در واقع او با کج کردن سر، خود را آسیب پذیر نشان می دهد تا خود را در دسترس نشان دهد شاید جالب تر به نظر برسد. اگر همکار یا همکلاسی تان هنگام صحبت و درحالی که ارتباط چشمی برقرار کرده گردنش را کج کند، احتمالا به زودی از شما خواستگاری خواهدکرد.

مطالب مرتبط:

ازدواج بدون عشق

دعای علاقه مندی

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.