no-img
نوین اطلس

زندگی مشترک موفق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زندگی مشترک موفق
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

زندگی مشترک موفق


این مطلب در مورد موضوعات زندگی مشترک چیست، تعریف زندگی مشترک، همسر شما نفر اول زندگی شماست، روانشناسی برای زندگی بهتر، داشتن زندگی شاد، رازهای زندگی زناشویی موفق نوشته شده است.

زندگی مشترک چیست

زندگی مشترک مرحله ای از زندگی انسان است که همراه،هم پا،همسر،صبوری،مهربانی،گذشت،احترام متقابل،همدل،همدرد و کلماتی از این قبیل شامل حال این تعریف می شود و همیشه باید این مسئله را به خاطر داشته باشید نباید طرف مقابل را مجبور به انجام کاری بکنید یا او را به زور تغییر دهید و از او بخواهید کاری را که شما دوست دارید انجام دهد و اگر از انجام آن کار امتناع ورزد یعنی شما را دوست ندارد و این کمال خودخواهی محسوب می شود.

و نباید دوست داشتن را اینگونه تعریف نمود که تو را دوست دارم تا زمانی که مانند من فکر یا احساس یا حتی عمل می کنی زیرا این نوع تعریف به معنای خودمحوری است و نه دوست داشتن.

تعریف زندگی مشترک

زندگی زناشویی تعریف خاصی دارد که براساس آن، دو نفر دست به دست یکدیگر می‌دهند و رابطه‌ای‌ را تا پایان عمر حفظ می‌کنند. برای شروع این رابطه وجود عشق و محبت و دوست داشتن طرف مقابل نکته‌ای مثبت و البته ضروری است، اما علاوه بر دوست داشتن و توانایی حفظ آن در طول زندگی، آنچه می‌تواند موجب پایداری این روابط شود، برقراری رابطه‌ای متقابل همراه با تفاهم است. به این معنی که زن و مرد باید به یکدیگر توجه کافی داشته باشند و تلاش کنند نیازهای طرف مقابل را برآورده سازند.

همسر شما نفر اول زندگی شماست

همسر شما باید ” نفر اول ” زندگی شما باشد.
معنی اول این جمله: یعنی او “هشتاد درصد” زندگی شماست. بچه هاتون ، خانوادتون ، دوستانتون و دیگران ، همه روی هم، بیست درصد. وقتی میگیم نفر اول یعنی “در مجموع”. شما نمیتونید به همسرتون بگید من برای تو مهمترم یا کار ، بگه: ‌تو ، پس سره کار نرو ، من برای تو مهمترم یا دستشویی ، تو ، پس دستشویی نرو. ما همچین بازی ای نداریم. وقتی میگیم نفر اول ، یعنی در مجموع. و دوم اینکه : در شرایط مساوی همیشه همسر شما انتخاب میشه. روزی که مادر شما میگه بریم سینما و همسر شما میگه بریم تئاتر، شما باید گوش به حرف همسرتون بدید … علت اینکه مادر شما به این بدبختی رسیده بخاطر اینه که شوهرش نفر اول نگرفتتش … و لطفا این بازی رو در نیارید که بچه ها اولند، نیستند! نیستند! روزی که بچه ها اول باشن ، بچه هارو شما از پا در میارید. مطالعات علمی نشون میده به میزانی که بچه ها براتون مهمتر از همسرتون هستند آسیب شما به بچه ها بیشتره ، بخاطر وابستگی و اعتیادی که در بچه ها به وجود میارید. بنابراین بچه ها دومند. اگر بچتون گفت بریم سینما و همسرتون گفت بریم تئاتر ، شما میرید تئاتر … مادر شما و پدر شما زندگی خودشون رو دارند. مادر شما نفر اول زندگی پدر شماست و بالعکس. اونا دارند اول رو .. همسر شماست که نداره و او شمارو داره. بنابراین “باید” مسئله این است که : همسر شما نفر اول زندگی شماست.

روانشناسی برای زندگی بهتر

۱) آنان که تجربه های گذشته را به خاطر نمی آورند محکوم به تکرار اشتباهند.

۲) از میان کسانی که برای دعای باران به میعادگاه می روند تنها کسانی که با خود چتر می برند به کارشان ایمان دارند.

۳) پیچهای جاده آخر جاده نیستند مگر این که خودت نپیچی.

۴) وقتی به چیزی می رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته ای.

۵) آدمهای بزرگ شرایط را خلق می کنند و آدم های کوچک از آن تبعیت می کنند.

۶) آدمهای موفق به اندیشه هایشان عمل می کنند اما سایرین تنها به سختی انجام آن می اندیشند.

۷) گاهی خوردن لگدی از پشت برداشتن گامی به جلو است.

۸) هرگز به کسی که برای احساس تو ارزش قائل نیست دل نبند.

داشتن زندگی شاد

۱. تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

۲. ایده های قدیمی تان را به یاد آورده و دوباره آنها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمی تان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه ی آدم ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟

۳. برای ۳۰ ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید. یک بار دیگر به حرف هایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.

۴. به فرزندانتان بگویید “دوستتون دارم” و “به شما افتخار می کنم.” به چشم های شان نگاه کنید، و به آن ها نشان دهید که چقدر برای شان ارزش قائلید. تصور کنید اگر همه ی والدین ۳۰ ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می دادند، شاهد چه تغییرات شگرفی بودیم.

۵. دفعه بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی توانید در همان لحظه داشته باشید، برای آنچه که در حال حاضر دارید، ۳۰ ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.

۶. ۳۰ ثانیه محکم تر و صاف تر بایستید و سرتان را بالاتر بگیرید. در چشم های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.

۷. کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده اید و نیمه رها کرده اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید. ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.

۸. به هم ریختگی هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.

۹. از کسی تعریف و تمجید کنید.

۱۰. برای چیزی یا کسی که باورش دارید، بایستید. یک جمله ی حمایت کننده، حوزه ی نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

رازهای زندگی زناشویی موفق

۱. مسایل کوچک را سرسری نگیرید شاید به نظرتان برسد برخی مسایل آنقدر کوچکند که نمی‌توانند باعث دعوا شوند اما کاملا برعکس گاهی نگذاشتن ظرف‌ها در ظرفشویی یا درآوردن کفش‌ در مکانی نامناسب، سبب دعواهای بزرگی می‌شود. اگر مسایل کوچک بین زوج‌ها حل نشود تبدیل به یک مشکل بزرگ خواهد شد. پس اجازه ندهید مشکلات بی‌اهمیت صمیمیت شما را از بین ببرد و با گذشت زمان شما را از هم دور کند. اگر بتوانید مسایل کوچک را بین خود حل کنید به راحتی از پس حل مشکلات بزرگ‌تر برمی‌آیید.

۲. ابراز علاقه کنید برای خوشبخت بودن در یک رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت کنید. بیان جملاتی نظیر دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، احساس خوبی به من می‌دهی یا خرید یک هدیه، می‌تواند عشق را شعله‌ور کند. فراموش نکنید مردان بیش از زنان به شنیدن این مسایل نیاز دارند. زن‌ها برای حرف زدن و بیان احساساتشان معمولا اشخاص دیگری را در کنارشان دارند اما مردها به ندرت کسی را پیدا می‌کنند. در میان زوج‌هایی که زنان به همسرشان ابراز احساس نمی‌کنند، میزان طلاق ۲ برابر است.

۳. ابراز احساسات را نادیده نگیرید مردان با درست کردن میز شکسته آشپزخانه ممکن است علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتی که زنان با بیان کلمات این کار را می‌کنند. فراموش نکنید که زنان و مردان راه‌های متفاوتی از هم برای بیان احساسات دارند پس به شکلی که همسرتان از طریق آن ابراز احساس می‌کند احترام بگذارید.

۴. صحبت کنید هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه‌تان صحبت کنید. برخی افراد فکر می‌کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره‌اند. ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته بهترین کاری که انجام دادی و به آن افتخار می‌کنی چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصی‌تر باشد درجه صمیمیت شما بالاتر می‌رود.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

رازهای شوهرداری موفق

بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن

معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه امام علی

جملات تاکیدی مثبت برای ازدواج موفق

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج

قانون جذب برای ازدواج

قانون جذب در روابط عشقی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

تعریف زندگی مشترک به شما نسان می دهد زندگی مشترک چیس. باید بدانید همسر شما نفر اول زندگی شماست. اصول روانشناسی برای زندگی بهتر و داشتن زندگی شاد چیست و رازهای زندگی زناشویی موفق چه می تواند باشد.



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.