no-img
نوین اطلس

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج
zip
مهر ۱۸, ۱۳۹۷

انتخاب مرد مناسب برای ازدواج


دنبال همسر و مرد مناسب برای ازدواج هستید؟ آرزو دارید شریک زندگی تان را پیدا کنید و فردی با معیارهایتان در ادامه ی زندگی همراه و همسفر شما شود؟ برای این که در این مسیر موفق باشید باید بدانید در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنید انتخاب مرد مناسب برای ازدواج نیاز به چه پیش زمینه هایی دارد.

به همین منظور نوین اطلس در این مطلب علاوه بر اشاره به ویژگی های یک پسر خوب برای ازدواج، معیارهای ازدواج موفق و همچنین معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه قرآن را در اختیار شما می گذارد. همچنین به شما نشان می دهیم به طور کلی خواسته های زنان از مردان در زندگی چیست زیرا زنان بر اساس همین خواسته ها مرد مناسب خود را برای ازدواج انتخاب می کنند.

در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم

انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب ها در زندگی است که باید با دقت بسیاری صورت بگیرد. برای اینکه شریک زندگی تان را درست انتخاب کنید باید درباره مهم ترین نکات در انتخاب همسر آگاهی داشته باشید. ما در این مطلب مهم ترین نکات در انتخاب همسر و مرد مناسب برای ازدواج را در اختیارتان قرار می دهیم.

۱. محک زدن درک و هوش طرف مقابل

چیزی که باید بدانید این است که همیشه عشق حرف اول و آخر را در روابط نمی زند. عوامل زیادی در پیشرفت و عمق یک رابطه تاثیر گذار هستند که یکی از این عوامل هوش است؛ بنابراین یکی از نکاتی که شما باید در طرف مقابل محک بزنید قوه ادراک و هوش وی است. اگر وی قوه درک قابل قبولی دارد، بنابراین می تواند به شما کمک کند که در زندگی پیشرفت کنید و مسیر درستی را در ازدواجتان انتخاب کنید.

۲. عشق و علاقه به طرف مقابل به عنوان یک همسر

هرچقدر هم که بخواهیم عشق را نادیده بگیریم، باز هم یکی از ارکان اصلی یک رابطه عشق محسوب می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که عشق فراتر از زیبایی ظاهری است. برای این منظور باید فردی را انتخاب کنید که در نگاه اول جذب او شوید. به این نکته توجه داشته باشید که منظور ما بیشتر از رابطه جسمانی، رابطه احساسی است.

۳. برنامه ریزی با همسر آینده

درست است که انسان ها برای عشق ازدواج می کنند، اما بعد از عشق چه؟ مطمئنا در هر رابطه ای چیز های بیشتری از عشق اهمیت دارد. شما به کسی احتیاج دارید که برای آینده برنامه های خوبی در سر داشته باشد. کسی که به شما هیجان و ذوق می دهد که سخت تر کار کنید و با انگیزه بیشتری اهداف خود را دنبال کنید. یک شریک بلند همت و جاه طلب کسی است که شما باید انتخاب کنید.

معیار انتخاب همسر از دیدگاه قرآن

امام على(ع ) می‌فرماید: «بِحُسْنِ الاْخْلاقِ یَطیبُ الْعَیْشُ: با خوش اخلاقى، زندگى نیکو و مطلوب می‌گردد. ملکات فاضله و اخلاق کریمه است که باعث نشاط و شادابی در زندگی شده، دشواری ها را برطرف و اضطراب ها و نگرانی‌ها از بین می‌برد. در مقابل، بداخلاقی جسم و روح انسان را فرسوده می‌کند و عامل مهم پیری زودرس است. پیامبر گرامى اسلام(ص) پیوسته در دعا چنین می‌فرمود: «اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُبِکَ… مِنْ زَوْجَهٍ تُشیبُنى قَبْلَ اَوانِ مَشیبى؛ خدایا! به تو پناه می‌برم از همسرى که قبل از رسیدن پیرى، پیرم کند.»

زندگى مشترک زناشویى، داراى فراز و نشیب هایى است که برخورد صحیح با آن ها نیاز به روحیه‌اى قوى و اخلاقى پسندیده دارد. زن و مرد اگر از این مزیت، بهره‌اى نداشته باشند، نمى توانند با تفاهم و همکارى متقابل بر مشکلات زندگى چیره شده، بار سنگین آن را به مقصد برسانند. چنان که یکی از طرفین از اخلاقى نیکو و رفتارى شایسته برخوردار نباشد، طرف دیگر هر چند خوش اخلاق هم باشد، زندگى به کامش تلخ خواهد شد. پس اصلی ترین و مهم ترین معیار انتخاب همسر و مرد مناسب برای ازدواج از دیدگاه قرآن و روایات اخلاق نیکو می باشد.

معیارهای ازدواج موفق

ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود که برخلاف سایر اتفاقات زندگی هم‌چون تولد و مرگ که احساس می‌کنیم نقشی در آن نداریم، در این بخش از زندگی نقش ما اندکی پررنگ‌تر دیده می‌شود.

قسمت اعظم آن به بلوغ فکری افراد و روابط خوب بعد از ازدواج وابسته است. در زیر اصول مهم معیارهای ازدواج موفق را می‌خوانید.

۱) عشق و تعهد
عشق به معنای واقعی‌اش متعهد شدن به طرف مقابل است. این موضوع به مراتب فراتر از احساسات مبهمی است که در تلویزیون، سینما و رمان‌های عاشقانه به تصویر کشیده می‌شوند. احساسات می‌آیند و می‌روند، اما تصمیم واقعی برای متعهد ماندن همیشگی خواهد بود و این چیزی است که عشق واقعی را تعریف می‌کند. وقتی همه چیز به خوبی پیش می‌رود، عاشق ماندن آسان است. اما همه‌ی ما می‌دانیم زندگی پستی و بلندی‌های بسیاری دارد و این تعهد و مسئولیت‌پذیری است که عشق را پایدار و همیشگی می‌کند.

۲) صبر و بخشش
همان‌طور که در مورد سوم هم اشاره کردیم، هیچ انسانی کامل نیست، صبر و بخشش همواره یکی از معیارهای اصلی ازدواج موفق هستند. شریک‌های خوب همواره از صبر بالایی برخوردار هستند. آن‌ها نه تنها ضعف‌های خود و شریک‌شان را می‌پذیرند، بلکه اشتباهات گذشته را دوباره مرتکب نمی‌شوند. آن‌ها اشتباهات را با هم مرور و رفع کرده و درصدد اصلاح یا انتقام برنمی‌آیند.

۳) صداقت و اعتماد
صداقت و اعتماد پایه‌های اساسی ارتباطات هستند، اما برای ساخت آن باید سخت تلاش کنید. اعتماد بعد از هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها شکل می‌گیرد، بدین ترتیب که شما اثبات می‌کنید بر هر آن‌چه که می‌گویید، پایبند و متعهد هستید.

هر زمان که احساس کردید که همسرتان دچار شک و تردید شده است، به جای خرده‌گیری بر رفتار او، سعی کنید به او حق بدهید و برای اعتمادسازی بیشتر تلاش کنید.

ویژگی های یک پسر خوب برای ازدواج

همه مردان دوست دارند شوهران خوبی برای همسر خود باشند و همسرانشان از بودن در کنار ایشان احساس رضایت کنند. اما این امر به خودی خود حاصل نمی شود، بلکه مرد باید در رفتارها و برخوردهایش با همسر، اموری را رعایت کند تا همسرش او را به عنوان یک شوهر خوب بشناسد. در اینجا برخی از مهم ترین ویژگی های یک شوهر خوب را بیان می کنیم.

مرد واقعی همان مردی است که وقتی دیگران به او نگاه می کنند، انگیزه می گیرند و خیلی وقت ها هم نگاهشان با کمی حسادت همراه است. او همان مردی است که خانم ها به دنبالش هستند. این مرد بدون اینکه بخواهد، در هر جمعی مرکز توجه است.

ویژگی های یک پسر خوب برای ازدواج:

در دسترس بودن
مرد ستون خانواده است و مهم ترین نقشش، ایجاد امنیت و حمایت است. رفاه روانی مهم ترین خواسته زن از مرد است و احساس ایمنی و امنیت در درجه دوم قرار دارد. شما می توانید کسی باشید که به همسرتان حس امنیت می دهید. اگر سکندری می خورد، کمک کنید بلند شود. اگر روز بدی داشته است، به او گوش کنید و لبخند را به چهره اش بیاورید. همیشه در دسترس او باشید و به او نشان دهید که در هر شرایطی از او حمایت می کنید. هم جایی که زور بازوی شما نیاز است و هم جایی که توان و مقاومت روانی شما باید از همسرتان حمایت کند، در کنار او باشید.

انعطاف پذیری
انعطاف پذیری شرط مدیریت است و یک مرد به عنوان مدیر و مسئول خانواده باید بتواند بین تصمیمات خود، مصلحت خانواده و احساسات و عواطفش تعادل برقرار کند. انعطاف پذیری به معنی نرمخویی در جایگاه لازم و صبر و تدبیر در مشکلات است. هرچند که این ویژگی باید در زن ها هم وجود داشته باشد اما وجود آن در مردها با توجه به جایگاه مدیریتی که در خانواده دارند ضروری است.

عشق ورزی
به عنوان یک مرد و یک همسر، به بانوی خود عشق بورزید. بگذارید بداند که محبوب و مورد تایید شما است؛ قلب و ذهن یک زن دائما به شنیدن و دانستن آن که دوست داشتنی و خواستنی و مطلوب است، نیاز دارد. با این کار عشقتان را همیشه زنده نگه می دارید و کاری می کنید تا همسرتان با همه توان سعی در جبران عشق شما داشته باشد. برای یک زن، کم دوست داشته شدن بدترین اتفاق است. زن ها را باید زیاد دوست داشته باشید و این عشق رو مرتب به او یاد آوری کنید. فکر نکنید که خودش می فهمد یا باید بداند که دوستش دارید. عشق با ابراز شدن زنده می ماند. این ابراز حس، محبت خودتان را هم عمیق تر می کند.

خواسته های زنان از مردان در زندگی

خانم ها نیازها و خواسته های متفاوتی دارند اما برخی از نیازهای آنها مشترک است، نیازهایی مهم اما ساده که برآوردن آنها برای آقایان کار سختی نیست. مهم ترین معیارهای انتخاب مرد مناسب برای زندگی از همین خواسته های زنان از مردان در زندگی نشئت می گیرد. برخی از این خواسته ها به شرح زیر است:

مهربانی همیشه جذاب است

آقایان تصور می کنند که خشونت و نامهربانی جذابیت دارد اما تحقیقات چیز دیگری را ثابت می کند. اگر چه خانم ها گاهی به سمت آقایان جدی جذب می شوند اما این تئوری در بلند مدت جوابگو نیست. در واقع خانم ها آقایان خشن و اخمو را برای زندگی بلند مدت خود انتخاب نمی کنند، آنها به سمت افراد مهربان بیشتر جذب می شوند.

تظاهر نکنید که فرد کامل و بی عیب و نقصی هستید

هیچ فردی کامل و بی عیب و نقص نیست، غیر این است؟ اگر شما مدام از خودتان تعریف کنید اما در عمل طور دیگری نشان دهید، توی ذوق طرف مقابل تان زده اید. گاهی همین عیب و نقص هاست که افراد را به هم نزدیک می کند. بنابراین عیب هایتان را نپوشانید زیرا که هیچ خورشیدی پشت ابر نمی ماند. به دنبال فردی باشید که شما را همانطور که هستید، بخواهد.

من، همه نیستم

زمانی که آقایان می گویند «من زن ها را می پرستم» یا «به نظر من خانم ها بهتر از آقایانند» یا حتی «من زن ها را دوست دارم» آیا می دانید که برداشت خانم ها از چنین جملاتی چیست؟ این که مخاطب او تمام زن ها هستند، نه یک شخص خاص مانند همسر یا عشق زندگی شان.

بنابراین، خانم ها دوست دارند که آقایان به تفاوت آنها پی ببرند. هر زنی ویژگی های مخصوص به خود را دارد بنابراین نباید آنها را جمع بست.

من استقلالم را دوست دارم

شاید اکثر خانم ها دوست داشته باشند که ازدواج کنند اما ازدواج آنها به معنی وابستگی شان نیست. آنها استقلال خود را دوست دارند و حاضر نیستند به هیچ وجه از دست اش بدهند. اگر از افراد مجردی که تن به ازدواج نداده اند علت آن را سوال کنید، یکی از جواب هایی که خواهید شنید، استقلال آنها خواهد بود.

مطالب مرتبط:

معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه امام علی

زندگی مشترک موفق

نشانه های مرد هوسباز

جذب پسر برای ازدواج

اصول ازدواج صحیح

ازدواج با مرد بداخلاق

شخصیت یک مرد ایده آل



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.