no-img
نوین اطلس

رازهای شوهرداری موفق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

رازهای شوهرداری موفق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

رازهای شوهرداری موفق


این مقاله در مورد موضوعاتی همچون کانال رازهای شوهرداری، شوهرداری خوب، رازهای زن داری، رازهای همسرداری برای آقایان، رازهای همبستری، شوهرداری مدرن، همسرداری خوب، همسرداری موفق مردان،

کانال رازهای شوهرداری

کانال تلگرام نوین بینش مرجع کاملی از نکات روانشناسی مربوط به روابط و زندگی مشترک و موضوعات متنوع دیگر می باشد.

شوهرداری خوب

زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر کرده و از خود دور می‌کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش بر می‌گردد.
در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسؤول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسؤولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می‌آورد.
او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی‌اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می‌کنید که در موردش صدق نمی‌کند و این مسئله موجب کدورت در روابط می‌شود.
وقتی شما در می‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید و آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگی‌تان شکوفا می‌شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می‌آید

رازهای زن داری

به پیشرفت و ترقی و رشد شخصیت همسر خود علاقمند باشید و زمینه را برای تحقق این امر فراهم نمائید و از این طریق کانون خانواده را از زوال و فرسایش تدریجی مصون سازید و عرصه زندگی را برای نوآوری ها بگشایید.

زمینه را برای پرورش احساسات مثبت و عواطف سازنده نسبت به همسر خود فراهم سازید و از داد و ستد عاطفی به سه شیوه قلبی، کلامی و عملی استفاده کنید و لذا به همسر و شریک زندگی خود ابراز محبّت کنید همسر خود را قلباً دوست بدارید و با زبان این امر را ثابت نمایید.

محبّت خود را به همسرتان به صورت عملی نیز نشان دهید و لذا سعی نمائید در روز تولد او، یا روز ازدواج او و یا مناسبت های دیگر به او هدیه دهید و از این طریق محبّت خود را ابراز نمائید.

سعی کنید فهرستی از قابلیت ها، صفات مثبت همسر خود را در نظر بگیرید و به موارد مثبت وجود و شخصیت او کاملاً توجه کنید و در مناسبات با او به این قابلیت ها اشاره نمائید و از صفات برجسته و مثبت او تعریف کنید و از این طریق فضای خانواده و گفتگو را به فضایی گرم و صمیمی و آکنده از روحیه مثبت تبدیل نمائید.

به جنبه های مشترک فکری و روحی خود و همسرتان توجه کنید و سعی کنید، خصایص مثبت، سازنده هر دو به تدریج بیشتر شود و از طریق خودآگاهی و خودسنجی به خودسازی برسید و صفات برجسته انسانی را در وجود خود و همسرتان تقویت نمائید.

سعی کنید با همسرتان تفاهم داشته و رابطه حسنه داشته باشید. این تفاهم می تواند در حضور دیگران و یا در فضای خلوت زندگی صورت پذیرد. این امر مستلزم بهره گیری از «هنر خوب شنیدن و خوب گوش دادن است». لذا سعی کنید در هنگام گفتگوی با همسرتان، به دقت به گفتار او توجه کنید و اجازه دهید که مطالب خود را کاملاً بیان کند.

رازهای همسرداری برای آقایان

ابراز محبت؛ همیشه و همیشه
شاید شما دیوانه وار عاشق همسرتان باشید اما اگر علاقه تان را پنهان کنید، او هرگز متوجه محبت بی پایان شما نسبت به خود نخواهد شد، به عبارت دیگر، هرچقدر هم که همسرتان را دوست داشته باشید اگر ابراز علاقه نکنید فایده ای ندارد و بی تردید همیشه نیز از جانب او به بی مهری متهم خواهید بود.

خانم ها ذاتا مهرطلب هستند، هیچ چیز به اندازه ابراز محبت و دوستی از سوی همسر برای زنان ارزشمند نیست.

اگر می خواهید سلطان قلب همسرتان باشید، عشق آتشین خود را در عمل نشان دهید. مهر و علاقه راستین خود را از گنجینه پنهان درون سینه تان بیرون آورید و با کلامی شیرین و یا رفتارهایی که نشان از صمیمت و دوست داشتن است، محبت خود را ارزانی بانوی خانه کنید. بهتر است با توجه به شخصیت و علاقه مندی های همسرتان ابراز محبت کنید تا او این احساس عمیق شما را دریافت و احساس کند.

چون کوه استوار باشید
زنان هر قدر هم که قوی و مقتدر باشند، فطرتا نیازمند تکیه گاهی امن و مطمئنی از جنس مخالف می باشند، و غالبا همسرشان باید چنین نقشی را در زندگی شان ایفا کنند. آنان دوست دارند همسرشان را قدرت محض زندگی شان بدانند تا به وقت کاستی و نیاز، با سر گذاشتن بر شانه های نیرومند همسرشان بیارامند و امنیت بیابند. احساس نیاز به وجود تکیه گاهی امن در زنان، هرگز با قدرت نمایی کاذب و یا دروغین مردانه معنا نمی شود، بلکه با جلب اعتماد زن بوجود می آید. اگر شما می خواهید مرد رویاهای همسرتان باشید سعی کنید مدیر و مدبر باشید و تکیه گاه همیشه امن و مطمئن او؛ به همسرتان بفهمانید می توانید با کمی تدبر از پس همه مشکلات زندگی برآئید و همیشه و در همه حال همراه او خواهید بود و همگام با او پیش خواهید رفت. مثلا، به وقت اشتباه، پشت همسرتان را خالی نکنید بلکه خطاهای او را نادیده بگیرید و راهی برای حل آن بیابید.

رازهای همبستری

راز افزایش لذت جنسی در رابطه زناشویی
رازی که رابطه جنسی بین زوجین را عالی می‌کند وشور و شهوت جنسی را زنده نگه می‌دارد، در مفهوم دو قطبی بدن رابطه جنسی نهفته است…
همان طور که قطب منفی آهن‌ربا قطب مثبت آهن‌ربای دیگر را جذب می‌کند، زوج به هنگام پرداختن به رابطه جنسی با نشان دادن قطبیت مخالف هم، باعث افزایش جذابیت،‌ خواهش و لذت جنسی می‌شوند.
در رابطه جنسی، دو قطب مخالف وجود دارد:‌ لذت بخشیدن و لذت بردن،‌ وقتی یکی لذت می‌بخشد و دیگری لذت می‌برد، لذت جنسی به سادگی ایجاد می‌شود. در رابطه جنسی دو قطبی، طرفین به نوبت و به طور آگاهانه در قطب‌های مخالف جابه‌جا می‌شوند تا خواهش و لذت را به اوج برسانند. در حالی که یکی لذت می‌دهد، دیگری لذت می‌برد؛ و سپس چرخه‌ عوض می‌شود: اولی باز می‌ایستد تا دومی لذت دریافت کند.
این رابطه دو مرحله دارد:‌ ابتدا مرد دریافت می‌کند و زن می‌بخشد؛ سپس مرد به لذت دادن و برآوردن نیازهای زن می‌پردازد و زن توجه‌اش را به بهره‌بردن معطوف می‌کند.

در مرحله‌ی اول رابطه جنسی دو قطبی،‌ مرد مقدم بر هر چیز در پی لذت خود است، مطمئناً دلش خواهان لذت بردن زن نیز هست، ‌ولی فعلاً به آن توجهی ندارد. در این حالت،‌ زن در قطب مخالف به سر برده،‌ به فکر تحریک مرد است و انتظار تحریک شدن ندارد.
اما، در مرحله‌ی دوم، نوبت به زن می‌رسد که دریافت کند و مرد لذت ببخشد. زن هر آنچه می‌توانسته برای لذت دادن به مرد صرف کرده و حال زمان آن است که لذت ببرد. به این طریق،‌ هر دو آنچه را که می‌خواهند به دست می‌آورند.

شوهرداری مدرن

از انتقادهای کوچک و بخصوص مداوم صرفنظر کنید. معنای گذشت شاید همین باشد. به چیزهایی بپردازید که واقعاً ارزش دارند و مسائل بزرگی هستند، نه فقط برای شما، بلکه برای کل زندگیتان.

نگویید: اَه… تو مرا درک نمی‌کنی، دیگر با من صمیمی نیستی، احساس نداری… چون خودتان با زبان خود بذر خستگی و دلزدگی را در ذهن شوهرتان می‌کارید. بروز صمیمیت و با احساس بودن در مردان شکل و شمایلی زنانه ندارد.

تیزبازی این نیست که بدانید چطور شر خواهرشوهر را کم کنید! یا بین مادر و پسر فاصله بیندازید! تیزبازی این است که خانواده شوهر را با خود همراه و یکدل کنید و در حالی که هم شما احترام آنها را حفظ می‌کنید، هم آنها احترام شما را نگاه میدارند، هم شما کارها و علائق خودتان را در زندگی پی‌بگیرید، هم آنها به کارها و علائق خودشان بپردازند.

بنابراین، از بدگویی پشت سر کسانی که یک عمر همزیستی و خاطره تلخ یا شیرین را در ذهن شوهرتان حک کرده‌اند، دست بکشید. راه مناسب، جلب اعتماد شوهر و رفتار مناسب با آنهایی ا‌ست که عنوان یک عمر خاطره و همزیستی را با خود یدک می‌کشند.

همسرداری خوب

زنان باید هنر نیرو بخشیدن به شوهرشان را بیاموزند حتما می پرسید: چگونه؟

جان گری در کتاب “مردان مریخی و زنان ونوسی” خود اینطور نوشته:

هنگامی که زن در صدد حمایت از شوهرش بر می آید ،درواقع به او نیرو میبخشد .

وقتی زن به شوهرش اعتماد دارد و او را باور دارد و در کارهایی که انجام داده او را تحسین می کند و او را تایید و تشویق می کند،مرد نیرو می گیرد.

بیشتر زنان می کوشند درجهت پیشرفت شوهرشان به او کمک کنند،اما ندانسته موجب رنجش و تضعیف و ناراحتی او می شوند بدین صورت که می خواهند مرد زندگیشان را تغییر بدهند.

پس خانمهای عزیز اگر می خواهید که نیازهای اساسی همسرتان برآورده نشه ،سعی کنید مرد زندگیتان را تغییر بدهید.

رمزو راز نیرو بخشیدن به مرد ،آن است که هیچگاه سعی نکنید که مردتان را اصلاح و یا تغییر دهید.

ممکنه شما بخواهید که او را تغییر دهید ،اما هیچگاه کاری در این مورد انجام ندهید.فقط زمانی اینکار را بکنید که اوبه طور مستقیم و به شکل خاصی از شما تقاضای توصیه کند.

به شوهرتون اعتماد کنید ولی پیشنهاد ندهید.

در میان زنان یکی از نشانه های ابراز علاقه و محبت ،ارائه پیشنهاد است در حالیکه در بین مردان اینطور نیست و مردان فقط زمانی پیشنهاد ارائه میدهند که از آنها مستقیما درخواست شود(یکی از تفاوتهای زنان و مردان با هم)

هر اقدامی که زن در جهت تغییر مرد انجام دهد،میتواند زیانبار باشد و هیچ کمکی به مرد نکند

همسرداری موفق مردان

۱- یکی از اصول همسرداری موفق اینست که در مقابل زنتان گرفتاریهای روزانه تان را با ناراحتی بیان نکنید.

۲- یکی از رازهای شوهر خوب بودن این است که تا میتوانید برای همسرتان هدیه بگیرید. منظور ما از هدیه یک کیلو طلا و میلیونها تومن پول نقد نیست. این هدیه میتوانید یک گل سر ، یک لاک یا یک شاخه گل باشد.

۳- یکی از اصول همسرداری موفق اینست که اگه حس کردین خانه تان کم و کسری دارد یا همسرتان عیبی دارد این موضوع را با عصبانیت مطرح نکنید. بلکه با زبان خوش بنشینید و با او با مهربانی حرفهای دلتان را بزنید و بگویید دوست دارید زندگی تان جور دیگری باشد.

۴- یکی از رازهای شوهر خوب بودن این است که هیچ وقت در مقابل زنتان از هیچ زنی تعریف نکنید. زن ها به این موضوع خیلی حساس هستند.

۵- یکی از اصول همسرداری موفق اینست که به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید.

سایت روانشناسی نوین بینش

نشانه های بی میلی مرد به زن

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

رفتارهایی که مردان دوست دارند

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.