no-img
نوین اطلس

نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود - نوین اطلس


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود
zip
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود


در دنیای پیچیده‌ی امروزی، نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود، موضوعی است که می‌تواند به درک بهتر پیوندهای عاطفی کمک کند. عشق، احساسی است که فراتر از زمان و مکان، قلب‌ها را به هم پیوند می‌زند و مردان نیز همچون هر انسان دیگری، به دنبال تجربه‌ی این احساس شگفت‌انگیز هستند. اما چه چیزی باعث می‌شود مردی عاشق شود؟ آیا تنها زیبایی ظاهری است که چشم را می‌نوازد، یا عمق ارتباط و درک متقابل است که روح را لمس می‌کند؟

این مقاله به بررسی عمیق‌تر این نیازها و تأثیر آن‌ها بر قلب و روان مردان می پردازد و همچنین اشاره خواهد داشت به رفتار مردی که عاشق شده. از نیاز به احترام و تأیید، گرفته تا اشتیاق برای ارتباط عاطفی پایدار و معنادار، هر کدام نقشی کلیدی در شکل‌گیری و پایداری عشق در زندگی مردان ایفا می‌کنند. با پیمایش این مسیر، می‌توانیم به درک بهتری از این پدیده‌ی انسانی دست یابیم و شاید راه‌هایی برای ایجاد ارتباطات عمیق‌تر و معنادارتر را کشف کنیم.

نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود

بر اساس توصیه هایی که مردان را دیوانه تان میکند نیازهایی که می‌توانند در مردان ایجاد حس عشق کنند، متنوع و پیچیده هستند. در ادامه به نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود اشاره می کنیم:

  • احترام: مردان به دنبال شریکی هستند که آنها را به خاطر ویژگی‌ها و دستاوردهایشان ارج نهد.
  • تأیید: نیاز به تأیید و پذیرش از سوی شریک زندگی، که به آنها احساس ارزشمندی می‌دهد.
  • همدلی: توانایی درک و احساس همدردی با آنها، به ویژه در زمان‌های سخت.
  • پشتیبانی: حمایت عاطفی و گاهی اوقات حمایت عملی در مواقع نیاز.
  • استقلال: احترام به فضای شخصی و استقلال آنها، و همچنین تشویق آنها به رشد فردی.
  • محبت: نمایش علاقه و محبت به صورت کلامی و غیرکلامی.
  • ارتباط عمیق: توانایی برقراری ارتباط عمیق و معنادار که فراتر از سطحی‌نگری است.

این نیازها به طور کلی می‌توانند به ایجاد حس امنیت، اعتماد و عشق در مردان کمک کنند و زمینه‌ساز یک رابطه‌ی پایدار و عمیق شوند. البته، هر فردی منحصر به فرد است و نیازهای عاطفی متفاوتی دارد که باید در هر رابطه‌ای به آنها توجه شود. نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان می شود می تواند در جملاتی که مردان را دلتنگ میکند نیز نقش داشته باشد.

رفتار مردی که عاشق شده

عشق، همچون باد، نامرئی است اما تأثیراتش در رفتار و کردار آشکار می‌شود. مردی که دل به دریای عشق سپرده است، نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که می‌تواند هم برای او و هم برای دیگران، نشان‌دهنده‌ی تغییرات عمیق درونی‌اش باشد. اگر می خواهید بدانید در تامین نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود موفق شده اید یا نه خوب است رفتار مردی که عاشق شده را نیز بشناسید. در ادامه به این رفتار ها اشاره می کنیم:

  • توجه و دقت به جزئیات: مرد عاشق، به جزئیاتی که ممکن است پیش از این نادیده می‌گرفت، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. او می‌کوشد تا با دقت به خواسته‌ها و علایق معشوق خود، ارتباطی عمیق‌تر برقرار کند.
  • گوش دادن فعال: گوش دادن به حرف‌های معشوق، نه تنها به منظور پاسخ دادن بلکه برای درک بهتر و عمیق‌تر، از ویژگی‌های مرد عاشق است. او می‌خواهد صدای دل معشوقش را بشنود و به احساسات او پاسخ دهد.
  • اولویت دادن به نیازهای معشوق: مردی که عاشق شده، نیازهای معشوق خود را در اولویت قرار می‌دهد. او تلاش می‌کند تا در هر شرایطی حمایت‌گر باشد و به نیازهای عاطفی و روحی معشوق خود پاسخ دهد.
  • تغییرات در برنامه‌ریزی‌ها و علایق: عشق می‌تواند تغییراتی در علایق و برنامه‌های روزمره‌ی مرد ایجاد کند. او ممکن است به فعالیت‌هایی علاقه‌مند شود که پیش از این برایش جذاب نبودند، تنها به این دلیل که معشوقش به آن‌ها علاقه دارد.
  • برقراری ارتباط چشمی: مرد عاشق، تمایل دارد تا با معشوق خود ارتباط چشمی عمیق و معناداری برقرار کند. نگاه‌های طولانی و پرمعنا، بیانگر عمق احساسات و تعهد او به رابطه است.
  • اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن تجربیات: مرد عاشق، می‌خواهد لحظات و تجربیات خود را با معشوقش به اشتراک بگذارد. او به دنبال ایجاد خاطرات مشترک است که می‌تواند پیوند میان آن‌ها را محکم‌تر کند.
  • احترام و قدردانی: احترام متقابل و قدردانی از ویژگی‌ها و تلاش‌های معشوق، نشان‌دهنده‌ی عمق عشق و تقدیر مرد از رابطه است. او می‌کوشد تا با ابراز قدردانی، ارزش و اهمیت معشوقش را به او یادآوری کند.

در پایان، رفتار مردی که عاشق شده، می‌تواند به عنوان آینه‌ای از دل‌بستگی و تعهد او به رابطه تلقی شود. این رفتارها، که از درونی‌ترین احساسات او نشأت می‌گیرند، می‌توانند به عنوان نشانه‌هایی از عشق واقعی و پایدار در نظر گرفته شوند. این نشانه ها فقط وقتی زنان به صورت کامل و بین نقص خود را نشان دهند نمایان نمی شود بلکه حتی گاهی مردان این نقص ها را دوست دارند.

اشتباهاتی که باعث دور شدن مردان می شود

کسانی که در غم اندوه به هم خوردن رابطه یی هستند، گرایش خیلی زیادی دارند که دقیقا برعکس آنچه که باید را انجام دهند. به همین خاطر گاهی صدمه ی جبران ناپذیری را به رابطه شان می زنند. در هر فاجعه یی، اولین قدم متوقف کردن خونریزی و بعد حل مشکل است. رابطه ی عاطفی شما هم از این امر مستثنی نیست.

زن ها دنبال مردهای قوی هستند که بتوانند از آنها محافظت کنند و مردها به هیچ وجه به زن هایی که به آن ها اجازه نمی دهند هر کاری که می خواهند بکنند، احترام نمی گذارند پس اگر می خواهید عشق سابقتان را دوباره به رابطه برگردانید چند اشتباه زیر را مرتکب نشوید. با ترک این چند اشتباه به خودتان ثابت خواهید کرد که ارزش یک عشق واقعی را دارید.

پس اگر به دنبال نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود خوب است اشتباهاتی که باعث دور شدن مردان می شود را نیز بشناسید.

بیش از حد مهربان نباشید

نباید این قدر راحت هر چه طرف تان می گوید را گوش دهید و انتظار داشته باشید که رابطه تان هم خیلی عالی باشد! اینطور در موردش فکر کنید؛ در همه ی داستان های خوب یک تضاد یا کشمکش وجود دارد. در فیلم جنگ ستارگان، هم آدم های خوب بودند و هم آدم های بد! پس این تضادهاست که باعث جالب و جذاب شدن مسایل می شود و یک رابطه بدون تضاد و کشمکش واقعاً خسته کننده خواهد شد. خیلی مهربان و خوب بودن یعنی منفعل، بی اعتماد به خود مضطرب و قابل پیش بینی هستید. یادتان باشد که برای روشن کردن شعله ی آتش، اصطحکاک لازم است پس روی حرف خودتان بایستید.

تعادل یکی از ویژگی ها و خصوصیاتی است که در رفتارهایی که مردان دوست دارند با وجود نقص های زنانه مفصل در مورد آن صحبت کردم پس فراموش نکنید که هیچ تکنیکی مثبتی صد در صد کارآمد و هیچ تکنیک منفی صدر در صد ناکارآمد نیست.

او را مجبور نکنید

نمی توانید با یک بحث منطقی رابطه تان را از نو بسازید. شاید بتوانید برای خودتان دلیل و منطق بیاورید. اما برای طرف مقابل تان نمی توانید! شما نمی توانید یک نفر را قانع کنید دوست تان بدارد یا بخواهد که با شما باشد. احساسات به این طریق عمل نمی کنند. قلب انسان ها واکنشی است. نه منطقی، پس به جای این که با بحث منطقی طرف تان را برگردانید، کارهای دیگری انجام دهید تا قلب او واکنش دهد.

التماس نکنید

خیلی ها برای نگه داشتن طرف شان دست به عجز و لابه می زنند؛ “خواهش می کنم نرو، هر کاری که بخواهی برایت می کنم…” به هیچ وجه این کار را نکنید! این هیچ شباهتی به یک رابطه ی عاشقانه ندارد. شاید برای چند وقت طرف مقابل با شما بماند، اما همه احترامتان را پیش او از دست خواهید داد. این یعنی به محض اینکه یک نفر بهتر سر راه او قرار بگیرد، شما را ترک می کند.

مرتب هدیه نخرید

تا به حال شنیده اید: “عشق من را نمی توانی بخری!” شاید وقتش شده خوب به این حرف گوش کنید. گل و هدیه برای تشکر یا ابراز عشق هستند، اما برای شما جذابیت نمی خرند. در واقع، حتی می تواند تنفرآور هم باشد. این کار به طرف تان می گوید که شما فکر می کنید به اندازه ی کافی خوب نیستید و نمی توانید روی خوبی های خودتان تکیه کنید. به همین خاطر برای پوشاندن اشکالات خود برای او هدیه می خرید.

هر ۵ دقیقه یکبار نگویید “دوستت دارم”

افتادن در دام این اشتباه خیلی ساده است، اینکه بخواهید تند و تند به طرف تان بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد و چقدر دوستش دارید. خسته کردن طرف تان با “دوستت دارم” ها چندان کار رمانتیکی نیست. احساسات قوی شما ممکن است تنها چیزی باشد که طرفتان را از شما دور کرده است، چون نشان می دهد که گدای عشق و محبت هستید.

بخشش و عذر خواهی

یکی از مهمترین نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود بخشش و عذر خواهی است. هر کدام از ما در طول روز یا هفته یا ماه یا سال، کسانی را می رنجانیم و خطاهایی را مرتکب می شویم.

اندازه این خطاها و میزان اثرگذاریشان بسته به جایگاه اجتماعی ما متفاوت است و گاهی شاید شمار زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار بدهد، اما آیا ما در جایگاه یک عضو خانواده، یک دوست، یک رفیق، یک مدیر یا یک مسئول یاد گرفته ایم چگونه باید عذرخواهی کنیم؟ آیا یاد گرفته ایم دست روی شانه طرف مقابل بگذاریم و توی چشم هایش نگاه کنیم و بگوییم متاسفم یا در برابر ده ها دوربین، سر تعظیم فرود بیاوریم و بابت خطایی از مخاطبان مان عذرخواهی کنیم و حتی تاوان اشتباه مان را با استعفایی خودخواسته بپردازیم؟

چرا آدم ها از عذرخواهی می ترسند؟ آنها مغرورند و بیم دارند اختیار امور از دستشان خارج شود. یعنی طلب بخشایش کنند و از طرف مقابل، واکنشی غیرقابل انتظار داشته باشد. مثلا عذرخواهی شان را نپذیرد یا زبان به انتقاد بگشاید. به گمان شما آیا دیگران حق دارند واکنشی نادرست در برابر عذرخواهی ما داشته باشند؟

از نظر منطقی پاسخ این پرسش منفی است. کسی که از او طلب بخشایش می کنیم با منطق ما باید عذرخواهی مان را بی چون و چرا بپذیرد، اما زندگی همیشه تابع اصولی که ما منطقی تعریفشان می کنیم نیست! بنابراین امکان دارد وقتی طلب بخشایش می کنیم طرف مقابل واکنشی از خود نشان دهد که انتظارش را نداشته ایم. چاره چیست؟

پیش از آن که درباره راه چاره بگوییم باید این نکته را یادآوری کنیم که ما عادت کرده ایم خطاهایمان را گردن عوامل دیگر بیندازیم. اگر سر رفیقمان فریاد کشیده ایم، می گوییم «تقصیر تو بود که عصبانی ام کردی» اگر به وظایفمان در محیط کاری به درستی عمل نکرده ایم می گوییم «امکانات فراهم نبود و دیگران نگذاشتند کاری از پیش ببرم» اگر در رانندگی باعث آسیب دیدن کسی شده ایم می گوییم «خودش مراقب نبود» و این دلیل تراشی ها یعنی ما حاضر نیستیم مسئولیت اشتباهی را که کرده ایم بپذیریم و می خواهیم برای آن علتی بیرونی پیدا کنیم.

اگر می خواهیم عذرخواهی مان واقعی و موفقیت آمیز باشد باید یاد بگیریم مسئولیت آنچه را انجام داده ایم بپذیریم و حتی خودمان را آماده کنیم تا تاوان اشتباهمان را بپردازیم. تاوان این اشتباه شاید خشم یا تندی طرف مقابل باشد، شاید او حرف هایی بزند که ما دلمان نمی خواهد بشنویم، اما به هر حال اگر خطا کرده ایم برای پذیرفته شدن طلب بخشایش مان باید صبور باشیم و به مجازات تن بدهیم و با چنین باوری طبیعتا آمادگی بیشتری برای مواجهه با واکنش های غیرقابل انتظار داریم. در واقع گاهی تخلیه احساسات منفی خود می تواند به عنوان نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود در نظر گرفته شود زیرا مردان ممکن است گاهی نتوانند خود را کنترل کنند اما پس از مدتی عذاب وجدان پیدا خواهند کرد و از اینکه طرف مقابل آن ها را در زمان عصبانیت درک کرده است یا مسئولیت اشتباهش را پذیرفته است خشنود می شوند و بهتر می توانند به وی اعتماد کنند.

مسئولیت پذیری بویژه درباره اشتباه هایمان، مهارتی نیست که ناگهان صاحب آن شویم؛ تخصصی است که آن را باید از کودکی بیاموزیم. آیا شما هم با پدر و مادرهایی برخورد کرده اید که وقتی کودکشان خطایی می کند برای آن که درس بگیرد کار اشتباه او را به یک موجود خیالی نسبت می دهند؟ مثلا وقتی او چیزی می شکند می گویند «نه! نه! تو نبودی، آن بچه بد بود که الان فرار کرده» این روش تربیتی، اولین گام به سوی پرورش بچه های غیرمسئول است، اما این دلیل نمی شود که اگر مسئولیت پذیر بار نیامده اید همچنان به رفتار نادرست ادامه بدهید و اشتباه هایتان را به عوامل بیرونی نسبت بدهید. یادتان باشد شما مسئول خطاهایتان هستید، پس بالغانه درباره آنها فکر کنید.

برای اینکه بهتر عذرخواهی کنید به عنوان نیازهایی که باعث عاشق شدن مردان میشود باید با طرف مقابل ارتباط چشمی داشته باشیم چراکه نگاه کردن در چشم هایش به او تلقین می کند، شما قابل اعتماد هستید و حرف تان از صمیم قلب است می دانید چرا آدم ها وقتی با هم دعوا می کنند چشم هایشان را می بندند و فریاد می کشند؟ آنها چشم هایشان را می بندند چون نمی خواهند حقیقت را ببینند یا متوجه شوند که طرف مقابل هم حرفی برای گفتن دارد و فریاد می کشند چون ناخودآگاه حس می کنند قلب هایشان از هم دور شده است و صدایشان به هم نمی رسد.
طلب بخشایش کردن از دیگری یعنی می خواهیم بار دیگر قلب هایمان به هم نزدیک شود، پس رفتارمان هم باید متناسب با خواسته مان باشد، بنابراین چه لزومی دارد فریاد بزنیم یا تندی کنیم وقتی قلبمان را دستمان گرفته ایم و آن را به قلب دیگری که شکسته است، نزدیک کرده ایم.

حتما در عذرخواهی باید با طرف مقابل ارتباط چشمی داشته باشیم چراکه نگاه کردن در چشم هایش به او تلقین می کند، شما قابل اعتماد هستید و حرف تان از صمیم قلب است. بدبختانه ما در دنیای نیمکره چپ زندگی می کنیم، دنیایی که نیمکره راست در آن نقشی ندارد. حتما می پرسید نیمکره راست مگر قرار است چه کار کند که بیکار ماندنش این همه مهم است.

این نیمکره، مسئول اموری همچون عشق ورزی و خلاقیت است و از آنجا که بیشتر ما از دوران کودکی برای تخصص هایی متناسب با نیمکره چپ آموزش می بینیم، نیمکره دیگر چندان پرورش پیدا نمی کند و فقط گاهی وقت ها از زندان آزاد می شود و آنقدر در انجام وظایفش نابلد است که فقط برای ابراز افسردگی و اندوه به کار می آید.

در عذرخواهی باید هر دو نیمکره مغزمان را به کار بیندازیم، یعنی از یک سو باید یادمان بیاید طرف مقابل را دوست داریم و می خواهیم با او ارتباط دوستانه ای داشته باشیم و از سوی دیگر باید منطق مان را برای انتخاب کلماتی متناسب با شرایط انتخاب کنیم. وقتی این دو نیمکره با هم همکاری کنند آن گاه کلمات ما خالصانه و از صمیم قلب می شود و همان گونه که قدیمی ها گفته اند سخنی که از دل بر آید، لاجرم بر دل نشیند.

مطالب مرتبط:

کلمات دلبری در چت

 چگونه عشقم را دلتنگ کنم تا برگرده

زیباترین جملاتی که مردان را عاشق میکند

عشق واقعی چیست؟

تشخیص عشق از هوس



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1736 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.