no-img
نوین اطلس

شوهرم به من احترام نمی گذارد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهرم به من احترام نمی گذارد
zip
آبان ۱, ۱۳۹۷

شوهرم به من احترام نمی گذارد


برخی مراعات های کوچک و رعایت حد و حدود ها در روابط همسران مانع از بسیاری اختلاف های بزرگ می شود. رعایت احترام بین همسران یکی از مهم ترین این موارد است. اگر شما هم با بی احترامی از سوی شوهرتان مواجه شده اید، همین موضوع باعث رنجش شما شده و نمی دانید با او چه برخوردی داشته باشید با نوین اطلس همراه باشید.

احترام به زن یک امر واجب بوده به طوری که در قرآن هم خداوند در مورد آن صحبت کرده است. بی احترامی شوهر به زن به خصوص در جمع می تواند عواقب جبران ناپذیری برای رابطه ی شما داشته باشد.

اما علت این بی احترامی های مرد به زن و بی توجهی شوهر به همسرش چیست؟ در مقابل توهین های همسر خود باید چه کنیم؟

نوین اطلس در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهد.

بی احترامی شوهر به زن در جمع

در مقابل بی احترامی شوهر به زن در جمع اگر شما همان موقع جواب بدهید این مسئله بزرگ تر می شود و بیشتر کش می آید و بدتر این که این مسئله در دیده اقوام نیز پررنگ تر جلوه می کند. توصیه ی ما این است که با این مسئله در جمع برخورد نکنید و صبور باشید. چون در این صورت تنها باعث می شوید دیگران پشت سرتان حرف بزنند و با خود بگویند: “این ها که در جمع اینگونه هستند در خلوت خودشان با هم چگونه رفتار می کنند؟”

پس اگر همسرتان در یک جمعی به شما بی احترامی کرد اصلا جواب او را ندهید و خونسرد باشید تا اجاره ندهید دیگران پشت سرتان حرف بزنند و بعضا در کار شما دخالت کنند. در این صورت مطمئن باشید همه حق را به شما می دهند و حتی اگر خانواده ی شوهرتان در آن جمع باشند بعدا با او برخورد خواهند کرد و همین رفتار خانمانه باعث می شود همسرتان از همه لحاظ محکوم شود. درعوض برای این تغییر رفتار یاد بگیرید چگونه اخلاق شوهرتان را تغییر بدهید.

علت بی احترامی مرد به زن

برخی از دلایل بی احترامی مرد به زن می تواند موارد زیر باشد:

احساس ناامیدی و غم و تنهایی، عصبانیت و تحریک‌پذیری، توجه کمتر به هم و احساس نیاز برای برقراری روابط عاطفی خارج از محدوده زناشویی با غیرهمجنس، کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت‌های معمول، کاهش تمایل جنسی.

این موارد با عث پرخاشگر شدن همسر می شود و او را از حالت روانی عادی خارج می کند. در نتیجه مرد می خواهد برای تخلیه ی روانی خود کاری کرده و همین موضوع سبب می شود این اختلال روانی را با بی احترامی به شما پاسخ دهد.

عواقب بی احترامی به همسر

چشم پوشی از مسایل جزیی و کم اهمیت یکی از پایه های زندگی زناشویی را تشکیل می دهد و اگر مردی نتواند در مواجهه با معضلات جزیی، عکس العمل مناسبی نشان دهد، احساس ناراحتی و فشار حاصل از آن موجب سلب آرامش و شادابی زن شده و کل خانواده تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی، جو خانه نیز متشنج می شود و اگر فرزندی نیز وجود داشته باشد از شکل گیری شخصیت نرمال محروم می شود.

بی احترامی به همسر اختلالی است  که اگر درمان نشود، می تواند حتی باعث ازهم پاشیدگی زندگی مشترک شود؛ در واقع بی احترامی به همسر، می تواند یکی از اختلالات روانی به شمار آید و مردانی که به این اختلال دچار می شوند، هیچوقت نمی توانند از لحظه های شاد خود بهره مند شوند و مشکلات خود را مدیریت کنند.

در مقابل توهین همسر چه کنیم

برای این­که بتوانیم راحت‌تر با عصبانیت و توهین همسرمان کنار بیاییم و آن را بهتر مدیریت کنیم و همچنین از نتایج و عواقب نامناسب آن کم کنیم، باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:(همچنین نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم؟)

۱. سریع قضاوت نکنیم
تقریبا در تمامی اوقات ما درست نمی‌دانیم دقیقا چه چیزی همسرمان را عصبانی کرده است. فقط حدس می‌زنیم و چنان‌چه بخواهیم با این فرضیات و گمان‌های خود پیش برویم، ممکن است واقعیت را درست متوجه نشده باشیم و موضوع بدتر شود. هر نوع قضاوت و پیش‌داوری برآمده از ذهن خود ماست و بسیار احتمال دارد که با واقعیت فاصله­ قابل‌توجهی داشته باشد. بنابراین در اولین گام سعی می‌کنیم قضاوت‌هایمان را مدیریت کرده و کناری نگه‌داریم تا باعث عصبانیت، ناراحتی یا هرگونه هیجان منفی ما نشوند. اول باید بدانیم علت واقعی عصبانیت چیست، شاید چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم، اشتباه باشد.

۲. انتظاراتمان را کم کنیم
همسرمان از خیلی جهات مثل ژنتیک، تربیت خانوادگی، شرایط کنونی، شخصیت و موارد دیگر با ما متفاوت است؛ بنابراین مانند ما فکر نمی‌کند و یا رفتارش در برابر اتفاقات، ممکن است به دلیل تفاوت‌های گفته‌شده شبیه ما نباشد. دانستن این موضوع باعث می‌شود از او انتظار زیادی برای داشتن رفتار موردنظرمان نداشته باشیم؛ چراکه انتظار، معمولا زمانی پیش می‌آید که احساس می‌کنیم طرف مقابلمان همانند ما فکر می‌کند و باید رفتاری که مدنظر ماست، داشته باشد. اگر میزان این انتظار را پایین بیاوریم، عصبانیت و رفتار خشمگینانه­ او غیرقابل‌تحمل به نظر نمی‌رسد، راحت‌تر با رفتارش کنار می­‌آییم و با آرامش بیشتری با او برخورد می‌کنیم.

۳. به خودمان نگیریم
خیلی وقت‌ها دلیل عصبانیت سوءبرداشت‌ها و عدم درک درست از رفتار یا کلام طرف مقابل یا حتی مسائل حاشیه‌ای غیر مرتبط است. پس بهتر است برای مدیریت رابطه در روبه­‌رو شدن با عصبانیت همسرمان، بلافاصله موضوع را به خودمان ارتباط ندهیم و به دنبال دلیل واقعی عصبانیت باشیم. چه‌بسا دلیل واقعی خشم وی مسائل غیر مرتبط با ما یا درک نادرست از رفتار ماست؛ نه دقیقا خود رفتار ما.

۴. صبور باشیم و درجه­ تحمل خود را بالا ببریم
لازم نیست به‌سرعت واکنش نشان دهیم. موفقیت ما در مقابل عصبانیت همسرمان به میزان صبوری ما بستگی دارد. چنان چه بتوانیم قضاوت خود را در گوشه‌ای از ذهن مهار کنیم و سریع به خود منتسب نکنیم، می‌توانیم تحمل بیشتری نشان داده و صبورتر رفتار کنیم.

احترام به زن در قرآن

خداوند در قرآن در مورد احترام به زن می فرماید:

بهشت در زیر پای مادران است.

نشستن مرد نزد همسر و عیالش در پیشگاه خداوند از اعتکاف در مسجد من محبوب تر است.

بهترین شما، بهترینتان با خانواده است و من بهترین شما با خانواده هستم. جز کریمان زنان را تکریم نکنندو جز انسان­های پست زنان را تحقیر ننمایند.

کامل‌ترین مؤمنان در ایمان، خوش‌خلق‌ترین آنهاست و بهترین شما خوش خلق­ترین شما با زنانند. هرکس دخترى داشته باشد و نسبت به او اهانتى روا ندارد و فرزند پسرش رابر او ترجیح ندهد، خداوند او را داخل بهشت می کند.

هرکسى که از بازار، متاع و تحفه‏اى به خانه آورد، اول به دختران بدهد و سپس به پسران. هر آن کس که دختران را شاد کند، گویى که از ترس خدا گریسته است، یعنى همان تقرب و پاداش را دارد.

اگر نماز نافله به جا می‌آوردی، پدرت تو را خواند، نماز را قطع نکن؛ اما اگر مادر فراخواند نماز را رها کن. هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.

مطالب مرتبط:

شوهرم بهم بی محلی می کنه

چگونه شوهرم را عاشق خود کنم

تکراری شدن زن برای مرد

ناز برای شوهر

با مرد بیخیال چگونه رفتار کنیم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.