no-img
نوین اطلس

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
تیر ۲۴, ۱۳۹۹

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم


همانطور که در مقاله قبلی نوین اطلس اشاره کردیم، شروع رابطه امری بسیار مهم است و اینکه در ابتدا چه رفتاری داشته باشیم می تواند آینده ارتباط با فرد مقابل را تحت تاثیر قرار دهد.

اما زمانیکه ارتباط شکل گرفت نیاز است بدانیم چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم تا بتوانیم یک ارتباط پایدار بدون جدایی را تجربه کنیم.

در واقع هدف از این مقاله آنست که بدانیم در یک رابطه چگونه رفتار کنیم تا مانع سرد شدن یهویی آن شویم.

در ابتدای مطلب به بحث روانشناسی رابطه و بعد از به موضوع چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم، خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

روانشناسی رابطه

برای اینکه بدانیم چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم، نیاز است با رواشناسی رابطه آشنا باشیم.
بر اساس روانشناسی رابطه، یک ارتباط عاشقانه اغلب با فراز و فرودهای متعددی همراه هستند، اما اگر در مسیر درست قرار داشته باشند، در نهایت به آرامشی پایدار تبدیل می شوند.
روانشناسی رابطه عاشقانه ثابت کرده است که علائم زیر از مهمترین ویژگی های یک رابطه پایدار می باشد:

به اتفاقات مثبت یکدیگر، واکنش نشان می دهند

بر اساس روانشناسی عشق افرادی که با هم در رابطه عاطفی هستند نسبت به اتفاقات خوشایند برای طرف مقابل واکنش مثبت نشان می دهند و نسبت به پیشرفت و خوشحالی معشوق، حسودی نمی کنند.

در سختی ها معشوق را تنها نمی گذارند

از قوانین رابطه عاشقانه می باشد که دو طرف نه تنها در شادی ها بلکه در زمان های ناراحتی و سختی نیز کنار یکدیگر خواهند بود و از هر لحاظ به معشوق کمک می کنند تا بتواند مشکلات را حل کند و یا آن زمان سخت را با روحیه ای بهتر سپری کند.

مشکلات عاطفی جدی ندارند

روانشناسی رابطه نشان می دهد در زوج هایی که رابطه ای پایدار دارند هیچ گاه مسئله ی خیلی جدی وجود ندارد. اینکه گاهی اوقات دو طرف با هم مشکلاتی داشته باشند امری طبیعی است، اما اینکه بتوانند مسائل را در کنار هم حل کنند و آن را به پدیده ای خیلی جدی تبدیل نکنند از نشانه های زوج های موفق می باشد.

خیلی زود آشتی می کنند

همانطور که در بالا اشاره شد بر اساس قوانین رابطه عاشقانه افراد سعی می کنند مشکلات را حل کنند تا رابطه پایدار بماند اما اگر زمانی فرد مقابل قهر کند، عاشق می داند چگونه دلش را بدست آورد.
درواقع قوانین رابطه عاشقانه یکی از نشانه های ازدواج موفق را در این می داند که دو طرف پس از هر جنگ و بحث و مجادله ای، دوباره توان ترمیم زخم ها و از بین بردن کدورت ها را داشته باشند و این زمانی است که افراد می دانند چگونه یک رابطه را مدیریت کنند.

به دنبال انجام کارهای جدید هستند

اگر از خود می پرسید چگونه رابطه را گرم نگه داریم، بهتر است به دنبال تجربه یک هیجان جدید با شریک عاطفی تان باشید.
طبق روانشناسی رابطه زوج هایی که با هم یک سرگرمی جدید انجام می دهند باعث گرم کردن رابطه شان می شوند.

مواردی که در این بخش ذکر شد از قوانین رابطه عاشقانه است که دو فرد عاشق برای حفظ گرمی عشق خود آن ها را رعایت می کنند.

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

تا اینجا درباره روانشناسی رابطه عاشقانه صحبت کردیم. حال می خواهیم بدانیم چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم و درواقع چگونه رابطه پایداری داشته باشیم.

نکاتی که در زیر به آن ها می پردازیم به شما می آموزد چگونه رابطه را گرم نگه دارید:

مهربان باشید

تفاوتی ندارد مرد هستید یا زن برای مدیریت رابطه عاطفی خود مهربان باشید. سعی کنید همیشه آرامشتان را حفظ کنید و حتی در مواقع بحث نیز مهربانی خود را داشته باشید. تند خویی و اخلاق بد به مرور زمان افراد را از شما دلسرد می کند.

احترام بگذارید

احترام گذاشتن شما به فرد مقابل در واقع احترام گذاشتن به خودتان است. در این صورت شریک عاطفی تان می داند که همیشه با شما نیز با احترام رفتار کند. حفظ حرمت و احترام بین دو فرد عمر رابطه را بیشتر می کند.(همچنین نگاه کنید به مقاله شوهرم به من احترام نمی گذارد)

رمانتیک رفتار کنید

برای اینکه بدانیم چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم باید رمانتیک باشیم. این نکته را مردان باید بیشتر از زنان مد نظر داشته باشند. مردها خیال می‌کنند رمانتیک بودن فقط به روزهای اول آشنایی مربوط است. چند قرار عاشقانه‌ی رمانتیک باهم بگذارید. او را به شبی خاطره‌انگیز مهمان کنید. هر کاری که می‌توانید، هرچند ساده، برای عشقتان انجام دهید تا حس کند ملکه‌ی زندگی شماست. این واقعا گام مهمی در حفظ رابطه عاشقانه است.

حرف تان را بزنید

در مدیریت رابطه عاطفی روراست بودن را فراموش نکنید. اگر فکر می کنید از چیزی اذیت می شوید و انتظار دارید فرد مقابل آن را درک کند پس این موضوع را با وی در میان بگذارید.

روی نقاط قوت خود کار کنید

اگر می پرسید چگونه یک رابطه را حفظ کنیم، باید نقاط قوت خود را بشناسید و در صدد تقویت آن ها باشید. اجازه ندهید ویژگی های خوبتان کمرنگ شود. در عوض اگر رفتارهای منفی دارید آن ها را کمتر کنید.

گذشت کنید

همه‌ی ما مرتکب اشتباهاتی می‌شویم. این واقعیت تلخ زندگی است. اگر واقعا برای معشوقتان ارزش قائل هستید باید او را به ‌خاطر اشتباهاتی که مرتکب می‌شود ببخشید. کینه به دل داشتن از طرف مقابل، برای رابطه سم است و سمی بودن رابطه چیزی نیست که آن را پایدار نگه دارد. کینه و کدورت‌ها را فراموش کنید و این افکار سمی را دور بریزید تا بتوانید عشق را زنده نگه دارید.

تا حد امکان از تفاوت ها چشم پوشی کنید

نباید انتظار داشته باشید طرف مقابل در تمام ایده‌ها، عقاید و سلایق به شما شبیه باشد. شاید در برخی از عقاید مذهبی یا سیاسی با او موافق نباشید و بخواهید رابطه را تمام کنید. اما پایان دادن رابطه عاطفی با چنین دلایلی کار معقولی نیست مگر اینکه اختلافات فرهنگی و مذهبی قابل حل کردن نباشند.

مانع پیشرفت نشوید

در مدیریت رابطه توجه داشته باشید که همیشه از پیشرفت های معشوق حمایت کنید و مانع او نشوید. نشان دهید همیشه حامی او برای رسیدن به موفقیت های بیشتر خواهید بود.(نگاه کنید به برای داشتن رابطه خوب چه کنیم)

سرزنش نکنید

اگر در رابطه‌تان مشکلی ایجاد شد و شریک عاطفی برای دریافت توصیه و راهنمایی نزد شما آمد، به او توصیه‌هایی برای حل مشکلش ارائه کنید. برای کاری که انجام داده‌ و باعث بروز مشکل شده‌، او را سرزنش نکنید.

قدر دانی را تمرین کنید

هر دو طرف در یک رابطه برای هم کارهایی انجام می دهند پس یاد بگیریم در مدیریت رابطه عاطفی قدردان زحمات معشوق باشیم. این کار به او انگیزه می دهد.

به اندازه کافی در تماس باشید

برای اینکه بدانیم چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم باید تا حد معقول در تماس باشیم. به یاد داشته باشید تماس های بیش از حد و مدام خبر گرفتن شما مانع از دلتنگی معشوق خواهد شد و همین مورد به تکراری شدن رابطه منجر می گردد.

تفریحات مشترک داشته باشید

گاهی با هم یک فیلم ببینید یا یک ورزشی که هر دو به آن علاقه دارید انجام دهید. انجام دادن تفریحات مشترک باعث گرم کردن و ترمیم رابطه خواهد شد.

مثبت اندیش باشید

در برخورد با هم مثبت اندیش باشید. همیشه از زمین و زمان گله نکنید. این کار باعث خسته شدن معشوق از شما می شود. با مثبت اندیشی می توانید کاری کنید فرد مقابل از گذراندن وقت کنار شما لذت ببرد.(همچنین نگاه کنید به مقاله عامل جذب مردان)

گوش دادن را یاد بگیرید

اگر فرد مقابل با شما صحبت می کند به گونه ای رفتار نکنید که اصلا به حرف هایش توجه نمی کنید. چرا که این رفتار باعث بروز نشانه های سرد شدن رابطه می شود. در مدیریت رابطه اهمیت دادن به معشوق جایگاه مهمی دارد. اگر فرد پر حرفی هستید گاهی اوقات نیز به عشقتان فرصت حرف زدن دهید.

مطالب مرتبط:

درمان سردی رابطه عاطفی

مدیریت رابطه عاطفی از راه دور

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

آرامش زندگی در چیست

سرد شدن عشق

چندین علت زنان در سرد شدن رابطه زناشویی

پیامک عاشقانه به همسر

شکست عشقی در مردان و زنان

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد

 



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *