no-img
نوین اطلس

حفظ رابطه عاشقانه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

حفظ رابطه عاشقانه
امتیاز 5.00 ( 4 رای )
zip
تیر ۹, ۱۳۹۷

حفظ رابطه عاشقانه


موضوعات: حفظ رابطه عاشقانه از راه دور، چگونه رابطه ام را حفظ کنم، چگونه یک رابطه دوستی را حفظ کنیم، چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم، نکات حفظ رابطه عاشقانه، حفظ رابطه از راه دور، حفظ غرور در رابطه

حفظ رابطه عاشقانه از راه دور

در تماس باشید: بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه از آنجایی که از یکدیگر دور هستید و ممکن است به ندرت همدیگر را ببینید خیلی مهم است که به طور مداوم با هم تماس باشید. سعی کنید پیوسته و هر چند جزئی باهم صحبت کنید و از هم خبر داشته باشید. این کار باعث می شود که با وجود فاصله ای که بین شما قرار دارد به طرف مقابل نشان دهید به او فکر می کنید و توجهتان را از او دریغ نمی کنید.

در مورد مسائل و کوچک و جزئی صحبت کنید: مکالمه ی شما حتما نباید در مورد مسائل خیلی مهم باشد. می توانید در مورد کارهای کوچک روزانه ی خود با طرف مقابل صحبت کرده و اتفاقاتی را که در طول روز تجربه کرده اید برای او بازگو کنید. با این کار دوری و فاصله را کمتر احساس می کنید.

تا جایی که ممکن است ملاقات داشته باشید: تا جایی که ممکن است برای دیدار با یکدیگر برنامه داشته باشید. به هیچ عنوان اجازه ندهید بدون هیچ عذر و بهانه ی مهم و منطقی ملاقتتان به تعویق بیفتد. ارتباط فیزیکی به اندازه ی رضایت، تعهد و اعتماد در رابطه اهمیت دارد.

ادامه ی مطلب در:

عشق راه دور

چگونه رابطه ام را حفظ کنم

اولین توصیه ی من این است که با مفهوم روانشناسی عشق به درستی آشنا شوید و بدانید چه تمایلاتی موجب می شود عاشق یک فرد خاص شوید. این اطلاعات کمک میکند تا خود و شریک عاطفیتان را بهتر بشناسید و به هر دوی شما این توانایی را می دهد تا از شر ترس هایی که مانع داشتن یک رابطه سالم میشوند خلاص شوید.

مسئله ی دیگری که باید آن را رعایت کنید و از راه های کاهش دعوا می باشد این است که صادق باشید. نداشتن صداقت می تواند هر رابطه ای را در زمان کوتاهی تخریب کند و حتی اگر رابطه ای حفظ شود دیر یا زود حقیقت روشن خواهد شد؛ اتفاقی که ممکن است باعث شود عشق خود را از دست بدهید و جدایی عاشقانه رخ دهد.

ادامه ی مطلب در:

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

چگونه یک رابطه دوستی را حفظ کنیم

بیشتر مردم از توجه دیگران احساس خشنودی می کنند اما هنگامی که این توجه از طرف افراد مهم زندگیشان باشد بدون استثنا همه ی آن ها به دنبال آن خواهند بود.

هر شخصی افراد مهم زندگی اش را بر اساس تجربیات گذشته تعیین می کند. مثلا اگر زنی برای مدت طولانی درگیر ناامنی مالی و اقتصادی بوده باشد یک مرد ثروتمند برای او جذاب تر از دیگران جلوه می کند.

درک شخصیت فردی که در تلاش برای جذب او هستید، یکی از ضروری ترین مراحلی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود زیرا این مرحله است که تعیین می کند خودتان را چگونه به طرف مقابل معرفی کرده و نشان دهید.

ادامه ی مطلب در:

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

قدردان گذشته و خاطرات خود باشید: برای داشتن رابطه خوب، مرور خاطرات باعث می شود احساس شما نسبت به هم حالت تازگی پیدا کرده و به یاد آوردن شادی و احساسات خوبی که در کنار هم تجربه کرده اید می تواند رابطه ی عاطفی شما را بهبود ببخشد. مرور خاطرات خوب گذشته به شما کمک می کند ویژگی های مثبت یکدیگر را به یاد بیاورید. در واقع به یاد می آورید چرا به یکدیگر علاقه مند شده اید و همین موضوع باعث سرکوب شدن تنش ها می شود.(نگاه کنید به سرد شدن در دوران نامزدی)

ابراز احساسات: عشق و علاقه ی خود را بروز دهید. به هیچ عنوان در رابطه ی عاشقانه احساسات خود را سرکوب نکنید. ابراز احساسات می تواند با جملات زیبا و رمانتیک و پیامک عاشقانه یا به صورت فیزیکی مانند بغل کردن و بوسیدن صورت بگیرد. ابراز احساسات در لحظه باعث ایجاد شور و هیجانی وصف ناپذیر در طرف مقابلتان می شود و عشق و علاقه ی تان را نسبت به هم تشدید خواهد کرد

ادامه ی مطلب در :

راه های حفظ رابطه عاشقانه

نکات حفظ رابطه عاشقانه

قبل از ایجاد یک رابطه ی عاشقانه ی سالم لازم است از خود بپرسید یک رابطه ی عاشقانه ی سالم چگونه رابطه ای است؟ رابطه ی عاشقانه ی سالم رابطه ای است که به زوج ها فرصت رشد و دستیابی به اهدافشان را می دهد، رابطه ای که اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و باعث شادی آنها می شود.

متاسفانه روابط عاشقانه ی بسیاری وجود دارد که فاصله ی بسیاری تا سالم بودن دارند. برخی از این روابط عاشقانه حتی توهین آمیزند به طوری که یکی از طرفین عزت نفس دیگری را تخریب میکند، برخی از روابط همچون زندان می مانند که در آن یکی از طرفین از کنترل کردن دیگری لذت می برد و برخی از روابط هم مشکل خاصی ندارند اما هر دو احساس نارضایتی میکنند و شاد نیستند.

ادامه ی مطلب در:

رابطه ی عاشقانه ی سالم

حفظ رابطه از راه دور

وقتی دو نفر به هر دلیلی از راه دور با یکدیگر در یک رابطه ی عاشقانه باشند و برای هفته های یا شاید ماه ها نتوانند همدیگر را ملاقات کنند می گوییم این دو شخص در یک رابطه ی از راه دور هستند.

یکی از اعتقادات رایج که احتمالا شما هم آن را شنیده اید این است که رابطه های از راه دور موفق نیستند. درست است که مخالف چنین دیدگاهی نیستم اما کاملا موافق آن نیز نیستم.

هدف این مطلب این نیست که ثابت کنم رابطه ی از راه دور همیشه موفق آمیز خواهد بود اما می خواهم از نقطه نظر روانشناسی به مشکلاتی اشاره کنم که گاهی اوقات در روابط از راه دور ایجاد می شود. با آگاهی از چنین مشکلاتی می توانید از آنها پرهیز کرده و در نتیجه رابطه ی عاطفی وعاشقانه ی خود را حفظ کنید.

ادامه ی مطلب در:

حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور

حفظ غرور در رابطه

عشق نیاز به توجه دارد. فقط هم بهانه ای برای به دست آوردن کسی نیست، وسیله ای برای با او ماندن و مدیریت رابطه است. با این وجود، خیلی هایمان کارمان که راه افتاد، ولش می کنیم به حال خودش؛ خب طبیعی است که دق می کند و می میرد. در مورد اختلاف هایی که پیش می آید، اول از هر چیز به این غفلت توجه کنید. وقتی ماشین خاموش می شود، اولین کار نگاه کردن به آمپر بنزین است، نه چیز دیگری.

وقتی رابطه تان به خطر می افتد، اولین دلیل می تواند این باشد که در حفاظت از عشق غفلت کرده ایم. امکان فراموش کردن هشتمین سالگرد، بسیار بیشتر از امکان از یاد بردن اولین سالگرد است. تصور کنید چه چیزهای مهم دیگری را در ازدواجمان ممکن است به فراموشی بسپاریم یا با مرور زمان در مورد آنها تنبلی کنیم. غفلت طولانی در انجام دادن وظایف حفاظت از عشق می تواند رابطه زناشویی را از بین ببرد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

درمان سردی رابطه عاطفی

چگونه عشق را زنده نگه داریم

سیاست های دخترانه برای جذب پسران

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه

سرد شدن یهویی رابطه

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

کلماتی که باعث جذاب تر شدن رابطه می شوند

بایدها و نبایدهای صحبت با مردان

نشانه های پایان یک عشق

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

۱۵ ترفند محبت به همسر

 



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.