no-img
نوین اطلس

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه
zip
دی ۹, ۱۳۹۶

راه های حفظ یک رابطه عاشقانه


در این مقاله با عنوان راه های حفظ یک رابطه عاشقانه، در مورد موضوعات چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم، حفظ رابطه از راه دور، چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم و حفظ دوستی صحبت خواهیم کرد.(نگاه کنید به روانشناسی رابطه عاشقانه)

چگونه یک رابطه عاشقانه رو حفظ کنیم?

اگر از خود می پرسید چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم؟، پس به نکات زیر توجه کنید:

۱- به کارهای خود برسید!

براستی در طول روز چقدر به اینکه طرف مقابلتان چه کاری انجام می دهد و یا درست و غلط بودن آن فکر می کند ؟به خودتان مسلط شوید، شما می توانید بروی کارهای مربوط به امور روزمره خودتان که باید انجام دهید یا حداقل در آن زمان می توانید انجام دهید فکر کنید.

می توانید به یک دوست زنگ بزنید (البته در صورتی که فقط احوال پرسی کنید، نه اینکه دوباره در مورد همسرتان شکایت کنید!) اگر نیاز است به کارهای عقب افتاده مالی تان برسید، به باشگاه ورزشی و یا پیاده روی بروید و حداقل وزن اضافه خود را کم کنید!
به هرصورت می شود کاری مفید تر از خود خوری و شکایت انجام دهید. حقیقتا اگر بطور مداوم نگران و آشفته باشید نهایتا خودتان صدمه می بینید (مخصوصا در مورد خانم ها که با خشم و عصبانبت، خود خوری می کنند، در معرض حمله های قلبی هستند!) پس برای اینکه در رابطه عاشقانه موفق باشید، به جای اینکه تمام انرژی خود را صرف گله گذاری و شکایت از طرف مقابل خود بکنید، به کارهای شخصی خود برسید چون ممکن است در نهایت به این فکر بیفتید که عشقم رو دوسش دارم اما اون دوسم نداره .

۲- یاد بگیرید بی خیال و شاد باشید، چه فرقی دارد او در حال حاضر چه می کند،

اگر قرار باشد شما فقط به خاطر نفر مقابل سرحال باشید، خود را داغان کرده اید که از اشتباهات رابطه عاشقانه است. اگر دریک روز خوش، ناگهان کسی وارد شود و تمام عصبانیت، استرس و یا توهمات خود را بخواهد به شما تلقین کند، به خودتان بیایید و اجازه ندهید این جو شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

فقط تصمیم بگیرید که خوشحال و شاد باشید و به چیزهایی هر چند کوچک فکر کنید که همیشه برای شما لذت بخش بوده است. اینگونه با انرژی و حس خوبی که دارید به گرم کردن رابطه تان نیز کمک می کنید.

۳- به ضمیر ناخودآگاه خود گوش دهید

رنجش و عذابی که در یک رابطه ایجاد و یا حبس می شود، به شما بیشتر از نفر مقابل ضربه می زند، علائم مضرات ناشی از خود خوری ها و استرس را بشناسید مانند سردرد، دردهای شکمی، درد در ناحیه پشت و گردن. با شروع این دردها، این خود شما هستید که به خودتان می توانید کمک کنید، به خود و موقعیتان تسلط پیدا کنید و فورا کاری را انجام دهید که همیشه مورد علاقه تان بوده (البته نه اینکه بخواهید به دیگران بپرید و حالت خود را به دیگران نیز القاء کنید )
بطور مثال : زمانی که با همسرتان بحث می کنید و با استرس و حالت آشفتگی ناگهانی روبرو می شوید ، معمولا با شروع سردرد است که باید سریعا یک دوش آب گرم بگیرید، یا برای رهایی از آن محیط به پیاده روی بروید، بااین کار خود را یک مقدار متعادل تر می کنید و حالت اولیه آرامش شما تا حدی باز می گردد.

۴- نقاط ضعف خود را بشناسید

معمولا طرف مقابلتان شما را می شناسد و می داند که شما روی انجام چه کاری و در چه زمانی حساس هستید، به آن ها خرده نگیرید! این شما هستید که با شناخت نقاط ضعفتان، باید در شروع، نطفه را خفه کنید! می توانید کاری غیر مرتبط با اوضاع انجام دهید تا جلوی عکس العمل نا به هنگام و منفی شما را بگیرد. به یک اتاق دیگر بروید یا سر شوخی را با همسرتان باز کنید، بی خیال باشید…خوب ! کاری سخت است ولی با انجام و تکرار آن می بینید که این صحنه های نمایشی چقدر بهتر از درگیری است و این مورد به شما کمک می کند تا در رابطه عاشقانه موفق باشید.

۵- اعمال خوب را بپذیرید

نکات مثبت طرف مقابل خود را بدانید و به خودتان دوباره و دوباره یادآوری کنید، حتی اگر ۹۰% او باعث خشم و رنجش شما می شود به بقیه ویژگی های وی فکر کنید که همیشه آن ها را دوست داشتید و همزمان به اشتباهات خود اعتراف کنید، در این هنگام است که معجزه ای در طرف مقابلتان رخ می دهد و بطور باور نکردنی موضع خود را تغییر و بهبود می بخشد و به افزایش عشق کمک می کند.
در آخر باز هم تأکید می کنیم، با عصبانیت و تنش های موجود در یک رابطه و تمرکز بر آن ها، تنها به جسم و روحتان صدمه می زنید که از اشتباهات رابطه عاشقانه است.

۶- چیزهای مهم را فراموش نکنید

برای پاسخ به این مورد که چگونه عشق را زنده نگه داریم باید بدانید عشق نیاز به توجه دارد. فقط هم بهانه ای برای به دست آوردن کسی نیست، وسیله ای برای با او ماندن است. با این وجود، خیلی هایمان کارمان که راه افتاد، ولش می کنیم به حال خودش؛ خب طبیعی است که دق می کند و می میرد. در مورد اختلاف هایی که پیش می آید، اول از هر چیز به این غفلت توجه کنید. وقتی ماشین خاموش می شود، اولین کار نگاه کردن به آمپر بنزین است، نه چیز دیگری.
وقتی رابطه تان به خطر می افتد، اولین دلیل می تواند این باشد که در حفاظت از عشق غفلت کرده اید. امکان فراموش کردن هشتمین سالگرد، بسیار بیشتر از امکان از یاد بردن اولین سالگرد است. تصور کنید چه چیزهای مهم دیگری را در ازدواجمان ممکن است به فراموشی بسپاریم یا با مرور زمان در مورد آن ها تنبلی کنیم. غفلت طولانی در انجام دادن وظایف حفاظت از عشق می تواند رابطه زناشویی را از بین ببرد.

۷- دنبال نیازها بگردید

چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشیم؟ شما آن اولش جذب یک ویژگی خاص در همسرتان شده اید اما زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. خیلی چیزهای دیگر هم هست. بعد از یک مدتی متوجه می شوید یک چیزهایی از زندگی مشترک می خواهید که او به شما نمی دهد (و البته احتمالا شما هم) چیزهای ساده ای مثل احترام جلوی جمع یا جملاتی که دوست دارند بشنوند. یکی از دلایل اصلی دعواهای زناشویی نیازهای پاسخ نگرفته شما هستند. به یکی از این مشاجره ها که ناخواسته پیش آمده گوش کنید:

زن: می خواهی این پیراهن را با آن شلوار بپوشی؟

«نیازم این است که همسرم خوش لباس باشد.»

شوهر: همیشه از من انتقاد می کنی.

«نیاز دارم آنچه را برایم اهمیت دارد با تو مطرح کنم.»

شوهر: از تو پیشنهاد نخواستم.

«نمی خواهم دائما نگران اعتراض و عیب جویی های تو باشم.»

زن: خب دلم می خواهد لباس تو خوب باشد.

«نیازم این است که به تو افتخار کنم.»

شوهر: نمی خواهم این حرف ها را به من بزنی.

«نیاز من این است که اگر از تو می خواهم دیگر در مورد مطلبی صحبت نکنی، به خواسته من احترام بگذاری و این کار را انجام دهی.»

زن: باید احساسم را بیان کنم.

«نیازم این است که خودم باشم و بتوانم حرف هایم را مطرح کنم.»

شوهر: لباس پوشیدن من به تو مربوط نیست.

«نیاز دارم خودم مسئول و مدیر بعضی از قسمت های زندگی ام باشم.»

زن: باشد، پس می خواهی دیگر صحبت نکنیم.

«نیازم این است که بتوانم با یکدیگر در مورد هر موضوعی صحبت کنیم.»(نگاه کنید به آموزش عاشقانه حرف زدن)

۸- تحقیر نکنید

شاید خودتان ندانید اما خدای شما می داند که خیلی از انتقادها، عیب جویی ها و تحقیرهایی که گاهی از سر خیرخواهی می کنید، رابطه شما را مسموم کرده و خودتان نمی دانید. یک واقعیت غیرقابل انکار هم می گوید که هیچ آدمی دوست ندارد در محیطی و با کسی زندگی کند که دائم تحقیر شود. پس سیاست های دخترانه در جذب پسران را بدانید و به کار ببرید. خیلی هم فکر نکنید، این کار شما خیلی ساده و گاهی بدون اینکه بدانید انجام می شود. به طور مثال:

* به بهانه «ابراز احساسات» به او بددهنی می کنیم: «حتما دیوانه شده بودم که فکر می کردم می توانم عاشق ابلهی مثل تو باشم!»

* به بهانه «واقع بین بودن» تحقیر می کنیم: «با حقوق معلمی تو هیچ وقت چیزی نخواهم داشت.»

* به بهانه «تغییر دادن» همسرمان درباره شخصیت او قضاوت منفی می کنیم: «می دانی، فقط یک بیمار روانی می تواند تا این اندازه بی احساس باشد.»

* به بهانه «کمک کردن» از همسرمان انتقاد می کنیم: «در این مهمانی برای کسی جوک تعریف نکن چون حرف هایت برای هیچ کس خنده دار نیست.»

* با این حرف که «منظور بدی نداریم»، چیزهای بد و منفی را که به همسرمان نسبت می دهیم توجیه می کنیم: «همیشه در همه چیز شکست می خوری!»

حفظ رابطه از راه دور

در این بخش می خواهیم بدانیم که اگر از راه دور با عشقتان در ارتباط هستید، چگونه رابطه عاشقانه موفقی را تجربه کنید؟

 به فعالیت هایی مشغول شوید که شما را بهم نزدیک کند

از آنجایی که نمی توانید لحظاتی را در کنار هم سپری کنید، بهتر است روزانه، لحظاتی را در نظر بگیرید که فعالیت هایی مشترک را بطور همزمان انجام دهید و از این طریق به یکدیگر احساس نزدیکی کنید. مثلا در ساعات مشخصی از روز تماس تلفنی برقرار کنید، بطور همزمان به پیاده روی بروید، برای یکدیگر عکس بفرستید، یا اتفاق های جالب و مهم روزمره را در جایی یادداشت کنید و در زمان مناسب آن را با یکدیگر در میان بگذارید. این فعالیت ها می تواند برای ادامه رابطه به هر دوی شما انگیزه دهد و شما را در ذهن هم نگاه دارد.

در اولین فرصت ممکن، دیدار حضوری ترتیب دهید

از دیگر راه های حفظ یک رابطه عاشقانه می توان به این موضوع اشاره کرد که با وجود آنکه نمی توانید هر روز همدیگر را ببینید از هر فرصتی برای گذراندن زمان در کنار هم بهره بگیرید. هر چه زمان بیشتری را باهم بگذرانید، رابطه تان قوی تر و محکم تر می شود. همچنین مطمئن شوید هرگاه فرصت دیدار حضوری را یافتید از آن بخوبی استفاده کنید و بجای آن که وقتتان را با دوستان یا خانواده بگذرانید، بهتر است برای یکدیگر وقت بگذارید.

از تکنولوژی غافل نشوید

خوشبختانه تکنولوژی راه های زیادی را برای حفظ ارتباط مهیا کرده است: شبکات مجازی و پیامک به شما این امکان را می دهد که براحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و از احوال یکدیگر با خبر شوید که یکی از نکات مهم برای حفظ رابطه عاشقانه است.

از تنهایی، برای پیشرفت شخصی خود بهره بگیرید

رابطه راه دور ممکن است به شما احساس تنهایی، استرس و ناامنی دهد. اما بهتر است خود را مشغول کنید و به طریقی مثبت از این زمان استفاده کنید تا مرتکب اشتباهات رابطه عاشقانه نشوید. کارهایی را انجام دهید که اگر در کنار هم بودید، انجامش برایتان دشوار می شد؛ به دغدغه ها و اهداف شخصی تان بپردازید. این دوری، فرصتی برای رشد شخصی به ما می دهد، در حالیکه اکثر زوج هایی که دور از هم به سر می برند از آن غافل می شوند. بهتر است فرصت طلب شوید! به بُعد «فردی» تان توجه کنید و آن را پرورش دهید. کتاب بخوانید، آموزش ببینید و…. و این مسئله در نهایت به نفع رابطه تان خواهد بود و یکی از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه می باشد.

تعهد

مهم ترین اصل در رابطه از راه دور و از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه تعهد است. باید بدانید که متعهد بودن در چنین رابطه ای سختی های خودش را دارد اما مانع از جدایی عاشقانه می گردد. شما و شریکتان هر روز با انسان های بسیاری سر و کار دارید و آن ها را ملاقات می کنید، اما برای دیدن همدیگر باید به صفحه ی مانیتور خیره شوید. خب این موضوع واقعا سخت است! اما اگر تصمیم گرفته اید که در رابطه ی از راه دور باشید، باید مزایا و معایبش را کنار هم بپذیرید.

بدبین نباشید

درست است که متعهد بودن و ماندن در رابطه از راه دور کار آسانی نیست، اما این نباید باعث شود که شما به ورطه ی بدبینی کشیده شوید و با هر لایکی که شریکتان در فضای مجازی می کند، داستان هایی از خیانت در ذهنتان ببافید! یادتان باشد تعهد در کنار اعتماد است که ارزش پیدا می کند!

پنهان کاری نکنید

البته لزومی ندارد که عالم و آدم از رابطه ی شما با خبر باشند. اما مثل زوج های موفقی که در رابطه ی نزدیک با هم هستند، بهتر است شما نیز دوستانی مشترک داشته باشید. اگر رابطه ی شما کلا در خفا می گذرد، احتمالا یک جای کار می لنگد و باید حتما دلیل این موضوع بررسی شود.

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

یک – به طور عمیق ارتباط برقرار کنید

برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه چه رابطه تان تازه شکل گرفته و چه رابطه ای طولانی مدت است، می تواند از طریق ساختن رابطه ای عمیق تر با همراه تان تقویت شود. این امر معمولا با واژگان آشنایی مانند اعتماد، فهمیدن، صمیمیت و سازگاری شناخته می شود. ضروری است که در کنار شور و اشتیاق روزهای نخست که شما را به سوی یکدیگر می کشاند، نکته های دیگر برای اینکه چگونه در رابطه عاشقانه موفق باشید نظیر رد و بدل کردن احساسات و قدردانی از یکدیگر را رشد دهید.
متاسفانه بسیاری از روابط در جهت مخالف پیش می رود. همراهان در یک رابطه معمولا با حالتی انتقادی، قضاوت گونه و با نادیده گرفتن یکدیگر پیش می روند. وقتی دو طرف ارتباط، کمتر مسائل و احساساتشان را به اشتراک بگذارند، توجه کمتری بکنند و راه خودشان را بروند، احساسات خوب به مرور کمتر و کمرنگ تر می شود.
برای اطمینان یافتن از اینکه چنین تراژدی های ارتباطی اتفاق نیفتد، باز بودن نسبت به یکدیگر و به اشتراک گذاشتن مسائل می تواند بسیار مفید باشد. همچنین همسران باید بدانند که اصیل و خالص بودن در رابطه، می تواند به ایجاد رابطه ای دوستانه و سازگار کمک کند.
همدلی کردن و احترام گذاشتن به افکار، احساسات و هیجانات همسرتان و به کار بردن حرف هایی که مردان را عاشق می کند نیز می تواند برای رابطه موثر باشد. سرانجام اینکه حفظ فضایی گرم، توام با دقت و توجه به حالات طرف مقابل در یک رابطه، پذیرش تفاوت ها و برخورد کرد با یکدیگر به عنوان موجوداتی ارزشمند نیز می تواند بسیار مفید باشد.

دو – با اشتیاق دوست بدارید

اگرچه باور عمومی بر این است که اشتیاق در روابط طولانی مدت رو به سردی می گذارد، مطمئنا این اصل مطلب نیست. در واقع، شور و اشتیاق انگیزه ای است برای اینکه برد به سوی عشق خود برود، او را بجوید و با او ارتباط بگیرد. این رازی است که دو فرد را هیجانی، برانگیخته و با طلب بیشتر به سوی هم نگه می دارد. این امر حتی برای ادامه دار شدن رابطه ضروری است و از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه می باشد.
با اینحال این بُعد از روابط اغلب نادیده گرفته می شود. در بیشتر روابط، همسران بعد از مدتی به اصطلاح با هم راحت می شوند. این احساس راحتی به عدم تلاش برای دستیابی به احساس رمانتیک بودن، جذاب بودن و مشتاق یکدیگر بودن و شیفته کردن هم می انجامد؛ بنابراین روابط کسل کننده می شود، رضایت کاهش می یابد و همسران خود را در حال سقوط به رابطه ای بدون شور و اشتیاق و کاملا تهی از عشق می یابند.
چنین شرایطی واقعا مایه تاسف است، به ویژه وقتی بدانیم تلاش اندکی برای احیا و روشن نگه داشتن آتش شور و اشتیاق لازم است. یکی از قدم های اثربخشی که همسران می توانند بردارند این است که به ظاهر خود برسند، سعی کنند سر و وضع مرتبی داشته باشند، لباس های جذاب بپوشند، رفتار زنانه/ مردانه و دلنشین داشته باشند و مراقب وزن خود باشند.
در کنار این ها، ابراز محبت های فیزیکی نیز نقش کلیدی در راه های حفظ یک رابطه عاشقانه بازی می کنند. بوسیدن، بغل کردن و لمس کردن به طور مرتب در بین همسران جریان داشته باشد، باعث می شود که همسران احساس خوبی داشته باشند و حس کنند که همچنان شور و اشتیاق در بین آنها پابرجاست.

سه – مشکلات خود را مطرح کنید

حتی بهترین روابط عاشقانه نیز مشکلاتی دارند. این همان جایی است که پای تعامل، مذاکره و گفتگو و پختگی و رفتار بالغانه در میان می آید. هیچ کس کامل نیست و در یک رابطه هر فردی تقاضاها، نیازها و تمایلات خاص خودش را دارد. به هر حال و ناچار، بعضی وقت ها این اختلاف نظرها بالا می گیرد.

معمولا وقتی که اشتباه از سوی یکی از همسران صورت می گیرد، به آسانی حل نمی شود. از یک سو، برخی همسران معمولا سرشان را مثل کبک زیر برف می کنند و از نگاه کردن به موضوع و حل کردن آن خودداری می کنند. از سوی دیگر، برخی همسران کینه ای را برای همیشه به دل می گیرند؛ نه می بخشند و نه فراموش می کنند. هیچ یک از این راهبردها به حل موفقیت آمیز مسئله کمکی نمی کند و به همسران اجازه نمی دهد در زندگی به خوبی پیش روند.

بنابراین لازم است که بدانیم در رابطه عاشقانه چگونه رفتار کنیم و چطور به صورتی مناسب و تاثیرگذار نگرانی ها و مسائل خود را مطرح کنیم و رفتار بد یک همسر را اصلاح کنیم. به یاد داشته باشید که بخشیدن فوری هیچ نکته ای را به دو طرف رابطه نمی آموزد. تنبیه طولانی، به سرد شدن و سخت شدن احساسات می انجامد؛ اما بحث و گفتگو، تصحیح کردن یکدیگر و برداشتن گام هایی برای حل مسئله و استفاده از حرف عاشقانه برای جذب فرد مقابل به خوبی می تواند موثر باشد. با مطرح کردن دقیق مسئله، دست یافتن به نتایج عادلانه، در نظر گرفتن رفتارهای جایگزینی که نیازهای هر دو طرف را در نظر بگیرد و پاسخ دهد، هماهنگی لازم در رابطه به دست می آید.

چهار – قدردانی را تمرین کنید

همسران کارهای زیادی را برای یکدیگر انجام می دهند. حضور هر یک از آن ها در زندگی دیگری ضروری است. در واقع چنین تعامل کاری یکی از ویژگی های معمول رابطه و از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه و عاشق شدن همسر است. دو انسان کنار هم می آیند تا برای یکدیگر زندگی بهتر از آنکه بخواهند تنها باشند، بسازند. با اینحال، در عمل، همسران بعضی وقت ها نامرئی می شوند.
حمایت ها، لطف ها و مهربانی های هر روزه نادیده گرفته می شود. در این حالت، ممکن است یکی یا هر دو همسر کم بیاورند. در چنین شرایطی، احتمال دارد انگیزه ادامه دادن چنین رفتارهای حمایتی از بین برود و احساسات آسیب دیده افزایش یابد.

نکته مهم این است که راه حل های ساده ای برای برطرف کردن چنین مسائلی در رابطه وجود دارد. اختصاص لحظاتی به حق شناسی و قدردانی از یکدیگر می تواند به ادامه دار شدن چنین فعالیت هایی کمک کند. چند کلمه محبت آمیز اینجا… یک تشکر آنجا. تنها با اندکی تلاش برای بازشناسی تلاش طرف مقابل، ارج نهادن به او و حمایت کردن از آن، یک روز می تواند به خوبی سپری شود!(همچنین نگاه کنید به ۱۵ جمله طلایی که زنان را شیفته شما می کند)

پنج – پاداش را به یاد داشته باشید

روابط به معنای راهی برای دستیابی به احساس ارزشمندی و رضایت است. انتظار می رود افراد از طریق روابطی که دارند بتوانند احساس خوبی به دست آورند و نیازهایشان را برطرف کنند. در رابطه به دنبال حمایت، عشق، رضایت جنسی و مواردی از این دست هستیم؟

در عمل، گاه این اهداف در رابطه فراموش می شوند. رفتارهای خوشایند، بیشتر وقت ها پاسخ ها و پاداش های لازم را که از ضروریات راه های حفظ یک رابطه عاشقانه است را دریافت نمی کنند. همچنین گاهی تعاملات ناخوشایند توجه و بازخورد بیشتری را نسبت به رفتارهای مثبت به دست می آورند. در نتیجه، سطح کیفیت روابط پایین می آید، چرا که فرد با نالیدن، غر زدن و شکایت کردن، یا دستور دادن، بهتر به خواسته هایش دست می یابد تا با رفتارهای مثبت.

خوشبختانه برای داشتن زندگی زناشویی عاشقانه، تنها کاری که برای چرخاندن بازی در این زمینه لازم است انجام شود، دادن اندکی پاداش مناسب است. کسب اطمینان خاطر از بابت اینکه نیازهای طرف مقابل به هنگام انجام رفتاری خوشایند تامین شده است، به خوبی می تواند ادامه پیدا کردن آن رفتار را تضمین کند.

همه ما تمایل به یادآوری و تکرار رفتارهایی دارم که برایمان نتایج مطلوبی به همراه می آورند؛ بنابراین با خوب برخورد کردن با همسری که رفتار مطلوبی از خود نشان داده است، هر دو همسر احساس رضایت خواهند کرد. رفتارهایی که پاداش می گیرند، پرورش می یابند و روابطی که روی هم رفته پاداش دهنده هستند، به موفقیت دست می یابند.(نگاه کنید به رفتارهایی که مردان دوست دارند)

نتیجه گیری

به طور کلی، نباید روابط را امری رازآلود تلقی کرد. حتی لازم نیست آنها را امری پیچیده دانست. رابطه خوب و مناسب، تنها به اندکی تفکر و توجه و مراقبت روزانه نیاز دارد. کلمه ای مناسب در یک لحظه، بوسه ای به جا در لحظه ای دیگر … و به این ترتیب رضایت از رابطه می تواند در تمام دوران زندگی ادامه داشته باشد.

حفظ رابطه دوستی با پسر

۱ – بدون پنهان کاری و وعده و وعید باید موضوع را با خانواده ها در میان بگذارید.

۲ – بهتر است علنی شدن رابطه در روزهای اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده ها اطلاع داده و بقیه شناخت تان را به دوران نامزدی رسمی واگذار کنید.

۳ – اگر شرایط یکی از طرفین برای ازدواج یا رسمی شدن نامزدی آماده نیست، از همان ابتدا موعدی را برای علنی کردن رابطه مشخص کنید بعد متناسب با این موعدی که در نظر گرفته اید، شدت و عمق رابطه یا میزان دیدارها و صحبت ها را تنظیم کنید تا رابطه تان همیشه تحت کنترلتان باشد و زیادی عمیق نشود.

حفظ دوستی

۱ ـ پرهیز از عوامل جدا آفرین ـ از جمله وظایف مهم انسان در محیط‌های دوستانه و مراقبت و پاس‌داری از دوستی‌ها و پرهیز از عوامل جدایی‌آفرین است. خلقیات زشت و برخوردهای نسنجیده و به دور انصاف از یک سو و حرکت ها و شیطنت‌های افراد شرور و فرومایه‌ای که از دوام دوستی‌ها ناخرسند می‌باشند و آن را به زیان خود می‌دانند از سوی دیگر، ازمهم‌ترین عوامل‌ی به شمار می‌روند که دوستی‌ها را تهدید کرده و دوستان را از یکدیگر گریزان می‌کند.

۲ ـ حفاظت از دوستی ـ دوست در فرهنگ پیشوایان دین به منزله شریف‌ترین عضو پیکره اجتماع است که راجع به حفاظت از آن و در نتیجه تداوم دوستی‌ها بسیار سفارش شده است.

امام علی (ع) می‌فرمایند: «من فقداخا فی الله فکانما فقد اشرف اعضائه کسی که دوست خوب و شایسته‌ای را از دست دهد گویا شریف‌‌ترین اعضای بدن خود را از دست داده است.»
امام علی (ع) در جایی دیگر می فرمایند : پیوند دوستى را با برادران دینى خود محکم سازید که آنان ذخایر دنیا و آخرت هستند .

حفظ دوست خوب اثر گذار در دنیا و به ویژه آخرت انسان است. خداوند در قرآن شریف به تاثر گمراهان در قیامت اشاره کرده که مى‏گویند: (در روز سخت) نه شفیعى داریم، نه دوستى که در کارمان همت گمارد .
همچنین امیر المومنین (ع) درباره حفظ دوستی می فرمایند: از دست دادن دوستان، غربت و تنهایى است

 

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

راه های کاهش دعوا

پیامک عاشقانه به همسر

راه کنترل خشم در زندگی زناشویی

مشکلات زوج های جوان

حفظ رابطه عاشقانه

سرد شدن یهویی رابطه



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.