no-img
نوین اطلس

درمان سردی روابط عاطفی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان سردی روابط عاطفی
امتیاز 4.00 ( 5 رای )
zip
آبان ۲۶, ۱۳۹۹

درمان سردی روابط عاطفی


اگر در یک رابطه عاطفی هستید ممکن است با سردی فرد مقابل مواجه شده باشید. یا حتی با خود بگویید چرا رابطه شما شور و شوق اوایل را ندارد و به دنبال درمان سردی روابط عاطفی خود باشید.

در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به راهکارهای موثر برای گرم کردن رابطه بپردازیم اما قبل از آن درباره نشانه های سرد شدن رابطه صحبت خواهیم کرد و اینکه علت سرد شدن مرد و زن در رابطه زناشویی چه چیزهایی می تواند باشد. سپس به ارائه تکنیک های مفید در زمینه درمان سردی روابط عاطفی می پردازیم. پس تا انتها با این مطلب همراه باشید.

نشانه های سرد شدن رابطه

در این قسمت به نشانه های سرد شدن رابطه می پردازیم تا بدانید چه زمانی رابطه تان رو به انحطاط می باشد. اینگونه می توانید از سرد شدن یهویی رابطه خود جلوگیری کنید. به نشانه هایی که در زیر آمده است دقت کنید تا در ادامه به دلایل و در نهایت به درمان سردی روابط عاطفی برسیم.

کمتر با هم صحبت می کنید

از نشانه های سرد شدن رابطه این است که دیگر تمایلی ندارید در مورد روزی که پشت سر گذاشته‌اید با همسرتان حرف بزنید. وقتی هیچ ارتباط عاطفی بین شما وجود نداشته باشد، چیزی که برای شما یا همسرتان ارزش با هم گفتگو کردن را داشته باشد نیز نخواهید یافت. (همچنین نگاه کنید به سکوت در یک رابطه به چه معناست)

از یکدیگر نظر خواهی نمی کنید

از دیگر نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی آنست که کمتر به نظرات هم توجه می کنید. دیگر سراغ همسرتان نمی‌‌روید تا نظرش را در مورد مسئله‌ای بپرسید. زیرا احساس می‌کنید او دیگر اهمیتی به شما نمی‌دهد و شما هم احترامی برای نظر و عقایدش قائل نیستید، یا آنقدر با او احساس صمیمیت نمی‌کنید که مشکلات‌تان را با او در میان بگذارید.

به شدت از هم انتقاد می کنید

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود. اما الان هر دو نمی توانید کار و رفتارهای یکدیگر را تحمل کنید. مدام از هم انتقاد می کنید. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتی باشد. وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

هر صحبتی به دعوا ختم می شود

اگر هربار که می خواهید درباره موضوعی حرف بزنید در نهایت به دعوا ختم می شود، می تواند از نشانه های سرد شدن رابطه عاطفی باشد. موضوعی را به شما یادآوری می کند که هر چه زودتر به دنبال گرم کردن رابطه سرد شده خود باشید.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

در مقاله درمان سردی روابط عاطفی تا به اینجا به نشانه های سرد شدن رابطه پرداختیم و گفتیم بروز چه نشانه هایی به شما هشدار می دهد که برای حفظ رابطه عاشقانه خود تلاش کنید.
اما در این بین ممکن است از خود بپرسید چرا شریک زندگی ام سرد شده است؟ اولین قدم در این زمینه ریشه یابی است. در اینجا به چند مورد از علت سرد شدن مردان در رابطه زناشویی اشاره می کنیم.

غر زدن: مردان از اینکه همیشه با غرهای همسرشان مواجه شوند متنفرند. غر زدن مداوم باعث دلسرد شدن مرد از زندگی اش می شود.

توقع زیاد: سعی کنید سطح خواسته هایتان را با توانایی همسرتان تنظیم کنید. توقع داشتن خانم ها اصلا بد نیست اما اینکه بیش از حد از شوهرتان توقع داشته باشید به مرور زمان وی را آزرده خواهید کرد.

بد بینی: سعی کنید در رابطه عاطفی عینک بد بینی را از چشم تان دور کنید. سعی نکنید همیشه در تعقیب همسرتان باشید یا بخواهید بابت هر کاری به شما توضیح دهد. به عنوان مثال مدام به وی نگویید با چه کسی چت می کنی؟ چرا گوشیت سایلنته؟ و … چرا که یک علت سرد شدن مردان در رابطه زناشویی بی اعتمادی به آن ها می باشد.

وابستگی زیاد: از دیگر عوامل مهم که شاید در نظر بسیاری خانم ها اهمیت نداشته باشد این است که برای هر کاری به همسرتان وابسته باشید. وابستگی بیش از حد خانم ها به مرد مورد علاقه به مرور زمان در ضمیر ناخودآگاه آن ها این موضوع را تداعی می کند که شخص دارای شخصیت ضعیفی بوده و همین امر باعث کاهش جذابیت و در نهایت بروز دلسردی می گردد.

عوامل متعدد دیگری نیز در سرد شدن یهویی مردان نسبت به ادامه رابطه دخیل هستند که بسته به شرایط، متفاوت است که ما در اینجا به چند مورد از مهمترین و رایج ترین آن ها اشاره کردیم.(نگاه کنید به چرا مردان در رابطه زناشویی سرد می شوند)

علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی

در بالا به علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی اشاره کردیم حال می خواهیم به علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی بپردازیم.

فرزندان: ورود فرزندان به زندگی همان قدر که علتی برای امکان بیشتر با هم بودن است، در اثر غفلت زن و شوهر بخصوص زن می تواند خود علتی برای فراموش کردن و کم رنگ شدن طرف مقابل باشد.

دستور دادن: دستور دادن مداوم مردان به همسرانشان می تواند یک علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی باشد. چرا که کم کم فکر می کند او جهت برآورده کردن خواسته های مرد در این رابطه می باشد و همین مورد باعث سرد شدن یهویی می گردد.

اهمیت ندادن به خواسته ها: زنان خواسته هایی دارند که می خواهند در رابطه زناشویی برآورده شود. اهمیت ندادن مردها به این خواسته ها سبب دلسردی در زن می شود. حتی اگر مردی نمی تواند خواسته های همسرش را تامین کند باید نشان دهد سعی در برآورده کردن آن ها دارد و نسبت به آن ها بی تفاوت نمی باشد.

و بسیاری از عوامل دیگر که از علت سرد شدن زنان در روابط زناشویی می باشد.(همچنین نگاه کنید به چندین علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی)

درمان سردی روابط عاطفی

پس از شناسیایی نشانه ها و علل سرد شدن زن و مرد در رابطه می خواهیم به ارائه راهکارهایی در این زمینه بچردازیم تا بتوانی هر چه سریعتر برای درمان سردی روابط عاطفی خود اقدام کنید.

احترام را به رابطه برگردانید

احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

در بیان احساسات خسیس نباشید

سخاوت احساسی ـ عاطفی به این معناست که شما بدون هیچ گونه قید و شرطی آزادانه عشق، محبت و قدردانی و تشکر خود را به همسرتان ابراز کنید. البته منظور این نیست که هر پنج دقیقه یکبار قربان صدقه او بروید، بلکه باید سنجیده و مناسب سخاوت خود را نشان دهید. این مورد در درمان سردی روابط عاطفی بسیار مهم می باشد.

تفریحات مشترک پیدا کنید

تفریحی پیدا کنید که هر دو شما از آن لذت می برید. این تفریح می تواند فیلم دیدن، ورزش کردن، گردش رفتن، انجام کارهای هنری و یا هر کار دیگری باشد. مهم این است که اوقات فراغتتان را با هم سپری کنید تا از سرد شدن یهویی رابطه جلوگیری کنید و به ترمیم آن بپردازید.

از بایدها و نبایدها صحبت کنید

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است . این مورد در درمان سردی روابط عاطفی بسیار کارآمد می باشد. البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آن ها را تکرار کند. مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

به ظاهرتان اهمیت دهید

فرقی ندارد خانم هستید یا آقا همچون روزهای اول آشنایی به ظاهرتان اهمیت دهید. سعی کنید بهداشت فردی و تناسب اندامتان را حفظ کنید تا جذابیت ظاهری تان نزد فرد مقابل کمرنگ نشود.

به یکدیگر هدیه دهید

سعی کنید مناسبت های مختلف را به یاد داشته باشید و برای هم جشن بگیرید. نیازی به برگزاری جشن ها مفصل و خرید هریه های گران قیمت نیست. همین که نشان دهید روزهای خاص زندگی تان برای هر دو شما مهم است به درمان سردی روابط عاطفی کمک می کند.

احترام به خانواده ها را فراموش نکنید

خانواده هر شخصی برای وی بسیار محترم است. پس هر دلخوری نسبت به خانواده فرد مقابل دارید سعی کنید بی احترامی نکنید. با احترام رفتار کنید تا همسرتان شیفته این اخلاق شما شود. در دعواها پای خانواده های یکدیگر را وسط نکشید و درباره آن ها صحبت نکنید.

همانطور که در این مطلب ملاحظه کردید سعی کردیم به صورت همه جانبه درباره سردی رابطه عاطفی صحبت کنیم. به این صورت که ابتدا به نشانه های بروز دلسردی و پس از آن به دلایل بوجود آمدن آن و در نهایت به درمان سردی روابط عاطفی اشاره کردیم. هر شخصی که وارد رابطه عاطفی می شود بایستی مهارت ها و تکنیک های لازم در این زمینه را بداند تا به بهترین نحو ممکن رابطه خود را مدیریت کند.

مطالب مرتبط:

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم

۱۰ نکته ضروری برای صحبت کردن با معشوق

بهترین واکنش در برابر بلاک شدن

رفتار شناسی بلاک

کلمات محبت آمیز و عاشقانه



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *