no-img
نوین اطلس

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم؟
امتیاز 4.80 ( 5 رای )
zip
تیر ۲۳, ۱۳۹۹

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم؟


اینکه یک رابطه را چگونه آغاز کنیم اهمیت ویژه ای دارد. چرا که اگر بدانیم در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم می توانیم خیلی راحت آن را به سمت ازدواج ببریم.

گاهی اوقات نیز فرد مقابل گزینه مناسبی برای رابطه پایدار نمی باشد و تنها قصد یک خوش گذرانی کوتاه مدت را دارد که نحوه رفتار ما از همان ابتدا نه تنها مانع از این سو استفاده می شود بلکه حتی می تواند فرد را به داشتن رابطه پایدار تشویق کند.

در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم بدانیم در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم و درواقع بهترین مقدمه برای شروع رابطه چه می باشد؟

بهترین مقدمه برای شروع رابطه

نحوه برخورد و رفتار ما در همان ابتدای رابطه می تواند تضمین کننده پایداری رابطه باشد علاوه بر این بقای آن به اینکه چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم نیز بستگی خواهد داشت.

پس توجه داشته باشید در شروع رابطه تا حدی محتاطانه پیش روید.

زمانی که شما و فرد مقابل به صورت حضوری یکدیگر را می بینید بهترین مقدمه برای شروع رابطه و صحبت کردن، استفاده از موقعیت مکانی می باشد. می توان گفت صحبت در مورد موقعیت و محیطی که در آن هستید ساده ترین راه شروع یک گفتگو است. کافی است به اطراف خود نگاه کنید و یک سوال باز درباره ی چیزهایی که در اطرافتان می بینید بپرسید. این روش تقریبا در هر شرایطی کاربرد دارد.

همچنین اگر برای شروع رابطه با دیگران در مورد خودشان سوال بپرسیم تاثیر اساسی و ماندگاری در ذهن آن ها خواهید گذاشت.

اما اگر بخواهیم بدانیم در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم، نباید این موضوع را فراموش کرد که از صحبت مستقیم در مورد خود و توانایی هایتان اجتناب کنید. بهتر است زمانی در مورد خودتان حرف بزنید که فرد مقابل از شما سوال می پرسد.

بایستی سعی کرد برای ادامه صحبت سلایق مشترک را پیدا کرد. حرف زدن در مورد چیزهایی که هر دو طرف به آن علاقه دارند موجب گرم کردن صحبت و در نهایت ایجاد حس صمیمیت متعادل می شود.(همچنین نگاه کنید به مقاله راز جذب عشق)

جملات زیبا برای شروع رابطه

در این بخش از مقاله «در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم؟» می خواهیم اشاره کنیم که از چه جملاتی برای باز کردن صحبت استفاده کنیم.

گفتن جملات زیبا برای شروع رابطه آن هم از نوع عاشقانه در قرارهای اولیه کار جالبی نیست و کمی مصنوعی به نظر می رسد، بنابراین در روزهای اولیه آشنایی، سعی کنید شور و شوق زیاد از حدتان را برای قرار گذاشتن کنترل کنید.

در زمان ملاقات ابتدای رابطه نیز همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشتر در مورد موقعیت مکانی که در آن هستید صحبت کنید یا سوالاتی در مورد کار و علایق فرد مقابل بپرسید مثل:

  • شغلتون چیه؟
  • معمولا روزتون رو چجوری می گذرونید؟
  • چی شد که وارد این حرفه شدید؟
  • و …

توجه داشته باشید زمانی که به تازگی رابطه‌ای را با کسی آغاز کرده اید، لزومی ندارد که در همان ابتدا جمله “من عاشقت هستم” را به کار ببرید. عاشقی قبل از ازدواج زیبا به نظر می‌رسد، اما در ابتدا از احساس و انتخاب خود مطمئن شوید و به خودتان فرصت دهید و سپس ابراز علاقه خود را قاطعانه بیان کنید.(نگاه کنید به جملات تاکیدی مثبت برای جذب عشق)

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم؟

تا به اینجا در مورد نحوه صحبت و استفاده از جملات برای آغاز مکالمه صحبت کردیم.

حال می خواهیم بدانیم بر اساس روانشناسی عشق در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم تا در نظر فرد مقابل جذاب و دوست داشتنی به نظر برسیم.

توجه داشته باشید که در ابتدای رابطه خیلی سریع تمام زندگی خود را وقف فرد مقابل نکنید به نحوی که کاملا از خودتان غافل شوید.

چرا که به مرور زمان وقتی شما خود را تمام و کمال در اختیار معشوق قرار دهید از او نیز همین انتظار را خواهید داشت و اگر این خواسته برآورده نشود در نهایت به عذاب روحی شما منجر خواهد شد. علاوه بر این توجه داشته باشید که در هر رابطه ای بین دختر و پسر با گذشت زمان وابستگی هایی به وجود می آید. اما اصلاً عاقلانه نیست که شما از همان ابتدای رابطه خود را وابسته نشان دهید و لحظه ای از او دل نکنید. زیادی در دسترس بودن در ابتدای رابطه ناخوشایند است.
گاهی وابستگی زیاد سبب می شود خود را در اختیار او بگذارید و به خواسته های نامعقول پاسخ دهید.

اعتماد، قطب اساسی در یک رابطه است. اگر می خواهید طرف مقابل به شکل انفجاری عاشق شما شود، باید خودتان را انسانی با اعتماد نشان دهید و مطمئن باشید که برقراری یک رابطه عاشقانه پایدار نیازمند سخت کوشی و تلاش فراوان است که پیش نیاز آن بنا کردن پایه‌های اعتماد است.
پس از جانب خود مطمئن شوید که به فرد دیگری احساسی ندارید، سپس شروع یک رابطه عاطفی جدید را رقم بزنید. درست کردن رابطه خراب شده بعد از دروغ گفتن دشوار است؛ چون احساسات طرف مقابل جریحه دار می‌شود.

از همان ابتدای رابطه حس مالکیت نسبت به فرد مقابل نداشته باشید. سعی نکنید گزارش دقیق از وی بگیرید که کجا می رود و با چه افرادی ملاقات می کند. به عبارت دیگر در شروع یک رابطه عاطفی از رفتارهای غیرمنطقی همچون کنترل طرف مقابل، چک کردن او در طول روز و حساسیت بیش از اندازه روی او بپرهیزید.

نکته بعدی برای اینکه در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم آن است که سعی کنید تا حدی غیر قابل پیش بینی باشید. از همان ابتدا تمامیت ویژگی های خود را برای شخص مقابل رو نکنید.(نگاه کنید به چگونه عاشق کنیم)
کمی مرموز بودن به جذابیت شما می افزاید. به گونه ای که طرف مقابل لحظه شماری می کند تا برای روز خاصی شما را بییند.
غیر قابل پیش بینی بودن رابطه را به چالش می کشد و در نتیجه از تکراری شدن آن جلوگیری می شود چرا که اگر شما از تمام مهره های خود استفاده کنید، برای طرف مقابل پیش بینی حرکت بعدی شما کار سختی نخواهد بود که این باعث می‌شود رابطه خسته کننده شود.(همچنین نگاه کنید به مقاله عادی شدن عشق)

در ادامه برای اینکه در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم باید توجه داشته باشید که داشتن یک رابطه ی زیبا و رویایی، نیازمند این است که شما هر روز بر روی باورهای خودتان کار کنید و اگر هم در حال حاضر با جنس مخالف وارد رابطه ای شده اید باید به هم فرصت بدهید تا بتوانید به مرور زمان با هم آشنا شوید.
در نظر داشته باشید که برای شروع رابطه عاشقانه نباید خیلی سختگیر باشید، زیرا هیچ انسانی کامل نیست و باید به یکدیگر فرصت دهید تا بتوانید نظر یکدیگر را جلب کنید.

حواستان باشد برای شروع یک رابطه عاطفی نیازی نیست هزینه های سنگینی انجام دهید. شاید در نظرتان این باشد که رفتن به رستوران های گران قیمت و خرید هدیه های بسیار لوکس جذابیت شما را خیلی بیشتر می کند اما این مورد فقط در ظاهر است. در باطن موارد دیگر همچون اعتماد به نفس بالا و موفقیت های شغلی و تحصیلی با تاثیر بیشتری می تواند شما را جذاب کند.

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که برای شروع یک رابطه هدفدار نیاز است را بررسی کنیم تا با آگاهی رفتار کنید و بتوانید در ادامه برای مدیریت رابطه تصمیم درستی بگیرید.

مطالب مرتبط:

ترغیب مرد به ازدواج

رمز و رازهای جذب شوهر

چگونه یک رابطه صمیمی دو طرفه ایجاد کنیم

فال عشق واقعی طرف مقابل

فراموش کردن عشق یکطرفه

قانون جذب عشق و ازدواج

چگونه یک رابطه از دست رفته را برگردانیم

عاشق کردن پسران مغرور

۲۰ روش قطعی عاشق کردن

چگونه بفهمم مرد مورد علاقه عاشقم است

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *