no-img
نوین اطلس

عادی شدن عشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عادی شدن عشق
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

عادی شدن عشق


این مطلب در مورد موضوعات سرد شدن رابطه دوستی، دلایل سرد شدن زنان، نشانه های عدم علاقه مرد به زن، سرد شدن عشق، سرد شدن رابطه عاشقانه، اس ام اس تکراری شدن عشق نوشته شده است.

سرد شدن رابطه دوستی

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا طرف مقابل شما آنگونه که از او انتظار دارید رفتار نمی‌کند؟ آیا فکر نمی‌کنید که او گاهی موضوعات کوچک و سطحی را خیلی بزرگ جلوه می‌دهد؟ آیا گاهی فکر نمی‌کنید که آن قدر از دست او عصبانی هستید که حتی پس از تمام شدن دعوا بازهم نمی‌توانید او را ببخشید؟

در اینگونه موارد باید توجه داشته باشید که همه ما حامل احساساتی از گذشته‌های خود هستیم که بسیاری از آنها مربوط به دوران کودکی‌مان می‌شوند. مثلاً ممکن است شما همیشه احساساتی ناشی از خشم به همراه داشته باشید زیرا هیچ‌گاه پدرتان نمی‌توانسته به شما محبت کند، یا حتی از هفته‌ گذشته، از همسرتان رنجیده‌اید، فقط به این خاطر که به شما بی‌توجهی کرده است. در واقع انبوهی از این احساسات است که فردیت و هویت خاص شما را تشکیل می‌دهد.

یکی از خواص عشق و محبت این است که می‌تواند به خوبی عواطف را شناسایی و آنها را به اندازه کافی درشت‌نمایی کند. عشق می‌تواند احساسات قدیمی و سرکوب شده‌ای را که نیاز به ابراز شدن دارند شناسایی کند.هنگامی که به دیگران عشق می‌ورزید می‌توانید با خود واقعی‌تان بیشتر آشنا شوید و نیازهای عاطفی‌تان را بیشتر بشناسید. اما اگر در رابطه خود به دنبال دریافت عشق هستید و آن را دریافت نمی‌کنید، این باعث جدایی بین شما و طرف مقابل‌تان می‌شود که به دنبال آن دعوا و اختلاف نیز پیش می‌آید.

همه ما احساسات ناشناخته و حل و فصل نشده بسیاری را با خود حمل می‌کنیم و هنگامی که اتفاق جدیدی می‌افتد، مثلا رابطه جدیدی را شروع می‌کنیم،انگار آن احساسات قدیمی دوباره زنده می‌شوند. در واقع به وجود آمدن عشق‌های جدید می‌تواند احساسات گذشته و حتی فراموش شده ما را دوباره زنده کند که در بسیاری از موارد هم باعث بروز اختلاف و کدورت می‌شود.

فراموش نکنید اگر زوجی در ارتباط خود مدام به سرکوب احساسات و عواطف قدیمی خود بپردازند، کم‌کم احساسات واقعی‌شان را فراموش کرده و نمی‌توانند تشخیص دهند که واقعا چه می‌خواهند، اما هنگامی که صبرشان به سررسید و تحمل‌شان تمام شد بالاخره از آن رابطه بیرون می‌آیند و وارد رابطه دیگری می‌شوند و دوباره به تکرار همان خطاهای قبلی می‌پردازند و جالب است که بالاخره نتیجه می‌گیرند که حتما انتخاب‌شان اشتباه بوده است، در حالی‌که اغلب موارد اشتباه از انتخاب ما نیست، بلکه به دلیل ناتوانی ما در ابراز صحیح احساساتمان است؛ اینکه نمی‌توانیم با احساسات سرکوب شده قدیمی خود به خوبی کنار بیاییم.

البته هر رابطه فراز و فرودهای بسیاری دارد و بروز هر مشکل می‌تواند فرصتی باشد برای صمیمیت و عشق بیشتر. اما بسیاری از افراد هنگام بروز مشکلات سعی می‌کنند از آنها فرار کنند زیرا می‌ترسند به مشکل دامن زده شده و بیشتر شود؛ حال آنکه این پنهان کردن مشکل است که بر شدت آن دامن می‌زند، نه مطرح کردن و حل صحیح آن.

دلایل سرد شدن زنان

شاید بتوان گفت تمام سرد مزاجی خانم ها در یک جمله خلاصه می شود که به نظر می رسد باورش برای مردها سخت باشد. اما واقعیت این است که: «منشا قریب به اتفاق سرد مزاجی خانم ها همسران شان هستند.» این جمله یک واقعیت است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. علت این است که زن ها انسان های بسیار پیچیده ای هستند. البته آقایان هم پیچیدگی هایی دارند ولی قابل مقایسه با خانم ها نیستند. مردان برای اینکه بتوانند رابطه جنسی شان را همیشه گرم نگه دارند و به فراخور آن زندگی شیرینی را تجربه کنند باید کسب آموزش ها و مهارت های، لازم، نیازها و خواسته های طرف مقابل شان را نیز در نظر بگیرند و با شناسایی رفتارهایی که موجب سرد شدن رابطه شان می شود از عواقب احتمالی آن جلوگیری کنند. زن دوست دارد بداند که شوهرش به خاطر اینکه او را دوست دارد با وی ارتباط جنسی برقرار می کند یا نه از سر ناچاری و نه برای ارضا شدن خودش. مرد باید توجه داشته باشد که رابطه جنسی نباید هیچ گاه مثل یک نیاز یک طرفه شود؛ یعنی مرد تقاضا کند و همسرش تنها عرضه کننده آن باشد.

بررسی ها نشان می دهد عدم آگاهی خانم ها و مردان درباره تفاوت های یکدیگر و نداشتن درک متقابل از هم، منشا بسیاری از سردی های خانم ها در زندگی زناشویی است. برخی از مردان هم به دلیل غروری که دارند حاضر نیستند در مورد همسرشان اطلاعاتی کسب کنند اما بهتر است آنها بدانند که در صورت نداشتن آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با همسرشان، اولین فردی که ضربه می خورد خودشان هستند.

همه اینها مقدمه سردی در زندگی است. اگر مردها بدانند که صحبت کردن با یک زن چقدر اهمیت دارد و تا چه حد به نفع خودشان است، از آن استقبال می کنند. وقتی که زن و مرد با هم صحبت می کنند و زن می داند که در این مدت همسرش با تمام وجود به حرف هایش گوش می دهد، حواسش جای دیگری نیست، به حرف های او توجه دارد، صحبت هایش را تجزیه و تحلیل نمی کند و به دنبال نتیجه گیری نیست و حتی زن را با گفتن کلماتی تشویق می کند تا بیشتر حرف بزند، در این صورت ارتباط عاطفی عمیقی بین همسران شکل می گیرد

نشانه های عدم علاقه مرد به زن

وقتی مرد یا زنی شما را نخواهد این نشانه ها را می تواند در او یافت:

هیچ وقت برای شما زمان ندارد
اگر مرد یا زنی به شما علاقه داشته باشد همیشه زمانی را برای نشان دادن توجه و علاقه اش به شما اختصاص می دهد. اگر همسرتان زمانی برای وقت گذراندن با شما نداشته باشد به احتمال زیاد علاقه ی او نسب به خودتان را از دست داده اید. یکی از بارز ترین نشانه های عدم علاقه در زنان و مردان نسبت به همسر و ازدواج خود این است که معمولا زمان زیادی را دور از خانه سپری می کنند.

در مورد شما دچار تردید شده است
یکی ازنشانه های مردی که دیگر همسرش را دوست ندارد تردید و دودلی نسبت به رابطه ی عاطفی و شریک زندگی اش در او می باشد. اگر همسرتان به شما توجه نکرده و شما را حمایت نمی کند در مورد زندگی مشترکتان دچار شک و تردید شده است و این مسئله آغاز سرد شدن او در رابطه است… ادامه دارد..

می توانید  ادامه ی این مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید:

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

 

سرد شدن عشق

چگونه باید بر سرد شدن عشق غلبه کنیم؟

۱. تصمیم بگیرید که می‌خواهید از حد و مرز جبر فراتر بروید. زیست‌شناسی و علم حیات انسان‌ها سرنوشت نیست. پیشرفت انسان در گذر از این شعاع زیستی نهفته است. سرد شدن روابط عاشقانه سرنوشت هر ارتباطی نیست و شما خود، سرنوشت ارتباطتان را رقم می‌زنید.

۲. به این نتیجه برسید که ذهن شناختی بالغ شما، به جای غرایز اولیه شما، یک شیوه جدیدی را انتخاب می‌کند که شما را از «رفتارهای کلکسیون‌داری» خود آسیب‌رسان به سمت یک رابطه‌ی طولانی مدت رضایت‌بخش واقع‌گرایانه هدایت می‌کند.

۳. طبق برنامه‌ریزی جلو بروید. رها شدن از مشکل طرد و ترک، ابزار قدرتمندی به شما می‌دهد که کمک می‌کند تا تغییراتی درونی به منظور افزایش ظرفیت خود برای عشق و ارتباطات و روابط عاشقانه ایجاد کنید.

۴. از قوای تخیل خود کمک بگیرید تا خود را در یک رابطه دوستانه بلندمدت عاشقانه که در آن هیجان ناشی از فتح و غلبه عاطفی (هیجان ناشی از آنکه کسی را عاشق خود کرده‌اید یا عاشق کسی شده‌اید) با لذت بردن از ایجاد پیوند مشترک و متقابل جایگزین شده است، ببینید.

سرد شدن رابطه عاشقانه

عوامل سرد شدن روابط عاطفی همسران

صاحب فرزند شدن
ورود فرزندان به زندگی همان قدر که علتی برای امکان بیشتر با هم بودن است، در اثر غفلت زن و شوهر بخصوص زن می تواند خود علتی برای فراموش کردن و کم رنگ شدن طرف مقابل باشد.

حل نکردن اختلافات در زمان مناسب
زن و شوهر هر چقدر هم که زندگی خوبی داشته باشند بالاخره گاهی اختلاف پیدا کرده و ممکن است در حین بگو مگو حرف هایی را که نباید، بگویند. بعضی از همسران کدورت ها را از بین نمی برند، راجع به آن با یکدیگر حرف نمی زنند و بدین صورت گره های کوچک را تبدیل به گره یی کور می کنند که به این سادگی ها قابل گشودن نیست و همین باعث می شود تا هرگاه به زندگی مشترک شان فکر می کنند، یاد ناملایمات و خاطرات تلخ شان بیفتند.

از بین رفتن جاذبه های زن و شوهری
خیلی از همسران بعد از بچه دار شدن و گذشت چند سال احساس می کنند دیگر از آنها گذشته است! حلال خداوند را بر خود حرام کرده و از هر گونه ابراز محبت نسبت به همسر اجتناب می کنند، در صورتی که نیازها به قوت خود باقی است و همین دوری کردن از نیاز طبیعی باعث بد خلقی و بهانه گیری طرفین می شود.

ادامه ی تحصیل و علایق شغلی
هر کدام از همسران ممکن است در طول زندگی مشترک به فکر ادامه ی تحصیل بیفتند یا در شغل شان پیشرفت کرده و وقت بیشتری را صرف آن کنند یا حتی زمانی که در کارشان دچار بحران شده اند، هم وقت بیشتری را بیرون از خانه صرف کنند و هم از لحاظ روحی تحت فشار باشند. هر کدام از این عوامل اگر درست مدیریت نشود، می تواند به ارتباط زن و شوهر لطمه وارد کند.

تغییر در طول زمان
بین دو نفر که تصمیم به ازدواج می گیرند نقاط مشترک زیادی وجود دارد، ولی از آن جا که انسان ها در طول زمان تغییر می کنند هر کدام از همسران هم در طول سالیان تغییر کرده، اما با هم و به یک سمت تغییر نمی کنند. به همین دلیل بعد از ده سال هر کدام کیلومترها از نقطه ی آغاز و در مسیرهای مختلف فاصله گرفتند.

اس ام اس تکراری شدن عشق

نمیدونی چی گذشته به من * این قدر حرفای تکراری نزن * تکراری شدم واسه تو ولی * تو برام مثل روز اولی 
*

 

آدم هاى خوب از یاد نمیرن!
از ذهن نمیرن!
از دل نمیرن!
اما زودتر از اینکه فکرشو بکنى از پیشت میرن!

 

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه عاشقانه

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

سرد شدن رابطه دوستی

دعای سوزاندنی برای جدایی

سرد شدن رابطه زن و شوهر

علت کم شدن علاقه به همسر

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

دلایل سرد شدن زنان و نشانه های عدم علاقه مرد به زن به شما در شناخت علت سرد شدن رابطه دوستی و  سرد شدن عشق و سرد شدن رابطه عاشقانه کمک می کند. نمونه هایی از اس ام اس تکراری شدن عشق را نیز می توانید ببینید.



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.