no-img
نوین اطلس

سرد شدن رابطه دوستی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سرد شدن رابطه دوستی
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

سرد شدن رابطه دوستی


این مطلب با عنوان سرد شدن رابطه دوستی و در واقع سرد شدن رابطه عاشقانه در مورد موضوعات جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه، طولانی شدن رابطه دوستی، جلوگیری از سرد شدن عشق، عادی شدن عشق، سرد شدن دوست، پیام سرد شدن رابطه، متن سرد شدن رابطه دوستی، متن سردی عشق نوشته شده است.

جلوگیری از سرد شدن رابطه

در واقع، احساساتی مثل خشم و آزردگی می‌توانند زمینه لازم برای چنین وضعیتی را فراهم کنند. بنابراین اگر هنوز هم نمی‌توانید با همسرتان گفت‌وگو کنید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید

خیلی راحت است که افراد بعد از گذراندن یک روز طولانی و پُرمشغله، جلوی تلویزیون بنشینند و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، اما این عادت هرگز عواقب خوبی ندارد. قبل از آن‌که به خودتان بیایید، همسرتان تنهایی به رخت‌خواب رفته است و شما هم یا جلوی تلویزیون خواب‌تان می‌برد یا دچار بی‌خوابی می‌شوید. توصیه متخصصان این است که شب‌ها تلویزیون را خاموش کنید و وقت را با همسرتان بگذرانید تا از سرد شدن یهویی رابطه جلوگیری شود. ضمن این‌که نباید در اتاق خواب‌تان تلویزیون داشته باشید،‌ چون اتاق خواب فقط برای رابطه عاطفی و شخصی شما با همسرتان است، نه چیز دیگر.

طولانی شدن رابطه دوستی

در دهه ۶۰ ارتباط بین دخترها و پسرها کم بود و پسرها کمتر از نیازهای عاطفی و ارتباطی دختران اطلاع داشتند اما با گسترش وسایل ارتباطی، پسران شناخت بیشتری نسبت به این نیازهای دختران پیدا کرده‌اند. یکی از روش‌هایی که برخی پسران برای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند ارائه پیشنهاد ازدواج است. برخی دختران وقتی با چنین پیشنهادی روبرو می‌شوند و فرد را برای زندگی مشترک مناسب تشخیص می‌دهند، پس از گذشت مدت کوتاهی خود را در اختیار طرف مقابل قرار می‌دهند که همین امر موجب می‌شود که پسر علی‌رغم قصد قبلی برای ازدواج با دختر به علت پر شدن خلاء حسی و جنسی خود، از تصمیمش منصرف شود و سرد شدن رابطه دوستی اتفاق بیفتد.

به علت افزایش فردگرایی، برخی دختران به محض دریافت پیشنهاد ازدواج به آن پاسخ مثبت می‌دهند. در حال حاضر به علت گسترش ارتباط افراد در فضای مجازی حتی شاهد هستیم که یک زن متاهل به یک مرد علاقه پیدا می‌کند و در اصل خلاء عاطفی موجب ایجاد چنین علاقه‌هایی است.

لازم است فرآیند صحیحی را برای ازدواج طی کنیم. در این جهت باید خانواده‌ها در مرحله انتخاب همسر و پس از آن اطلاع داشته باشند.

لازم است حداکثر سه ماه دختر و پسر در شرایط مختلف با هم گفت‌وگو و نیازهایشان در زندگی مشترک و چگونگی دستیابی به آن‌ها را مطرح کنند. در این مدت دختران نباید وارد ارتباط عاطفی و جذب ویژگی‌های ظاهری پسر شود چون در غیراینصورت نمی‌تواند برای آینده خود به‌درستی تصمیم‌گیری کند.

جلوگیری از سرد شدن عشق

بزرگترین عامل سردی روابط و سرد شدن رابطه دوستی
آسیب‌پذیری عشق به چشم نمی‌آید. آنقدر آرام و ذره‌ذره آب می‌شود که یک روز چشمتان را باز می‌کنید و می‌بینید اثری از آن نیست. مواجه شدن با دستی که گرمای گذشته را ندارد یا چشمی که فروغ نگاه همیشگی را ندارد، درد سنگینی است. جان گاتمن، یکی از مشهورترین زوج‌درمان‌گران معاصر، اعتقاد دارد که عاملی که بیشترین اثر پیش‌بینی کننده را در طلاق دارد، انتقاد از همسر است.

در یک رابطه درست ۲ نفر به یکدیگر پسخوراند یا فیدبک می‌دهند، در حالی که در یک رابطه ناسالم از یکدیگر انتقاد می‌کنند

انتقاد مداوم، بزرگ‌ترین آسیب را به رابطه می‌زند و به زودی باعث سرد شدن عشق می شود. البته واقعیت زندگی مشترک این است که همیشه اختلاف‌نظر پیش می‌آید. گفت‌وگو‌های زن و مرد در زندگی دیگر آن پچ‌پچ‌های رازآمیز عاشقانه که باعث جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه میشد، نیست. صحبت سر زندگی واقعی با همه دشواری‌های آن است. طبیعی است که گاهی ما یا طرف مقابل مسیر اشتباهی را می‌رویم. گاهی به درست یا اشتباه فکر می‌کنیم روش طرف مقابل برای حل یک مشکل خاص روش درست و سنجیده‌ای نیست.
مشکل درست از همین جا شروع می‌شود. طبیعی است که شروع به مخالفت می‌کنیم. این مخالفت‌ها اگر به‌صورت «پسخوراند» یا «فیدبک» باشند، کاملا طبیعی و سازنده هستند اما اگر به صورت انتقاد باشند، آسیب‌رسان می‌شوند و منجر به سرد شدن رابطه دوستی می گردند. «پسخوراند» با انتقاد متفاوت است.
در یک رابطه درست ۲ نفر به یکدیگر پسخوراند یا فیدبک می‌دهند، در حالی که در یک رابطه ناسالم از یکدیگر انتقاد می‌کنند. انتقادهای آسیب‌رسان شخصیت طرف مقابل را نشانه می‌گیرند و سعی در کنترل کردن او و تخریب شخصیتش دارند. در پسخوراند می‌گوییم من با این «رفتار» تو موافق نیستم در حالی که در انتقاد «شخصیت» طرف مقابل را زیر سوال می‌بریم. در پسخوراند به فکر این هستیم که نتیجه بهتری بگیریم در حالی که در انتقاد هدف ما بهبود نیست بلکه دنبال مقصر می‌گردیم.
کسی که انتقاد می‌کند، فکر می‌کند فقط یک راه درست وجود دارد در صورتی که کسی که پسخوراند می‌دهد، می‌داند که غیر از راهی که در ذهن خودش است، راه‌های جایگزین دیگری هم هستند. به‌عنوان نمونه عبارت «تو از پس این کار برنمی‌آیی» انتقاد ولی عبارت «بهتر است با کمک همدیگر این کار را انجام بدهیم» پسخوراند است. عبارت «بحران اقتصادی که در آن افتاده‌ایم تقصیر تو است» انتقاد است اما عبارت «برای بیرون آمدن از این بحران اقتصادی باید هر دو با هم از چیزهایی بگذریم» پسخوراند است.
عبارت «من باهوش‌تر و باتجربه‌تر از تو هستم و می‌دانم این تصمیمی که گرفته‌ای اشتباه است» انتقاد ولی عبارت «من شرایط تو را می‌فهمم و می‌دانم که حق تصمیم‌گیری با خودت است اما با تصمیمت به این دلایل موافق نیستم.» پسخوراند است. انتقاد کردن ویروسی است که آرام وارد رابطه و به‌تدریج بیشتر می‌شود و روز به روز اعتماد به‌نفس طرف مقابل را کمتر می‌کند. عشق ورزیدن به اعتماد به‌نفس نیاز دارد.
افرادی که مرتب از معشوقشان انتقاد می‌کنند، توانایی عشق ورزیدن را از او می‌گیرند. آتشی که دودش اول در چشم خودشان می‌رود. عشق ورزیدن مهارتی است که باید از اوان کودکی آموخته شود.
به یاد داشته باشید پسخوراند هر چقدر هم مودبانه و سیاستمدارانه بیان شود، اگر در زمان عصبانیت گفته شود هیچ تفاوتی با انتقاد ندارد. ما بیشتر به بار هیجانی کلمه‌ها واکنش نشان می‌دهیم تا معنایی که منتقل می‌کنند. عشق گلی است که می‌توان با نسیم «پسخوراند» از آن مراقبت کرد و مانع از سرد شدن رابطه دوستی شد. در ادامه نگاه کنید به ۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده.

عادی شدن عشق

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا ناگهان دنیای زیبای یک زوج از هم می‌پاشد و شکایات و نیش‌زدن‌ها کم‌کم جای کلمات عاشقانه را می‌گیرد. در اوایل یک داستان عاشقانه، زن و مرد هر دو گمان می‌کنند که عشق برای گذر از مشکلات کافی است اما همیشه پس از گذر شش ماه تا دو سال، اولین ناراحتی‌ها و سرزنش‌ها شکل می‌گیرد و فضای عاشقانه ناگهان بر سر هیچ و پوچ نابود می‌شود. هیچ درمانی برای این درد وجود ندارد. به محض آنکه روابط دو نفر با هم عادی شود، جادوی عشق اثرش را از دست می‌دهد، هرکدام از زوج‌ها خلق و خوی اولیه خود را پیدا می‌کنند، یاد محرومیت‌ها و دردهای بچگی می‌افتند، تمایل به دستوردادن پیدا می‌کنند و حاضر نیستند انتخاب طرف مقابل را بپذیرند. دو تمایل مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند، صمیمیت و علاقه رنگ می‌بازد و اینجاست که از دهان طرف مقابل کلماتی را می‌شنویم که انتظارش را نداشتیم و سرد شدن رابطه دوستی رخ می دهد. (همچنین نگاه کنید به علت سرد شدن پسرها)
گمان می‌کنید این سرزنش‌ها و ناراحتی‌های لفظی چه چیزی را در خود پنهان کرده‌اند؟ کمبود اعتماد به نفس. مثلا زمانی را درنظر بگیرید که خانم، سر قراری که با همسرش گذاشته، کمی دیر می‌رسد. همسر با لفظی سرزنش‌آمیز به او می‌گوید: <چرا دیر کردی، واقعا غیرقابل تحملی…> اما در واقع او می‌ترسد اقرار کند و بگوید: <ناراحتم که دیر کردی، چون دلم برایت تنگ شده بود.> ما با الفاظی که به کار می‌بریم دیگری را مورد سرزنش قرار می‌دهیم چون می‌ترسیم متوجه شود که از نبودن او ناراحت بوده‌ایم.
وقتی زندگی برای هر دو نفر عادی می‌شود بی‌احترامی‌ها کم‌کم آغاز می‌شود تا جایی که حتی زندگی را به فنا می‌کشاند. بی‌احترامی‌ها معمولا زمانی ظهور می‌کنند که یکی از زوجین به‌ویژه مرد، می‌خواهد دیگری را زیر سلطه خود بگیرد. می‌خواهد با بحث، سرزنش و بی‌احترامی نشان دهد که از دیگری برتر است. زن نیز عکس‌العمل نشان می‌دهد و به این ترتیب هریک با الفاظ رکیک و فحش و ناسزا به دیگری حمله‌ور می‌شوند. البته کم‌کم مرد، زن را تحت نفوذ خود درمی‌آورد اما با این کار عشق را از قربانی خود می‌گیرد، او را از ارزش می‌اندازد و روحش را زخمی می‌کند. از این پس به جای یک دنیای زیبا و پر از احساس، ناامنی و ترس حاکم می‌شود.
بعضی از زن‌ها در مواجهه با چنین موقعیتی یا به هر ترتیب شده همسرشان را ترک می‌کنند یا از ترس آنکه مبادا همسرشان آنها را ترک کند، همه چیز را می‌پذیرند و از این پس برای رضایت خود تلاش نمی‌کنند، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و گوشه‌گیر می‌شوند. وقتی یک زن مدام مورد انتقاد و سرزنش همسرش واقع می‌شود، این احساس را پیدا می‌کند که دیگر عشقی وجود ندارد، کاخ رویا‌هایش فرو می‌ریزد و حتی گاهی علیه خود اقدام کرده و ارزش خود را پایین‌تر می‌آورد.
زبان، خطرناک‌تر از آن چیزی است که گمان می‌کنید. می‌گزد، زخمی می‌کند، می‌رنجاند و از ارزش می‌اندازد. ناسزا و ناملایمتی شاید یک یا دو بار زندگی را از هم نپاشد ولی هر کلمه همانند قطره سمی است که روابط را تیره می‌کند و از نظر روانی روی هر دو نفر تاثیر گذاشته و بیش از مرد، زن را از درون نابود می‌کند. از این پس است که بی‌تفاوتی در میان زوج‌ها رواج می‌یابد ولی بعضی از آنها در سکوت می‌میرند. بله، بسیاری از زوج‌ها در مقابل دیگران خود را سرافراز و خوشبخت نشان می‌دهند، چون می‌ترسند و شرم دارند که دیگران درباره آنها قضاوت کنند.
خشونت رایج در این طبقه از جامعه، روانی است. بهترین راه برای پایان دادن به مشاجرات خانوادگی برخلاف آنچه بسیاری از افراد گمان می‌کنند، دادگاه نیست. تنهایی را کنار بگذارید، از خلوت‌تان بیرون بیایید و با یک روان‌شناس یا دوست خیلی نزدیک درباره مشکلات‌تان صحبت کنید تا مانع از این سرد شدن رابطه دوستی شوید.
ناراحتی را به عنوان یک راز پیش خود نگاه ندارید. در صورتی که مرد شما رفتار خشنی در پیش گرفته، بهترین راه حل، مواجه کردن او با نگاه دیگران است. او نیاز دارد وظایف و مسوولیت‌هایش را بار دیگر برایش تکرار کنند.
احترام به دیگری، تساوی حقوق زوجین و درک متقابل کمک‌های روانی است که گاهی زوجین به آنها نیاز پیدا می‌کنند. تنبیه اجتماعی به تنهایی هرگز کارساز نیست.

سرد شدن دوست

مشکل اصلی در روابط دختر و پسر

دخترها تصور می‌کنند دیدگاه پسرها همانند آنها است و همین‌طور بالعکس. اساس روابط دوستی، شناختن دیدگاه‌ها و طرز فکر جنس مخالف در رو‌به‌رو ‌شدن با وقایع و اتفاقات است، تا بتوان از این تجربه در زندگی مشترک استفاده کرد. اما این یک اصل گم‌شده در روابط دوستی دختران و پسران است. دختران تصور می‌کنند پسران تشنه احساسات هستند و پسران نیز تصور می‌کنند دختران نیاز جنسی زیادی دارند.

پسران در روابط دوستی به هوس و غریزه جنسی خود بیشتر بها می‌دهند و پس از اولین ارتباط جنسی دچار وابستگی جنسی می‌شوند یعنی رابطه جنسی آنها گسترده‌تر می‌شود. آنها در تمامی ملاقات‌های بعدی دنبال فرصتی برای تأمین این نیاز هستند و تا زمانی که طرفشان پاسخ‌گوی این نیاز باشد این رابطه ادامه دارد. اما هر زمان که طرفشان از رابطه جنسی خودداری کند یا اخلاق و رفتار پسر تغییر می‌کند یا مدام بهانه‌گیری می‌کند یا آن رابطه را برهم می‌زند.(نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)

دختران تا زمانی که به فردی احساس نداشته باشند و وابستگی احساسی پیدا نکنند نمی‌توانند رابطه جنسی را با آن فرد تجربه کنند. ترجیح می‌دهند این رابطه از روی عشق و دوطرفه باشد. از اینکه بدون احساس تن به چنین رابطه‌ای بدهند بیزارند. دختران پس از رابطه جنسی دچار وابستگی بیشتری می‌شوند و بیشتر دوست دارند مورد توجه احساسی طرف مقابل قرار بگیرند. در اکثر روابطی که در آن رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند ولی رابطه دوستی آنها به اتمام رسیده و سرد شدن رابطه دوستی اتفاق افتاده است، دچار افسردگی موقتی می‌شوند. بیشتر تمایل دارند دوست داشته شوند تا اینکه دوست بدارند. آنها‌ می‌توانند بارها حس عاشقی را تجربه کنند. این در حالی است که پسرها فقط یک‌بار عاشق می‌شوند و اولین عشق را فراموش نمی‌کنند. آنها اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشند، هرکاری برای به‌دست‌آوردنش می‌کنند و به‌اصطلاح به آب و آتش می‌زنند. ولی اشکال اینجاست که همه انرژی خود را قبل از ازدواج صرف طرف می‌کنند.

نیازهای احساسی و حتی جنسی زنان پس از ازدواج بیشتر از دوران قبل از ازدواج است، به همین دلیل است که مدام از سردی همسر خود شکایت دارند. (نگاه کنید به چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم)
دختران قبل از ازدواج تمایل دارند طرفشان به‌سمت آنها بیاید، که این مورد بعد از ازدواج دگرگون می‌شود؛ این زنان هستند که به‌سمت همسر خود می‌روند و مردان در این‌باره تلاشی نمی‌کنند. نکته بسیار مهم اینکه بسیاری از دخترها و پسرها با شنیدن این مطالب و بررسی آسیب‌های جدی این روابط می‌گویند: از کجا معلوم که این آفات در دوستی ما به‌وجود آید؟ هر قاعده‌ای استثنایی دارد؛ از کجا معلوم که ما استثنای این قاعده نباشیم؟ این افراد گمان می‌کنند که رابطه آنها از روابط دیگران عمیق‌تر و مستحکم‌تر بوده و فقط روابط دیگران، سست و بر پایه علاقه جنسی بنا شده است.

پیام سرد شدن رابطه

من و تو
جمعه و شنبه بودیم!
هر چه قدر من به تو نزدیک بودم
تو از من دور بودی . . .

متن سرد شدن رابطه دوستی

این روزها جواب صداقت را با دروغ میدهند !
جواب محبت را با بی محبتی می دهند !
جواب با وفایی را با بی وفایی !
و جواب دوستی را با دشمنی !
چه خوب آرایه “تضاد” را به کار می برند !

متن سردی عشق

مشکل از تو نبود

از من بود

با کسی حرف میزدم

که سمعک هایش را

پیش دیگری جا گذاشته بود . . .

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن در دوران نامزدی

علت کم شدن علاقه به همسر

تعبیر خواب ازدواج معشوق با دیگری

سرد شدن رابطه زن و شوهر

سرد شدن مرد

چگونه با دوست دختر خود آشتی کنیم

نشانه های سرد شدن رابطه

سرد شدن در دوران نامزدی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

جلوگیری از سرد شدن رابطه با استفاده از جلوگیری از طولانی شدن رابطه دوستی. جلوگیری از سرد شدن عشق و مانع شدن در مقابل عادی شدن عشق. پیام سرد شدن رابطه و متن سرد شدن رابطه دوستی و متن سردی عشق برای سرد شدن دوست.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.