no-img
نوین اطلس

سرد شدن عشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سرد شدن عشق
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
آذر ۱۲, ۱۳۹۹

سرد شدن عشق


سرد شدن عشق موضوعی است که امروزه در بسیاری روابط عاطفی رخ می دهد و افراد بدون آنکه متوجه باشند به مرور زمان خود باعث این اتفاق می شوند و زمانی به خودشان می آیند که با دلسردی کامل فرد مقابل روبرو شده اند.

این مطلب در مورد موضوعات سردی روابط دوستی، اس ام اس سرد شدن عشق، جلوگیری از سرد شدن رابطه، عادی شدن عشق، جلوگیری از تکراری شدن رابطه، سرد شدن دوست، متن سردی عشق، سردی عاطفی مردان نوشته شده است.

سردی روابط دوستی

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا رابطه بسیاری از افراد با عشق شروع می‌شود اما با تنفر و خشم پایان می‌یابد؟
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به فردی بسیار علاقه‌مند شوید اما با گذشت زمان علاقه‌تان به او کم شود و رابطه‌تان خسته‌کننده و تکراری شود؟‌
آیا برایتان اتفاق افتاده رابطه‌ای را با عشق و امید آغاز کنید اما بعد از مدتی دچار احساس قربانی شدن، اجحاف و بی‌تفاوتی شوید؟

مسلما یکی از آزاردهنده‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین احساساتی که در زندگی ما وجود دارد، تجربه اینگونه احساسات است؛ احساس سرد شدن عشق، سردی روابط دوستی، نومیدی و غم و اندوه ناشی از تنهایی.

اما به راستی چرا روابط‌مان شکست می‌خورد و چرا از عشق به نفرت می‌رسیم؟ آنچه باید بدانیم این است که روابط یک شبه خراب نمی‌شوند و سرد شدن یهویی رابطه رخ نمی دهد. معمولا انهدام و از هم پاشیدن هر رابطه‌ای مستلزم زمان و وقت زیادی است. اما اگر از ابتدا بدانید باید مراقب چه نشانه‌هایی باشید، می‌توانید از شکست در روابط خود جلوگیری کنید.

رابطه میان دو فرد در واقع تداخل عمل میدان انر‌ژی‌های آن دو است. هنگام برقراری ارتباط بین افراد، موانع بزرگ و کوچکی به وجود می‌آیند که ما اسم آن ها را مشکل یا مانع می‌گذاریم. مشکلات باعث می‌شوند که انسان‌ها نتوانند ارتباط درستی بین میدان انرژی‌های یکدیگر به وجود بیاورند؛ بنابر‌این دعوا به وجود می‌آید و احتمال رنجش و ناراحتی بسیار بالا می‌رود. هنگامی که در رابطه شما مشکلی پیش می‌آید، دیگر نسبت به طرف مقابل خود احساس خوبی ندارید. دیگر رابطه، احساسات خوشایندی را بین شما ایجاد نمی‌کند. در واقع احساس خوبی ندارید و این احساس بد به خاطر مشکلی است که به وجود آمده است و ممکن است با سرد شدن عشق مواجه شوید.

بنابراین دو حق انتخاب بیشتر ندارید، یا می‌توانید وانمود کنید که هیچ مشکلی وجود ندارد و امیدوار باشید که بالاخره یک روز مشکلات(خود به خود!) به پایان می‌رسند. یا اینکه انتخاب کنید که مشکلات را حل و فصل کرده و بعد به احساس خوبی برسید.(نگاه کنید به گرم کردن رابطه سرد شده)

اگر به مشاجرات و مشکلاتی که معمولا بین زوج‌ها پیش می‌آید خوب دقت کنید می‌بینید که دلیل اصلی دعواها، موضوع مورد بحث نیست بلکه علت آن است که در آن لحظه، احساس دوست داشته شدن، مورد حمایت بودن و درک شدن نمی‌کنیم! هنگامی که دو نفر با یکدیگر مشاجره می‌کنند در رابطه احساسی و عاطفی میان آن ها ضعفی به وجود می‌آید و جریان عشق میان آن دو متوقف می‌شود یا مشکلی به وجود می‌آورد که باعث دلسرد شدن از عشق می شود.

حل و فصل موقتی مشکل و دعوایی که بین آن ها به وجود آمده ریشه اصلی مشکل نیست، بلکه دوری احساسی و عاطفی که بین دو نفر وجود دارد، منبع اصلی مشکل است.

به همین دلیل است که بعضی اوقات بر سر موضوعی دعوا می‌کنید و به نظرتان می‌رسد که باید مشکل واقعی را حل کنید؛ اما مواقع دیگر می‌توانید بدون اینکه مسئله را حل و فصل کنید از آن بگذرید، بدون آنکه به راه‌حلی برسید و آن زمانی است که به یکدیگر توجه می‌کنید و مهربانی هنوز بین شما وجود دارد. اختلاف سلیقه و تفاوت دیدگاه همیشه وجود دارد، اما گاهی نمایش آن به گونه‌ای است که طرف مقابل حس می‌کند که تأیید نکردن و اختلاف سلیقه‌ها با او به این مفهوم است که انگار می‌خواهیم به او بگوییم اگر تو کاری کردی که من دوست نداشتم، پس من هم کاری می‌کنم تا عشقم را از تو بگیرم و بدین ترتیب از تو دور می‌شوم و اغلب در همین زمان است که شما احساس می‌کنید که رابطه‌تان سرد شده و صمیمت‌تان رنگ باخته است و باید به این فکر کنید که چطور رابطه خوبی داشته باشید.

چنانچه احساس می‌کنید دائم در مقابل همسر یا شریک عاطفی خود می‌ایستید و با او اختلاف نظر دارید و کارها و نظراتش را تأیید نمی‌کنید یا آن ها را نمی‌پذیرید به معنای آن است که تنش روحی و عاطفی زیادی در رابطه شما انباشته شده است.
دلیل اینکه معمولا در ابتدای روابط، زوج‌ها با هم دعوا و مشاجرات کمتری دارند این است که ارتباط روحی میان آن ها بسیار قوی است زیرا هنوز تنش احساسی زیادی در رابطه آن ها به وجود نیامده است.

مثلاً بعضی از عادت‌های خاص همسر ابتدا بسیار جالب یا حتی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما پس از گذشت زمان زیادی- چون ارتباط ضعیف‌تر شده- همان خصوصیاتی که ابتدا برایتان جالب و بامزه بوده، حالا بسیار عذاب‌دهنده و کسل‌کننده خواهد بود و گاه تحمل‌تان را به‌پایان می‌رساند.(نگاه کنید به نشانه های سرد شدن رابطه)

هر‌گاه متوجه شدید که از طرف مقابلتان زیادی عیب‌جویی می‌کنید و مدام روی خصوصیات و ویژگی‌های منفی او متمرکز می‌شوید، به این معناست که از مخالفت و تفاوت سلیقه که بسیار طبیعی است که در هر رابطه‌ای وجود داشته باشد، به «تأیید نکردن و نپذیرفتن تعمدی» که الگوی ناسالمی است، تغییر موضع داده‌اید.

ممکن است مدام از همسرتان شکایت کنید که نامرتب، نامنظم و بی‌ملاحظه است یا اصلاً شما را درک نمی‌کند؛ درواقع شما به جای اینکه از کار اشتباه او گله کنید، از خود او گله دارید و خودش را قضاوت می‌کنید، نه عملش را؛ بدین ترتیب او فکر می‌کند که شما با رفتار غلط او مخالفت نکرده‌اید بلکه با کل وجود و ماهیت خودش مخالف هستید.

اس ام اس سرد شدن عشق

در این قسمت از مطلب سرد شدن عشق به چند نمونه اس ام اس در این باره خواهیم پرداخت:

نها یک حرف مرا آزار میدهد ، حتی یک کلمه هم نمیشود
تنها یک حرف مرا هر روز غمگین تر میکند . . .
همان یک “ن” که در ابتدای “بودنت” نشسته است !

جلوگیری از سرد شدن رابطه

برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه خود و احیا آن بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

قرار عاشقانه داشته باشید

مسافرت بروید

موسیقی دو نفره گوش کنید

سرگرمی داشته باشید

عادی شدن عشق

حال در مقاله سرد شدن عشق می خواهیم از فرآیند عادی شدن عشق صحبت کنیم.

زبان, خطرناک تر از آن چیزی است که گمان می کنید می گزد, زخمی می کند, می رنجاند و از ارزش می اندازد.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا ناگهان دنیای زیبای یک زوج از هم می‌پاشد و شکایات و نیش‌زدن‌ها کم‌کم جای کلمات عاشقانه را می‌گیرد.

در اوایل یک داستان عاشقانه، زن و مرد هر دو گمان می‌کنند که عشق برای گذر از مشکلات کافی است اما همیشه پس از گذر شش ماه تا دو سال، اولین ناراحتی‌ها و سرزنش‌ها شکل می‌گیرد و فضای عاشقانه ناگهان بر سر هیچ و پوچ نابود می‌شود.

هیچ درمانی برای این درد وجود ندارد. به محض آنکه روابط دو نفر با هم عادی شود، جادوی عشق اثرش را از دست می‌دهد، هرکدام از زوج‌ها خلق و خوی اولیه خود را پیدا می‌کنند، یاد محرومیت‌ها و دردهای بچگی می‌افتند، تمایل به دستوردادن پیدا می‌کنند و حاضر نیستند انتخاب طرف مقابل را بپذیرند. دو تمایل مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند، صمیمیت و علاقه رنگ می‌بازد و اینجاست که از دهان طرف مقابل کلماتی را می‌شنویم که انتظارش را نداشتیم.

گمان می‌کنید این سرزنش‌ها و ناراحتی‌های لفظی چه چیزی را در خود پنهان کرده‌اند؟ کمبود اعتماد به نفس.

مثلا زمانی را درنظر بگیرید که خانم، سر قراری که با همسرش گذاشته، کمی دیر می‌رسد. همسر با لفظی سرزنش‌آمیز به او می‌گوید: <چرا دیر کردی، واقعا غیرقابل تحملی…> اما در واقع او می‌ترسد اقرار کند و بگوید: <ناراحتم که دیر کردی، چون دلم برایت تنگ شده بود.> ما با الفاظی که به کار می‌بریم دیگری را مورد سرزنش قرار می‌دهیم چون می‌ترسیم متوجه شود که از نبودن او ناراحت بوده‌ایم.

وقتی زندگی برای هر دو نفر عادی می‌شود بی‌احترامی‌ها کم‌کم آغاز می‌شود تا جایی که با سرد شدن عشق حتی زندگی را به فنا می‌کشاند. بی‌احترامی‌ها معمولا زمانی ظهور می‌کنند که یکی از زوجین به‌ویژه مرد، می‌خواهد دیگری را زیر سلطه خود بگیرد. می‌خواهد با بحث، سرزنش و بی‌احترامی نشان دهد که از دیگری برتر است. زن نیز عکس‌العمل نشان می‌دهد و به این ترتیب هریک با الفاظ رکیک و فحش و ناسزا به دیگری حمله‌ور می‌شوند. البته کم‌کم مرد، زن را تحت نفوذ خود درمی‌آورد اما با این کار عشق را از قربانی خود می‌گیرد، او را از ارزش می‌اندازد و روحش را زخمی می‌کند. از این پس به جای یک دنیای زیبا و پر از احساس، ناامنی و ترس حاکم می‌شود.

بعضی از زن‌ها در مواجهه با چنین موقعیتی یا به هر ترتیب شده همسرشان را ترک می‌کنند یا از ترس آنکه مبادا همسرشان آن ها را ترک کند، همه چیز را می‌پذیرند و از این پس برای رضایت خود تلاش نمی‌کنند، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و گوشه‌گیر می‌شوند. وقتی یک زن مدام مورد انتقاد و سرزنش همسرش واقع می‌شود، این احساس را پیدا می‌کند که دیگر عشقی وجود ندارد، کاخ رویا‌هایش فرو می‌ریزد و حتی گاهی علیه خود اقدام کرده و ارزش خود را پایین‌تر می‌آورد.

زبان، خطرناک‌تر از آن چیزی است که گمان می‌کنید. می‌گزد، زخمی می‌کند، می‌رنجاند و از ارزش می‌اندازد. ناسزا و ناملایمتی شاید یک یا دو بار زندگی را از هم نپاشد ولی هر کلمه همانند قطره سمی است که روابط را تیره می‌کند و از نظر روانی روی هر دو نفر تاثیر گذاشته و بیش از مرد، زن را از درون نابود می‌کند. از این پس است که بی‌تفاوتی در میان زوج‌ها رواج می‌یابد، دلسرد شدن از عشق رخ می دهد و بعضی از آن ها در سکوت می‌میرند. بله، بسیاری از زوج‌ها در مقابل دیگران خود را سرافراز و خوشبخت نشان می‌دهند، چون می‌ترسند و شرم دارند که دیگران درباره آن ها قضاوت کنند.

خشونت رایج در این طبقه از جامعه، روانی است. بهترین راه برای پایان دادن به مشاجرات خانوادگی برخلاف آنچه بسیاری از افراد گمان می‌کنند، دادگاه نیست. تنهایی را کنار بگذارید، از خلوت‌تان بیرون بیایید و با یک روان‌شناس یا دوست خیلی نزدیک درباره مشکلات‌تان صحبت کنید.

ناراحتی را به عنوان یک راز پیش خود نگاه ندارید. در صورتی که مرد شما رفتار خشنی در پیش گرفته، بهترین راه حل، مواجه کردن او با نگاه دیگران است. او نیاز دارد وظایف و مسوولیت‌هایش را بار دیگر برایش تکرار کنند.

احترام به دیگری، تساوی حقوق زوجین و درک متقابل کمک‌های روانی است که گاهی زوجین به آن ها نیاز پیدا می‌کنند. تنبیه اجتماعی به تنهایی هرگز کارساز نیست.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه

برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه زناشویی چه کنیم؟؟؟؟

در انتظاراتتان واقع‌بین باشید

در زندگی واقعی، رابطه‌ حنسی مثل آن چیزی که در تلویزیون و فیلم می‌بینید نیست. واقع‌بینانه نیست که توقع داشته باشید هنوز هم مثل دفعه اولی که با هم بودید، رابطه‌جنسی داشته باشید. حقیقت ساده این است که جنبه جنسی هر رابطه‌ای فراز و نشیب‌های زیادی دارد. اگر توقع داشته باشید که همیشه همه چیز در اوج خود باشد، مطمئناً منجر به ناامیدیتان خواهد شد.

وقتی به این فکر می‌کنید که از رابطه‌جنسی با همسرتان چه می‌خواهید، واقع‌بین باشید. اگر شما دو نفر به طور مرتب با هم رابطه دارید و به طور کلی از اوقاتی که با هم هستید لذت می‌برید، پس همه چیز خوب است.(همچنین نگاه کنید به همه چیز در مورد کم بودن رابطه زناشویی)

تمام روز فضا را آماده کنید

خیلی اوقات تصور می‌کنیم که رابطه‌جنسی باید وقتی روانه اتاق‌خواب شدیم اتفاق بیفتد. اگر بخواهیم فضا را برای این مسئله آماده کنیم، احتمالاً باید شمع روشن کنیم و یک موزیک ملایم پخش کنیم.

اما می‌توانیم این کار را خیلی راحت‌تر و قوی‌تر انجام دهیم. درواقع، یکی از بهترین راه‌ها برای روشن کردن شعله جنسی در رابطه‌تان این است که تمام روز فضا آماده این مسئله باشد. حتی اول صبح هم می‌توانید برای یک رابطه دلچسب خود را آماده کنید.

مثلاً، با قرار گذاشتن با هم برای عصر مطمئن می‌شویم که تمام طول روز قرارتان در ذهنتان می‌ماند. بعد، می‌توانید اشارات کوچکی داشته باشید تا هر دوی شما روی قرارتان متمرکز شوید. می‌توانید یک اس‌ام‌اس برای همسرتان بفرستید که برنامه‌تان را به او یادآور شود. یا اینکه یک یادداشت عاشقانه جایی سر راهش برای او بگذارید. مهم این است که راهش را پیدا کنید تا مطمئن شوید هر دوی شما منتظر قرارتان می‌مانید.(نگاه کنید به چگونه دیگران را دلتنگ خود کنیم)

ارتباط کلامیتان را تقویت کنید

اگر از خود می پرسید چطور رابطه خوبی داشته باشیم، باید بدانید در این مورد هم، مثل بقیه جنبه‌های رابطه‌تان، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای بهتر کردن زندگی‌ جنسیتان بکنید این است که ارتباط کلامی خوبی با همسرتان داشته باشید تا مانع سرد شدن عشق شوید. این یعنی مثلاً برای حرف زدن درمورد اشتباهاتی که موجب از بین رفتن شور و حرارت رابطه‌تان شده وقت بگذارید.(همچنین نگاه کنید به ۱۵ ترفند محبت به همسر)

سرد شدن دوست

وقت آن رسیده که در مطلب سرد شدن عشق به موضوع سرد شدن دوست بپردازیم تا بدانیم چطور رابطه خوبی داشته باشیم. سرد شدن دوست بنا به  دلایل زیر ممکن است اتفاق بیفتد:

● پنهان کردن احساسات

یکی از خصوصیات رایج بین اغلب زوج‌ها این است که معمولا احساسات واقعی خود را ابراز نمی‌کنند و همیشه احساس خود را به گونه‌ای دیگر- طوری که طرف مقابل نرنجد- نشان می‌دهند. شاید شما هم احساسات و عواطفتان را پنهان می‌کنید. بسیاری از ما حقیقت را نه تنها از دیگران بلکه از خودمان نیز پنهان می‌کنیم و بعد از مدتی از یاد می‌بریم که واقعاً چه احساسی داشته‌ایم. گاهی هنگام بروز مشکل، وقتی دیگران از ما سؤال می‌کنند که چه احساسی داری و چه مشکلی پیش آمده؟

می‌گوییم نمی‌دانم! شما آن قدر احساسات خود را پنهان کرده‌اید که از یاد برده‌اید چگونه باید آن ها را ابراز کنید؟ در واقع بیشتر مشکلات ارتباطی به این دلیل ایجاد می‌شوند که شما فقط بخشی از حقیقت را بازگو می‌کنید، نه همه آن را.
هنگامی که ناراحت هستید و سعی می‌کنید علت‌ آن را به همسر یا دوست خود بگویید، احتمالا فقط درباره احساساتی مانند خشم، ناراحتی و عصبانیت خود سخن می‌گویید. در این گونه موارد به دور از مهربانی و ملاطفت سخن می‌گویید و همین باعث می‌شود گوش دادن به آن ها بسیار مشکل و رنج‌آور باشد. اما فراموش نکنید که زیر لایه خشم شما، انگیزه عشق و میل به صمیمیت بیشتر نهفته است تا مانع سرد شدن عشق شوید.

بنابر این هنگامی که از همسرتان عصبانی هستید بدانید که در واقع او را دوست دارید و می خواهید نظرش را جلب کنید. هنگامی که از رئیس خود عصبانی هستید که چرا با شما بد رفتار کرده، در زیر این خشم علاقه به شغلتان و حفظ سمت‌تان نهفته است.

شاید شما از خشم تنها به این دلیل استفاده می‌کنید که با رنجش و ترس خودتان روبه‌رو نشوید. در اینگونه مواقع از خودتان بپرسید آیا عاملی هست که شما از آن ترسیده باشید؟ گاهی اوقات به خودتان اجازه دهید گریه کنید و احساسات واقعی‌تان را بیشتر بروز دهید. هنگامی که اجازه می‌دهید رنجش، ترس و پشیمانی خود را ابراز کنید، رهایی روحی، عاطفی و حتی جسمانی زیادی احساس خواهید کرد و از عصبانیت و تحریک پذیری شما نیز به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاسته خواهد شد.(همچنین نگاه کنید به مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه)

● بروز مخالفت

این بسیار طبیعی است که گاهی در روابط خود با دیگران مخالفت احساس می‌کنیم؛ به خصوص در مورد کسانی که به ما نزدیک هستند. مخالفت هنگامی اتفاق می‌افتد که در مقابل کارها، سخنان یا احساسات دیگران مقاومت می‌کنید و ناراحت می‌شوید و احساس می‌کنید بین شما جدایی افتاده است. اما فراموش نکنید که اگر مخالفت خود را با دیگران نشان ندهید یا اختلاف خود را حل نکنید، این اختلافات روی هم تلنبار می‌شوند و باعث کینه و ناراحتی زیادتر شما می‌شوند و در مرحله بعد نیز احساس طردشدگی و دلسرد شدن از عشق می‌کنید. در اینگونه مواقع طرف مقابل شما از اینکه چه میزان و چرا از دست او ناراحت و عصبانی هستید، آگاه نیست زیرا شما انزجار و عصبانیت خود را نشان نمی‌دهید. بنابر این می‌بینید که اگر احساسات واقعی‌تان را نشان ندهید چه عواقب غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

به علاوه اگر در این مرحله باز هم به حل مشکل نپردازید و حقیقت را به طور کامل به همسرتان نگویید به مرحله جدایی می‌رسید. در این زمان معمولا خودتان را گول می‌زنید که رابطه هیچ ایرادی ندارد، در حالی که در آستانه خطر بسیار بزرگی قرار دارد و سرکوب احساسات همیشه می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین باشد. در واقع یکی از جدی‌ترین مشکلات امروزی این است که بسیاری از انسان‌ها در حالتی شبیه به سرکوبی احساسی و عاطفی دائمی به سر می‌برند و هنگامی که دیگر نتوانند احساسات خود را سرکوب کنند به مواد مخدر، کار بیش از حد و تمامی روش‌های ناسالم دیگر روی می‌آورند تا بیش از پیش منفعل شوند.

بنابر این در پاسخ به اینکه چطور رابطه خوبی داشته باشیم؟، اگر متوجه احساس ناخوشایندی در خود شدید حتما آن را با طرف مقابلتان در میان بگذارید زیرا در غیر این صورت امکان دارد رابطه شما حتی به جدایی منجر شود!(همچنین نگاه کنید به چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم)

متن سردی عشق

دلگیرم

از کسی که مرا غرق خودش کرد!

اما نجاتم نداد

(همچنین نگاه کنید به پیام سرد شدن رابطه)

سردی عاطفی مردان

علت سردی عاطفی مردان:

۱-ایده ال نبودن رابطه ی زوجین
۲-نبود شرایط همگام با تفاهم و ازدواج از روی احساس
۳-درک نکردن یکدیگر
۴-نداشتن درک درستی از زندگی مشترک
۵-بر آورده نشدن برخی نیاز های روحی و جسمی
۶-اخلاق نامتناسب یکی از زوجین

راهکار مناسب برای مواجهه با سردی مردان در مقاله چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم، ارائه شده است.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

بهترین واکنش در برابر بلاک شدن

۱۰ نکته ضروری برای صحبت کردن با معشوق

شکست عشقی در مردان و زنان

راه های افزایش عشق بین زن و شوهر

سرد شدن رابطه عاشقانه

دعای جدایی و نفرت بین دو نفر

سرد شدن در دوران نامزدی

سرد شدن رابطه زن و شوهر

ارسال سیگنال جذب از راه دور

سرد شدن مرد

جدایی عاشقانه

دعای سوزاندنی برای جدایی

علت کم شدن علاقه به همسر

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

عشق واقعی چیست؟

آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

سردی روابط دوستی. اس ام اس سرد شدن عشق. جلوگیری از سرد شدن رابطه و  عادی شدن عشق جلوگیری از تکراری شدن رابطه. سرد شدن دوست. متن سردی عشق. سردی عاطفی مردان



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.