no-img
نوین اطلس

۱۱ نشانه عشق یک طرفه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

۱۱ نشانه عشق یک طرفه
امتیاز 5.00 ( 3 رای )
zip
بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

۱۱ نشانه عشق یک طرفه


نشانه های عشق یک طرفه چیست؟

آیا عشقم همانگونه که من دوستش دارم، مرا دوست دارد؟

در این مقاله از نوین اطلس می خواهیم به نشانه های عشق یک طرفه بپردازیم و این علائم را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

اما چه کسانی به دنبال نشانه های عشق یک طرفه هستند؟

می توان افرادی که از خود می پرسند آیا عشقشان یک طرفه است یا نه را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

دسته اول کسانی هستند که هنوز وارد رابطه عاطفی جدی با معشوق نشده اند و می خواهند بدانند آیا همانطور که خود عاشق هستند، شخص مقابل نیز عاشقشان می باشد؟
دسته دوم نیز کسانی هستند که در رابطه عاطفی هستند اما به هر دلیلی این رابطه سرد شده و رو به جدایی می باشد. چنین افراد نیز می خواهند بدانند آیا فرد مقابل عاشقاشان هست یا اینکه این رابطه حاوی علائم عشق یک طرفه است؟

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

در این مقاله می خواهیم به ۱۱ نشانه عشق یک طرفه اشاره کنیم. نشانه هایی که اگر با آن ها در رابطه خود مواجه شدید بهتر است به فکر فراموش کردن این عشق یک طرفه و یا تبدیل آن به یک عشق دو طرفه باشید. این علائم عبارتند از :

۱. شما را به اطرافیانش معرفی نمی کند

اگر مدت‌هاست در رابطه هستید و شریک ‌عاطفی‌ تان چندان علاقه‌ای ندارد که شما را به دوستان صمیمی‌اش معرفی کند، می‌توانید آن را از نشانه های عشق یک طرفه درنظر بگیرید. اگر او در مورد شما جدی است، نباید در این مورد تردید نشان بدهد. آیا دائم می‌گوید آمادگی این کار را ندارد و حس می‌کنید برای این کار بهانه می‌تراشد!؟ احتمالا در این شرایط شما نمی ‌خواهید با حقیقت مواجه شوید چرا که ترس از رهایی از عشق یک طرفه تان دارید.

۲. تمایلی به شناخت بیشتر شما ندارد

اگر در ابتدای رابطه هستید بدانید که وقتی یک فرد به دیگری علاقمند است، علاقه اش را به او نشان می دهد و می خواهد همه چیز را درمورد او بداند. سوالات زیادی می پرسد و به پاسخ هایی که می گیرد توجه کامل دارد. اگر معشوقتان هیچ تمایلی به شناخت بیشتر شما ندارد و در موردتان کنجکاو نیست می تواند یکی از نشانه های عشق یک طرفه باشد.

۳. با شما رفتاری همانند دیگر افراد عادی زندگی اش دارد

اگر فردی شما را دوست داشته باشد، رفتارش در اطراف شما متفاوت خواهد شد. تن صدایش تغییر می کند، منش و رفتارش متفاوت می شود حرکاتش تغییر می کند. تفاوت ها می تواند کوچک باشد ولی باز هم وجود دارد. از نشانه های عشق یک طرفه این است که فرد مقابل با شما همان رفتاری را دارد که با دوست، همکلاسی یا همکاران عادی اش دارد.
در عشق واقعی و دو طرفه وقتی به کسی فکر می کنید یا او را دوست دارید و می خواهید توجه او را به خود جلب کنید تا حد ممکن در بهترین حالت رفتاری خود قرار می گیرید.

۴. دیگران را به شما ترجیح می دهد

چگونه بفهمیم عشقمان یک طرفه است؟ از دیگر مواردی که نشان می دهد فرد مورد نظر نسبت به شما سرد است، وقت گذرانی وی با دیگران است. در واقع شما در اوقات تفریح او جایگاهی ندارید. اگر فرد مقابل همسرتان است سعی می کند بیشتر زمانش را بیرون منزل و با دیگران سپری کند. وی شما را به تفریحاتش دعوت نمی کند و از اینکه کنار شما باشد لذت نمی برد.

۵. در رویاپردازی های آینده وی جایگاهی ندارید

اگر معشوقتان هربار که از آینده اش صحبت می کند برای شما جایی در نظر ندارد و از خانه و خانواده آینده اش همراه شما نمی گوید بدانید که عشقتان یک طرفه است و او به شما به عنوان فردی موقت و گذرا نگاه می کند. از نشانه های عشق واقعی و دو طرفه اینست که هر دو طرف با هم درباره رویاهای آینده ای که در کنار هم هستند صحبت می کنند.

۶. تبدیل به برده شده اید

پایه ی تشکیل یک رابطه احساس خوشبختی کردن است. اما از نشانه های عشق یک طرفه این است که همیشه یک احساس ناامنی وجود دارد و این احساس ناامنی باعث ایجاد استرس، اضطراب و نگرانی می شود و شریک شما هم هیچ تلاشی برای رفع این احساسات منفی نمی کند. به همین دلیل شما تبدیل به برده ای برای وی می شوید تا هر کاری دوست دارد را انجام بدهید با این تصور که در مسیر تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه هستید در حالیکه که کاملا اشتباه است و باید به دنبال مدیریت رابطه تان باشید تا از این حالت خارج شوید.

۷. به دنبال حل اختلافات رابطه نمی باشد

چگونه بفهمیم عشقمان یک طرفه نیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت ببینید اگر مشکلی در رابطه دارید طرف مقابل تلاش برای حل آن اختلاف می کند؟ در واقع از نشانه های عشق واقعی و دو طرفه این است که هر دو طرف برای حل اختلافات موجود در تلاشند و می خواهند راه حلی پیدا کنند تا رابطه را در صلح و آرامش پیش ببرند.

۸. همیشه شما پیش قدم هستید

یکی از نشانه های از بین رفتن عشق و سرد شدن رابطه این مورد است که فرد مقابل کم کم تمایلی به برقراری تماس با شما ندارد و این شما هستید که همیشه برای پیام فرستادن یا تماس گرفتن پیش قدم می شوید. به نحوی که اگر دو روز هم شما زنگ نزنید او نیز تماس نمی گیرد.(همچنین نگاه کنید به مقاله نشانه های پایان یک عشق)

۹. احساس صمیمیت با شما ندارد

صمیمیت عامل مهم و تأثیرگذار در یک رابطه‌ی هماهنگ است. شور و شوقی که در ابتدای یک رابطه‌ وجود دارد طبیعتا پس از مدتی رنگ‌ و بوی خود را از دست می‌دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است. برای نجات رابطه‌ تان بهتر است در این‌ خصوص با شریک عاطفی‌ خود صحبت کنید و از او بخواهید بگوید که در قلبش چه می‌گذرد و چرا مدتی‌ است که نسبت ‌به شما سرد شده است.(نگاه کنید به مقاله چگونه یک رابطه صمیمی دو طرفه ایجاد کنیم)

۱۰. احساس امنیت در رابطه خود ندارید

یکی دیگر از نشانه های عشق یک طرفه این می باشد که شما دائما نگران فروپاشی رابطه تان هستید و فکر می کنید اگر فلان کار را بکنید یا نکنید، رابطه شما بهم می‌خورد! اگر شریک شما رفتاری از خود نشان می‌دهد که همیشه استرس به شما دست می‌دهد، بهتر است به دنبال راهی برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه باشید.

۱۱. به اطرافیان شما احترام نمی گذارد

در عشق یک طرفه فرد مقابل ارزشی برای دوستان و اطرافیان شما قائل نیست و حتی ممکن است در جمع از عمد رفتارهایی انجام دهد که باعث ناراحتی اطرافیانتان شود و همین موضوع باعث می شود که مدام در حال توجیه رفتارهای معشوق خود در مقابل دیگران باشید. البته این مورد ممکن است به تنهایی نشانه عشق یک طرفه نباشد و در موارد خاص فرد مقابل از دوست یا شخص خاصی در خانواده شما خوشش نیاید.

همانطور که ملاحظه کردید در این مقاله از نوین اطلس به ۱۱ نشانه عشق یک طرفه اشاره کردیم. اما در پایان بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که وجود تنها یکی از این موارد در رابطه تان نمی تواند به طور قطع دلیل یک طرفه بودن عشق شما باشد. اگر شما با چند مورد از این نشانه ها مواجه شدید، آن زمان است که باید دلیل دلسرد شدن از عشق را بررسی کنید و هر چه زودتر به فکر یافتن راه چاره ای در این زمینه باشید.

مطالب مرتبط:

عشق واقعی چیست؟

چرا احساس عشق از بین می رود

اوایل رابطه در چه مورد صحبت کنیم؟

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

قانون جذب برای رسیدن به عشقمان

عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره

۱۰ نکته ضروری برای صحبت کردن با معشوق

 

 



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *