no-img
نوین اطلس

رهایی از عشق یک طرفه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

رهایی از عشق یک طرفه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۲۲, ۱۳۹۷

رهایی از عشق یک طرفه


نشانه های عشق یک طرفه

قبل از اینکه در مورد راه های فراموش کردن عشق یک طرفه و رها شدن از آن صحبت کنیم بهتر است بدانید آیا درگیر یک عشق یک طرفه هستید یا نه. در ادامه به برخی از نشانه های عشق یک طرفه اشاره می کنم:

  • احساس می کنید بیشتر رابطه به دوش شما است

یکی از نشانه های عشق یک طرفه این است که از محبت کردن تا حل مشکلات سهم شما در رابطه بیشتر است. درواقع می بینید شما بیشتر اهمیت می دهید، بیشتر نگران هستید و بیشتر برای پایداری رابطه تان تلاش می کنید. اگر فکر می کنید سهم شما در همه چیز رابطه تان بیشتر است بادی بدانید طرف مقابل دیگر به این رابطه اهمیت نمی دهد و شما را دوست ندارد.

  • او را بیشتر دوست دارید

یکی از نشانه های بارز عشق یک طرفه احساس علاقه ی یک طرفه از جانب شما است. همسرتان دیگر به شما ابراز علاقه نمی کند، دیگر به خوشحالی و برآورده کردن نیازهای شما اهمیت نمی دهد، دیگر برای شما خرج نمی کند و هیچ احساس عشق و دوست داشتنی از او دریافت نمی کنید. درواقع او پاسخ احساس شما را نمی دهد به این دلیل که دیگر به شما علاقه ای ندارد و عشق شما یک عشق یک طرف شده است.

  • بی اعتماد بودن

همانطور که بارها گفته ام پایه های یک رابطه ی پایدار و سالم را اعتماد تشکیل می دهد. یکی از نشانه های بارز عدم علاقه در صورتی که هیچ خطایی سر نزده باشد بی اعتمادی است. اگر همسرتان بی دلیل به شما اعتماد ندارد و حتی در مورد کوچکترین مسائل خود دیگر با شما صحبت نمی کند علاقه اش را نسبت به شما از دست داده است و عشق  شما به او دیگر یک عشق یک طرفه می باشد.

  • بی احترامی و رفتارهای خودخواهانه

یکی دیگر از نشانه های عشق یک طرف بی احترامی و رفتارهای خودخواهانه ی طرف مقابل نسبت به شما می باشد. اگر در مقابل احترام و فداکاری هایی که انجام می دهید بی احترامی و رفتارهای خودخواهانه از جانب همسرتان دریافت می کنید باید بگویم که عشق شما تبدیل به یک عشق یک طرفه شده است و او دیگر به شما علاقه ای ندارد.

  • اطرافیان رابطه ی شما را تایید نمی کنند

بیشتر وقت ها زمانی که در رابطه هستیم خیلی چیزها مشخص نیست و نمی توانیم بعضی موارد را ببینیم. درواقع می توان گفت عشق ما را کور می کند. اگر اطرافیان رابطه ی شما را تایید نمی کنند احتمالا متوجه چیزی شده اند که شما آن را نمی بینید. پس اگر زمانی اطرافیان از شما خواستند در مورد رابطه ی خود تجدید نظر کنید بهتر است با چشم عقل ( نه احساس ) نگاهی به رابطه تان بیندازید تا متوجه مشکلات آن شوید.

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه

قبل از اینکه به راه های فراموش کردن عشق یک طرفه فکر کنید به شما توصیه می کنم برای نجات رابطه ی خود کمی تلاش کرده و خیلی زود نا امید نشوید. هنوز هم می توانید طرف مقابل را به خود جذب کرده و این عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کنید. به عبارت دیگر می توان گفت تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه غیر ممکن نیست.

علاقه ی یک طرفه ی دختر به پسر یا برعکس باعث می شود فرد تا جایی که می تواند تلاش کند فرد مورد علاقه اش را به دست آورد. برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

  • از او بپرسید چرا به شما علاقه ندارد

ابتدا با او صحبت کنید و از او بپرسید چرا به شما علاقه ندارد یا علاقه اش را به شما از دست داده است. ممکن است برای او سوءتفاهمی پیش آمده برداشت اشتباهی از شما کرده باشد. پس قبل از هرچیز با او صحبت کنید زیرا در بعضی موارد این موضوع با یک صحبت ساده حل می شود.

  • ظاهر مناسبی داشته باشید

ویژگی های ظاهری تاثیر مهمی در جذب افراد دارند. پس سعی کنید همیشه ظاهر خوبی داشته باشید. منظور از ظاهر خوب این است که آراستگی خود را حفظ کنید و لباس های مناسب بپوشید. به یاد داشته باشید ظاهر جلف و زننده هم طرف مقابل را از شما دور خواهد کرد.

  • گاهی در دسترس نباشید

در دسترس نبودن می تواند برای طرف مقابل کنجکاوی ایجا کند. وقتی ذهن فردی درگیر شما شده و کنجکاو شود بیشتر به شما علاقه پیدا می کند. پس برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه گاهی در دسترس نباشید تا در ذهن طرف مقابل کنجکاوی ایجاد کنید.

  • با هدف و با برنامه باشید

همه از افراد بی هدف و بی برنامه بدشان می آید. باید مشغله های شخصی خودتان را داشته باشید. برای خود اهداف مختلف تعیین کنید و برنامه های مخصوص به خود را داشته باشید. اگر می خواهید عشق یک طرفه تان را به عشق دو طرفه تبدیل کنید نباید بیکار و بی برنامه باشید.

راههای فراموش کردن عشق یک طرفه

اگر با هیچ کدام از راه حل های بالا نتوانستید عشق یک طرفه را فراموش کنید نگران نباشید، راهکارهایی برای فراموش کردن عشق یک طرفه وجود دارد که به شما کمک می کنند این علاقه ی دردآور را از ذهن و قلب خود پاک کنید.

راه های رهایی از عشق یک طرفه

وقتی عشق شما نسبت به فردی یکطرفه باشد و در به دست آوردن او شکست بخورید فراموش کردن او برای شما دشوار خواهد بود زیرا ضمیر ناخودآگاهتان نمی تواند این مسئله را بپذیرد.

ضمیر ناخودآگاه شما زمانی فراموش کردن معشوقتان را می پذیرد که اطمینان داشته باشد هیچ راهی برای به دست آوردن او وجود نخواهد داشت.

یکی از موانعی که برای فراموش کردن عشق یکطرفه وجود دارد باور به منحصر به فرد بودن او می باشد.

اگر تصور می کنید شخصی که به او عشق می ورزید منحصر به فرد بوده و کسی مانند او نیست بهتر است این سوال را از خود بپرسید: آیا هیچ فرد دیگری در دنیا وجود ندارد که بتواند از معشوقتان بهتر باشد؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی باشد بدانید درواقع این شما هستید که تا کنون با فرد بهتری رو به رو نشده اید و به این معنی نیست که فرد بهتری وجود ندارد. به طور حتم این شخصی بهترین فردی در دنیا نیست که می توانید عاشق او باشید.

به جای احساس غم و اندوه و سرخوردگی با خود عهد کنید که فرد بهتری را برای دوست داشتن پیدا خواهید کرد. این عهد و پیمان به خودتان باعث می شود خیلی زود اعتقادات نادرست و محدود کننده را دور ریخته و عشق یکطرفه و بی سرانجامی را که در آن گرفتار شده اید فراموش کنید.

 

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود افراد در بهبودی پس از جدایی و فراموش کردن عشق های یکطرفه و بی سرانجام با شکست مواجه شوند وجود اعتقادات نادرستی مانند منحصر به فرد بودن و نیمه ی گمشدهمی باشد. هر زمان که چنین باورهایی را از خود دور کنید فراموش کردن و بهبودی برای شما بسیار آسان تر و سریع تر خواهد بود.

برای فراموش کردن عشق یکطرفه باید به طور مداوم با خود تکرار کنید این عشق بیهوده و نافرجام بوده و بهتر است خیلی زود پایان یابد.

مطالب مرتبط:

فراموش کردن عشق یک طرفه

عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره

۱۱ نشانه عشق یک طرفه



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.