no-img
نوین اطلس

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن
zip
آبان ۶, ۱۳۹۷

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن


محققان می گویند تغییرات هورمونی ناشی از تولد فرزند بعد از بچه دار شدن در مردان بر خلق و خوی آن ها تاثیر زیادی می گذارد. بیشتر مردان بعد از بچه دار شدن وظایف بسیار سنگینی را هم به عنوان شوهر و هم به عنوان پدر روی دوش خود احساس می کنند و به همین دلیل تا حدودی سرد شدن مردان بعد از زایمان همسرشان توجیه پذیر است.

درواقع مردان به همسرشان بی توجهی نمی کنند بلکه تنها در فکر این هستند که چگونه می توانند از این به بعد بهترین زندگی را برای خود و فرزند و همسرشان بسازند و این مشغله ی فکری آن ها را گوشه گیر می کند.

تولد فرزند بر روابط زن و شوهر هم می تواند تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی داشته باشد. چیزی که باید بدانید راهکارهای حفظ رابطه ی عاشقانه بعد از بچه دار شدن می باشد. اگر بتوانید لین راهکارها را در زندگی مشترک خود پیاده کنید بعد از تولد فرزند نیز زندگی شاد و حتی شادتری نسبت به گذشته را تجربه خواهید کرد.

سرد شدن مرد بعد از زایمان

بهترین راه برای رفع مشکل سرد شدن مرد بعد از زایمان صحبت صمیمانه شما با همسرتان و جویا شدن دلیل آن است. (همچنین نگاه کنید به چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند)

گرچه بعد از زایمان به دلایل زیر مرد سرد می شود:

۱. ممانعت چند هفته ای همسرتان نسبت به برقراری رابطه باشما قبل از و بعد از زایمان ( عادت کردن بدن ایشان )
۲. گرفتاری های به وجود آمده بعد از تولد نوزاد و تلاش زیاد هر دو طرف
۳. کمتر شدن میزان رسیدگی شما به بدن خودتان از نظر ظاهری

بی توجهی شوهر بعد از زایمان

در بیشتر مواق دلیل بی توجهی شوهر بعد از زایمان خودتان هستید. البته شما هم  بی تقصیر نیستید در هفته های نخست پس از تولد فرزندتان کم خوابی های مداوم شبانه، شما را حساس تر و آسیب پذیرتر می کند و گاه گریه های نوزادتان شما را بیشتر آزرده خواهد کرد، اما بهترین کار این است که با همسرتان حرف بزنید و شرایط خود را بیشتر برایش توضیح دهید و بگویید در چنین حالتی، کنترل کردن خودتان برایتان دشوارتر شده است.

تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر

تولد فرزند یکی از تغییراتی است که به میزان زیادی در روابط خانوادگی و زناشویی تغییر ایجاد می کند و البته طبیعی است که این تغییر در مورد فرزند اول و در زوج های جوان بیشتر به چش می خورد . به دنیا آمدن کودک بیش از هر کس دیگر موقعیت پدر جوان را مورد تهدید قرار می دهد. شور و شادی پدر شدن جای خود را با عواطف و احساسات دیگری عوض می کند . تا آنجا که فرزند را رقیب عشقی خود تلقی خواهد کرد. این حساسیت ها و عواطف متضاد ( دوست داشتن فرزند در کنار احساس رقابت با او )‌ واکنش های متفاوتی را در مردان جوان بر می انگیزد و این واکنش ها می تواند بر روابط زن و شوهر تاثیر منفی داشته باشند.

وظایف شوهر بعد از زایمان

یکی از وظایف شما به عنوان یک شوهر بعد از زایمان زن این است که برای همسر خود یک حامی باشید. اگر همسرتان دوست دارد به فرزندش شیر بدهد، او را حمایت کنید. مرد با حضورش در تمامی لحظات شیر دهی، عوض کردن و خواباندن کودک می تواند حس امنیت را به همسرش منتقل کند. زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد.

زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد. مرد می تواند طی این دوران رابطه جدیدی را با همسرش ایجاد کند همچنین مرد با حضورش در تمامی لحظات « شیردهی، عوض کردن کودک، خواباندن و…» می تواند حس امنیت را به همسرش منتقل کند.در پایان به همسر خود نشان دهید که پدر شدن یکی از مهم ترین، بزرگ ترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب تان با وی، برای شما رخ داده است.

حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن

بسیاری از زنان و مردان پس از بچه‌دار شدن دوست دارند رابطه عاشقانه قبلی خود با همسرانشان را دوباره تجربه کنند. شمع، موسیقی ملایم و خوابیدنِ بچه ها یکی از صحنه هایی است که در این گونه موارد در ذهن آدم شکل می گیرد. اما واقعا برای این مساله چه چاره ای می توان اندیشید؟ به منظور حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن راهکارهای زیر را امتحان کنید:

لوندی

برای اینکه همچنان رابطه عاشقانه خود با همسرتان را حفظ کنید، برای او ایمیل های دوستانه و عاشقانه ارسال کنید. در آن بنویسید منتظر لحظه هایی هستید تا دوباره همچون قدیم در کنار هم باشید. یا اینکه در خانه سر فوتبال، بازی یا … شرط‌‌بندی کنید. با هم جناق بشکنید و به این ترتیب صمیمت و توجه به هم را همچنان حفظ کنید. ایده های کلاسیک همچون روشن کردن شمع در اتاق خواب و پخش موسیقی ملایم نیز می تواند کارساز باشد.

قرار در خانه

یکی از روش های جالب نزدیکی و صمیمیت زن و شوهرها با هم، غذا پختن با همکاری یکدیگر است. غذایی را انتخاب کنید که تاکنون درست نکرده اید. از روی دستور پخت، هر کدام بخشی از آن را در کنار هم تهیه کنید. در طول این کار می توانید مکالمه شاد و انرژی‌بخشی با هم داشته باشید و با شوخی با یکدیگر چند ساعت را با شادی و عشق – همچون زمان پیش از بچه‌داری – سپری کنید. برای آنکه قرار ملاقاتتان تکمیل شود، میزناهارخوری را با شمع تزئین و موسیقی ملایم نیز در فضا پخش کنید. به این ترتیب، یک بعدازظهر عالی را با هم در خانه سپری خواهید کرد.

استفاده از زمان مدرسه

یکی از راهکارهای ازدواج های پایدار که فرزندان به سن مهدکودک یا مدرسه رسیده اند، استفاده از زمان مدرسه آنها است. وقتی فرزند شما مدرسه می رود، با همسرتان قرار بگذارید، با هم سینما و پس از آن رستوران بروید. پس از آن می توانید هر دو با هم به دنبال فرزندتان بروید و این برای او بسیار هیجان انگیز است. یا در خانه در کنار یکدیگر دوران نامزدی و پیش از بچه‌دار شدن را تجربه و تکرار کنید.

مسایل کوچک را نادیده نگیرید

با هم به رختخواب بروید. اینکه یکی از دوطرف زودتر از دیگری به خواب برود چندان خوب و درست نیست. (از این نظر که به حس عاشقانه آنها لطمه وارد می کند). زن و شوهر باید زمان و کارهای خود را به گونه ای تنظیم کنند که هر دو با هم به رختخواب بروند.

مطالب مرتبط:

شوهرم بهم بی محلی می کنه

نکات زندگی زناشویی

چگونه اخلاق شوهرمان را تغییر دهیم

نقش پدر در تربیت فرزندان

تاثیر بچه در زندگی

آیا تک فرزندی بد است

تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.