no-img
نوین اطلس

نکات زندگی زناشویی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نکات زندگی زناشویی
zip
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶

نکات زندگی زناشویی


این مطلب در مورد موضوعات نکات مهم در روابط زناشویی برای خانم ها، نکات روانشناسی زندگی زناشویی، نکات مهم در زندگی، زندگی زناشویی موفق، در مورد زندگی زناشویی، زندگی زناشویی عاشقانه، زندگی زناشویی چیست، زندگی زناشویی عکس نوشته شده است.

نکات مهم در روابط زناشویی برای خانم ها

روی خودتان تمرکز کنید نه همسرتان
همیشه حق با شما نیست. همیشه این شما نیستید که درست می‌گویید. سعی کنید کمی از اختلاف‌تان فاصله بگیرید و از دور نگاه کنید. حالا وقت آن است که درست ببینید. حتما به همین شکل است که طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری کنید که من هم بی‌تقصیر نبودم. اگر هر یک از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌مان بی‌تنش‌تر خواهد بود. روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید برای اصلاح نقص‌هایتان تلاش کنید.

تحت شرایط استرس‌زا، ‌فشار نیاورید
همیشه شرایط سختی در ازدواج پیش می‌آید. این شرایط می تواند شامل شرایط بی‌کاری،‌ فشار مالی یا حتی بیماری یکی از طرفین باشد. مثلا کسی را تصور کنید که فردا صبح عمل جراحی مهمی دارد. همسر او می تواند شب قبل از عمل جراحی فضایی از غم‌وغصه را در خانه به وجود آورد یا اینکه یک مهمانی بگیرد و تمام دوستان با روحیه همسرش را دعوت و سعی کند آن شب از فکر کردن به نتیجه عمل دوری کنند. انتخاب‌های ما در زندگی خیلی مهم هستند. مثلا یک همسر هم می‌تواند بنشیند و آنقدر فضا را ناراحت‌کننده کند تا به حدی برسد که یک دغدغه جدید هم به وجود بیاید. شما در شرایط سخت زندگی‌تان باید از به وجود آمدن فشار جدید جلوگیری کنید.

همه چیز در جزئیات خلاصه می‌شود
اگر همسر شما یک روزهایی به دلیل شرایط کاری‌اش بداخلاق و نا آرام می شود، اگر خیلی صبح‌ها برای شما چای می ریزد اما یک روز صبح با عصبانیت در را به هم می‌کوبد. این دلیل نمی‌شود که بگویید همسر من هیچ‌وقت من را درک نمی‌کند. نکات مثبت را همیشه در یادتان نگه دارید، این باعث می‌‌شود که عصبانیت شما قابل کنترل شود. اگر گاهی خلق و خوی او با توجه به شرایطی که خارج از فضای خانه دارد تغییر می‌کند،‌ شما هم راه بیایید. از او تعریف کنید. به او بگویید که چقدر از با او بودن لذت می برید و خوشحال هستید. گاهی لازم است که حتی کوچک‌ترین مهارتش را بزرگ کنید و بگویید که عزیزم تو در این کار بهترین هستی. به جزئیات رابطه‌تان دقت کنید و همه چیز را یک وظیفه ندانید. این مسائل صمیمیت رابطه را بیشتر و تنش‌ها را کمتر می‌کند.

تنها شما می‌دانید که باید چه کار کنید
تمام مجلات سبک زندگی پر هستند از روش‌هایی که شما می‌توانید برای به وجود آوردن یک زندگی عاشقانه به کار گیرید. اما در آخر باید بدانید که شما به هیچ‌کدام از این توصیه‌ها نیاز ندارید. شما تنها کسی هستید که می‌دانید باید چه کاری انجام دهید. اصلا مهم نیست که چقدر از ازدواج‌تان گذشته یا چقدر احساس صمیمیت نسبت به زندگی مشترک‌تان دارید، ‌مهم این است که بعد از ورق زدن این صفحات ۳ عمل خاص را برای بهبود مسائل در زندگی‌تان به کار ببرید.

راه مخصوص خودتان را پیدا کنید
شاید خیلی از راه‌ها را امتحان کرده باشید،‌ اما باید بتوانید راهی را که مختص زندگی خودتان است پیدا کنید؛ راهی که برای خوشحال کردن و به صمیمیت رسیدن با همسرتان جواب بدهد. این روش را یکی از همکاران ما پیاده کرده و به نتیجه رسیده به همین دلیل این سه روش را به عنوان مثال با شما درمیان می‌گذاریم.

– من توانستم شام مورد علاقه‌اش را بپزم و وقتی او بعد از کار به‌منزل برگشت با میز شام چیده روبه‌رو شود.

– آخر ماه تمام وسایل شخصی‌ام را ریختم و بعد از دسته‌بندی همسرم با اتاق مرتب شده‌ام رو به رو شد.

– به او گفتم که می‌خواهم صبح روز جمعه زمانم را طوری تنظیم کنم که درباره نگرانی‌ها و دلمشغولی‌هایش صحبت کنیم.

نکات روانشناسی زندگی زناشویی

هر یک از نکات زیر می تواند زندگی زناشویی را به بن بست بکشاند:

اعتیاد

اعتیاد نه تنها باعث از هم پاشیدن زندگی مشترک می شود بلکه فرد را نیز از بین می برد. همیشه از مواد مخدر و مشروبات الکلی دوری کنید.

خیانت و بی وفایی نسبت به همسر

ازدواج، پیمان و تعهد بین دو نفر است و آنها را متعهد می سازد که تا آخر عمر به هم وفادار بمانند و در غم و شادی های زندگی، شریک یکدیگر باشند. متأسفانه بعضی از همسران به این تعهد پایدار نمی مانند و پس از مدتی از جاده درستی منحرف می شوند و به همسرشان خیانت می کنند و با این کار کتاب زندگی مشترکشان را برای همیشه می بندند.

شکست در کار و تجارت

این مسئله به خصوص در مردان بسیار به چشم می خورد. اضطراب و نگرانی که به دنبال این شکست ایجاد می شود، باعث آشفته کردن کانون خانواده می شود.

موفقیت در تجارت و کسب و کار

شاید خطر موفق شدن در تجارت یا به اصطلاح یک شبه پولدارشدن بیشتر از شکست در تجارت باشد. گاهی اوقات، ثروت یکباره ای که به طرف خانواده ها سرازیر می شود باعث دور شدن آنها از یکدیگر و منجر به مرگ زندگی مشترک می شود.

ازدواج در سنین پایین

آمار طلاق در بین دخترانی که در سنین ۱۷- ۱۴ سالگی ازدواج می کنند دو برابر بیشتر از دخترانی است که در سنین ۱۹-۱۸ سالگی ازدواج می کنند و نیز کسانی که در سنین ۱۹- ۱۸ سالگی ازدواج می کنند، ۷۵ برابر بیشتر از کسانی که در سنین ۲۰ سالگی پیمان زناشویی می بندند به دادگاه های طلاق قدم می گذارند.این آمار نشان می دهد که فشار ناشی از اضطراب و هیجان های دوران نوجوانی با مشکلات زندگی مشترک در هم می آمیزد و خیلی زود زن و شوهر را به پای میز طلاق می کشاند.

نکات مهم در زندگی

مهم نیست چه سنی داری هنگام سلام کردن مادرت را در آغوش بگیر.

اگر کسی تو را پشت خط گذاشت تا به تلفن دیگری پاسخ دهد تلفن را قطع کن.

هیچوقت به کسی که غم سنگینی دارد نگو ” می دانم چه حالی داری ” چون در واقع نمی دانی.

یادت باشد گاهی اوقات بدست نیاوردن آنچه می خواهی نوعی شانس و اقبال است.

هیچوقت به یک مرد نگو موهایش در حال ریختن است. خودش این را می داند.

از صمیم قلب عشق بورز. ممکن است کمی لطمه ببینی، اما تنها راه استفاده بهینه از حیات همین است.

در مورد موضوعی که درست متوجه نشده ای درست قضاوت نکن.

وقتی از تو سوالی را پرسیدند که نمی خواستی جوابش را بدهی، لبخند بزن و بگو: “برای چه می خواهید بدانید؟”

هرگز موفقیت را پیش از موقع عیان نکن.

هیچوقت پایان فیلم ها و کتابهای خوب را برای دیگران تعریف نکن.

وقتی احساس خستگی می کنی اما ناچاری که به کارت ادامه بدهی، دست و صورتت را بشوی و یک جفت جوراب و یک پیراهن تمیز بپوش. آن وقت خواهی دید که نیروی دوباره بدست آورده ای.

هرگز پیش از سخنرانی غذای سنگین نخور.

راحتی و خوشبختی را با هم اشتباه نکن.

هیچوقت از بازار کهنه فروشها وسیله برقی نخر.

شغلی را انتخاب کن که روحت را هم به اندازه حساب بانکی ات غنی سازد.

سعی کن از آن افرادی نباشی که می گویند : ” آماده، هدف، آتش ”

هر وقت فرصت کردی دست فرزندانت را در دست بگیر. به زودی زمانی خواهد رسید که او اجازه این کار را به تو نخواهد داد.

چتری با رنگ روشن بخر. پیدا کردنش در میان چتر های مشکی آسان است و به روزهای غمگین بارانی شادی و نشاط می بخشد.

زندگی زناشویی موفق

۱ ) اگر هدف شما اینست که از یک زندگی رضایتبخش و پایدار بهره مند باشید، برای نقشی که در این رابطه به عهده دارید، – خوب یا بد- احساس مسئولیت کنید
وقتی نقش خود را در رابطه نمی پذیرید، همانند کودکی هستید که در یک زمین شنی، به صورت کودکی دیگر شن می پاشد. وقتی مسئولیت خود را در زندگی مشترک با همسرتان پذیرفتید، تنها در این صورت قادر خواهید بود که با همسر خود به ارتباطی صمیمی و متعالی دست پیدا کنید

۲ ) تحقیقات بارها نشان داده است که تماس بدنی بیشتر، از طریق رها سازی اکسی توسین (oxytocin) باعث ایجاد یک ارتباط قوی تر می شود
در زندگی زناشویی از بوسیدن، در آغوش گرفتن، گرفتن دستان همدیگر بیشتر بهره ببرید. وقتی همدیگر را می بوسید و یا در آغوش می گیرید، سعی کنید ۵ الی ۱۰ ثانیه آن را ادامه دهید. اینکار نتیجه ی بهتری خواهد داشت!

۳ ) موافقت با مخالفت ها را یاد بگیرید
هرگز دو نفر در مورد همه چیز با هم اتفاق نظر نخواهند داشت. این امر بلااشکال است. مهم اینست که تفاوتهای همدیگر را بپذیریم.

۴ ) گاهی اوقات خریدن هدیه لازم نیست و آنچه با ارزشتر تلقی می شود، توجه و به خاطر داشتن است
هر از گاهی یک نوشته داخل کیف، چمدان و یا بسته نهار همسرتان بگذارید و از او به خاطر خوبی هایش قدردانی کنید. پیدا کردن غیرمنتظرانه این نوشته روز او را سرشار از شادی و شعف خواهد کرد.

۵ ) برای آقایان درک این نکته مهم است که بدانند همسرانشان دوست دارند به آنها گوش بدهید
نیازی نیست که آقایان همه چیز را حل و یا بر طرف کنند. گوش دادن به تنهایی برای خانمها یک هدیه استثنائی است. خانمها نیز باید بدانند که آقایان باید زمانی را هم به خود اختصاص دهند. با دادن فضای بیشتر به او و شخصی نکردن مسائل، به او اجازه می دهید که با میل خود دوباره ارتباط برقرار کند و به ارتباطش پایبند باشد.

در مورد زندگی زناشویی

۴ دشمن زندگی زناشویی ازدیدروانشناسی

۱- حسادت مفرط

دست از پاییدن و سین‌جین کردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک براساس اعتمادی دو جانبه بنا می‌شود. شک و بدگمانی‌های بیش از حد شما‌، در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

۲- خانواده همسر

نه، مطمئنا تمام خانواده‌های همسر آنگونه که در فیلم‌ها به‌صورت منفی نشان داده می‌شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می‌تواند گرم و صمیمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانید زمانی‌که این تفاهم به حد کافی وجود دارد‌، چیزی را به همسرتان تحمیل نکنید. چنانچه احساس می‌کنید که همسرتان از رفت‌وآمد‌های آخر هفته کم‌کم خسته می‌شود به او اصرار نکنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی‌های همکاران و دوستان قدیمی نیز صدق می‌کند.

۳- نبود برنامه

تشکیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر‌گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده‌تان را بسازید. از برنامه‌های کوتاه‌مدت (مکانی که تعطیلات را در آنجا می‌گذرانید، خرید اتومبیل و…) گرفته تا برنامه‌های بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و…) بی‌درنگ در مورد آینده‌تان و اینکه چگونه با آن روبه‌رو می‌شوید فکر کنید. این عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پیش‌روی در زندگی را در شما شعله ور می‌کند!

۴- سکوت

مطئنا عدم‌گفت‌وگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی‌توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است که در بالا از آنها نام برده‌ایم. با این‌حال، معمولا گفت‌وگو میان زن و مرد صورت می‌گیرد، اما هیچ‌یک از طرفین به حرف‌های یکدیگر گوش نمی‌دهند… در این حالت، موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهمید. درصورت نیاز، بی‌درنگ از یک روان‌درمانگر کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.

زندگی زناشویی عاشقانه

۱ – از سازش با همسرتان نترسید. همیشه سعی کنید نظرات هر دو نفرتان را در ترازو بگذارید و زندگی زناشویی عاشقانه آن طرفی را که سنگین تر است، انتخاب کنید و این را نشانه ضعف خودتان ندانید.

۲ – هر وقت اتفاق بدی برایتان افتاد، به یاد بیاورید که با گذشت زمان فقط خاطره ای از این روزها باقی خواهد ماند و تلاش تان را برای مدیریت روابط تان بیشتر کنید.

۳ – هر روز همسرتان را در آغوش بگیرید. نزدیکی و صمیمیت فیزیکی در رابطه شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

۴ – یخچال تان را پر از خوراکی های مورد علاقه همسرتان کنید.

۵ – برای خودتان هم وقت بگذارید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. اگر شما برای رشد و پیشرفت خودتان وقت نگذارید، زندگی زناشویی عاشقانه شریک زندگی خوبی نخواهید بود و بالطبع رابطه ایده آلی نخواهید داشت.

۶ – در همه زمینه ها به خصوص احساس تان با یکدیگر شریک شوید. زندگی زناشویی عاشقانه در غیر این صورت هیچ گاه به تفاهم نخواهید رسید.

زندگی زناشویی چیست

زندگی زناشویی یعنی یکی شدن شادی ها و غم ها و حمایت از یکدیگر در هر شرایطی.

چرا عشق موثر است؟

لحظه های عاشقانه به خصوص برای زنانی که از ابراز احساساتشان رضایت نداشته و یا برای انجام آن احساس راحتی نمی کنند، بسیار مفید است. در یک لحظه عاشقانه بدون آنکه صحبتی درباره احساسات زن انجام گیرد، او می تواند احساس پذیرفته شدن، دوست داشته شدن، درک شدن و حمایت شدن را لمس کند. او از این گفت‌و گوی بدون کلام سود سرشاری می برد.

رفتار عاشقانه مرد، بارها و بارها این را می گوید که او همسرش را پذیرفته و دوست دارد. با مهیا کردن نیازهای زن، مرد به همسرش نشان می دهد که او نیازهای شریک زندگی اش را درک کرده و به انها احترام می گذارد. این ها انواعی از اعمالی هستند که زن را از لحاظ روانی و عاطفی حمایت می نمایند؛ شبیه به حمایتی که از طریق گفتگو و مصاحبت نیز انجام می شود که در هر دو مورد زن احساس مورد توجه قرار گرفتن و درک شدن خواهد کرد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

زندگی زناشویی عاشقانه

رازهای زندگی زناشویی موفق

مرد متولد دی با چه ماهی ازدواج می کند

زندگی مشترک موفق

نقش پول در ازدواج

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

درمان طلاق عاطفی

آنچه مردان در روابط زناشویی دوست دارند

بهترین راه زندگی

نکات خانه داری

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن

عشق در زندگی زناشویی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

نکات مهم در روابط زناشویی برای خانم ها را یاد بگیرید. نکات روانشناسی زندگی زناشویی از جمله نکات نکات مهم در زندگی می باشند.  زندگی زناشویی موفق پیرو آن است که  در مورد زندگی زناشویی مطالعه داشته باشید. زندگی زناشویی عاشقانه چونه است؟ زندگی زناشویی چیست؟ زندگی زناشویی عکس



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.