no-img
نوین اطلس

ازدواج با مرد کوچکتر از خود


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ازدواج با مرد کوچکتر از خود
zip
آبان ۱۹, ۱۳۹۷

ازدواج با مرد کوچکتر از خود


توصیه می‌شود زن بین یک تا ۱۰ سال کوچک‌تر از مرد باشد دخترها زودتر از پسرها بالغ می‌شوند از طرف دیگر آنها وظایف سخت بارداری، شیردهی و . . . را بر دوش دارند و زودتر از مردها شکسته می‌شوند. اما گاهی مرغ آقا پسر یک پا دارد و دوست دارد با دختر بزرگتر از خود ازدواج کند. اما آیا این کار صحیح است؟ چرا صحیح و چرا نادرست است؟ نوین اطلس در این مطلب به این سوال پاسخی منطقی خواهد داد.

خیلی از دخترها می پرسند خواستگارم از من کوچکتر است باید چه کنم؟ باید چه عواملی را به جز سن و اختلاف سنی در ازدواج در نظر بگیرم؟ خیلی خوب است بدانید تجربه ی ازدواج با پسر کوچکتر و شنیدن آن از زبان دیگران می تواند در این زمینه به خوبی به شما کمک کند.

برای پسرها هم خیلی وقت ها سوال است که چرا ازدواج با زن مثلا ۱۰ سال بزرگتر امری غیر عادی و غیر طبیعی می باشد؟ اصلا مگر اختلاف سنی چقدر باید باشد؟ چند ماه؟ چند سال؟

در این مطلب در مورد این موارد به طور کامل صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

آیا ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود صحیح است؟چرا؟

به طور کلی نمی توان گفت ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود صحیح است زیرا عرف جامعه ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود را کمتر می‌پذیرد؛ پسران به علت اینکه دیرتر به بلوغ سنی و فکری می‌رسند بهتر است برای ازدواج چند سال بزرگتر از دختران باشند و اغلب خانواده پسر راضی نمی‌شوند که فرزندشان چند سال کوچکتر از دختر باشد؛ اختلاف سنی زیاد در چنین ازدواج هایی باعث افزایش طلاق در این ازدواج‌ها می‌شود.

البته در دستورات دینی گفته نشده است که در ازدواج کدام یک از زوجین باید بزرگتر باشند؛ به طور کلی ازدواج باید با آگاهی و شناخت صورت بگیرد و مهارت‌های زندگی را زن و مرد پیش از ازدواج آموخته باشند؛ در چنین ازدواجی زن و مرد رشد پیدا کرده و پیشرفت می کنند.

تجربه ازدواج با پسر کوچکتر

معمولا تجربه ی ازدواج با پسر کوچکتر خوب نیست، عواقبی دارد و در موارد زیادی به جدایی ختم شده است چون معمولا وقتی چند سالی از زندگی می گذرد، پسر به جاهایی می رسد، بزرگتر و پخته تر می شود و به قول معروف سر و سامانی می گیرد و بعد از یافتن شغل خوب و جایگاه اجتماعی مناسب، حس می کند دلایل لازم برای ماندن در این زندگی را ندارد، بنابراین کم کم رابطه اش با همسر سرد خواهد شد. در مورد زن هم همینطور است. او حس می کند مسیر آسان برای ترقی و رشد همسرش بوده و حالا که چند سال از زندگی مشترک گذشته، دیگر از این زندگی خسته شده و او را نمی پسندد.

خواستگارم از من کوچکتر است

اگر این سوال را می پرسید من با صراحت نظرم را می گویم و امیدوارم شما هم بتوانید با قاطعیت تصمیم بگیرید. از نظر من، رابطه با خواستگاری که اختلاف سنی خیلی زیادی با شما دارد و مخصوصا کوچکتر است مطلقا بی سرانجام خواهد بود و هر چه سریع تر باید تمام شود. صرف نظر از همه مسایل دیگر احتمال اینکه این آقا در سن خیلی کم به حدی از بلوغ عقلانی که برای ازدواج لازم است رسیده باشد، فوق العاده کم است. در نتیجه ازدواج با خواستگاری که بیش از حد از شما کوچکتر است رابطه ای بی منطق و غیر عقلانی می باشد و نمی توان به دوام این ازدواج خیلی امیدوار بود.

ازدواج با زن ۱۰ سال بزرگتر

ازدواج با زن ۱۰ سال بزرگتر معمولا یک ازدواج غیر منطقی و غیر اصولی است. شاید چنین ازدواج هایی نکات مثبتی هم داشته باشد مثل اداره زندگی از سوی زنی آگاه و مدیره. ولی کنار این نکات مثبت، این نکات منفی است که خود نمایی می کند زیرا اگر خود فرد پذیرای شرایطش باشد، تا اندازه ای می تواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند و تأثیرات منفی این برخوردها همیشه در زندگی خانوادگی آنان بروز می یابد. در هر حال، با نگاهی می توان خانواده هایی را یافت که با بزرگتر بودن زنان از شوهرانشان، زندگی هایی شاد و زیبا دارند.

اختلاف سنی چند ماه در ازدواج

بین شما و فرد مورد علاقه‌تان چند سال اختلاف سنی وجود دارد؟ تفاوت‌های سنی در آشنایی‌های قبل از ازدواج و در زندگی مشترک معمولا موضوع مهم و حساسی برای زوج‌هایی هستند که بین آنها پنج، ده یا بیشتر از ده سال اختلاف سنی وجود دارد. امتیازی که زوج‌های تقریبا هم‌سن از آن برخوردارند، آن است که به‌ ندرت در مورد این مسئله فکر می‌کنند اما برای سایر زوج‌ها این یک مسئله‌ی حیاتی به‌شمار می‌رود، به‌خصوص هنگامی‌که یک رابطه‌ی جدی را شروع می‌کنند و می‌خواهند بدانند که اختلاف سنی‌شان چه تأثیری روی رابطه‌شان می‌گذارد. وقتی بحث اختلاف سنی می شود معمولا همه چیز نسبی خواهد بود. برای بعضی چند ماه برای بعضی چند سال و برای بعضی ازدواج با فرد همسن ازدواج موفقی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج

می خواهم همسر رویاهایم را پیدا کنم

تست ازدواج موفق

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.