no-img
نوین اطلس

تست ازدواج موفق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تست ازدواج موفق
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
آبان ۱۴, ۱۳۹۷

تست ازدواج موفق


ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم‌ها در طول زندگی می‌باشد و در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده، درآمد، تامین نیازها و چالش‌های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد. به همین دلیل باید تست های روانشناسی را برای تجربه ی یک ازدواج موفق، هم در دوران مجری و هم بعد از ازدواج جدی بگیرید. تست های شخصیت شناسی، سن ازدواج و آمادگی برای آن به شما کمک می کند بهترین انتخابی که با شما بیشترین سازگاری را دارد داشته باشید. این تست ها را می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری نیز انجام دهید. نوین اطلس در این مطلب در مورد این تست ها بیشتر توضیح می دهد.

تست روانشناسی بعد از ازدواج

ازدواج مرحله ای از زندگی است که می تواند همسران را به افرادی بهتر تبدیل کند. در طول این سفر باید مسئولیت پذیر بود، سخت کار کرد و از مشکلات احتمالی نترسید.

زندگی مشترک اگرچه ممکن است سراسر شادی نباشد اما می توان آن را زیباترین دوران زندگی دانست. به عنوان یک زوج آرزوهای مشترک شما، داشتن خانه، برنامه ریزی برای فرزندان و فراهم کردن امکانات لازم برای به وجود آوردن محیطی شاد و سالم برای زندگی در کنار اعضای خانواده است.

یکی از اولین کارهایی که پس از ازدواج باید انجام دهید، مشخص کردن نقش ها و مسئولیت های مختلف در زندگی مشترک مانند زن و شوهر، پدر و مادر است تا از درگیری های احتمالی در زندگی پیشگیری کنید. تست های روانشناسی بعد از ازدواج به شما کمک می کنند در این مسئله موفق عمل کنید و از آن سربلند بیرون بیایید.

تست ازدواج برای مجردها

اگر مجرد هستید و قصد ازدواج دارید احتمالا تا به حال به مفهوم زندگی مشترک زیاد فکر کرده‌اید. نمی‌توان بدون هیچ تصوری وارد یک زندگی جدید شد، این تصور هم در انتخاب شما تاثیر دارد و هم می‌تواند بعد از ازدواج شکل‌دهنده رفتارهای شما باشد. اگر این تصور اشتباه باشد، می‌تواند در آینده عامل ایجاد مشکلات متعددی شود یا حتی عامل سرخوردگی‌تان شود چون انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای پیدا می‌کنید که قرار نیست در زندگی تامین شوند.

اصلاح باورها می‌تواند کمک فراوانی هم به شما و هم به همسر آینده‌تان بکند چون شالوده و پایه زندگی‌تان را اصولی بنیان می‌گذارید. اما چگونه می‌توان دانست چه مقدار از باورهایتان درست است و چقدر توهمات و انتظارات غیرواقع‌بینانه؟ تست های ازدواج در دوران مجردی به این سوالات پاسخ می دهند.

تست شخصیت شناسی ازدواج

تست شخصیت شناسی ازدواج یکی از راه‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا در آستانه ازدواج، از درستی انتخاب‌شان اطمینان حاصل کنند. در این مطلب تستی کوتاه به شما معرفی می‌شود که می‌تواند تا حد قابل قبولی آمادگی شما را برای ازدواج مشخص کند.

شناخت شخصیت کسی که می‌خواهیم تا ابد در کنار او زندگی کنیم مهمترین عامل مورد توجه در جلسات خواستگاری، نامزدی و حتی دوران عقد است. این امر به قدری مهم است که برخی افراد، از تمام راهکار‌ها استفاده می‌کنند تا به شخصیت فرد مقابل پی ببرند. راهکار‌هایی مثل تحقیق در محل زندگی و محل کار یا محل تحصیل، آشنایی با خانواده، صحبت کردن با خود شخص و حتی امتحان کردن او به شیوه‌های مختلف. ولی بیایید روراست باشیم. واقعا هیچ‌ یک از این روش‌ها کارایی ندارد. می‌دانید چرا؟ چون در بسیاری موارد هم طرف مقابل میل به سر گرفتن این ازدواج دارد هم شما!

تست آمادگی برای ازدواج

یکی از دلایل مهم برای بالا رفتن میزان طلاق یک دلیل بسیار ساده است: خیلی از ما زمانی ازدواج می‌کنیم که اصلاً برای آن آمادگی نداریم. بین ما افرادی هستند که مجردند و ترجیح می دهند هر چه زودتر تشکیل خانواده بدهند، اما در این بین هستند اشخاصی که ترجیح می دهند همچنان مجرد بمانند یا دیر تر ازدواج کنند. حال شاید بپرسید، این نیاز را چگونه باید در خودمان بشناسیم تا ازدواج کنیم… آیا اصلاً چنین احساسی در ما به وجود می آید یا نه؟

تست آنلاین سن ازدواج

بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟ این سوالیست که پاسخ آن برای هر فرد متفاوت است (تست سن ازدواج می‌تواند در یافتن پاسخ به شما کمک کند) و هر کس بنا به روحیات، اهداف، تجربیات و نگاهش به زندگی در سن خاصی آمادگی ازدواج پیدا می‌کند. در هیچ کشوری و با هیچ فرهنگی، یک سن مناسب جادویی و خاص برای ازدواج وجود ندارد. به عنوان مثال در اروپای غربی افراد ترجیح می‌دهند تا اواخر دهه دوم زندگی (اوایل ۳۰ سالگی) مجرد بمانند؛ اما در اروپای شرقی مردم اغلب در اواسط دهه دوم عمر یعنی حدود ۲۵ سالگی ازدواج می‌کنند و در آسیا نیز سن ازدواج به شرایط گوناگونی چون زندگی در شهر یا روستا، سطح تحصیلات، سطح فرهنگی خانواده‌ها و… بستگی دارد؛ اما در بیشتر کشورهای آسیایی جوانان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال ازدواج می‌کنند.

مطالب مرتبط:

جملات تاکیدی مثبت برای ازدواج موفق

اعتماد به نفس و ازدواج

اصول ازدواج صحیح

ازدواج با عشق

ازدواج با مرد کوچکتر از خود

تست مرد مورد علاقه



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.