no-img
نوین اطلس

مشاوره ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره ازدواج
zip
مهر ۱۶, ۱۳۹۷

مشاوره ازدواج


قبل از هرچیز باید بدانید مشاور ازدواج هیچ وقت به شما نمی گوید که این کار را بکنید یا نکنید. وظیفه مشاور آگاه کردن است. او می گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنید.

به طور کلی نوین اطلس در این مطلب برای شما توضیح می دهد مشاوره ازدواج چیست و مشاوره آنلاین ازدواج چه تفاوت ها و فوایدی دارد. همچنین به شما نشان می دهیم در مشاوره ازدواج چه می گویند. در مورد موضوعات و سوالات مهم قبل از خواستگاری نیز که یکی از بحث های مهم مشاوره ازدواج است با شما صحبت خواهیم کرد.

در پایان مطلب نیز یک کانال تلگرام سوالات روانشناسی به شما معرفی می کنیم.

مشاوره ازدواج چیست

مشاوره ازدواج راه حل هایی را پیش پای زوجین می گذارد تا از طریق آن ها بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، با تفاوت های خود کنار بیایند و زندگی سالم تری را شروع کنند.

مشاورین ازدواج افرادی هستند که مجوز روانشناسی دارند. حرفه آن ها زوج درمانی یا خانواده درمانی نیز نامیده می شود. این روان شناسان خدماتی مشابه با سایر روان شناسان برای سلامت ذهن و روان شما ارائه می دهند اما تمرکز ویژه ای بر روی روابط زوجین دارند. دوره ی مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است.

مشاوره ازدواج آنلاین

آیا مشاوره ازدواج آنلاین هم همان فواید مشاوره ازدواج را دارد یا نه؟

آیا کاستی‌هایی نسبت به مشاوره حضوری دارد؟

چگونه می‌توان به متخصص بودن مشاوران آنلاین اعتماد کرد؟

چگونه می‌توان از محفوظ ماندن اطلاعات شخصی‌مان نزد مشاوران آنلاین مطمئن بود؟

این سوالات و چندین سوال مشابه دیگر مشاوره ازدواج آنلاین را با چالش هایی رو به رو ساخته اند. اما درمورد مشاوره آنلاین یا هریک از خدمات آنلاین باید گفت که، درصورت پیدا کردن یک مرکز مشاوره آنلاینی که دارای مجوزهای لازم می‌باشد و جوازهای مراجع قانونی را اخذ کرده است، می‌تواند کاملا مورد تایید و مورد اعتماد باشد.

اکثر افراد از صحبت رو در رو با افراد درمورد مشکلاتشان خجالت‌ می کشند و از این کار اجتناب می‌کنند. اما این مشکل در مکالمات تلفنی یا چت‌های آنلاین، تا حد زیادی کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود. همچنین درمورد حفاظت از اطلاعات شخصی نیز نگرانی وجود ندارد، زیرا در زمان در زمان دریافت مجوز‌های مورد نیاز برای دایر کردن مراکز مشاوره آنلاین، یکی از مهم ترین شروط قرارداد، حفظ و پاسداری از اطلاعات شخصی افراد می‌باشد.همچنین بعد از صحبت آنلاین با مشاوره می توانید چت های او را به صورت جزوه در اختیار داشته باشید و چندین بار آن ها را مطالعه کنید.

در مشاوره ازدواج چه می گویند

مشاوره قبل از ازدواج به منظور این نیست که در پایان ما با یک پاسخ آری و یا نه از طرف مشاور روبرو شویم، در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم و آن ها راهکارهایی را می گویند که در این زمینه به شما کمک کنند.

در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است. از جمله نکات مهم، فهم دقیق این مسئله است که همسر آینده شما در یک خانواده با افکار، فرهنگ، علایق و … کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه ناخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت است. باید بیاموزید که چگونه با وجود این فرهنگ ها و علایق در بین شما و همسرتان زندگی مشترک بسیار شادی را بسازید. مشاوره ازدواج از جمله مواردی است که زندگی مشترک شما را تضمین می کند.

سوالات مهم قبل از خواستگاری

برای شروع آشنایی با خواستگارتان لازم است مقدماتی بچینید. حرفهایی را آماده کنید و سوالاتی را مطرح کنید. معمولا برای خیلی از دختر- پسرهای جوان، که قصد ازدواج به شیوه ی سنتی را دارند، پیش می آید که نمی دانند در جلسات خواستگاری چه مسائلی را مطرح کنند.

به طور کلی در جلسات خواستگاری، باید درباره ی شش زمینه ی اصلی صحبت کنید. اگر بخواهیم ریزتر به مسئله نگاه کنیم با ۱۶ موضوع رو به رو می شویم که عبارتند از: ۱.سرگرمی ها و علایق ۲.باورها و ارزشهای دینی ۳. باورها و اصول اخلاقی ۴.دوستان ۵. اهداف رشد و پیشرفت شخصی ۶. خویشاوندان ۷. رابطه صمیمانه با همسر ۸.خانواده ی خود ۹. خانواده ی همسر ۱۰. حل اختلاف ۱۱. پول و مسائل مالی ۱۲. خواسته ها و توقعات ۱۳. رویارویی با هیجان ۱۴. وظایف زن و مرد در خانواده ۱۵. فرزند و تربیت فرزند ۱۶. موضوعات جنسی

کانال تلگرام سوالات روانشناسی

در این کانال تلگرامی ما سعی شده است تا مطالب کاملا کاربردی و مفید روانشناسی به اشتراک گذاشته شود.  شما می توانید در موضوعات زیر سوال خودتون رو مطرح کنید:

مشکلات فردی، مشکلات تحصیلی، کنار اومدن با گذشته بد، خانواده و ازدواج، رابطه، کودک و نوجوان، اعتیاد، مطالعه، بازگشت به رابطه، طلاق و…

با کلیک بر روی لینک زیر عضو شوید و از مطالب مفید و کاربردی استفاده نمایید:

عضویت در کانال تلگرام

مطالب مرتبط:

کانال مشاوره خانواده

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

سوالات دوران آشنایی

ازدواج با مرد مطلقه

مشاوره تلفنی

مشاوره رایگان ازدواج در تلگرام

عشق بعد از ازدواج

ازدواج با زن مطلقه



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.