no-img
نوین اطلس

ازدواج با مرد مطلقه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ازدواج با مرد مطلقه
zip
مهر ۲۷, ۱۳۹۷

ازدواج با مرد مطلقه


در مقایسه با زنان، مردانی که طلاق می‌گیرند بهتر و راحت تر می‌توانند دوباره ازدواج کنند. بالا رفتن سن دختران امروزی هم باعث شده که خیلی از این مردها برای ازدواج مجدد اغلب به سراغ یک دختر بروند تا یک زن مطلقه. اما مردان مطلقه مانند پسران مجرد نیستند به خصوص اگر بچه هم داشته باشند. در این مطلب با خصوصیات مردان مطلقه و عواقب ازدواج با مرد مطلقه بچه دار بیشتر آشنا می شوید.

نوین اطلس در این مطلب به شما نشان می دهد آیا ازدواج با مرد مطلقه درست است و اگر بخواهید با چنین مردی ازدواج کنید چه سوالاتی باید قبل از خواستگاری از او بپرسید. در مورد دوستی با مرد مطلقه نیز اطلاعاتی در اختیار شما خواهیم گذاشت.

خصوصیات مردان مطلقه

مردان مطلقه شرایط زندگی و خصوصیات منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به پسران مجرد دارند که قبل از تصمیم به ازدواج با آن ها بهتر است با این خصوصیات و شرایط آشنا شوید:

۱. فرزندان. اگر مرد مطلقه از ازدواج قبلی بچه دارد چه با شما زندگی کند و چه نکند باید فرزند را به عنوان یکی از اعضای خانواده تان بپذیرید. اگر هم فرزند با مادرش زندگی می کند باز هم باید بپذیرید که همسرتان هرازگاهی به خاطر فرزندلازم است با همسر سابقش تلفنی صحبت کند و یا او را ببیند.

۲. خانواده. شما باید بپذیرید که خانواده و آشنایان مرد مطلقه تا مدتی شما را با همسر قبلی او مقایسه خواهند کرد.

۳. مسئولیت ها. شما باید بپذیرید که مرد مطلقه ملزم است هر ماه بخشی از درآمدش را به عنوان مهریه به همسر قبلی بدهد. اگر هم که بچه دارد باید مخارج او را هم بپردازد.

۴. محافظه کاری. ممکن است مرد مطلقه تا مدتی به صورت محافظه کارانه با شما برخورد کند. این به معنای بیمار بودن او نیست بلکه دفاعی است که او از خودش در برابر تکرار آسیب های قبلی می کند.

ازدواج با مرد مطلقه درست است

مثل هر ازدواج دیگری ازدواج با مرد مطلقه نیز حساسیت ها و نکات مثبت و منفی خودش را دارد. هر فرد باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب این ازدواج تشخیص دهد که آیا چنین ازدواجی درست است و با روحیاتش سازگاری دارد یا این ازدواج نمی تواند برای او خوشبختی به همراه داشته باشد. پس اگر می خواهید به درستی یا نادرستی ازدواج با مرد مطلقه پی ببرید بهتر است ابتدا با نکات مثبت و منفی آن آشنا شده و آن ها را با هم مقایسه کنید.

نکات مثبت ازدواج با مرد مطلقه:

ازدواج مرد مطلقه با یک دختر به نسبت ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه، در جامعه امروزی بیشتر پذیرفته شده است و از این بابت یک دختر دل نگرانی‌های کمتری دارد. علاوه بر این مردی که یک بار شکست در زندگی مشترک را تجربه کرده است می‌تواند در زندگی جدید خود، مسائل و مشکلات را بهتر ببیند و بنا بر تجربیات قبل خود تصمیمات بهتری بگیرد.

نکات منفی ازدواج با مرد مطلقه:

احتمال مقایسه میان همسر قبلی و فعلی از نکات منفی‌ این نوع ازدواج‌هاست. به صورتی که باعث شود او نکات مثبت شما را کمتر ببیند. دومین نکته منفی در این ازدواج‌ها احتمال عدم قطع ارتباط با همسر قبلی است. ممکن است فرد در ازدواج فعلی خود به صورت موازی با همسر سابق‌اش ارتباط خود را حفظ کند. سومین نکته منفی این نوع ازدواج‌ها احتمال آسان شدن طلاق در ذهن فرد است. به این ترتیب که در هنگام بروز مشکلات اولین گزینه وی در برخورد با آن فکر کردن به طلاق باشد.

سوالات خواستگاری از مرد مطلقه

وقتی می فهمید مردی که به خواستگاری تان آمده قبلا زن و زندگی داشته و طلاق گرفته است، چه سوالاتی در ذهن شما ردیف می شوند؟ در بین این سوالات به چه نکته هایی باید بیشتر توجه کنید؟ پیشنهاد ما به شما پنج مورد زیر است:

یادتان باشد که طلاق در بهترین حالت یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی برای هر انسانی است. خواستگار شما هم از این قاعده مستثنی نیست و مثل همه آدم ها برای عبور از فرآیند سوگ مربوط به طلاقش نیاز به زمان دارد.

۱. چه مدت از طلاق او گذشته است؟
یادتان باشد که طلاق در بهترین حالت یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی برای هر انسانی است. خواستگار شما هم از این قاعده مستثنی نیست و مثل همه آدم ها برای عبور از فرآیند سوگ مربوط به طلاقش نیاز به زمان دارد.

نمی شود برای همه افراد مدت زمان مشخصی را تعیین کرد ولی معمولاً توصیه می شود که دست کم بین یک تا دو سال بین طلاق با ازدواج مجدد فاصله باشد تا فرد بتواند در طی این مدت خودش را بازسازی کند و تکلیفش را با زندگی قبلیش یکسره کند. اگر خواستگارتان به تازگی طلاق گرفته لازم است شما با حواس جمع تری با این قضیه برخورد کنید چون او احتمالا هنوز از التهابات هیجانی سوگواری طلاقش بیرون نیامده است و این به نفع شما و زندگی تان نخواهد بود.

۲. علت طلاق را بپرسید
مهم است که از زبان خود آن فرد علت طلاق را بشنوید و البته از تحقیقات بیشتر هم غفلت نکنید. به خاطر بسپارید که به سراغ همسر قبلی او رفتن، پیش پاافتاده ترین راه تحقیق است که البته همیشه هم راه درستی نیست. یکی از بهترین راه های تحقیق، مراجعه به یک مشاور ازدواج خبره است. یادتان باشد هیچ کس در هیچ سنی برای ازدواج بی نیاز از مشاوره نیست.

۳. چه چیزهایی از زندگی قبلی به گردنش است؟
تحقیق کنید آیا بچه هم دارد؟ قرار است بچه ها را پیش خودش نگه دارد؟ اگر بچه ها پیش مادرشان هستند هر چند وقت یکبار با او خواهند بود؟ آیا او ملزم به پرداخت مهریه به همسر قبلی است یا خیر؟ چقدر از درآمدش را باید صرف فرزند و پرداخت مهریه کند؟ پرسیدن این سوالات به شما کمک می کند تا تصور واقعی تری از زندگی مشترک احتمالی تان پیدا کنید.

عواقب ازدواج با مرد مطلقه بچه دار

در میان خواستگاران یک دختر مخصوصا کسانی که به نوعی وارد سن تاخیر ازدواج یا نزدیک به تجرد قطعی هستند، حضور مردانی که طلاق گرفته اند یا همسر خود را از دست داده اند و حتی بچه هم دارند، بیشتر به چشم می خورد.

یکی از عواقب چنین ازدواجی ایم است که بیشتر این دختران در رابطه با انتخاب چنین مردانی دچار اضطراب و ترس بوده و از عواقب آن می ترسند . آنها مدام نگران این موضوع هستند که نکند فرد مورد نظرشان برخلاف ظاهرش، مشکل خاصی داشته که همسر قبلی خود را طلاق داده و شاید سرنوشت مشابهی در ازدواج با این مردان برای آنها رقم بخورد.

ازدواج با مرد مطلقه مثل یک شمشیر دو لبه است؛ مردان مطلقه معمولا تجربه جنسی بیشتر و بهتری دارند، بیشتر نسبت به رابطه جدیدشان احساس تعهد می کنند، احساسات خود و خواسته هایشان را می شناسند و می دانند که چطور باید با نوسانات روحی و عاطفی مواجه شد(البته اگر مرحله طلاق را به درستی طی کرده باشند) اما از طرف دیگر کوله باری از تجربه های شاید ناخوشایند را از رابطه قبلی با خودشان دارند و به همین خاطر هم ممکن است به خوبی نتوانند با شما رابطه برقرار کنند و خود را از شر آن تجربه ها خلاص کنند.

دوستی با مرد مطلقه

در قدم اول باید هدف خود را از این دوستی و ارتباط با مرد مطلقه مشخص کنید.

اگر صرفا هدفتان از این ارتباط دوستی است که اصلا به شما ادامه ارتباط را توصیه نمی کنم چون شما در سن ازدواج قرار دارید و ارتباط با این شخص می تواند مشکلاتی را برای شما در انتخاب های آینده تان بوجود آورد

اگر این مورد را برای ازدواج انتخاب کرده اید توصیه های زیر را مدنظر داشته باشید:

۱- حتما علت جدایی ایشان را از همسر قبلیشان جویا شوید چون این مورد یکی از راه های شناخت شما در مورد این فرد می باشد چه بسا این علت در رابطه شما با ایشان هم در آینده صدق کند

۲- معمولا در چنین ازدواج هایی ممکن است بحث مقایسه بین شما و همسر قبلی از جهاتی در زندگی بوجود آید حتما سعی کنید زمینه های این نوع اتفاق را در ایشان پیدا کنید و طوری رفتار کنید که شما را به عنوان یک فرد مستقل در نظر داشته باشند و بپذیرد و نه جایگزین عشق گذشته

۳- مدت زمان جدایی از همسر قبلی برای شروع یک زندگی جدید خیلی در نوع رابطه شما تاثیرگذار است. چراکه اگر مدت زیادی از این اتفاق نگذشته باشد ممکن هست به لحاظ عاطفی هنوز درگیر رابطه قبلی باشند و این موضوع برایشان حلاجی نشده باشد لذا شروع یک رابطه جدید در این زمان اکیدا توصیه نمی شود

مطالب مرتبط:

مردان بعد از طلاق

ازدواج مردان بعد از طلاق

عواقب طلاق برای مردان

مشاوره ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.