no-img
نوین اطلس

عشق بعد از ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق بعد از ازدواج
zip
مهر ۱۸, ۱۳۹۷

عشق بعد از ازدواج


برای تداوم یافتن یک ازدواج، باید بر عشقی بسیار محکم و قوی تر از عشقی که امروزه می شناسیم استوار باشیم. ما به عشقی نیاز داریم که بسیار پاک باشد. این اگر عشق حقیقی باشد، خود را در عمل نشان می دهد نه در حرف. البته شروع زندگی بدون عشق نیز عواقبی دارد و باید یک علاقه ی اولیه وجود داشته باشد و منظور از عشق بعد از ازدواج شور و شعف و هیجانات است.

اما در اینکه آیا عشق و علاقه بعد از ازدواج به وجود می آید یا اینکه آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است یا نه بحث های زیادی وجود دارد که نوین اطلس در این مطلب تا حدودی به آن ها می پردازد.

وقتی علاقه ای به وجود آید و آشنایی و دوران نامزدی شروع شود باید بتوانید این دوران را مدیریت کنید  به همین منظور دانستنی هایی در مورد دوران نامزدی در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید این دوران را به خوبی سپری کنید. همچنین بعد از ازدواج نیز ممکن است با مشکلاتی زناشویی رو به رو شوید که در این مطلب این موارد را نیز بررسی خواهیم کرد.

شروع زندگی بدون عشق

زندگی زناشویی که با عشق شروع می شود ممکن است در طول زندگی بدون عشق شود. دانستن نشانه های یک رابطه بدون عشق به شما کمک می کند بهتر برای آینده زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید.

افزایش توقعات و خیالبافی برخی دختران و پسران درباره همسر و داشتن تصور اشتباه برای ساخت خانه و خانواده رویایی، تشکیل یا حتی حفظ زندگی را با سختی روبه رو کرده است. این همه در حالی است که با آموزش اولیه و مشورت با روان شناسان می توان بسادگی برای تشکیل یا حفظ زندگی عاشقانه اقدام کرد، به گونه ای که میان همگان زبانزد و نمونه باشد.

تعریف از عشق منحصر به فرد است :هر کسی قبل از ازدواج با توجه به محیط خانوادگی خود (روابط پدر و مادر یا اطرافیان مهم زندگی)، تعریفی از عشق را مدنظر قرار می دهد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا برداشت از عشق و رفتار عاشقانه با همسر فرق دارد و از زندگی خانوادگی و تجربیات مختلف نشات می گیرد.

در بحث عشق، هر دو جنس زن یا مرد می توانند برداشت های اشتباه را وارد رابطه خود کنند و با توجه به این که هر دو به یک سری افسانه در این باره اعتقاد دارند، تشخیص این که کدام جنس برداشت اشتباه بیشتری دارد، سخت به نظر می رسد.

حفظ روابط عاشقانه و داشتن یک زندگی مشترک موفق همراه با عشق مستلزم تلاش و توجه است. عاشق شدن خیلی آسان است، اما برای این که رابطه سالم و موفق داشته باشید و با همسرتان خوشبخت و خوشحال زندگی کنید، باید تلاش کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که گاهی از خودتان می پرسید، آن همه عشق و علاقه کجا رفته است، باید بدانید که تنها نیستید. دانستن نشانه های یک رابطه بدون عشق به شما کمک می کند بهتر برای آینده زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید.

آیا عشق و علاقه بعد از ازدواج به وجود می آید

در انتخاب، عقل باید حرف اول را بزند و در انتها قلب امضا کند. بعد از آن که معیارهای مهم را شناختیم و کفویت ها و حساسیت های مهم را عاقلانه در فرد مورد نظر چک کردیم و در تمام مراحل عاقلانه از مشورت استفاده کردیم، اگر این مراحل تمام شد، حال دختر و پسر باید به قلب خود رجوع کنند ببیند آیا همدیگر را می پسندند یا نه؟

اگر قلب در ابتدای کار، گرایش پیدا کرد عقل از اعتبار می افتد و انسان عیوب را نمی بیند با توجّه نمی کند. عقل به تنهایی کافی نیست.

آخر کار، پسندیدن قلب مهم است. یک عمر زندگی است! البته منظور از پسندیدن قلب، پسندیدن است نه شیفتگی و عشق.

آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است

گرچه برخی از دختران و پسران بر این باورند که بهتر است برای شناخت صحیح طرف مقابل، مدتی با وی طرح دوستی ریخت و از طریق این ارتباط دوستانه، به گونه ای عینی و قابل مشاهده، حالت ها و رفتارهای او را مورد شناسایی و ارزیابی قرار داد. اما باید به این نکته توجه داشت که:

اولاً، با این گونه ارتباط ها می‌ توان به اطلاعات اندکی در مورد فرد مورد نظر دست یافت، زیرا باید پذیرفت که این اطلاعات به دلیل آن که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف و امیال غریزی رد و بدل می‌ شود، بسیار سطحی و تا حدودی غیرقابل اعتماد است. در این گونه ارتباط ها قصد سوء استفاده نیز نامحتمل نیست و اگر چنین انگیزه ای هم در کار نباشد، احتمال دارد یکی از دو طرف یا هر دو به رفتار نمایشی و تصنعی رو آورده، به این وسیله نظر دیگری را به سوی خود جلب کنند.

ثانیاً، این که یکی از دیگر معایب چنین روابطی، دل بستگی، اضطراب، از دست دادن تمرکز حواس، افسردگی در صورت قطع یک جانبه ارتباط و تزلزل زندگی مشترک در صورت منجر شدن رابطه به ازدواج است.

ثالثاً، به دلیل ناآشنایی دختران و پسران از ویژگی های روان‌شناختی همدیگر، معمولاً هر دو طرف و یا در اکثر موارد، دختران دچار خطای شناختی می‌ شوند و بر اساس تحلیل غلط تصمیم گیری می‌ کنند و لذا معمولاً با شکست مواجه می‌ شوند. بنابراین جا دارد کمی در این باره بحث شود و با آگاهی لازم تصمیم گرفته شود.

دانستنی های دوران نامزدی

دوران نامزدی دوره ای خاص و ویژه از مشارکت، عشق و خوشی است. با این که می توان آن را شمارشی معکوس برای عروسی دانست ولی باید بدانید که این دوران زمانی مهم است و دوباره تکرار نخواهد شد. حال ببینیم چگونه می توان این دوران را منحصر به فرد و شگفت انگیز کرد.

در دوره نامزدی با بیشتر شدن شناخت ممکن است پی ببرید که دارای مشکلات اساسی هستید. بهتر است تکلیف این مشکلات را در همان دوره نامزدی مشخص کنید. جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی بعد از عروسی است. شما نمی‌توانید رفتار طرف مقابل‌تان را تغییر دهید، مگر در سه شرایط:

۱-خود فرد بخواهد تغییر کند.
۲-شرایطی که فرد شدیدا تحت فشار قرار دارد
۳-خود فرد با یک تحول معنوی عمیق روبه‌رو شود.

مدت دوران نامزدی به عوامل زیادی از جمله: فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها، وضعیت اقتصادی عروس و داماد، میزان آشنایی عروس و داماد با یکدیگر و… بستگی دارد. اگر تصمیم دارید ظرف کمتر از یک سال عروسی کنید، سعی کنید ماه عروسی خود را و حتی الامکان روز عروسی را تعیین کنید.

به جای این که یک برنامه و تقویم در دستتان بگیرید و مدام در حال تیک زدن روی آن ها باشید به این فکر کنید که در این ماه از نامزدی ام چه انتظاری دارم؟ شما می توانید از لحاظ فکری و فیزیکی روابطتان را تحکیم بخشید. خرج و مخارج اضافه را حذف کنید و سعی کنید در هزینه های شخصی خود صرفه جویی کنید

مشکلات زناشویی بعد از ازدواج

یکی از نیازهای اساسی انسان، نیاز جنسی است و تنها راه صحیح برای تأمین این نیاز ازدواج و تشکیل خانواده است.

طلاق جنسی به معنی سردی در رابطه زناشویی ناشی از نارضایتی جنسی و تفاوت در نیاز های جنسی زن و مرد است که به طلاق عاطفی و رسمی ختم میشود.

عمدتا مردان نمی پذیرند که مشکل از سوی آنان است که به سرعت زمینه را برای سردی ها در همسر خود فراهم می کنند. نارضایتی جنسی در رابطه زناشویی از موضوعات مهمی است که طلاق های زیادی را میان زوجین رقم زده است.

طلاق جنسی، یکی از مهمترین مسائل حائز اهمیت در حوزه خانواده محسوب می شود تا بدان جا که روان شناسان و کارشناسان خانواده معتقدند، طلاق جنسی مقدمه ای بر طلاق عاطفی است.

طلاق جنسی، یکی از مهمترین مسائل حائز اهمیت در حوزه خانواده محسوب می شود تا بدان جا که روان شناسان و کارشناسان خانواده معتقدند، طلاق جنسی مقدمه ای بر طلاق عاطفی است. طلاق جنسی به معنای سرد شدن از روابط زناشویی است و مولفه های زیادی مخل بر این وضعیت هستند، اما ناهمخوانی جنسی زوجین نقش مبرهن و بسزایی در این امر دارد. ناهمخوانی جنسی زن و شوهر در طولانی مدت می تواند بنیان خانواده را با مشکلاتی که مهمترین آن طلاق قانونی است، مواجه کند.

مطالب مرتبط:

احساس نداشتن به همسر

مشاوره ازدواج

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

عشق در زندگی زناشویی

مشاوره رابطه زناشویی

درمان اختلافات زناشویی

ازدواج بدون عشق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.