no-img
نوین اطلس

روانشناسی مردان متاهل


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی مردان متاهل
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

روانشناسی مردان متاهل


این مطلب در مورد موضوعات روانشناسی مردان مجرد، مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟، روانشناسی زنها، روانشناسی زن عاشق، نشانه علاقه مردان به زنان، مرد عاشق زن، روانشناسی مردان مغرور، روانشناسی زنان عاشق نوشته شده است.

روانشناسی مردان مجرد

چرا ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه رایج شده؟

ریشه‌های انتخاب همسر به عنوان مادر دوم!

در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس (Oedipus complex) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به مادر است. گاهی اوقات در پسربچه‌های کوچک دیده می‌شود که به مادران‌شان می‌گویند چه می‌شود پدر فوت کند و ما با هم ازدواج کنیم! آنها در آینده هم عموما دل‌شان می‌خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند. این افراد درآینده مستعد ازدواج با زن‌های پخته و مطلقه هستند. اگر پسری از کودکی دچار این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر زمان بیشتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که خیلی مهربان هستند و نسبت به پسران‌شان حساسیت بالایی دارند، بزرگ‌ترین خطا را در مواجهه با این پسران مرتکب می‌شوند. درواقع پسرها در سه تا شش سالگی می‌توانند زمان بیشتری را با مادر بگذرانند اما بعد از آن بهتر است بیشتر با پدر در ارتباط باشند.

جایگزینی برای مهربانی‌های مادربزرگ

مسلما زن‌های مطلقه‌ای که رفتار جذاب‌تری دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن‌هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می‌دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند؛ چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد. به همین دلیل است که خانم‌ها عموما در ازدواج دوم موفق‌تر هستند. زن مطلقه به دلیل تجربه و پختگی بهتر می‌تواند یک مرد جوان را در زندگی نگه دارد. پسرها هم با کوچک‌ترین اشاره‌ای از یک خانمی که اتفاقا می‌تواند ایفاگر نقش مادر هم باشد، دل‌خوش می‌کنند. در داخل خانه حتی حضور یک مادربزرگ و خاله مهربان هم این تصور را در مرد جوان خانه به وجود می‌آورد که کاش همسرم مثل مادربزرگم باشد!

سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی

زنان بیوه برای شوهر جوان آزادی‌های بیشتری در نظر می‌گیرند که دختر جوان این کار را نمی‌کند. مردها دوست دارند آزاد باشند و زن‌های مطلقه عموما این امکان را به آنها می‌دهند. گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم می‌گیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش می‌آید. این توجه‌ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است. خیلی از مردها برای زن‌های مطلقه بیشتر خرج می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان مجادلات و چالش در بین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوج‌هایی که هر دو جوان هستند، درگیری بیشتر است. اتفاقا در بین خانم‌های مطلقه و پسران جوان، خانم نقش بیشتری در مدیریت زندگی دارد اما کاملا سیاستمدارانه!

سرویس‌دهی بدون قید و شرط!

دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و… اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک سرویس بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند… .

مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

چگونه از احساسات واقعی یک مرد سر دربیاوریم؟

فرستادن پیامک‌های بامزه

فرستادن پیش‌پا افتاده‌ترین و مسخره‌ترین پیامک‌ها از جانب او نشان می‌دهد که مست عشق است. به عنوان مثال، وقتی به شما پیام می‌دهد که «دارم خرمالو میخورم» در حالی که شما از خرمالو متنفرید، یا «همین الان گربه ای را دیدم که شکل تو بود»، در واقع منظورش این است که «یادم هست که تو خرمالو دوست نداری،» و «برایم هم اصلا مهم نیست که گربۀ تو از مردها بدش می‌آید.» همچنین دارد می‌گوید، «ای کاش همین الان تو، و آن گربه زشتت، اینجا پیش من بودید.»

دایماً به شما زنگ می‌زند

مردها تنها به سه دلیل گوشی تلفن را برمی‌دارند: (۱) برای انجام کاری، (۲) در مواقع اورژانسی، یا (۳) شنیدن صدای کسی. و اگر شما همکار او یا تلفنچی اورژانس نیستید، پس فقط می‌خواهد صدای شما را بشنود. و این یکی دیگر از نشانه‌های واقعی عاشق شدن است.

دیگر پیامک نمی‌فرستد

دخترها زمانی پیامک ارسال می‌کنند که جوابی دریافت کنند، درست است؟ پس اگر دختر مورد علاقه شما دیگر برایتان پیامکی نمی‌فرستد، مفهومش آن است که شما پاسخ پیامک‌های او را نداده‌اید و یا اعتراض کرده‌اید. مثلا پسری که نامزدش آخر شب برایش پیامک‌های بامزه می‌فرستاد یکبار از خستگی چنین پیامکی را در جواب فرستاده بود: «تا چشمانم گرم خواب می‌شود، صدای پیامک‌های تو می‌آید. بس کن دیگر، فردا صبح باید بروم سرکار.» حواستان باشد. اگر خواستید چنین پیامکی برای نامزدتان بفرستید بهتر فاتحه رابطه‌تان را بخوانید.

به نظرت چی خوبه؟

«به نظرت روی کارت تولد مادرم چی بنویسم؟» « به نظرت کفشام به این شلوار میاد؟» «به نظرت کدام رنگ ژاکت خوبه برای پدرم بخرم؟» پسرها چنین سوالاتی را تنها زمانی می‌پرسند که هورمون‌های عشقشان لبریز شده باشد.

از دوستانش می‌شنوید که لحظات سختی را می‌گذراند

هیچکس بهتر از شما نمی‌داند که نامزدتان از همه دوستانش بهتر است. پس توجه کنید: مثلا اگر شنیدید که می‌گویند جدیدا چقدر رفتارش بد شده، یا چیزی در این راستا که بر علیه او گفته می‌شود، در واقع دوستانش دارند از تغییرات رفتاری صحبت می‌کنند که شما متوجه آن نیستید. بنابراین از دوستان بی‌مخ نامزدتان متشکر باشید چرا که حالا دیگر خوب می‌دانید که دست عشق‌تان را بدجوری توی پوست گردو گذاشته‌اید.

روانشناسی زنها

برای جذب زنان:بپرسید مجرد است یا خیر
شما زمانی خواهید خواست که به این موضوع پی ببرید، پس چرا از همان ابتـدا سـؤال نمی کنید؟ بیاد داشته باشید که این در هر شرایطی، یک حرکت شجـاعـانـه اسـت. اگـر فرد خوش تیپی بـاشـیـد، احـتـمال ایـنکه او مثبت تر و واضح تر عمل نماید بیشتر خواهد شد و اگر نه، دیلیلی خواهد بود برای دوستانه تر بودن. در هر صورت در این برخورد لازم است همیشه رک و با صراحت باشید.

او نیز رک و با صـراحـت خواهـد بود. اگـر گـفـت کـه مجرد نیست، و یا اگر بشما علاقمند نباشد، بسرعت متوجه خواهید شد. پـرسـیـدن از یک غریبه که آیا دردسترس هست یا خیر، بلافاصله منظور و هدف شما را آشکار نموده و هرگونه سوء تعبیر را از بین خواهد برد.
بگویید “قبل از اینکه اسمتونو که میدونم به قشنگیه خودتونه بپرسم ، می خواستم بدوم مجرد هستید؟” “اینقدر خوش شانس هستم که مجرد باشید؟
برای جذب زنان:بی پرده باشید
این طرز برخوردی است بـرای افـرادی کـه مـایـلند بـیشتر از اینها رک و با صراحت باشنـد. قدم برداشتن به طرف یک زن و نشان دادن صراحت و بی پردگی می تواند به عـنوان یـک جذاب کننده قوی عمل کند. او ممکن است اعتماد بنفس شما را نشانه ای بر ارزشتـان برای صحبت کردن قلمداد کند. بگویید “داشتم دنبال بهانه ای بـرای بـاز کردن صحبت می گشتم، ولی چیزی پیدا نکردم. اسمم آرشه، اسم شما چیه؟” اشکالی نداره اگه به شما ملحق بشم؟
برای جذب زنان:محیط اطراف را توصیف کنید

هرکجا به او برخورد کنید، پیرامـون شـما چـیـزهایـی وجود خواهد داشت. از آنها برای باز کردن سر صحبت استفاده کنیـد. به محیط اطراف خود نگاه کرده و موضوع جالبی را برای گفتگو انـتـخـاب نـمـایـیـد. این راه کار محدود به اشیاء نمیگردد. اگر متـوجـه شـدید فردی روز سهتی را در محل کارش گذرانده ، می تـوانـید جـمـله ای بـه وی بگویید که تنشها و خستگی ها را از تـنـش بـیرون کند. این باعث می گردد کـه او خـودش را سـبک و سر صحبت را باز کند. با این حـال قـبـل از مـراجـعـه بـه او، مـطمـئن شوید که سرش شلوغ نباشد. بگویید “من این آهنگو جای دیگه ای هم شنیدم، خیلی قشنگ ” بنظر میرسه که روز خیلی خوبی داشتی” ( اگر خسته بنظر میرسید، با گوشه و کنایه به او بگویید)
برای جذب زنان:سؤالی سرگشاده بپرسید
مشکل ترین قسمت یک یخشکن بکار گمـاردن آن بـرای آغـاز نمودن محاوره ای است که ۳۰ ثانیه بعد از شروع شدن، خاتمه نپذیرد. برای جلوگیری از چنین وضـعیـتـی، اقـدام بـه پرسیدن سؤالی نماییـد کـه پـاسـخش بـه “بله” یا “خیر” ختـم نـشده و احـتیاج به بسط بیشتری داشته باشد.
بگویید”خوب، سرگرمیات چیا هستن “خوب، آخر هفته ها چطوری خودت مشغول می کنی؟
برای جذب زنان:از او بخواهید شما را به یک نوشیدنی میهمان کند

با اینکار به صورتی موزیانه باعث متعجب ساختن وی شده و و جذابیت زیادی در نزدش پیدا خواهید نمود.
بگویید
“بهت میگم چرا، ولی چطوره ازت بخوام یه نوشیدنی مهمونم کنی؟”
“همیشه تو فکر این بودم که منصفانه نیست که هـمیشه من بـرای کـسی نوشـیـدنـی بخرم، پس ازت میخوام که اینبار شما منو مهمونم کنی و قول میدم لطفتو جبران کنم
برای جذب زنان: تعریفی صادقانه از او بنمایید
بر همگان معلوم است که زنان دوست دارند مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند. با این حال آنها براحتی میتوانند تخشی دهند که صادقانه از آنها تعریف میشود و یا از روی ریاکاری. گذشته از اینکه درچه شرایطی قرار دارید، همیشه باید موضوعی قابل قبول برای تعریف و تملق پیدا کنید.این میتواند بسته به زبان جسمانی او، تعریف و تمجیدی مخاطره آمیز و یا خودمانی باشد. بگو “جالبه که متوجه اون شدی…خیلی باهوشی” “خنده شیرین و جذابی داری”

روانشناسی زن عاشق

زبان بدن در روابط عاشقانه
چشم ها

اگر زمانی که با خواستگار یا نامزدتان به گردش می روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است که او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واکاوی می کند. اما اگر زمانی که با یک دیگر هستید چشمان او به اطراف می چرخد، این حالت می تواند نشان دهنده این باشد که او در انتخاب خود مردد است.

البته هر نگاه به اطراف نشانه این مرددبودن و شکاک بودن نیست. افرادی که در انتخاب مردد هستند سعی می کنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز کنند. مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ تر می شود و فرد دارای چشم های شفاف تر و درشت تری می شود که حس خیس بودن یا اشک آلود بودن به او دست می دهد.

عشق یک بیماری دوست داشتنی است

با تصویربرداری از افراد عاشق، پژوهش گران دریافتند یک نقطه خاص در تصاویر مغزی بیش ترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیش تر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حرکات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق کردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و… عاشق شدن هم جزء نیازهای بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روان شناسان هم بیش ترین شباهت را بین عشق و یک بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده کرده اند.
در این بیماری، افکار خاصی به مغز هجوم می آورد که فرد از آن ها گریزی ندارد؛ این افکار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می کند که اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می شود. درست مانند شخصی که وسواس دارد و خانه و محل کار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می کند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد که از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است.
در بیماری وسواس اجباری، یک ناقل خاص در سلول های پلاکت خون بیمار افزایش پیدا می کند. پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که آن ها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می کند در آن فرد عاشق دچار افکار و عادت های خاصی می شود که نمی تواند از دست آن ها خلاص شود؛ مثل دیدارهای پی در پی، تماس گرفتن مکرر با طرف مقابل خود و فکر کردن مدام به او که عملکرد عادی مغزش را مختل می کند.

زبان بدن افراد عاشق
افراد عاشق همان طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت ها را به اندام شان برعهده دارد. درنتیجه بدن شان دچار تغییر و تحول خواهدشد.
بسیاری از نشانه ها وجود دارد که می توانیم از روی آن ها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هریک از این حالت ها دارای نشانه های مخصوصی هستند که می توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان ها دیده شوند.

شخصیت

مردی که به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می کند در مقابل او مانند یک جنتلمن رفتار کند. کمک می کند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می کند زندگی را برای او ساده تر کند. با این نشانه ها می توانید بفهمید که مادرش او را به خوبی تربیت کرده و این علامتی است برای این که بفهمید علاقه مرد به نامزدش چه قدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم ها رفتار نمی کند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آن ها مشورت می کنند.

نشانه علاقه مردان به زنان

آزرده می‌شود.
اگر می‌خواهید بدانید یک مرد شما را دوست دارد یا نه سعی کنید وقتی آن اطراف است برای مرد دیگری دلبری کنید. اگر حقیقتا شما را دوست داشته‌باشد، ممکن است از دیدن شیرین‌زبانی شما برای یک مرد دیگر آزرده شود. و گاهی حتی ممکن است از آن‌جا دور شود.

نگاه‌های متضاد.
آیا این مرد وقتی با شما فاصله دارد چند ثانیه عمیقا محو تماشای شما می‌شود؟ از طرف دیگر، آیا وقتی نزدیک‌تان است محجوب می‌شود و از نگاه کردن به شما خودداری می‌کند؟

احتمالا او خجالتی‌تر از آن است که یک حرکت جسورانه بکند، حتی با وجود این‌که شما را دوست دارد.

عاشق غافلگیری است.
آیا وقتی این مرد به صورت غیرمنتظره شما را می‌بیند چهره‌اش باز می‌شود؟ اگر یک مرد شما را دوست داشته‌باشد و زمانی که اصلا انتظارش را ندارد ناگهان شما را ببیند، به‌صورت غیرارادی با خودش لبخند عمیقی می‌زند. فقط کافی است برای خواندن این نشانه حالت چهره‌اش را زیر نظر بگیرید.

سعی می‌کند برای شما خوش‌زبانی کند.
نحوه‌ی صحبت کردن او با شما با صحبت کردن‌اش با دیگران متفاوت است. وقتی یک مرد شما را دوست دارد، با شما بی‌پرواتر صحبت می‌کند یا انگار به چیزی که شما می‌گویید بیش‌تر علاقه دارد. از صدایی بم‌تر استفاده می‌کند تا مردانگی‌اش را به شما نشان دهد، حتی هنگامی که فقط از شما می‌خواهد سس را به او بدهید.

استفاده از مطالب سایت، همراه با ذکر نام صاحب اثر نشانه‌ اعتبار تارنمای شما و لینک به وب‌‌سایت پاتوق عشق نشانه معرفت شماست!

مرد عاشق زن

انتظاراتی که یک مرد از همسرش دارد

خیلی جاها گفته شده که مردها در رابطه بسیار ایرادگیر، سخت پسند و غیرقابل پیش بینی هستند. آن ها نه وابستگی بیش از حد را می پسندند و نه دوری احساسی بیش از حد. و اما یکسری رفتارها در خانم ها هست که هرگز از توجه یک مرد دور نمی ماند و همیشه برای آن ها قابل تحسین است. این ها همان رفتار و خصوصیاتی هستند که یک مرد از همسرش انتظار دارد.

ظرافت زنانه در رفتار و حرکات

زن ها بدون زنانگی مانند گل بدون گلبرگ می مانند. زنانگی زن ها همان چیزی است که طبیعت مردانه مردها را متعادل می کند و مانند قطعه گمشده پازل زندگی آن هاست. موهای بلند، رفتارها و حرکات و شخصیت خانمانه تمام چیزی است که یک زن باید داشته باشد و هرگز نباید مانند یک مرد رفتار کند. این رفتارها وقتی جنسیت خود را به عنوان یک زن بپذیرید از شما سر می زند. در واقع اعتماد به نفس جنسی است که باعث می شود به عنوان یک زن ارتباط برقرار کنید و با رفتارهای خود همسرتان را مجذوب خود کنید. پس در رفتار خود ظرافت زنانه به خرج دهید و احساسات تان را برای همسرتان ابراز کنید.

هوش و بلند همتی

این همان جرقه ای است که در ارتباط زنان با مردان در سطح ذهنی وجود دارد. این ویژگی در زنان بسیار گیراست. هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و ذهن را شکست دهد. از دید یک مرد وقتی بتوانید تصمیم های معقول بگیرید، منطقی رفتار کنید، به آن ها پیشنهاداتی داشته باشید و زندگی را پر مفهوم کنید بسیار جذاب و دوست داشتنی تر هستید. اشتیاق، حرفه ای بودن و داشتن هدف و آرزو در جهت حرفه و شغل نه تنها برای مردها جذاب است بلکه آن ها را به وجد می آورد.

حس شوخ طبعی

وقتی حس شوخ طبعی نداشته باشید زندگی برایتان بسیار کسل کننده و سیاه می شود. مردها موجودات شوخ طبعی هستند و همسری می خواهند که به لطیفه هایشان بخندد، همسری که بتوانند با او مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند. همسری که بتوانند با او شوخی کنند و جنبه شوخی داشته باشد. چه چیزی بهتر از خنده می تواند زندگی را شاد کند؟

جذابیت

همه زن ها زیبا هستند اما همه آن ها جذاب نیستند. در حالیکه هر زنی می تواند با اعتماد به نفس جنسی، انعکاس شادکامی و مثبت اندیشی، درست لباس پوشیدن، رفتار مودبانه و ظاهر تمیز و مرتب می تواند جذاب باشد.

روانشناسی مردان مغرور

افراد خودشیفته و مغرور خوش سر و زبان هستند
انسان خودشیفته قادر به دوست داشتن دیگران نیست و دوست داشتن برای او نامفهوم است (مشاهده می‌کنید که دائم دیگران را مورد تمسخر قرار می‌دهد و با زیر دستان خود رابطه تحقیرآمیز دارد). البته در اوایل ارتباط برای فریب دادن دیگران و صید آنها از این مفهوم (دوست داشتن) استفاده می‌کند ولی همه‌ فیلم و نقش بازی کردن است. باید توجه داشته باشید که افراد خودشیفته خوش سر و زبان هستند و در برخورد اول شما را جذب خود می‌کنند و در ضمن ظاهرا از اعتمادبه‌نفس بالا و شاید کاذبی برخوردار باشند و حتی برای موفق جلوه دادن خود دروغ می‌گویند و بسیار بلوف می‌زنند.

روانشناسی زنان عاشق

زبان بدن زنان عاشق چه می‌گوید؟
۱- لبخندها

اگر دیدید دختری لبخند حاکی از خجالت می‌زند و بعد بلافاصله بعد از این که شما سریع متوجه نگاه گذرایش شدید نگاهش را به پایین انداخت، می‌توانید با اطمینان تصدیق کنید که آن دختر مجذوب شما شده است. وقتی یک دختر هنگام صحبت با شما لبخند می‌زند، وقتی چیز خنده‌داری می‌گویید یا با او شوخی می‌کنید می‌خندد، وقتی آنچه که می‌گویید چندان هم خنده دار نیست باز هم می‌خندد، همه اینها معنای خوبی دارد. اگر فرد مذکور واقعاً عاشق شما باشد، خنده های او به سرعت محو نخواهد شد.

۲- بازی با موها
زنی که با دست موهایش را به پشت سر می‌اندازد تلوحیا می‌گوید: «به من نگاه کنید، من احساس اطمینان، شادمانی و سلامتی می‌کنم». این حرکت نشان دادن گردن از نظر بیولوژیکی باعث ترشح هورمونها در زنان می‌شود و به آنها حس خوبی می‌دهد. به همین علت این کار به صورت ناخودآگاه انجام داده خواهد شد. همچنین وقتی یک زن حرکات ملایمی مثل کشیدن انگشتهایش به آرامی داخل یک رشته مو یا بدون فکر پیچیدن این رشته مو به دور انگشتانش انجام می‌دهد، این‌ها نشانه‌ای هستند مبنی بر این که او به شما علاقمند است.

۳- لب‌ها

وقتی صحبت از یادگیری درک زبان بدن زنان عاشق می‌شود، این یکی از مرتبط‌‌‌‌ترین‌ موارد است. اگر زنی لب‌هایش را هر چند دقیقه یک بار خیس کند، یا این کار را از روی عادت انجام می‌دهد و یا این که مشتاق است که نظر شما را نسبت به لب‌هایش جلب کند. اگر زنی لب‌هایش را می‌جود ممکن است گاهی ناشی از استرس فرد باشد و یا اینکه به طور غیرمستقیم و ناخودآگاه قصد جلب توجه شما را دارد.

۴- لمس اشیاء
عقیده بر این است که آدم‌ها معمولا احساسات و عواطف درونی‌شان را به اشیاء خارجی انتقال می‌دهند. بنابراین، با نوازش کردن پایه‌ی یک لیوان، یک دختر از زبان بدنش استفاده می‌کند برای این که تلویحا بگوید “مرا نوازش کن”. البته این علامت‌ها نباید با آن نشانه‌های حاکی از آشفتگی اشتباه گرفته شوند که نشان می‌دهند آن دختر حواسش جای دیگری است، در هنگام آشفتگی حرکات متلاطم و تند خواهد بود.

۵- نزدیکی و تعیین موقعیت
وقتی کسی علاقمند به شما باشد نسبت به زمانی که با دیگران است فاصله شخصی کمتری را حفظ خواهد کرد. این کار ناخودآگاه روی می‌دهد و فرد مذکور دوست دارد فاصله خود با شما را مدام کمتر کند. لازم به ذکر است که انتظار نداشته باشید اگر رابطه شما هنوز تصمیمی نیست این نزدیکی به صورت اغراق آمیزی رخ دهد. بلکه همین که فرد سعی می‌کند اطراف شما باشد و به بهانه‌هایی در کنار شما حضور یابد این مورد یک سیگنال واضح از جانب ناخودآگاه اوست. همچنین دختری که هنگام گوش دادن یا صحبت کردن با شما به جلو متمایل می‌شود یا پاها و زانویشان را به سمت شما می‌چرخاند، این علامت یعنی این که من دارم به این شخص توجه می‌کنم. وقتی شانه‌هایش موازی شانه‌های شماست و پاهایش به سمت شما اشاره می‌کند یک نشانه قدرتمند از زبان بدن او و ضمیر ناخودآگاه است که باید به آن توجه کنید.

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر

تعبیر خواب زن دوم گرفتن پدر

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

توصیه هایی که مردان را دیوانه تان می کند

کلماتی که مردان را تحریک می کند



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.