no-img
نوین اطلس

عشق ورزیدن به دیگران             


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق ورزیدن به دیگران             
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۱۹, ۱۳۹۹

عشق ورزیدن به دیگران             


در مقاله قبلی درباره عشق ورزی به خود و اهمیت آن صحبت کردیم. گفتیم که دوست داشتن خودمان چه ارزشی دارد و راهکارهایی مفید در این جهت ارائه دادیم.

در این مقاله می خواهیم بگوییم عشق ورزیدن به دیگران نیز در زندگی اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که عشق ورزیدن یعنی چه؟ عشق ورزیدن به همسر چه تاثیری می تواند در زندگی مشترک ما داشته باشد؟ و اینکه در کل عشق ورزیدن به همه چه تاثیرات مثبتی می تواند در زندگی ما و اطرافیانمان داشته باشد.

عشق ورزیدن یعنی چه

در اولین بخش از مقاله عشق ورزیدن به دیگران، بهتر است بدانیم عشق ورزیدن یعنی چه؟

اگر تعریف درستی از محبت کردن بدانیم شاید بهتر بتوانیم

از دیگاه اریک فروم، عشق احساسی نیست که هر کس صرف نظر از مرحله بلوغ خود بتواند به آسانی بدان گرفتار شود. مگر آنکه با جد تمام برای تکامل تمامی شخصیت خود بکوشد.

اگر عشق ورزیدن به دیگران هنر است آیا برای یادگیری آن نیاز به دانش و کوشش است؟ مردم تشنه عشقند. به صدها آواز عاشقانه گوش می دهند؛ فیلم های بسیار درباره داستان های عاشقانه شاد یا غم انگیز می بینند؛ اما به ندرت کسی این اندیشه را به دل راه می دهد که در عشق ورزیدن نیاز به آموختن نکته ها هست.

در وهله نخست برای انسان ها مهم است که دوستشان بدارند تا اینکه خود دیگری را دوست بدارند. از این حیث دو مقوله مورد بحث قرار می گیرد چگونه دوستمان بدارند و چگونه دوست داشتنی بشویم.

عشق ورزیدن به همسر

در این بخش از مقاله عشق ورزیدن به دیگران می خواهیم درباره ابراز محبت و عشق ورزیدن به همسر صحبت کنیم که در زندگی مشترک، علاقه، نشاط و طراوت به وجود می آورد و به حفظ رابطه عاشقانه نیز کمک زیادی می کند.

متاسفانه بسیاری از ما پس از گذشتن از روزهای نخست ازدواج، مانند سابق به یکدیگر ابراز عشق و علاقه نمی کنیم و همین باعث سرد شدن بهویی رابطه می شود.

ابراز عشق سبب می شود با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تناور تبدیل شود و با وجود تمام مشکلات و سختی ها همچنان مانند روز اول محکم باشیم. عشق انواع مختلفی دارد و هر کس بنا به طرز فکر و شخصیت خود نوع عشق ورزی متفاوتی نیز خواهد داشت.

در اینجا چند نمونه از عشق ورزیدن به همسر را یادآوری می کنیم تا بدانید ابراز علاقه و محبت می تواند در موارد بسیار کوچکی باشد که نیاز به هزینه و وقت زیادی هم ندارد:

هرزگاهی از محل کار خود برای همسرتان پیامک عاشقانه بفرستید.

هر روز موقع خداحافظی همسرتان او را ببوسید.

هنگام حرف زدن همسرتان به صحبت هایش واکنش نشان دهید و بی تفاوت نباشید.

گاهی با هم پیاده روی، کوه نوردی و یا هر ورزش دیگری که دوست دارید انجام دهید.

برای هم لطیفه تعریف کنید.

خانواده همسرتان را برای شام دعوت کنید.

اشتباهات خود را بپذیرید.

سر هر مسئله کوچکی به هم غر نزنید.

یک شاخه گل به همسرتان هدیه دهید.

بعضی شب ها به پارک بروید.

سعی کنید در حد امکان با هم غذا بخورید.

همیشه در جمع های دوستانه یا خانوادگی از همسرتان تعریف کنید.

به یکدیگر بی احترامی نکنید.

ابراز علاقه کلامی را صحبت هایتان فراموش نکنید.

به همسرتان دروغ نگویید.

همه مواردی که در بالا اشاره شد ابتدایی ترین و در عین حال اثر گذارترین روش های عشق ورزیدن به همسرتان است که در داشتن زندگی موفق به شما کمک می کند.

عشق ورزیدن به همه

در کنار عشق ورزیدن به خود و همسر باید یاد بگیریم برای داشتن زندگی بهتر به دیگران نیز محبت کنیم.

مشکل اکثر مردم این است که پیش از آنکه خود استعداد عشق ورزیدن داشته باشند و دیگران را دوست بدارند از دیگران توقع دارند که دوستشان داشته باشند.

در نتیجه مشکل این گونه افراد این است که چطور دوستشان بدارند و چگونه دوست داشتنی باشند. در پیگرد این هدف، راه های گوناگونی را دنبال می کنند. راهی که به ویژه مورد استفاده مردهاست، این است که شخصی در حد موقعیت اجتماعی خود، موفق، قدرتمند و ثروتمند باشد. راه دیگر که مخصوص زن هاست، تلاش برای جلوه برازندگی و دلربایی است؛ به وسیله پرورش اندام، شیک پوشی و غیره.

راه های دیگری که زنان و مردان هردو یکسان از آن ها استفاده می کنند: کسب سلوک و رفتار پسندیده، خوشرویی، تواضع، شیرین زبانی، یاری و بی آزاری است.

بسیاری از طرقی که برای دوست داشتنی بودن مورد استفاده قرار می گیرد، همان روش هایی هستند که برای موفقیت «جلب دوستان و نفوذ در مردم» به کار گرفته می شوند، در حقیقت آنچه را که اکثر مردم فرهنگ فعلی ما از محبوب بودن درک می کنند؛ اساسا ترکیبی است مابین مردم پسندی و جذابیت ظاهری.

یکی از راه های خوشحال کردن دیگران این است که احساسات خوب خود را نسبت به او بیان کنیم، ابراز احساسات و عشق ورزیدن به دیگران از جمله والدین، همسر، فرزند و خواهر، برادر و دوست و همکار هر فرد دیگری که در زندگی ما نقش دارد موجب بهبود و انسجام روابط می شود…

جملات و کلمات زیبای بسیاری وجود دارد که با گفتن آن ها احساسات زیبا اما مخفی خود را برای نزدیکان‌مان آشکار می کند.

در طول زندگی ما لحظاتی هست که از حضور فردی در زندگی خود بیش از پیش لذت می بریم و به او افتخار می کنیم اما هیچ گاه این لحظات زیبا را با خود او به اشتراک نمی گذاریم. زمانی پیش می آید که می توانیم با ادای چند کلمه رمانتیک و زیبا، غم و اندوه را از دل اعضای خانواده یا اطرافیانمان پاک کنیم و موجب خوشحالیشان شویم اما تنها این کلمات را در ذهن خود مرور می‌کنیم و از بروز آن به علت های مختلف جلوگیری می کنیم.

برخورداری از ابراز علاقه و عشق ورزیدن به دیگران یکی از انرژی هایی هست که یک رابطه خوب برای بقا به آن نیاز دارد.

شاید رفتار و اعمال شما به گونه ای باشد که رضایت شما از اطرف مقابل را نشان دهد اما به زبان آوردن آن حس زیبایی که در وجود شما پدید آمده، لذت جدایی دارد که اثر آن در حفظ رابطه به مراتب بیش از اثر رفتار و اعمال به جای شماست.

بروز احساسات شما مزایای دیگری هم دارد.

هنگامی که عشق ورزیدن به همه در ما اتفاق بیفتد و دیگران با تعریف و تمجید شما مواجه می شوند، حس خرسندی و رضایت جسم و روح آن ها را جلا می دهد که همین امر موجب می شود تا خلق و خوی طرف مقابل بهتر شده و در انجام اموری که از او تمجید شده بیش از پیش مهارت و علاقه نشان دهد.

ابراز علاقه به دیگران میل به زندگی و امید را در آن ها تقویت می کند و حس “بیهوده بودن” یا “بی ارزش بودن کارهایشان” را در ذهنشان کمرنگ می کند.

خانواده هایی که والدین آن ها از کلمات محبت آمیز و احساسی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند، علاوه بر اینکه از زندگی آرام و صمیمی تری نسبت به دیگران برخوردارند، ناخودآگاه به فرزندان خود آموخته‌اند که با استفاده از کلمات محبت آمیز و احساسی پدر و مادر خود یا هر فرد دیگری را در زمان لازم مورد تعریف و تمجید قرار دهند.

مطالب مرتبط:

راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان

درمان رابطه سرد شده

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند؟

 

 

 

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *