no-img
نوین اطلس

علت و درمان رابطه سرد شده


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

علت و درمان رابطه سرد شده
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۷, ۱۳۹۹

علت و درمان رابطه سرد شده


در این مطلب از نوین اطلس می خواهیم به علل و درمان سرد شدن رابطه بپردازیم.

موضوعی که در اکثر روابط عاشقانه، افراد با آن روبرو می شوند سردی بین زن و مرد است که به مرور زمان رخ می دهد.

درواقع روابط عاشقانه خیلی پر شور و هیجان آغاز می گردد. دو فرد مدام تمایل به صحبت و وقت گذرانی با هم دارند.

می خواهند تمام اوقات فراغتشان را با هم بگذرانند و آتش عشق بینشان شعله ور است.

اما به مرور زمان سرد شدن رابطه به سراغشان می آید و وقتی به خود می آیند متوجه می شوند که مثل قبل مشتاق دیدار و صحبت در مورد همه وقایع نیستند. می خواهند زمانی را برای خودشان و با دوستان مجردی خود بگذارند.

در این زمان است که به دنبال درمان سرد شدن رابطه خود خواهند بود.

با نوین اطلس تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ابتدا علل سرد شدن رابطه آشنا شوید و بعد به راهکارها و درمان سرد شدن رابطه بپردازیم.

علت سرد شدن رابطه

قبل از آنکه بخواهیم به درمان سرد شدن رابطه بپردازیم بهتر است علت را جویا شویم. اگر دلیل سرد شدن یهویی را بدانیم راحت تر می توانیم به احیا رابطه خود کمک کنیم.

در ادامه به چند مورد از علل سرد شدن رابطه اشاره خواهیم کرد:

عذر خواهی نکردن بابت اشتباه

در این که اکثر زوج ها با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می کنند، جای شک نیست.

اما عذرخواهی نکردن از رفتار اشتباه که در چنین مواقعی از فرد سر می زند، گاها می تواند باعث سرد شدن رابطه شود. عذرخواهی نکردن باعث می شود تا طرف مقابل فکر کند که غرور بیش از حد همسر وی مانع از این کار می شود. در چنین شرایطی معمولا هر کدام دیگری را مقصر مشاجره می داند.
از این رو کینه ها بیشتر می شود و تعداد بحث و دعوا در طول یک ماه بیشتر می شود و با بالا گرفتن مشاجره بی شک روابط بین زن و شوهر سردتر از قبل خواهد شد. در نتیجه هر روز نشانه های سرد شدن رابطه را حس خواهند کرد.

عدم ابراز محبت

شما همسرتان را دوست دارید، او نیز به شما علاقمند است.
اما محبت خود را ابراز نمی کنید. این یعنی گنج بزرگی در دل دارید که حاضر نیستید آن را به طرف مقابل خود نشان دهید تا شیفته شما گردد.
یکی از علل سرد شدن رابطه ناشی از این است که فرد تصور می کند طرف مقابل دیگر به او علاقه ای ندارد.
این پندار نادرست باعث می شود که اندک محبتی هم که در دل وی باقی مانده از دست رود و آن گاه که باید به فکر گرم کردن رابطه سرد شده افتاد. در این زمینه می توانید به مقاله ۱۲ تکنیک گرم کردن رابطه سرد شده نگاه کنید تا از نکات طلایی برای درمان سرد شدن رابطه استفاده کنید.

عدم درک شرایط فرد مقابل

هر یک از طرفین بایستی در هر حال شرایط فرد مقابل را درک کند. درواقع خواسته هایی که مطرح می شوند بایستی با در نظر گرفتن شرایط مالی و موقعیت مناسب فرد مقابل باشد.

گاهی شخص به علت مشکلات بیرونی از جمله مسائل کاری، بیماری و … ممکن است شرایط روحی و روانی مساعدی نداشته باشد. در این زمان اگر شریک عاطفی قادر به درک این موقعیت نباشد می تواند سردی را به رابطه خود بیاورد. چرا که در ذهن فرد مقابل اینگونه تداعی می شود که هیچ اهمیتی برای عشقش ندارد و او بدون توجه به شرایط بحرانی به دنبال خواسته های خود می باشد. آنوقت است که پس از دلسردی در عشق، فرد به دنبال درمان سرد شدن رابطه عاطفی خود می افتد.

فرزند داشتن

ورود فرزندان به زندگی همان قدر که علتی برای امکان بیشتر با هم بودن است، در اثر غفلت زن و شوهر بخصوص زن می تواند خود علتی برای فراموش کردن و کم رنگ شدن طرف مقابل باشد. به نحوی که تمام وقت خود را صرف فرزند کرده و زمانی را به همسر خود اختصاص نخواهند داد.

تلاش نکردن برای جذب عشق

دختر و پسری که برای جذب عشق یکدیگر هر کاری می کردند و زیباترین واژه ها را به کار می بردند، دیگر اهمیتی به احساس همسرشان در قبال عملکرد خود نمی دهند.(نگاه کنید به مقاله نکاتی برای جذاب بودن)
در چنین شرایطی با تکراری شدن رابطه مواجه شده و از هم دلسرد خواهند شد.

ممانعت از پیشرفت کاری و تحصیلی

اگر یکی از طرفین به دنبال ادامه تحصیل و یا پیشرفت شغلی خود باشد اما هیچ انگیزه و تشویقی از فرد مقابل خود دریافت نکند یا حتی با مخالفت های وی روبرو شود به مرور زمان عشق را مانع ترقی خود دیده و از آن سرد می شود. آنوقت است که عاشق باید به دنبال درمان سرد شدن رابطه و ترمیم آن باشد.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد نمونه ای از علل سرد شد رابطه می باشند. البته هر رابطه ای مشکلات خاص خود را نیز داراست که برای درمان سرد شدن رابطه بایستی ابتدا دلایل آن را جویا شوید تا بهتر بتوانید برای ادامه تصمیم گیری کنید.

درمان سرد شدن رابطه

اگر در مرحله ای هستید که متوجه دور شدن احساسی معشوقتان می باشید، راهکارهای درمان سرد شدن رابطه که در زیر آمده است می تواند به شما کمک کند مجددا عشق را به رابطه خود برگردانید.

صداقت در ابراز احساسات

بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه زمانی که درباره احساسات و عواطف درونی خود صداقت نداشته باشید، روابط دستخوش ناملایمات روحی و اخلاقی می شود.
فیلم بازی کردن، تظاهرکردن، پنهانکاری ها و حتی دروغ گفتن ها نشانه های عدم صداقت در یک رابطه عاطفی است.
صداقت در ابراز احساست چه در زمان خوشحالی و چه در زمان ناراحتی به شما و شریک عاطفی تان کمک می کند بهتر با خلق و خوی هم آشنا شوید و بدانید چه مواردی باعث شادی یا ناراحتی هر یک از طرفین می شود.
پس برای درمان سرد شدن رابطه خود صداقت را فراموش نکنید. اگر رفتار یا صحبتی شما را خوشحال می کند با بروز احساس در این زمینه فرد مقابل می داند که بیشتر این رفتار را انجام دهد و اگر حرف یا حرکتی شما را ناراحت می کند با بروز حس ناراحتی (البته به صورت کلامی منطقی و با حفظ آرامش)، عشقتان متوجه خواهد شد دیگر چنین حرفی نزند.

ابراز محبت کلامی

خیلی از افراد بعد از گذشت مدتی از رابطه عاطفی شان مثل قبل به هم ابراز علاقه کلامی ندارند و از هر گونه ابراز محبت نسبت به همسر اجتناب می کنند، در صورتی که نیازها به قوت خود باقی است و همین دوری کردن از نیاز طبیعی باعث بد خلقی و بهانه گیری طرفین می شود.

می توانید با استفاده از لیست کلمات عاشقانه برای ابراز علاقه و حفظ رابطه عاشقانه خود  استفاده کنید.

پذیرش اشتباه

پذیرش اشتباه و عذر خواهی پس از آن باعث می شود تا افراد مواضع نرمتری اتخاذ کنند. از این رو تنش ها خیلی زود به پایان می رسد و احساس شرمندگی، خود می تواند دوستی ها را محکم تر کند.
وقتی فرد ببیند شما اشتباهتان را قبول کرده و از انجام آن پشیمان هستید، کینه به دل نخواهد گرفت و از سرد شدن رابطه جلوگیری خواهد کرد.

احترام به خواسته های یکدیگر

احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت و درمان سرد شدن رابطه است.
برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید.
سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.(همچنین نگاه کنید به ۱۵ ترفند محبت به همسر)

حفظ استقلال

فردی مستقل و شاد باشید که به نیازهای خودش توجه دارد و به آن ها رسیدگی می کند.
شخصی که می داند در مواقع تنهایی چطور خودش را شاد کند و به خودش برسد.
به خود رسیدن یعنی ورزش کردن، نوشیدن آب و تغذیه صحیح.
کتاب بخوانید، موزیک گوش کنید، فیلم ببینید و تفریح کنید. با همسرتان به یک گردش کوتاه بروید، حرف بزنید و از ته دل بخندید.

به طور خلاصه، برای خودتان ارزش قائل شوید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید. بر اساس روانشناسی عشق هر چه اعتماد به نفستان و میزان شادی شما بالاتر برود ناخودآگاه برای همسرتان جذاب تر خواهید بود و می توانید به گرم کردن رابطه سرد شده خود کمک کنید.

اهمیت به ظاهر

فرقی ندارد خانم هستید یا آقا در هر صورت اهمیت دادن به نظافت، نوع لباسی که می پوشید و حفظ تناسب اندام از مواردی است که به حفظ جذابیت شما نزد فرد مقابل کمک می کند.
اصولا افراد در ابتدای آشنایی خود تلاش زیادی می کنند که برای ملاقات عشقشان ظاهر و تیپی زیبا داشته باشند اما به مرور زمان از این اشتیاق کاسته می شود. این مورد را بایستی حتما جدی گرفت چرا که برگشتن به جذابیت ظاهری گذشته به درمان سرد شدن رابطه تان کمک زیادی خواهد کرد و مانع از خیانت نیز می شود.

هدیه دادن

هدیه دادن به فرد مقابل بخصوص اگر بی مناسبت باشد می تواند عشق و علاقه شما را به وی ثابت کند.
منظور این نیست که هر بار بخواهید هدایای گران قیمت تهیه کنید. بلکه یک شاخه گل، یک جعبه شکلات و یا هر چیز دیگری که مورد علاقه عشقتان است را بدون مناسبت به او هدیه دهید.
شما با این کار هر بار میزان دوست داشتنتان را به او یاد آور خواهید شد.

غیر منتظره بودن

اصل غافل گیری را در زندگی مشترک و رابطه عاشقانه فراموش نکنید.
همسرتان را سوپرایز کنید. او را به سینما یا کافه دعوت کنید و ساعتی را در کنار یکدیگر بگذرانید. هدیه بخرید، گل بدهید و او را غافل گیر کنید.

اهمیت به نیازهای جنسی همسر

رابطه جنسی سهم مهمی در طراوت و گرمای زندگی مشترک دارد. فقدان یک رابطه جنسی گرم یا برآورده نشدن نیازهای یک نفر در رابطه، باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می شود.
برای حل این مشکل، با همسرتان حرف بزنید. مهم نیست چند سال از رابطه شما می گذرد و انتظار می رود چقدر یکدیگر را شناخته باشید.
مهم آن است که با توجه به نیازها و خواسته های همسرتان می توانید یک بار دیگر عشق را به رابطه خود برگردانید.
از او در مورد دفعات نیاز به رابطه، شکل رابطه جنسی و نیازهایش بپرسید.
اتاق خواب شما باید مکانی مخصوص به شما دو نفر باشد که در آن نیازهای هر دوی شما برآورده می شود.
اگر تمایلات جنسی هر دو نفر در زندگی مشترک برآورده شود درمان سرد شدن رابطه نیز به خودی خود میسر خواهد شد.

تمام نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره شد می توانند منجر به درمان سرد شدن رابطه گردند.

اگر در مرحله ای هستید که رابطه تان به صورت کامل قطع شده است می توانید از مقالات بازگشت به رابطه و بهترین راه برای برگرداندن عشق خود استفاده کنید و پس از برگرداندن معشوق تکنیک های گرم کردن رابطه را اجرا کنید.

مطالب مرتبط:

قانون جذب عشق

سرد شدن عشق

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

کم بودن رابطه زناشویی

چگونه یک رابطه از دست رفته را برگردانیم

عشق ورزیدن به دیگران



درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *