no-img
نوین اطلس

چگونه دوستان تان در زندگی شما تاثیر می گذارند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه دوستان تان در زندگی شما تاثیر می گذارند
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۲۹, ۱۳۹۵

چگونه دوستان تان در زندگی شما تاثیر می گذارند


چگونه دوستان تان در زندگی شما تاثیر می گذارند

تقریبا همه می دانند دوستان می توانند به نوبه ی خود در زندگی آن ها تاثیر گذار باشند اما چیزی که بسیاری مردم از آن آگاه نیستند این است که این تاثیر بسیار قدرتمند تر از چیزی است که تصور می کنند.

دوستان شما فقط در تصمیمات شما تاثیر نمی گذارند بلکه می توانند دیدگاه شما را نیز نسبت به دنیا عوض کنند، ادراک شما را تغییر دهند و کاری کنند به شخصی دیگری تبدیل شوید!!

در این مطلب قصد دارم به شما بگویم چگونه دوستان در زندگی ما موثر هستند و این نفوذ و تاثیر چقدر قدرتمند است.

نحوه ی تاثیر دوستان در زندگی شما

  • باور های شما را تغییر می دهند: اگر باورها به شکل ثابت به چالش کشیده شوند و اگر باور های جدید به صورت مداوم تکرار شوند، می توان باورها را تغییر داد. به طور مثال بسیاری از دوستان من حتی قبل از اینکه تلاشی برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود کنند نسبت به پیدا کردن کار بدبین هستند. این دیدگاه منفی به دلیل انتقال باور هایی صورت می گیرد که از طرف دوستان شان به آنها منتقل شده و ذهن آنها را با تکرار مداوم  این تلقینات برنامه ریزی کرده است؛ تلقیناتی مثل این جمله ” این روزها پیدا کردن یک شغل خوب به شدت دشوار است”.
  • در اعتماد به نفس تان تاثیر می گذارند: دوستانمان درک ما را از یکدیگر تغییر می دهند، اگر اکثریت یک گروه فکر کند شخصی مغرور و پرادعا است، این باور به کل گروه منتقل خواهد شد. رفتار نامناسب فردی با شما می تواند در بین اعضای گروه دوستان به عنوان مدرکی تفسیر شود که نشان می دهد شخص با ارزشی نیستید، در نتیجه این باور می تواند به شکل بسیار بدی در اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد.
  • در رفتارتان تاثیر می گذارند: در یک تحقیق میمونی را که از مارها نمی ترسید در کنار میمون دیگری قرار دادند که از مارها وحشت داشت. سپس یک مار را در مقابل میمون ترسو قرار دادند تا میمون نترس پاسخ میمون دیگر را مشاهده کند. سپس میمون نترس نیز شروع به وحشت کردن از مار کرد. این آزمون نشان داد که مشاهده ی فردی که احساس وحشت، اضطراب یا ناامیدی می کند می تواند به شما یاد بدهد چگونه مثل او باشید!
  •  شما را به احساسات منفی آلوده  می کنند: چرا وقتی فیلمی می بینید تجربیات احساسی متفاوتی تجربه می کنید؟ پاسخ بسیار ساده است، زیرا بیان های چهرهای بازیگرها وضعیت احساسی آن ها را به شما منتقل می کند. همین اتفاق وقتی در کنار دوستانتان هستید نیز رخ می دهد. دوست غمگین شما می تواند شما را نیز ناراحت کند و دوست افسرده ی تان می تواند موجب شود در طولانی مدت شما نیز افسرده شوید.

چگونه اجازه ندهیم دوستانمان ما را آلوده کنند؟

نگران نباشید، مجبور نیستید دوستان خود را تغییر دهید اما کاری که باید انجام دهید کسب خودآگاهی نسبت به واقعیت هایی است که در این مقاله به آن اشاره شد و فیلتر کردن هر چیزی که می شنوید یا می بینید.

بدون یک فیلتر سازی مناسب ” جهان بینی” دوست تان را نپذیرید. همین برای مراقبت از خود کافی است.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین اطلس کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت و وبلاگ دیگری نوشته نشده است غیر از اینکه از سایت نوین اطلس کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صفحه ی اول (خانه) مشاهده کنید. همه مطالب این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده ی سایت صورت گرفته و کاملا در زندگی واقعی موثر می باشد. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین اطلس منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین اطلس در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین اطلس

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه معروف شویم

جذابیت بین فردی

خودمحوری

مشکل سیگار کشیدن نوجوانان

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.