no-img
نوین اطلس

خودمحوری


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خودمحوری
zip
تیر ۱۳, ۱۳۹۵

خودمحوری


“من”ایگو، تصویری که فرد از خود دارد) آغاز کننده ی جنگ است

  • پول: چه چیزی باعث می شود فردی در تمام زندگی خود فقط به دنبال جمع آوری بیشتر ثروت و پول باشد؟ آیا به دیل هزینه های بالایی است که دارد یا می خواهد سبک زندگی تجملی داشته باشد؟ بعضی میلیاردرها اگر بخواهند می توانند حتی یک شهر را بخرند پس چرا همچنان سعی می کنند ثورت مند تر شوند؟ زیرا هدف آنان مبارزه برای رسیدن به واقعیتی است که سازگار با ایگو یا “من” متورمشان باشد ( من متورم / inflated ego به معنی “من” یا تصویری از خود می باشد که به صورت اغراق آمیز مهم در نظر گرفته شده)
  • ارتباطات: دختر از پسری که عاشقش بود خواهش کرد که با وی بماند ولی در نهایت رهایش کرد. دختر بسیار گریه کرد و افسرده شد تا وقتی متوجه شد آن پسر در رابطه اش با یک دختر دیگر آسیب دیده است. سپس توانست ناراحتی را کنار بگذارد و مجدد احساس خوشحالی کند!! چرا خوشحال شد، مگر نمی خواست با او باشد؟ خیر واقعا نمی خواست، وی فقط قصد داشت “من” خود را راضی نگاه دارد و هیچ چیز نمی توانست به این اندازه “من” او را راضی کند که ببیند آن پسر دوران سختی را به خاطر ترک کردن وی متحمل می شود.
  • انتقام: چرا مردم سعی می کنند انتقام بگیرند؟ در مورد انتقامی صحبت نمی کنم که فردی به دنبال آن است به دلیل اینکه یکی از اعضای خانواده اش را به قتل رسیده است بلکه در مورد انتقامی صحبت می کنم که یک شخص سال های عمر خود را وقف آن می کند تا کاری کند فرد دیگری بهای انتقاد های منفی را بپردازد که روزی متحمل شده است.
  • جنگ: آیا هیتلر به خاطر آلمان یا به خاطر انسانیت جنگ خود را آغاز کردم؟ خیر، وی برای “من” خود مبارزه کرد. امروزه چه چنگ های برای این “من” ها آغاز می شود؟ و چه مقدار کشور با “من” های متورم چنین جنگ هایی را به انسان ها تحمیل می کنند فقط برای اینکه تصویر اغراق شده ی خود را ابراز کنند؟

“منِ” شما و عزت نفس

“منِ” یک شخص، تاثیر مستقیمی بر عزت نفس وی می گذارد. تصور کنید فردی پس از اینکه ثروت مند و مشهور شده است یک “منِ” بزرگ برای خود ایجاد کند. در چنین شرایطی ارزش آن فرد توسط پول و شهرت تغذیه می شود.

اکنون فکر می کنید چه اتفاقی رخ می دهد اگر آن فرد با بحران مالی رو به رو شود یا شهرت خود را از دست بدهد؟ به طور قطع، اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد و حتی افسرده نیز خواهد شد.

به همین دلیل است که بررسی “من” یک فرد می تواند در شناخت ریشه ی افسردگی یک فرد به ما کمک کند.

ایگوی شما می تواند شما را به کشتن دهد

فکر نمی کنم هیچ کدام از ما بتوانیم از وجود چنین “منی” مصون باشیم و به همین دلیل باید به هر قیمتی شده از خطراتی که ما را تهدید می کند آگاه باشیم؛ خطراتی که به دلیل تلاش ما برای ارضای “من” ایجاد می شود.

نمی خواهم شما را نصیحت کنم از شر “من” خود رها شوید فقط می خواهم یک هشدار دوستانه بدهم: “منِ” شما می تواند شما را موفق کند اما در شرایط دیگر می تواند شما را به کشتن نیز بدهد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: خودمحوری

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم

تاثیر خودپنداره در رفتار شما

انتقاد کرن و قانون جذب

 یادگیری چهره خوانی ( چهره شناسی و شخصیت شناسی)

شناخت شخصیت دیگران

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.