no-img
نوین اطلس

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۲۵, ۱۳۹۵

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم


کنترل رفتار و شخصیت با کمک ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخوداگاه هر دستوری که شما به وی ارائه دهید را دنبال می کند بدون اینکه به تاثیر آن در زندگی شما توجه کند. اگر همیشه به ضمیر ناخودآگاه تان سیگنال ها و نشانه هایی ارسال کنید که به او بگوید بی عرضه عمل کند، در نتیجه وی از دستور شما پیروی کرده و دقیقا بی عرضه می شود بدون اینکه بدانید چرا؛ اینگونه است که رفتار شما از کنترل خارج می شود و شخصیت نامناسب پیدا می کنید.

کلید تغییر رفتار آگاهی از این موضوع است که چگونه این دستورات به ضمیر ناخودآگاه تان ارسال می شود؛ سپس سعی کنید این دستورات را اصلاح کرده و مجدد ارسال کنید. یکی از مهمترین روش هایی که ضمیرناخودآگاه دستورات را دریافت می کند تصویر سازی است ( نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه).

آیا تا کنون تلاش کرده اید بفهمید چه اتفاقی برای تان می افتد وقتی به یک فیلم وحشتناک نگاه می کنید؟

وقتی در حال تماشای فیلم هستید، ضمیر ناخودآگاهتان تلاش می کند با فعال کردن واکنش جنگ و گریز از شما محافظت کند.

اما چرا این واکنش فعال می شود؟ زیرا ضمیر ناخودآگاه از آن فیلم سیگنال و علائمی دریافت می کند که نشان می دهد در خطر واقعی قرار دارید!

هنگام تصویر سازی در ذهن نیز همین اتفاق رخ می دهد.

پس اگر می خواهید شخصیتی که دوست دارید را داشته باشید و آنطور که می خواهید رفتار کنید باید  آن را تصویر سازی کنید. به عبارت دیگر تلاش کنید رفتار و شخصیت خود را با کمک تصویر سازی اصلاح و تغییر دهید.

یکی از اصلی ترین دلایلی که بسیاری افراد نمی توانند شرایط پس از جدایی را تحمل کنند این است که به شکل غلط از تصویر سازی استفاده می کنند. یکی از روش های غلط در تصویر سازی وقتی است که خود را با شریک سابق خود تجسم کنیم. چنین کاری باعث می شود مدت زمان بهبودی ما کاهش یابد. این تصاویر دنباله دار، از ضمیر ناخودآگاهتان مدام عبور می کنند و باعث می شوند ضمیر ناخودآگاهتان برنامه ریزی شود که درمان نشود و در نتیجه شما را وادار کند احساس شکست را در خود حفظ کنید.

تغییر رفتار و شخصیت با استفاده از تصویر سازی

فکر می کنید چه اتفاقی می افتد اگر برای انجام کاری خاص خود را در حالی تصویر سازی کنید که دستپاچه هستید و یا هول کرده اید؟ در حقیقت یکی از روش هایی که بسیاری افراد رفتار خود و به طبع آن شخصیت خود را تغییر می دهند و متوجه نیز نمی شوند همین است!!

در بسیاری موارد، رفتار ناخواسته ی شما به دلیل تصاویری به وجود می آید که ضمیر ناخودآگاهتان در معرضشان قرار گرفته است. به عنوان مثال، اگر تجسم کنید که در حال سخنرانی هستید و دیگران به شما می خندند، در نتیجه باعث می شوید در زندگی واقعی نیز آنها به شما بخندند.

هر شرایط منفی که در ذهن تان تصویر سازی و تجسم می کنید، به عنوان یک دستور جدید در نظر گرفته می شود. اکنون فرض کنید می خواهید رفتار خود را تغییر دهید و با اعتماد به نفس تر عمل کنید، همه ی کاری که باید انجام دهید این است که قبل از رسیدن به مقصد تان و انجام کاری که قصدش را دارید خود را با اعتماد به نفس تصور کنید، سپس وقتی شروع به انجام آن کار کردید شگفت زده خواهید شد.

وقتی خود را با اعتماد به نفس تصور کنید، ضمیر ناخودآگاهتان این دستور را دریافت کرده و به شما کمک می کند با اعتماد به نفس باشید.

چگونه برای همیشه رفتار خود را تغییر دهیم

 یک بار تصویر سازی فقط به صورت موقت رفتارتان را تغییر خواهد داد اما اگر این تصویر سازی را قبل از هر رویداد مهم تکرار کنید، ضمیر ناخودآگاهتان به مرور متقاعد می شود که این رفتار و شخصیت معمول شماست و تغییری دائمی در شما ایجاد می شود. برای اینکه دقیقا بدانید در ذهن تان چه تصویری ایجاد کنید باید به افرادی فکر کنید که رفتار و شخصیت آن ها را دوست دارید و مورد پسندتان است، سپس تصور کنید مثل آن شخص رفتار می کنید.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

س

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

چگونه می توانم خودم را بهتر بشناسم

شخصیت شناسی با اسم

شناخت شخصیت دیگران

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.